Chidaneh.com placeholder image

چیدمان مبل استیل، کدوم روش مناسب خونه منه؟

به قلم: سمانه زارعی

یکی از دغدغه‌های اصلی در طراحی دکوراسیون منزل، چیدمان وسایل و اکسسوری‌ها و به ویژه مبلمان است. بیشترین تاثیر در نوع چیدمان منزل بر اساس طرز قرارگیری مبلمان منزل مشخص می‌شود. فکر کنید به تازگی مبلمان استیل (سلطنتی) برای منزل خود تهیه کرده‌اید و حالا نوبت چیدمان آنهاست. حالا باید ببینید بهترین حالتی که می‌توانید برای چیدمان آنها در نظر بگیرید چیست؟ در این مطلب با گروه مبل اریکه همراه شدیم تا راجع به چیدمان مبل استیل صحبت کنیم. با این مطلب از چیدانه همراه باشید.

مبل اریکه
مبلمان کلاسیک کرم مدل زمرد
مبل اریکه

اسکای اسکرپر

چیدمان مبل استیل در منزل ایرانی

مبل استیل یا همان مبل سلطنتی، یکی از مبلمان‌های پر طرفدار خانواده‌های ایرانی است. و اغلب افرادی که به مجلل و لاکچری بودن فضای خانه علاقه دارند این نوع مبلمان را می‌پسندند. زیرا مبلمان استیل دارای طرح و نقشی با جزئیات زیاد است. از آنجایی که خانواده‌های ایرانی اهل مهمانی و رفت‌وآمد هستند، دوست دارند پذیرایی منزل‌شان به بهترین شکل دیده شود و مبل استیل یکی از گزینه‌های مناسب برای پذیرایی از مهمان است.

مبل اریکه
مبلمان چوبی کلاسیک رنگ روشن
مبل اریکه

چیدمان مبل استیل، اولین قدم!

اولین قدم در خرید و چیدمان مبل استیل، توجه به مساحت منزل و اندازه‌ی فضای پذیرایی است تا بتوانید بر اساس آن، مبل استیل با اندازه‌ی متناسب با فضا خریداری کنید. با توجه به اینکه مبل استیل حجم زیادی از دکوراسیون منزل شما را تشکیل می‌دهند، نوع چیدمان آنها تاثیر زیادی در ایجاد جذابیت در دکوراسیون منزل دارند. ممکن است شما زیباترین مبل استیل را برای منزل خود خریداری کنید ولی با چیدمانی نادرست هم باعث ایجاد آشفتگی در فضا می‌شوید و هم زیبایی مبلمان شما دیده نمی‌شود در نتیجه اول به مساحت منزل و فضای مد نظر برای قرارگیری مبلمان توجه کنید و سپس چیدمان صحیح آن را یاد بگیرید.

مبل اریکه
مبلمان چوبی کلاسیک رنگ روشن
مبل اریکه

چیدمان مبل استیل، 7 نفره یا 9 نفره؟

مبلمان استیل اغلب به صورت 9 نفره و 7نفره در بازار وجود دارند. ست مبل استیل (کلاسیک) 9 نفره شامل یک کاناپه سه نفره و یک کاناپه دو نفره و دو صندلی مجزاست و همچنین دو صندلی میزبان بیشتر از مبل کلاسیک 7 نفره دارد. مبل اریکه این امکان را برای مشتریان فراهم کرده است که ست مبل استیل 8 نفره داشته باشند! این ست مبلمان دو کاناپه سه نفره و دو مبل تک دارد.

با توجه به مساحت منزل و فرم فضای پذیرایی، چیدمان مبل استیل می‌تواند به فرم‌های مختلفی انجام شود. اگر منزل شما مساحت بزرگی دارد و اهل مهمانی هستید بهتر است ست 9 نفره مبل استیل تهیه کنید. می‌توانید در زمان‌هایی که به صندلی‌های میزبان نیاز ندارید آنها را در گوشه‌ی دیگری از خانه استفاده کنید.

مبل اریکه
سرویس مبلمان کلاسیک خاص آبی
مبل اریکه

روش‌های چیدمان مبل استیل

1.چیدمان مربعی:

رایج‌ترین نوع چیدمان مبلمان استیل که در آن مبل سه نفره و دو نفره روبروی هم قرار می‌گیرند و مبل‌های تک نفره در طرف دیگر روبروی هم قرار می‌گیرند. وجود یک فرش در وسط به چیدمان شما نظم می‌دهد.

2.چیدمان گرد یا دایره:

اگر فضای پذیرایی شما مساحت زیادی دارد و محدودیتی در چیدمان ندارید می‌توانید، چیدمان گرد مبل استیل را به کار ببرید. در این حالت می‌توانید از فرش گرد برای مرکز چیدمان استفاده کنید. این نوع چیدمان با استفاده از مبل استیل 9 نفره راحت‌تر قابل انجام است.

3.چیدمان قرینه:

در این نوع چیدمان دو سمت چیدمان مبل شبیه هم هستند. به طور مثال می‌توانید مبلمان سه نفره و دو نفره را روبروی هم قرار دهید. و در هر سمت یک مبل تکی استفاده کنید. با استفاده از میزهای عسلی می‌توانید از یکنواختی این نوع چیدمان کم کنید.

4.ناهماهنگ:

این چیدمان از اصول خاصی پیروی نمی‌کند و شما با توجه به فرم پذیرایی و قرار‌گیری عناصر دیگر مانند، پنجره، شومینه، میزکنسول و.. می‌توانید مبلمان را به صورتی که دوست دارید بچینید. فقط باید مراقب باشید که فضای پذیرایی آشفته و ناهماهنگ به نظر نرسد.

مبل اریکه
مبلمان کلاسیک لوکس رنگ روشن
مبل اریکه

چیدمان مبل استیل در پذیرایی بزرگ

ممکن است خانه‌ای داشته باشید که یک پذیرایی بزرگ دارد، در نتیجه استفاده از یک ست مبلمان کافی نیست، بهتر است در این صورت از دو ست مبلمان استفاده کنید. اگر مهمانان زیادی دارید و می‌خواهید مبلمانی که برای پذیرایی مهمان استفاده می‌شود به تعداد کافی باشد، می‌توانید از مبلمان استیل 9 نفره با صندلی‌های اضافه و یا یک ست 7 نفره‌ی استیل دیگر استفاده کنید.

مبل اریکه
مبل کلاسیک نشیمن لوکس مدل ژاده
مبل اریکه

چیدمان مبل استیل در خانه‌های کوچک

انتخاب مبل استیل برای خانه‌های کوچک توصیه نمی‌شود، مگر اینکه پذیرایی منزل فضای کافی برای ست مبلمان استیل 7 نفره داشته باشد و شما مجبور نشوید مبلمان را دورتادور اتاق پذیرایی بچینید. اگر به سبک مبلمان استیل علاقه دارید می‌توانید از مدل‌ها و سبک‌هایی که فضای کمتری می‌گیرند استفاده کنید. مبلمان نیمه‌استیل (نیمه کلاسیک) برای منازل کوچک مناسبترند.

مبل اریکه
مبلمان چوبی کلاسیک رنگ روشن
مبل اریکه

چیدمان مبل استیل، نکته‌هایی که باید بدانید!

  • فاصله‌ی بین مبل‌ها را رعایت کنید، نه مبلمان را به هم بچسبانید و نه اینکه آنقدر فاصله بگذارید که صدای افراد به سختی به هم برسد.
  • به فرم اتاق پذیرایی منزل توجه کنید و بر اساس آن بهترین نوع چیدمان مبل استیل را انتخاب کنید.
  • یکی از موارد مهم در چیدمان مبل استیل، استفاده از فرش مناسب است. در این مورد فرم فرش و رنگ آن باید با چیدمان مبل استیل و رنگ آن متناسب باشد.
  • اگر مبلمان استیل شما طرح و نقش زیادی دارد، برای جلوگیری از شلوغ شدن فضا، بهتر است پرده و فرش طرح ساده تری داشته باشند.
  • اگر از کاغذ دیواری استفاده می‌کنید، طرح آن را ساده و رنگ ملایم انتخاب کنید.
  • وجود یک نقطه کانونی مانند شومینه، میز کنسول، تلویزیون و.. در چیدمان مبل استیل تاثیر زیادی دارد. به طور مثال چیدمان مبلمان استیل را می‌توان دورتادور شومینه و متناسب با محل قرار گیری آن تنظیم کرد.
  • چیدمان غیر متقارن فضای خانه را دوستانه و صمیمی نشان می‌دهد.
  • چیدمان مبل استیل در پذیرایی باید طوری باشد که رفت‌وآمد برای افراد را سخت نکند، در نتیجه رعایت فاصله‌ها و زاویه قرارگیری مبلمان اهمیت زیادی دارد.
  • بهتر است اطراف مبلمان حداقل یک متر فاصله وجود داشته باشد.
  • برای ایجاد جذابیت و تناسب در چیدمان مبلمان استیل از وسایل دیگر و اکسسوری‌هایی مانند گلدان، چراغ روشنایی و.. هم می‌توانید بهره ببرید.

مبل اریکه
مبلمان کلاسیک کرم مدل زمرد
مبل اریکه

کلام آخر:

وجود مبل استیل با آن طرح و نقش و کنده‌کاری‌هایی که بر روی آن کار شده است باعث ایجاد فضایی مجلل و لوکس در خانه می‌شود، ولی اگر چیدمان مبل استیل به درستی انجام نشود، شاید زیبایی‌هایش به خوبی نمایان نشود. پس بهتر است در رابطه با انواع چیدمان مبل استیل اطلاعاتی به دست بیاورید تا دکوراسیونی جذاب داشته باشید.

برای دیدن نمونه‌کارهای بیشتر از این گروه، به پروفایل مبل اریکه سر بزنید و برای خرید مبل و سرویس خواب کلاسیک با کارشناسان آنها در تماس باشید.

مطالب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه