Chidaneh.com placeholder image

شیشه حمام، جنس کابین دوش چیه و چنده؟

به قلم: یاسمین ثریا

اگر شیشه حمام بسیاری از اطرافیان شما را وسوسه کرده که تغییری در سرویس بهداشتی منزل‌تان ایجاد کنید، باید بگوییم که در شیشه ای حمام نه تنها زیبایی مدرنی به سرویس بهداشتی می‌بخشد بلکه فضای استحمام را گرم و بهداشتی می‌سازد، به راحتی تمیز می‌شود و فضای حمام و دستشویی را تقسیم می‌کند. به همین خاطر به آن پارتیشن توالت هم می‌گویند. امروز در چیدانه به شما می‌گوییم، این نوع کابین دوش دقیقا چیست، چه جنسی دارد و مزنه قیمت‌اش در بازار چقدر است؟

اسکای اسکرپر

جنس شیشه حمام یا کابین دوش چیست؟

شیشه حمام، همان‌طور که از اسمش معلوم است، جنس شیشه‌ای دارد و انواع کابین دوش حمام هم با همین شیشه‌های مرغوب و نشکن تولید می‌شوند. در اصطاح کوچه و بازار این حمام‌های شیشه‌ای جالب را با نام دور دوشی هم می‌شناسند که در ادامه با جزئیات و نحوه خرید و نصب آن بیشتر آشنا می‌شویم.

شیشه سکوریت کابین دوش نمی‌شکند؟

همان‌طور که که گفتیم شیشه حمام نشکن است. این شیشه‌ها از سکوریت 6 میلی‌متری تهیه می‌شوند و به لحاظ ایمنی در برابر ضربه مقاومت بسیار بالایی دارند.

کابین دوش طلقی بهتره یا همان شیشه حمام بخرم؟

هنگامی که از کارشناسانفروشگاه زمانی درباره شیشه حمام و کابین دوش پرسیدیم، معتقد بودند که این درهای شیشه‌ای حمام بهتر است که از جنس شیشه باشند. زیرا حمام باید مرتب با مواد شوینده تمیز شود و مقاومت شیشه از هر ماده‌ای بیشتر است.

مطلب پیشنهادی: ایده‌های شکیل و باکلاس برای حمام و دستشویی‌های کوچولو

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
کابین شیشه ای دوش حمام
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

مزایای شیشه حمام را بگو!

در خانه‌های کوچک امروزی خبری از وان‌ نیست و  بیشتر از دوش‌های سرپایی استفاده می‌شود که معایب زیادی برای حمام دارند. طراحي وسبک یک خانه مدرن نه تنها برای افرادی كه سررشته ای از معماری ندارند بلكه برای كسانی كه در حيطه طراحي و دكوراسيون فعاليت می‌کنند كاری بس دشوار می‌باشد. درحالی‌که توجه ما در ساخت خانه بيشتر به اتاق نشيمن و خواب معطوف می‌شود، حمام به‌سرعت در حال جا باز كردن برای تثبيت خود به‌عنوان يك جايگاه شيك در خانه می‌باشد و درحالی‌که تغيير تفكرات در جهت مدرنيته كردن خانه می‌باشد. در زمان ها‌ی دور ما انسان‌ها از حمام تصويری به‌جز يك محوطه تاريك و با حداقل فضای موجود نداشتيم.

اكنون در دنيای مدرن و خانه‌های معاصر اين ذهنيت به‌طور قابل‌توجهی تغيير پیداکرده است. امروزه افراد از حمام رفتن لذت میبرند و در فصول گرم سال شاید روزانه چند مرتبه به حمام نیاز پیدا کنند. و با به وجود آمدن کابین‌ و یا پارتیشن حمام از درب شیشه ای می‌توانیم با كمترين فضای ممكن يك فضای شيك و مدرن را با استفاده از شیشه حمام داشته باشيم. به جرات می‌توان گفت كه درب‌ شیشه‌ای حمام به سرعت درحال توسعه می‌باشد. در حال حاضر قیمت شیشه حمامی با طرح‌های متنوع اجراشده برای این محصول در فضاهای گوناگون حس جدیدی از زیبایی و طراوت را برای شما به ارمغان می‌آورد. ازاین‌رو می‌توان برای هر فضايی با هر ساختار و مقياسی گزینه‌ای مناسب از پارتیشن حمام و هزینه ای معقولانه از قیمت شیشه حمامی با درب شیشه ای حمام فراهم نمود. و همانطور که از نام درب شیشه ای حمام مشخص است، از درب شیشه ای سرویس بهداشتی در حمام هایی که از پارتیشن حمام استفاده می کنند مورد استفاده قرار می گیرید.

معایب دوش سرپایی چیست؟

  • پخش بخار: بخار تمام حمام را می‌گیرد
  • پاشش قطرات آب: پاشش قطرات آب به آینه، سینک، حوله و سایر لوازم اصلا خوشایند نیست
  • پاشش کف: خواه ناخواه کف مواد شوینده به سایر قسمت‌ها می‌پاشند
  • لک شدن سطوح: آب و کف پاشیده به سطوح آنها را لک می‌کنند.
  • مشکل حمام و دستشویی مشترک: اگر حمام و دستشویی مشترک باشد، کاربری دوگانه این فضا فقط مختص آن کسی می‌شود که مشغول استحمام است.

مزیت کابین دوش معلوم شد!

برخی افراد برای حل مشکلات نبود شسشه حمام، از پرده‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند که باید بگوییم این وسیله چندان دوام ندارد و بخار از آن رد می‌شود. مزایای کابین دوش را ببینید:

  • جداسازی فضای استحمام از دستشویی
  • قابل شستشو
  • مقاوم به مواد شوینده قوی
  • مقاوم به ضربه و لرزش
  • زیبا و شیک
  • ایجاد گرمای کافی
  • پیش‌گیری از سرماخوردگی

مطلب پیشنهادی: در بازسازی حمام این اشتباه‌ها را نکنی!

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
کابین شیشه ای دوش حمام
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

بهترین روش نصب شیشه حمام چیست؟

از نظر کارشناسان فروشگاه زمانی بهتر است هنگام بازسازی و ساخت‌وساز یک طرح اولیه برای حمام شیشه‌ای داشته باشید اما اگر قصد بازسازی کلی دارید هم طراح می‌تواند برای محل دوش شما، کابین دوش مناسبی را طراحی کند که کاربرد راحتی داشته باشد.

کابین دوش را کجا نصب کنیم؟

بهترین جای نصب کابین دوش یا شیشه حمام، محلی است که لوله‌کشی دوش حمام انجام شده است؛ با این حال در برخی از سرویس‌های بهداشتی یک فضای سه ضلعی برای دوش گرفتن جدا شده است که ‌می‌توان یک در شیشه‌ای برای آن قسمت تعبیه کرد.

  • حمام دستشویی ال: در بخش دوش یک در شیشه‌ حمام نصب کنید.
  • حمام دستشویی چهارگوش: می‌توانید برای قسمت استحمام، کابین دوش سفارش دهید.

درب شیشه ای حمام معمولاً به صورت صاف یا گرد (قوس دار) اجرا می‌شود و روش اجرای آن مانند کابین دوش های صاف یا گرد (قوس دار) می‌باشد که در مطالب زیر به آن‌ها پرداخته شده است.

  • کابین دوش شیشه ای فریم دار ریلی صاف
  • کابین دوش شیشه ای فریم دار ریلی گرد (قوس دار)
  • کابین دوش شیشه ای فریم لس لولایی صاف
  • کابین دوش شیشه ای فریم لس ریلی صاف

البته ممکن است درب شیشه‌ای حمام به شکل مربع مستطیلی یا ۱۳۵ درجه (زاویه دار) نیز اجرا شود که روش اجرای آن مانند کابین دوش های مربع مستطیلی و ۱۳۵ درجه (زاویه دار) است.

شیشه سکوریت حمام

انسان‌ها با هر فرهنگی و در هر جای کره زمین که زندگی کنند، باز هم همگی به دنبال زیبایی محیط زندگی و اطراف خودشان هستند و در این موضوع هیچ شکی نیست. امروزه زیباسازی خانه‌ها از سالن پذیرایی و نشیمن فراتر رفته و حتی به آشپزخانه، اتاق‌های خواب، راهروها، بالکن، حمام و سرویس بهداشتی و … نیز رسیده است. در زمان‌های مختلف انسان‌ها از متریال‌ها و المان‌های متفاوتی برای زیباسازی محیط زندگیشان استفاده کرده‌اند؛ از سنگ و سفال گرفته تا شیشه.مروزه شیشه یکی از مهم‌ترین و زیباترین متریال‌ها برای فضاسازی محسوب می‌شود. همواره باید برای فضاسازی از شیشه‌های نشکن و ایمن مانند شیشه سکوریت استفاده نموده و خطر جانی استفاده از شیشه را کاهش داد. این مسئله در مورد فضاهایی مانند حمام که دچار تغییرات دمایی فراوانی می‌شوند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. البته این نکته را باید گفت که منظور از نشکن بودن شیشه این است که در صورت شکستن، به قطعات بسیار ریز تبدیل شده و خطر جانی آن در حد خراشیدگی پوست خواهد بود. تعداد و تنوع شیشه‌های نشکن در حال افزایش و پیشرفت است.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
کابین شیشه ای دوش حمام
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

در بین شیشه‌های نشکن، شیشه‌های سکوریت و لمینت بیشترین کاربرد را دارند. انواع شیشه‌های نشکن را می‌توان در ضخامت‌های مختلف (معمولاً 4 تا 20 میلیمتر) و در رنگ‌های مختلف (ساده، دودی، برنزی، مشکی و …) به صورت شفاف، ساتینا، مات کامل سندبلاست و مات طرح دار سندبلاست و با کیفیت‌های مختلف (شیت، فلوت، کلیر، کریستال و سوپر کلیر) تولید کرد.امروزه تولید شیشه سکوریت در کارخانه‌های ایران بسیار پیشرفته شده است و دیگر مشکلات شیت بودن و نامرغوب بودن آن از بین رفته است. کارخانجات مادر تولید، همواره سعی بر بهبود کیفیت دارند. شیشه سکوریت مصرفی شرکت آبشار کابین سوپر کلیر بوده و از کارخانه جام ایمن قزوین تهیه می‌گردد که یکی از بهترین کارخانه‌های تولید شیشه سکوریت در ایران بوده و یکی از باکیفیت‌ترین شیشه‌های سکوریت ایران را تولید می‌نماید.شیشه سکوریت در مقایسه با شیشه خام با ضخامت یکسان، در مقابل شکستگی مقاومت بیشتری دارد؛ به صورتی که می‌توان گفت مقاومت مکانیکی آن بیش از ۵ برابر شیشه خام است. در صورت شکستن شیشه سکوریت، شیشه به قطعات کوچک با لبه‌های صیقلی تبدیل می‌شود که قدرت برش ندارند و این امر خطر صدمه را کاهش می‌دهد.

ویژگی‌های شیشه سکوریت

  • شیشه سکوریت نسبت به شیشه معمولی (خام) مزایایی دارد که عبارتند از:
  • استحکام بیشتر تا حدوداً ۷ برابر
  • تحمل درجه حرارت بالا تا ۳۰۰ درجه سانتیگراد (در حالی که شیشه معمولی تا ۷۰ درجه سانتیگراد را تحمل می‌کند)
  •  ایمنی بالا و کم خطر بودن
  •  دارای قابلیت امکان نصب یراق آلات بر روی آن
  •  تحمل فشار زیاد در یک نقطه (به جز گوشه‌ها)
  •  ترک بر نداشتن شیشه

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
کابین شیشه ای دوش حمام
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

مصارف متنوع شیشه سکوریت

انواع گوناگون شیشه سکوریت با ضخامت‌ها و رنگ‌های بسیار متنوع در مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.شیشه سکوریت در جایی که استحکام، مقاومت در مقابل حرارت و ایمنی مورد نظر باشد، قابل استفاده می‌باشد. مهم‌ترین کاربرد شیشه سکوریت، استفاده در خودروسازی است. عموماً در صنعت خودروسازی برای جلوگیری از خرد شدن شیشه به قطعات بزرگ، از شیشه سکوریت در سمت‌ها و عقب خودرو استفاده می‌گردد و در جلو نیز از شیشه لمینت استفاده می‌گردد؛ چرا که در هنگام ضربه نمی‌شکند.از دیگر کاربردهای شیشه سکوریت، استفاده در لوازم خانگی مانند هودهای شیشه‌ای، سینک‌های شیشه‌ای، اجاق گاز رومیزی شیشه‌ای، فر توکار شیشه‌ای، یخچال‌های شیشه‌ای و شیشه‌های تزیینی است.در ساختمان‌سازی نیز از شیشه سکوریت برای سازه‌های بدون قاب مانند درب ورودی یا هر مکانی که احتمال صدمه زدن به انسان را داشته باشد، استفاده می‌شود.امروزه شیشه سکوریت یکی از مهم‌ترین مواد در فضاسازی ساختمان‌ها محسوب می‌گردد.

جنس درب شیشه ای حمام از شیشه سکوریت می باشد که از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار است. برای زیبایی بیشتر درب شیشه ای حمام می توان طرحی را با سندبلاست شیشه روی آن ایجاد کرد. حمام شیشه ای زیبا قیمت حمام های شیشه ای امروزه استفاده از حمام شیشه ای در آپارتمان ها نسبت به گذشته افزایش چشم گیری داشته است.

عواملی از جمله نوع شیشه سکوریت مورد استفاده، یراق آلات و متراژ در تعیین قیمت حمام های شیشه ای تاثیر گذار هستند. قیمت حمام های شیشه ای بعد از بازدید کارشناس تعیین می گردد.

کاربردهای شیشه حمام

  1. شیشه حمام در منازل جهت جداسازی حمام از سایر قسمت های منزل استفاده می گردد.
  2. شیشه حمام درواقع مانند دیوار کاربرد داشته با این تفاوت که مانعی برای ورود نور و هوا نیستند.
  3.  شیشه حمام علاوه بر جداسازی فضا نقش مهمی در جلوگیری از ورود رطوبت، باکتری و… به سایر نقاط منزل داشته و از تأثیر هوای مرطوب حمام بر دیگر فضاها خودداری می‌کند.
  4.     از مزیت‌ و ویژگی های شیشه حمام، می‌توان به سبک بودن درب‌ها و پارتیشن اشاره کرد که درب‌ها به‌راحتی حرکت کرده و به دلیل قاب‌دار بودن درب‌ها و نوار خور بودن فریم ها, شیشه حمام دارای استحکام خوبی می‌باشد.
  5.   شیشه حمام ریلی نيز در سه طرح قابل‌مشاهده می‌باشد كه بيشترين تفاوت آن‌ها در فريم بكار برده شده در آن‌ها می‌باشد. مانند شیشه ریلی اسپایدر که جلوه مدرن و زیبایی را برای فضای شما به ارمغان خواهد آورد.
  6.   فریم بکار برده شده در شیشه حمام عموماً از نوع آلومینیوم آکسترود شده و یا استیل ضد زنگ می باشد.کابین‌های حمام ریلی فریم لس(بدون فریم) ساخته‌شده از یراق‌آلات تمام استیل می‌باشد. 
  7. شیشه‌ها از نوع سکوریت (نشکن) می باشد و طرح‌های مختلف به‌صورت سند بلاست بر روی شیشه‌ حمام قابل‌اجرا است.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
کابین شیشه ای دوش حمام
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

کاربرد در سونا

حمام شیشه ای شیشه سونا معمولا افرادی هستند که به بدن و روحیه خود ارزش زیادی قائل هستند. و محیط زندگی خود را پر از آرامش می کنند یکی از این موارد که تاثیر زیادی برای آنها دارد مجهز کردن حمام و یا استخر خود به سونا. حمام شیشه ای با مجهز شدن به دستگاه‌های جكوزی، سونا و… فضای چندان زيادی را نسبت به پارتیشن حمام اشغال نمی‌کنند، و با داشتن يكی از آن‌ها در حمام خود می‌توانید تجربه حمامی لذت‌بخش و مفرح را داشته باشيد. امروزه از شیشه سونا در سونا هم می‌توان همانند حمام در داخل فضای خانه استفاده نمود. و از فواید نصب شیشه سونا در حمام نگهداری گرمای حمام در محیط و جلوگیری از هدر رفت انرژی بوده که این خود نقش به سزایی دارد. رنگ فریم استفاده شده در شیشه سونا سفیدرنگ می‌باشد که در اثر بخار و رطوبت کاملاً مقاوم است، این محصول در مدل‌ و طرح‌های مختلف قابل ساخت می‌باشد. پارتیشن شیشه ای حمام برای استفاده مناسب از فضای حمام بهتر است از پارتیشن شیشه ای حمام استفاده نمود. در پارتیشن شیشه ای حمام از شیشه سکوریت ۱۰ میل استفاده می شود. در پارتیشن شیشه ای حمام می توان از درب کشویی حمام به عنوان درب شیشه ای حمام استفاده نمود. پارتیشن حمام می تواند فضا و دکوراسیون زیبایی را در حمام ها ایجاد نماید و به همین دلیل افرار تمایل بیشتری برای حمام رفتن و اهمیت به بهداشت خود می دهند.

مطلب پیشنهادی: وان و دستشویی کوچک برای حمام کوچک

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
کابین شیشه ای دوش حمام
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

شیشه حمام به عنوان پارتیشن

پارتیشن حمام را می توان بنا به سلیقه و ابعاد حمام در طرح ها و مدل ها مختلف در در ادامه برسی می شود،انتخاب و نصب شود. پارتیشن شیشه ای حمام درب کشویی حمام درب کشویی حمام مناسب برای حمام های کوچک می باشد. درب کشویی حمام در ۳ مدل درب کشویی حمام فکی، درب کشویی حمام فکی فریم دار و درب کشویی حمام اسپایدر. درب کشویی حمام اسپایدر نسبت به سایر مدل ها طرفدار بیشتری دارد زیرا یراق آلات مورد استفاده آن از جنس استیل می باشند، علاوه بر آن روان تر و دکوراتیو تر نسبت به سایر مدل ها می باشد. کابین حمام شیشه ای حمام شیشه ای استفاده از شیشه سکوریت در حمام شیشه ای باعث شده است که میزان استحکام حمام شیشه ای بالا رفته و به قول معروف ضد ضربه شود. استفاده از حمام شیشه ای باعث می شود که فضای حمام شما تبدیل به فضای دلچسپی شود تا در هنگام استحمام از آن فضا لذت ببرید.

مستر و شیشه حمام

حمام شیشه ای مستر شیشه ای مستر یا اتاق مستر از گذشته دور به عنوان بخش بزرگتر خانه های مسکونی به عنوان اتاق خواب والدین کاربرد داشته است. یک اتاق مستر دارای خصوصیاتی می باشد که یکی از خصوصیات بارز آن ابعاد بزرگ اتاق و دارابودن سرویس بهداشتی و حمام جدا برای اتاق می باشد می توان برای ایجاد تنوع و کاربردی تر کردن اتاق از مستر شیشه ای در این اتاق ها برای حمام و سرویس بهداشتی استفاده نمود. مستر شیشه ای به دلیل زیبایی و کاربردی که دارد مورد توجه طراحان امروزی قرار گرفته است زیرا وجود شیشه به دلیل شفافیت و یا طرح ها ی متخلف آن سبب می شود که ابعاد و اندازه های اتاق در نظر بزرگتر دیده شود و از ورود آب و رطوبت به سایر بخش های اتاق و خیس شدن آن جلوگیری می نماید.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
کابین شیشه ای دوش حمام
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

قیمت شیشه دور دوشی چقدر است؟

قیمت دور دوشی شیشه ای گرونه؟

همان طور که گفتیم شیشه حمام از جنس سکوریت است و در این گرانی بازار نباید توقع جنس 100 هزار تومانی داشته باشید زیرا سکوریت شیشه ای مرغوب است.

کابین دوش ارزان قیمت هم داریم؟

رده قیمتی در شیشه ای حمام خیلی پایین نیست و باید 1-2 میلیون برای آن خرج کنید.

قيمت كابين دوش شيشه ای در ایران

 شیشه حمام برای شما هزینه چند میلیونی دارد که در مقایسه با هزینه سینک و والت واقعا گران نیست. شما میتوانید برای اطلاع دقیق از قیمت کابین دوش شیشه ای در ایران با کارشناسان فروشگاه زمانی گفتگو کنید.  

قیمت کابین دوش خانگی بیشتر میشود

مسلما وقتی یک کابین با سه ضلع شیشه سفارش دهید باید هزینه بیشتری پرداخت کنید به نسبت زمانی که تنها یک در شیشه ای برای ضلعی از حمام می گذارید.

قیمت کابین دوش ایرانی

اگر به دنبال قیمت

کابین دوش خارجی هستید باید بگوییم در این اوضاع محدودیت واردات کالا، تولید کنندگان ایرانی به خوبی نیاز مشتریان را پاسخ می دهند اما باز هم می توانید با اهالی فن فروشگاه زمانی مشورت کنید.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
کابین شیشه ای دوش حمام
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

حرف آخر

بعد از خواندن مزایا و معایب حمام شیشه ای به نظر شما برای خرید شیشه حمام باید چه نکات دیگری را در نظر بگیریم و چطور از آن نگهداری کنیم؟ درباره حمام و سرویس بهداشتی باز هم در چیدانه مطلب داریم، آنها را از دست ندهید:

مطالب پیشنهادی:

10 فوت کوزه گری در طراحی سرویس بهداشتی

کف پوش سرویس بهداشتی چی بخرم؟

شیر آلات حمام را هوشمندانه انتخاب کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه