درباره فرش نوبافت ماشینی مدرن چه می‌دانید؟

درباره فرش نوبافت ماشینی مدرن چه می‌دانید؟

به قلم: یاسمین ثریا

حتما انواع فرش سبک مدرن را در تصاویر منازل ایرانی دیده‌‌اید. این روزها خیلی از افرادی که تغییر دکوراسیون انجام می‌دهند یا زوج‌های جوانی که در خانه بخت‌شان جهیزیه می‌چینند، فرش‌هایی را در هال و پذیرایی یا اتاق خواب پهن می‌کنند که دیگر آن نقش و نگارهای مشهور و کلاسیک  ایرانی را ندارند؛ فرش‌هایی با زمینه ساده و طرح‌هایی که جزئیات پیچیده ندارند. شاید فرش سبک مدرن برای دکوراسیون کلاسیک و مبل‌های سلطنتی جالب نباشد اما برای آپارتمان‌های کوچک امروزی و خانه‌های مدرن، انتخابی بی‌نظیر است. در این مطلب با همراهی مجموعه فرش نوری مد درباره نسل جدیدی از فرش‌های ماشینی صحبت خواهیم کرد که از لحاظ متریال نزدیکی خاصی به فرش‌های دستباف دارند و می‌توانند بهترین جایگزین برای فرش‌های دستباف باشند. با ما همراه باشید.

نوری مد
diamondنوری مد

فرش سبک مدرن چه شکلی است؟

اگر انواع فرش سبک مدرن را بررسی کنید می‌بینید که در طراحی این فرش‌ها دیگر نقش‌های اصیل ایرانی که جزئیات فراوان و سنتی داشتند، به چشم نمی‌خورد. درواقع اصل سادگی در این طراحی‌ها، شرط اول است.

تابلو فرش ریحان

در فرش‌های کلاسیک، نقش و نگارهای ریز و تکرار شونده از مرکز نقشه فرش شروع و به اطراف پراکنده می‌شود. در صورتی‌که انواع فرش سبک مدرن، طرح‌های ساده و کم نقش و نگاری دارند. به علاوه نوع بافت و گره‌ها آن‌قدر ساده نیست و در گره‌ها هم بافت جالب، هندسی یا خطی می‌بینیم. تمامی این تفاوت‌ها برای تبعیت از سبک مدرن و فاصله گرفتن از تجملات است تا سبک دکوراسیون با زندگی ماشینی امروز هماهنگ شود.

نوری مد
diamondنوری مد

انواع رنگبندی فرش مدرن چیست؟

رنگبندی فرش سبک مدرن، مطابق مد روز است. در بیشتر فرش‌های مدرن، رنگ زمینه طوسی وجود دارد که اصلی‌ترین رنگ دنیای مدرن است. در رنگبندی فرش سبک مدرن، رنگ‌های تند و جذاب، مثلا خردلی، سرخابی یا سبز یشمی را به راحتی می‌توانید بیابید، با مبلمان مدرن ساده خود ست کنید و ببینید این هنر ایرانی با سبک مدرن، چه جلایی به منزلتان می‌دهد.

آشنایی با جنس فرش سبک مدرن

در انتخاب جنس فرش مدرن باید دقت کافی داشته باشید. در بازار انواع فرش مدرن چینی موجود است که جنس الیاف مصنوعی آنها اصلا خوب نیست و نه تنها گرد و خاک می‌گیرند بلکه به راحتی با جارو برقی قابل گردزدایی نیستند.

انواع الیاف فرش‌های سبک مدرن

فرش‌های مدرنی که این روزها مد شده‌اند ممکن است دستباف یا ماشینی باشند. با این‌حال الیاف مورد استفاده دو دسته اصلی دارند:

  1. الیاف طبیعی
  2. الیاف مصنوعی
  • الیاف طبیعی فرش: بهترین جنس فرش به سبک مدرن، فرشی است که از نخ بافته شده باشد. نخ می‌تواند از پنبه، جوت، پشم یا ابریشم به دست بیاید.
  • الیاف مصنوعی فرش:الیاف مصنوعی فرش در کارخانجات نخ‌ریسی از مواد نفتی تولید می شوند، تمامی این جنس‌ها مصنوعی هستند: اکریلیک، نایلون، پلی استر، پلی پروپلین و ویسکوز.

جنس اجزای ساختمان فرش چیست؟

ابتدا بهتر است ساختمان فرش را بشناسیم:

نوری مد
diamondنوری مد

اولین جزء ساختمان فرش: نخ خاب

نخ خواب، سطح فرش را می‌پوشاند و الیاف آن باید مقاومت بالا داشته باشند. چرا که فشار راه رفتن به آن وارد می‌شود و باید در اثر پاخوردن، توانایی برگشت پذیری داشته باشد.

  • جنس نخ خاب فرش مدرن دستباف: کرک ، ابریشم و پشم
  • جنس نخ خاب درفرش مدرن ماشینی: اکریلیک ، پلی استر و پلی پروپلین

دومین جزء ساختمان فرش: نخ چله

نخ چله یا نخ تار، در جهت طولی بافت فرش را استفاده می‌شود و جنس آن پنبه، پلی استر یا مخلوطی از این دو است.

سومین جز ساختمان فرش: پود

پود یا نگهدارنده خاب فرش در جهت عرضی بافت فرش را ایجاد می‌کند و جنس آن پنبه، جوت و پلی استر است.

نوری مد
diamondنوری مد

مزایای استفاده از پشم در تولید فرش

پشم یکی از پرکاربردترین الیاف‌هاست که فرش های بسیار زیبا و متنوعی از این جنس تولید می‌شود. در ساختار فرش‌های پشمی از پشم طبیعی که همان پشم گوسفندان است استفاده می‌شود. فرش‌های پشمی در دو نوع ماشینی و دستباف تولید می‌شوند.

نکته مثبتی که بسیار به چشم می‌آید این است که این نوع فرش‌ها برای سلامتی انسان بی‌خطر هستند و حساسیت و آلرژی ایجاد نمی‌کنند.

درباره فرش ماشینی پشمی چه می‌دانید؟

فرش نوبافت ماشینی مدرن با پشم طبیعی یک نوع فرش ماشینی است که با استفاده از پشم گوسفند و بز کرم‌رنگ ساخته می‌شود. این نوع فرش با استفاده از تکنولوژی مدرن تولید می‌شود و بزرگترین مزیت آن این است که قابلیت ایجاد طرح‌های پیچیده‌تر را نسبت به فرش‌های دستباف داراست. همچنین به دلیل استفاده از پشم طبیعی این فرش‌ها بسیار نرم و لطیف هستند.

نوری مد
diamondنوری مد

این نوع فرش‌ها با توجه به مواد اولیه مشترک با فرش دستباف و نوع بافت، به فرش دستبافت‌گونه معروف هستند و بیشترین شباهت را با فرش دستباف دارند.

طرح و رنگ خاص قالی‌های پشمی باعث می‌شود این فرش‌ها از دیگر فرش‌های ماشینی متمایز باشند. رنگ و لعاب فرش‌های پشمی چنان است که قالی را بسیار شادتر و جذاب‌تر از فرش‌های ماشینی دیگر نشان می‌دهد. علاوه بر این، این فرش‌های پشمی از لحاظ ظاهری مشابه نوع دستبافت خود هستند.

همچنین از نظر دوام و استحکام، مقاومت این فرش‌ها به گونه ای است که برای انتخاب و استفاده چندین ساله بهترین انتخاب هستند. در زندگی‌های مدرن امروزی نگهداری فرش‌های دستباف به صورت طبیعی سخت‌تر از فرش های ماشینی است. زیرا که اینگونه فرش‌ها آسیب‌پذیرتر هستند. به همین دلیل در مکان‌هایی که تردد و رفت و آمد زیاد است بهتر است که فرش‌های دستباف مورد استفاده قرار نگیرند و فرش‌های ماشینی جایگزین آن شوند.

امتیاز دیگر فرش ماشینی نسبت به فرش دستباف قیمت مناسب و تنوع فوق‌العاده در طرح و رنگ است که باعث استقبال بیشتر مردم از فرش ماشینی شده است. به خصوص اگر این فرش‌ها دارای ظاهر درخشان و زیبای فرش دستباف باشند و با همان متریال تولید شوند این استقبال به شکل چند برابری صورت می‌پذیرد.

فرش مدرن نوری مد؛ دارای امتیاز برتر یک فرش ماشینی

فرش ماشینی نوری مد بر اساس تکنولوژی روز دنیا از متریال الیاف طبیعی تولید می‌شود. متریال پشم طبیعی، یعنی همان پشمی که در تولید فرش دستباف مورد استفاده قرار می‌گیرد کیفیت بی‌نظیری به فرش ماشینی می‌بخشد. این کیفیت هم از لحاظ بصری و هم از جنبه دوام و کارایی، کیفیت فرش ماشینی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

فرش‌های پشمی مدرن ماشینی نوری مد از نظر طرح و نقشه نیز می‌تواند رنگ و لعاب جذابی به فضای دکوراسیون ببخشد. این فرش‌ها با رنگ‌بندی متنوع و طرح‌های مدرن و امروزی با هر نوع دکوراسیونی ست می‌شوند و رضایت هر سلیقه‌ای را جلب می‌کنند. فرش‌های پشمی مدرن با در نظر گرفتن رنگ وسایل خانه، نوع دکوراسیون و جهت ایجاد فضایی دلپذیر در منزل به کار می‌روند. در حقیقت شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای مناسب یک فرش ماشینی با کیفیت و جذابیت فرش دستباف تهیه کنید و این مساله، امتیاز فوق‌العاده فرش‌های ماشینی مجموعه نوری مد است.

در پایان …

در دنیای مد و دکوراسیون فرش‌های مدرن جایگاه ویژه‌ای دارند. این فرش‌ا با نقوش ساده و مینیمال و به دور از جزئیات و تزئینات غیرضروری فرش‌های کلاسیک، در قلب یک دکوراسیون مدرن می‌درخشند و زیبایی فضای خانه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. فرش ماشینی پشمی نوعی از فرش‌های ماشینی است که در آن از متریال الیاف طبیعی فرش دستباف استفاده شده و  به همین دلیل از لحاظ ویژگی‌های کیفی و ظاهری به فرش دستباف بسیار نزدیک است.

مجموعه نوری مد با در نظر گرفتن پشم درجه یک در تولید فرش‌های ماشینی، توانسته است امتیازات فرش دستباف را در تولید فرش‌های ماشینی خود بگنجاند. اگر شما نیز برای خرید فرش ماشینی به دنبال یک مجموعه معتبر با محصولات متمایز و باکیفیت می‌گردید می‌توانید به سایت فرش نوری مد مراجعه کنید، تنوع محصولات را مشاهده کرده و با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه