Chidaneh.com placeholder image

راهنمای کامل خرید ست سرویس خواب و انواع سرویس خواب

به قلم: یاسمین ثریا

آیا می‌دانید ست سرویس خواب برای تازه عروس‌ها و کسانی که به دنبال تجدید وسایل دکوراسیون منزل خود هستند، همیشه یکی از پرچالش‌ترین خرید‌ها محسوب می‌شود؟ انتخاب سرویس خواب باکیفیت متناسب با سبک دکوراسیون منزل و ابعاد اتاق خواب و هارمونی و سلیقه مشتری همواره از موارد حائز اهمیت در خرید است. شرکت قصر دکوراسیون آرنا پالاس، یکی از فروشگاه‌های معروف مبلمان است که با به‌کارگیری متریال مناسب، سرویس خوابی محکم و باکیفیت را به شما ارائه می‌دهد. در این مقاله از چیدانه، علاوه‌بر معرفی انواع ست سرویس خواب و راهنمای خرید آن، نگاهی به محصولات این فروشگاه نیز خواهیم داشت.

ست سرویس خواب استاندارد چیست؟

به طور معمول حضور سرویس خواب مناسب در خانه، علاوه بر زیبایی اتاق خواب، آرامش زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد. یک عدد تخت دونفره، یک عدد میز آرایش یا دراور یا میز توالت، دو عدد پاتختی، همراه با قاب آینه، صندلی و پاف؛ اینها اکسسوری‌های لازم، ضروری و تشکیل‌دهنده ست سرویس خواب استاندارد هستند. البته بعضی افراد تنها چند قطعه از این وسایل را در دکور خانه خود به کار می‌برند که به نیم‌ست سرویس خواب معروف است.

چوب و هنر

با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله تعدادی از این سرویس خواب‌ها را معرفی کنیم.

قصر دکوراسیون آرنا پالاس
تخت‌خواب سفید مدرن و مینیمال
diamondقصر دکوراسیون آرنا پالاس

انواع ست سرویس خواب از لحاظ سبک و مدل

  • سرویس خواب مدرن
  • سرویس خواب کلاسیک
  • ست سرویس ‌خواب دخترانه
  • سرویس خواب پسرانه
  • ست سرویس خواب نوزاد
  • ست سرویس ‌خواب دو نفره
  • سرویس خواب سفید
  • سرویس ‌خواب یک نفره
  • سرویس ‌خواب‌های متصل سه نفره
  • ست سرویس خواب اسپرت
  • تخت خواب‌های کم ارتفاع
  • سرویس خواب جدید بلند
  • ست سرویس خواب تُرک
  • سرویس خواب عروس
  • ست سرویس ‌خواب ساده بدون تاج
  • سرویس ‌خواب‌های تاج‌دار، شامل انواع ست سرویس خواب سلطنتی و مدرن
  • نیم ست سرویس خواب

مدل‌های جدید تخت و سرویس خواب نئوکلاسیک زیبا و شیک هم خواندنی‌ست.

ست سرویس خواب

انواع ست سرویس خواب از لحاظ جنس و متریال

  • ست سرویس خواب ام دی اف
  • سرویس ‌خواب‌های چوبی
  • ست سرویس خواب استیل یا فلزی
  • سرویس ‌خواب فرفورژه
  • سرویس خواب نقره‌کوب
  • تخت‌خواب کنده‌کاری‌شده
  • تخت‌خواب زرکوب
  • ست سرویس ‌خواب جدید روکش پارچه‌ای
ست سرویس خواب دخترانه

 سرویس خواب دخترانه

در خرید ست سرویس خواب دخترانه حتما به روحیات کودک خود توجه کنید. همچنین اگر قرار است که سرویس خواب به صورت مشترک بین دو فرزند استفاده شود، تخت‌خواب دو طبقه هم گزینه مناسبی خواهد بود.

ست سرویس خواب دخترانه نوجوان

دخترها با توجه به روحیه لطیف و حساسی که در سنین نوجوانی دارند، ست سرویس خواب دخترانه نوجوان با رنگ‌های ملایم مانند: صورتی، سفید، گل‌بهی، بنفش و طرح‌های فانتزی با شخصیت‌های کارتونی و افسانه‌ای، برایشان مناسب‌تر است. دختران معمولا علاقه دارند ست سرویس خواب اتاق خود را شخصا و با سلیقه خود انتخاب کنند. همچنین ست سرویس خواب دخترانه نوجوان از متریال مختلفی مانند: چوب، ام دی اف، ملامینه و فلز، تولید می‌شوند. مدل‌های ام دی اف؛ دارای تنوع زیادی هستند و در سبک‌های مدرن و کلاسیک عرضه می‌شوند.

ست سرویس خواب پسرانه

 سرویس خواب پسرانه

بهتر است در اتاق خواب پسران، از ست سرویس خواب پسرانه ساده‌تر استفاده کنید و نظر فرزندان خود را در خرید تخت‌خواب و وسایل جانبی‌اش حتما در نظر بگیرید.

ست سرویس خواب پسرانه نوجوان

سرویس خواب‌های نوجوان پسرانه، به طورکلی دارای طرح‌ها و اشکال پسرانه و متنوعی هستند که از رنگ‌های پرانرژی و تیره‌تری مانند: رنگ‌های آبی، قرمز، قهوه‌ای و مشکی، در آنها استفاده می‌شود .همچنین در ست سرویس خواب پسرانه، از طرح‌های کارتونی مانند: بتمن و مرد عنکبوتی و یا شخصیت‌های فوتبالی محبوب آن‌ها نیز معمولا استفاده می‌شود. سرویس خواب فلزی، برای پسران نوجوان، مقاومت بیشتری نسبت به نوع چوبی آن دارد و به همین جهت برای شیطنت‌های پسرانه کارآمدتر است. همینطور موادی مانند: چوب، فلز، ام دی اف و ملامینه هم در ساخت مدل‌های پسرانه استفاده می‌شوند که مدل‌های ساخته شده از فلز، دارای استحکام بالا و قیمت ارزانی نیز هستند.

سرویس خواب مدرن

ست سرویس خواب مدرن

ست سرویس خواب مدرن، دارای طرح‌های ساده، بی‌آلایش و شیکی هستند و از خطوط موازی و منحنی ساده در آنها معمولا استفاده می‌شود. در مدل‌های سرویس خواب مدرن از رنگ‌هایی مثل: مشکی، سفید، خاکستری و دیگر رنگ‌های خنثی بیشتر استفاده می‌شود. سرویس خواب مدرن باکیفیت، طبیعتا طرفداران زیادی در بین جوانان دارد. هنگام خرید این مدل سرویس خواب جدید، دقت کنید که سبک دکوراسیون منزل شما هم باید مدرن باشد.

ست سرویس خواب سلطنتی

سرویس خواب سلطنتی

برای طراحی سرویس خواب سلطنتی، همزمان به تراش چوب و انجام منبت‌کاری نیاز است. از طرفی ست سرویس خواب سلطنتی، به‌خاطر جنس چوب مرغوب‌تر آن، نسبت به سایر ست‌های سرویس خواب دونفره، گرانتر است.

سرویس خواب اسپرت جدید

سرویس خواب اسپرت جدید

همواره تناسب سرویس خواب‌های اسپرت با دکوراسیون مدرن بیشتر است. از این رو بیشتر جوانان و نوجوانان از ست سرویس خواب اسپرت جدید، خوششان می‌آید. سادگی ظاهری و ایجاد فضای منحصر به فرد، از اصلی‌ترین خصوصیات این مدل سرویس خواب بوده که هیچگاه از مُد نمی‌افتد.

ست سرویس خواب ترک

از آنجا که تخت‌خواب‌های سرویس ترکیه‌ای، تاج‌های بلندی دارند و در طراحی آنها از لمسه‌دوزی استفاده شده، این ست سرویس‌خواب از محبوبیت زیادی در بین زوج‌های ایرانی و طرفداران سبک‌های استیل و کلاسیک برخوردار است. این مدل از سرویس خواب‌ها به دلیل سادگی و زیبایی، همچنین استفاده از چوب و مواد درجه یک در ساخت آنها، طول عمر بالا و قیمت گران سرویس خواب را در پی دارد.

سرویس خواب عروس

ست سرویس خواب عروس

برای سرویس خواب عروس، می‌توان سایر لوازم جهیزیه اتاق‌خواب عروس را با سرویس خواب، ست کرد. سرویس خواب دونفره سفید معمولا برای اتاق خواب عروس جلوه زیبایی به فضا می‌دهد. همچنین انواع سبک سرویس خواب سلطنتی، سرویس خواب مدرن و سرویس خواب کلاسیک با توجه به دکوراسیون داخلی و سلیقه شما قابل استفاده برای نوعروسان است.

سرویس خواب دونفره سفید

سرویس خواب دو نفره سفید

جالب است بدانید، سرویس خواب سفید سلطنتی، جلوه و جذابیت منحصر به فردی به فضای منزل تازه عروس‌ها می‌بخشد.

رنگ سفید به دلیل بزرگ و لوکس جلوه دادن اتاق، برای دکوراسیون اتاق خواب معمولا جز انتخاب‌های اول است. برخی از تخت‌ها مثل تخت‌های سایبان‌دار فقط در رنگ سفید تولید می‌شوند؛ بنابراین اگر به این مدل تخت‌ها علاقه‌مندید، از ست سرویس خواب سفید غافل نشوید.

سرویس خواب چوبی

 سرویس خواب چوبی

ست سرویس خواب چوبی همیشه از محبوبیت زیادی بین مشتریان برخوردار است. سرویس خواب چوبی، باعث ایجاد حس آرامش شده و فضای طبیعت و سرزندگی را در خانه زنده می‌کند. مدل چوبی تخت‌خواب، علاوه بر کیفیت بالا، مقرون به صرفه نیز می‌باشد. خوب است بدانید اگر از چوب طبیعی در این سرویس استفاده شود، شاهد وزن بسیار زیاد و قیمت بالایی خواهیم بود. اما در صورت استفاده از چوب مصنوعی مثل ام دی اف، ملامینه یا نئوپان؛ هزینه خرید به طبع پایین می‌آید.

ست سرویس خواب ام دی اف

 سرویس خواب ام دی اف

در بین انواع سرویس خواب، ست سرویس خواب ام دی اف، به دلیل کیفیت و دوام بالا و مقاومت در برابر آب و رطوبت، طرفداران زیادی پیدا کرده. این سرویس خواب‌ها نسبت به سرویس خواب‌های چوبی، مقرون به صرفه نیز هستند و از تنوع بالایی برخوردارند. همچنین ست سرویس خواب ام‌دی‌اف از چوب سبک‌تر و جابجایی آن نیز راحت‌تر است. برخی از سرویس خواب‌های ام دی اف دارای روکش وکیوم هستند که باعث مقاومت، زیبایی و طول عمر بیشتر ام‌دی‌اف می‌شوند.

ست سرویس خواب جدید و شیک

نکات مهم قبل از خرید سرویس خواب چیست؟

  1. ست سرویس خواب را با توجه به فضا، اندازه اتاق و دکوراسیون خود انتخاب و خریداری کنید. برای اتاق‌های کوچک، تخت تاشو می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد.
  2. ست سرویس خواب و انواع کالای خواب مناسب خود را با هم خریداری کنید. براین اساس تشک‌های بهاری برای تختخواب‌های بهاری مناسبند، درحالیکه تخت‌های تخته سنگی بیشتر با تشک‌های کف تشکیل می‌شوند.
  3. در خرید ست سرویس خواب یک نفره که اکثر بزرگسالان هم از آن استفاده می‌کنند؛ به طرح ساده و اسپرت آن دقت کنید. این ست‌ها، اغلب به دور از طرح‌های فانتزی دوران نوجوانی هستند. همچنین اگر قصد خرید ست سرویس خواب یک نفره برای نوجوان خود را دارید، بهتر است طرح‌های ساده‌ای را انتخاب کنید که در دوره جوانی نیز برای او مناسب باشد.
  4. خوب است همیشه قبل از خرید تختخواب روی آن دراز بکشید. همه تخت‌خواب‌ها مناسب اکثر افراد نیستند. بنابراین انتخاب مدلی که مناسب خود شماست در آسایش شما اهمیت به‌سزایی دارد.
  5. سعی کنید در خانه‌های کوچک به سراغ ست سرویس خواب سلطنتی نروید، به خصوص اگر سقف خانه‌تان کوتاه است. فراموش نکنید که زیباترین مدل ست سرویس خواب؛ متناسب‌ترین آن برای فضای دکوراسیون داخلی اتاق منزل شما خواهد بود.
  6. در انتخاب و خرید ست سرویس خواب، بازدید از چندین فروشگاه مختلف، شما را با طرح، رنگ و سبک‌های بیشتری آشنا می‌کند و دست شما را برای انتخاب سبک و طرح، باز می‌گذارد.
  7. اگر قصد خرید یک تختخواب را دارید، پس بهتر است آن را با همسر خود انتخاب کنید تا در آینده دچار مشکل در ابعاد و اندازه سرویس خواب نشوید.
  8. قبل از خرید ست سرویس خواب، به بررسی کالاهای آنلاین مشابه بپردازید، زیرا در این صورت می‌توانید از نظرات سایر افراد در مورد کالای انتخابی خود بهره ببرید.
قیمت سرویس خواب

قیمت ست سرویس خواب

قیمت سرویس خواب معمولا در رنج‌های متفاوتی قرار دارد و در اصل مواد تشکیل‌دهنده آنها تعیین‌کننده قیمت ست سرویس تختخواب خواهند بود. بنابراین همیشه سعی کنید قبل از انتخاب ست سرویس خواب، بودجه خود را برای خرید معین کنید. طبیعی است هرچه متریالی که در ساخت سرویس خواب به کار رفته کیفیت بیشتری داشته باشد، قیمت آن هم بالاتر خواهد بود. مثلا سرویس خواب با جنس چوب راش یا ام دی اف، جزو سرویس‌خواب‌های گران و باکیفیت است. از طرفی سرویس خواب دو نفره با توجه به متریال ساخت و کیفیت معمولا قیمت‌گذاری می‌شود.

سرویس خواب ارزان و شیک

این ست سرویس خواب‌ها در سبک‌های مدرن و کلاسیک عرضه می‌شوند که در ساخت آن‌ها از چوب یا ترکیب چوب، چرم و پارچه استفاده می‌شود. پس با توجه به سبک ساخت، طرح‌های متفاوتی از آنها خواهید دید. شما می‌توانید با صرف هزینه کمتر، ست سرویس خواب ارزان و شیک خود را با طول عمر خوب و دوام بالا در بازار پیدا کنید. همینطور در انواع سرویس خواب جدید در زیر قسمت تخت‌خواب، بعضی مواقع کشو و کمد هم به کار می‌برند. درنهایت این نوع مدل سرویس خواب برای منازل کوچک، کمبود فضا را جبران خواهد کرد.

قصر دکوراسیون آرنا پالاس
تخت‌خواب سفید مدرن و مینیمال
diamondقصر دکوراسیون آرنا پالاس

قصر دکوراسیون آرنا پالاس

در اتاق خواب معمولا به وسایل بزرگ و کلی توجه می‌شود. انواع پاتختی‌های کلاسیک با رنگ تیره و دو تا سه کشو و یا ساده‌تر با دو رنگ متفاوت و دو کشو را می‌توان مشاهده کرد. قصر دکوراسیون آرنا پالاس تنوع زیادی در انواع سرویس خواب دارد. همه پاتختی‌ها، معمولا با سرویس خوابشان ست هستند. مجموعه آرناپالاس تولیدکننده مبلمان و سرویس خواب مدرن آمریکایی و کلاسیک اروپایی سده هجدهم میلادی و تنها نماینده رسمی سرویس خواب ساج آسا در شرق تهران است. شما می‌توانید یک ست‌سرویس‌خواب کامل شامل تخت، میز، آینه و کمد را با هم سفارش دهید. آرنا پالاس علاوه بر سرویس خواب، ست مبلمان کلاسیک ایرانی هم دارد که در شوروم فروشگاه آن قابل دیدن است.

عکس‌های بیشتر از انواع مدل سرویس خواب:

سرویس خواب کودک

سرویس خواب پسرانه

سرویس خواب دخترانه شیک

ست سرویس خواب گلبهی دخترانه

سرویس خواب مدرن اسپرت
ست سرویس تختخواب مدرن و جدید
ست سرویس خواب مدرن دونفره

سرویس خواب مدرن دونفره

ست سرویس خواب کلاسیک
سرویس خواب کلاسیک جدید
نیم ست سرویس خواب
سرویس تخت خوای کلاسیک و شیک

سرویس خواب دونفره کلاسیک

سرویس خواب نوجوان مدرن و سفید

سرویس خواب نوجوان مدرن و جدید

تخت خواب در دکوراسیون

سرویس خواب نوزاد

ست سرویس خواب نوازد شیک
سرویس خوای نوزادی جدید و زیبا

ست سرویس خواب نوزادی شیک

سرویس خواب تک نفره مدرن

سرویس خواب تک نفره

سرویس خواب یک نفره جدید

ست سرویس خواب یک نفره

سرویس خواب دو نفره سفید

سرویس خواب دو نفره سفید

کلام پایانی

دانستیم که با توجه به سلایق مختلف مشتری، انواع ست سرویس خواب در بازار بسیار متنوع است. همانطور که بیان کردیم، سرویس خواب‌هایی که تولیدکنندگان طراحی می‌کنند، معمولا در انواع مختلف سرویس خواب کلاسیک، ست سرویس خواب مدرن، اسپرت، سلطنتی، مینیمال و غیره است. در این شوروم چیدانه، با نمونه‌های بیشتری از محصولات قصر دکوراسیون آرنا پالاس آشنا شدید و با شناخت انواع ست سرویس خواب و نکاتی برای خرید راحت‌تر سرویس خواب، دید وسیع و راهنمای کاملی برای انتخاب به دست آوردید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه