Chidaneh.com placeholder image

میز و صندلی تراس ، یکی از اینا رو بخر!

به قلم: نجمه مهران پور

تراس خانه ی شما ‌تواند یکی از رویایی ترین و آرامش بخش ترین قسمت های خانه ی شما باشد؛ لحظاتی که به نشستن در تراس و لذت بردن از هوای خنک و تازه صرف می کنید، می تواند یک شروع لذت بخش باشد برای آغاز کارهای روزانه، یا رفع خستگی و تمدد اعصاب در پایان یک روز خسته کننده.یکی از ملزومات یک تراس رویایی و آرام بخش، مبلمان آن است.

با گالری خونه باغ همراه باشید تا با میز و صندلی های تراسی بیشتر آشنا شویم

چوب و هنر

گالری خونه باغ
مبلمان فضای باز
گالری خونه باغ

خرید میز و صندلی برای تراس

مبلمان فضای باز را باید با توجه به فضایی که در اختیار دارید انتخاب کنید؛ اگر فضای تراس شما بزرگ باشد دستتان برای انتخاب بازتر است و از تعداد صندلی های بیش تر و ابعاد میز بزرگ تری می توانید استفاده کنید. البته اگر تراس کوچکی دارید هم نگران نباشید؛ یک راهکار خوب به شما پیشنهاد می دهم تا بتوانید از همان فضای کوچک نهایت استفاده را ببرید.

مطلب پیشنهادی: شکست کرونا با ویتامین D، از بالکن خانه تان شروع کنید!

گالری خونه باغ
مبلمان فضای باز
گالری خونه باغ

میز و صندلی بیرونی، چطور انتخاب کنیم؟

قبل از انتخاب میز و صندلی که برای فضای بیرونی منزلتان( اعم از تراس و بالکن یا حیاط خانه و ویلا ) خریداری می‌کنید، باید گنجایش و مساحت فضا را محاسبه کنید تا متناسب با آن مبلمان مناسب را تهیه کنید. همچنین باید قبل از خرید، سبک و جنس مورد نظرتان را انتخاب کنید تا هنگام سفارش دچار مشکل نشوید.

مطلب پیشنهادی: طراحی تراس و بالکن، ساعات دلنشین در فضای سبز آپارتمان!

گالری خونه باغ
مبلمان فضای باز
گالری خونه باغ

امیر صادقی
طراحی بالکن مدرن با مبلمان سفید
امیر صادقی

سینا عزیزی
عکاسی از منزل مسکونی هدی باقری در گرگان
سینا عزیزی

انواع میز و صندلی تراس

 میز و صندلی های تراسی هم مانند مبلمان فضای داخلی، تنوع زیادی در مدل و جنس و رنگ دارند. چندتای محبوب‌ترشان را به شما معرفی می کنم.

  •  میز و صندلی فلزی
  • میز و صندلی چوبی
  • میز و صندلی پلاستیکی

امیر صادقی
عکاسی خانه ای با بالکنی بی نظیر در هروی
امیر صادقی

عرفان شریف نژاد: عکاس
طراحی بالکن
عرفان شریف نژاد: عکاس

میز و صندلی فلزی برای تراس

این دسته از بقیه محبوبترند و نظر افراد بیشتری را برای انتخاب شدن به خود جلب می کنند. صندلی های فلزی که اصولاً از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شوند، علاوه بر ظاهر شیک و زیبا یک ویژگی خوب دیگر هم دارند؛ وزن سبک! و به خاطر همین وزن سبکشان، جابجایی آن ها بی‌دردسر است. بنابراین اگر بخواهید به خانه ی دیگری نقل مکان کنید، لازم نیست نگران سختی حمل و نقلشان باشید. در ضمن فلز آلومینیوم در مقابل ضربه و رطوبت مقاوم است، بنابراین انتخاب خوبی برای تراس خانه ی شما می تواند باشد.

مطلب پیشنهادی: میز و صندلی پلیمری، 6 نکته طلایی قبل از خرید!

استودیو پر
عکاسی روایت خانه هشتم (شیرین پرتویی)
استودیو پر

میز و صندلی چوبی برای تراس

میز و صندلی های چوبی معمولا در ترکیب با فلزات ساخته می شوند، البته می توانید از چوب خالص هم استفاده کنید. چوب به علت ماهیت نچرال و مدرن خود می‌تواند فضای بالکن و تراس شما را با طبیعت بکر و خواسته ی ذات طبیعی انسان پیوند دهد. 

امیر صادقی
عکاسی از تراس منزل خانم بیتا بنفشی در مهرشهر کرج
امیر صادقی

البته به کار بردن چوب برای ساخت مبلمان فضای باز، باید با ملاحظات بیشتری نسبت به سایر متریال ها انجام پذیرد؛ چرا که چوب، در برابر رطوبت، آفات و حشرات مقاوم نیست و میز و صندلی چوبی تراس باید حتماً با یک لایه ی نانو یا سایر پوشش های محافظتی مقاوم سازی شود.

گالری خونه باغ
مبلمان فضای باز
گالری خونه باغ

میز و صندلی پلاستیکی برای تراس

این میز و صندلی ها، ارزانترین و در دسترس ترین انواع میز و صندلی تراس هستند. گرچه نمی‌توان به راحتی صفت شیک یا لاکچری را به آن ها نسبت داد، اما در ترکیب با تشک های پارچه ای و استفاده از سایر عناصر تزئینی تراس و بالکن، می توانید فضایی دنج و خودمانی با آن ها بیافرینید.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی خاص تهرانپارس
امیر صادقی

گالری خونه باغ
صندلی باغی
گالری خونه باغ

میز و صندلی تاشو برای تراس

میز و صندلی های تاشو، انتخابی عالی برای تراس های کوچک هستند. این مدل میز و صندلی با کمک حداقل دو جک در طرفین، به دیوار یا نرده ی تراس پرچ می شوند و هر موقع لازمشان نداشته باشید، یک گوشه می ایستند و آن ها هم کاری به کارتان ندارند!

مطلب پیشنهادی: 10 ایده بزرگ برای بالکن های کوچک آپارتمان های امروزی

گالری خونه باغ
تخت کنار استخر
گالری خونه باغ

قیمت مبلمان باغی

مبلمان باغی، بازه ی قیمتی متنوعی دارند. قیمت ارزان ترین صندلی های تراسی فضای باز، از ۸۰ هزار تومان به بالاست. اگر یک میز ارزان قیمت هم بخواهید، تقریباً با ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان می توانید یکی از آن ها را تهیه کنید. ست های گران تر بعضا تا ۱۵-۱۶ میلیون تومان هم در بازار پیدا می‌شوند. تعداد صندلی ها و کیفیت ست میز و صندلی که برای تراس تهیه می کنید، بر قیمت آن کاملاً تاثیرگذار است.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی خاص پردیس
امیر صادقی

میز و صندلی تراس دست دوم

لطفاً اجازه ندهید کمبود بودجه شما را از خرید میز و صندلی برای تراس خانه و ایجاد یک فضای دنج و آرام بخش منصرف کند! میز و صندلی های دست دوم گاهی با تعمیرات جزئی یا یک دست رنگ، ‌می توانند همچون نگینی زیبا در تراس خانه ی شما بدرخشند! 

 

برای خرید میز و صندلی تراس خانه تان می توانید از گالری خونه باغ کمک بگیرید!

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه