Chidaneh.com placeholder image

روتختی دست دوز، ببین که بعدا پشیمون نشی!

به قلم: مژگان احمدی

روتختی دست دوز با رنگ‌های جذاب را خیلی‌ها دوست دارند و معمولا محصولات دست‌دوز و صنایع دستی حس ارزشمندی بیشتری برایمان ایجاد می‌کنند. در این مقاله از چیدانه قصد داریم تا با همراهی گروه هنری بوهمی استودیو درباره روتختی های دست دوز حرف بزنیم و در کنار هم چند تایی عکس روتختی دست دوز شیک و زیبا ببینیم. اگر به فکر خرید روتختی ست دو نفره یا تک‌نفره هستید حتما این مقاله را بخوانید تا بعدا پشیمان نشوید!

در ادامه خواهید خواند که:

چوب و هنر
  • جنس روتختی دست دوز چی باشه بهتره؟
  • اگه روتختی دست دوز سفارش بدم، چقدر طول میکشه تحویل بگیرم؟
  • قیمت روتختی دست دوز چنده؟
  • طرح روتختی دست دوز، چه طرحی با چه دکوراسیونی بهتره؟

بوهمی استودیو
روتختی‌های دست‌دوز و تکه دوزی شده طرح کویر
بوهمی استودیو

جنس روتختی دست دوز چی باشه بهتره؟

گروه هنری بوهمی استودیو می‌گویند که دو نکته مهم درباره روتختی های ما وجود دارد:

  • دست دوز بودن کار
  • جنس روتختی

ما در بوهمی استودیو از بهترین و مرغوب‌ترین جنس کتان که در بازار وجود دارد برای دوخت روتختی های دست دوز استفاده می‌کنیم. به طور کلی باید بگوییم که جنس پارچه‌هایی که برای انواع مدل روتختی های دست دوز به کار می‌بریم با وسواس زیادی انتخاب می‌شوند. حتی برای لایه زیرین روتختی ها نیز جنس ملافه‌ای در نظر گرفتیم تا در هنگام استراحت اذیت نکند و راحت باشد. علاوه بر این استفاده از الیاف چهارفصل نیز از دیگر ویژگی‌های این روتختی‌های دست دوز است. یعنی جنس روتختی های دست دوز طوری است که نه خیلی ضخیم و نه خیلی نازک باشد و می‌توان از آن، هم در تابستان و هم در زمستان استفاده نمود.

در مورد دست دوز بودن روتختی‌ها نیز باید بگوییم که در بوهمی استودیو همه چیز دست دوز است و از تکنیک تکه دوزی برای دوخت روتختی‌ها استفاده می‌شوند.

آیا با تکنیک تکه دوزی و انواع مدل روتختی تکه دوزی دست دوز آشنایی دارید؟ شاید بد نباشد بدانید که اجرای این تکنیک به دلیل احتیاج به نقشه کشیدن و پلن ریختن دقیقی که دارد بسیار سخت است. اما نتیجه راضی‌کننده است!

بوهمی استودیو
کوسن و شال مبل دست دوز
بوهمی استودیو

نکته مهم: طراحی‌های منحصر به فرد روتختی های دست دوز

نکته مهم دیگری که گروه هنری بوهمی استودیو به آن تاکید دارند طراحی‌های منحصر به فرد روتختی های دست دوز است. آن‌ها می‌گویند که نبود و کمبود دیزاین‌های یونیک روتختی در ایران همواره یک مشکل بوده و با توجه به اینکه 90 درصد طرح‌ها وارداتی و اکثرا طرح‌های چاپی هستند، خیلی از افراد خاص‌پسند و بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی در انتخاب روتختی با طرح دلخواه خود دچار مشکل هستند. از این رو تصمیم گرفتیم تا در این زمینه نوآوری داشته باشیم و روتختی های دستوز خود را با طرح‌های منحصر به فرد ارائه دهیم.

 

توجه: شاید بد نباشد بدانید که بوهِمی استودیو از سال ۹۷ فعالیت خود را در زمینه تولید اکسسوری‌های متفاوت دیواری با تلفیق متریال چوب و نخ‌های دست‌بافت، در رنگ‌بندی، ابعاد و طراحی‌های متفاوت با نام “بوم ریس" آغاز کرده و این راه را با تولید اکسسوری‌ها دکوراتیو دیگری مثل کوسن، شالِ مبل و انواع روتختی دست دوز ادامه داده است.

 

بوهمی استودیو
روتختی‌های دست‌دوز و تکه دوزی شده طرح اورست
بوهمی استودیو

اگه روتختی دست دوز سفارش بدم، چقدر طول میکشه تحویل بگیرم؟

به گفته گروه هنری بوهمی استودیو زمان آماده‌سازی کارها برای روتختی دست دوز  25 روز از زمان سفارش تا تحویل است. یعنی در کم‌تر از یک ماه می‌توانید صاحب این اثر هنری زیبا باشید.

قیمت روتختی دست دوز چنده؟

در مورد قیمت روتختی دست دوز باید بگوییم که ست دو نفره این کارها 1میلیون و 900 هزار تومان است که با توجه به کیفیت و طراحی و اجرا بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. لازم به ذکر است که این قیمت مربوط به تابستان 99 می‌باشد.

توجه: ست دو نفره شامل روتختی الیاف دوزی شده با دو تا روبالشتی است که البته به صورت یک نفره هم قابل سفارش می‌باشد.

بوهمی استودیو
روتختی‌های دست‌دوز و تکه دوزی شده طرح اهرام
بوهمی استودیو

طرح روتختی دست دوز، چه طرحی با چه دکوراسیونی بهتره؟

طراحی کارها در بوهمی استودیو برگرفته از طبیعت و تلفیقی از المان‌های موجود در طبیعت هستند و این مسئله طراحی کارها را معنادار تر کرده است. به عنوان مثال:

  1. روتختی دست دوز طرح اورست که تنالیته رنگی و فرمی شبیه به کوهستان دارد
  2. روتختی دست دوز طرح کویر که دارای رنگ‌های کرم و فرم های خطی الهام گرفته شده از کویر است
  3. روتختی دست دوز طرح اهرام که فرم مثلی با رنگ‌های شاد دارد

علاوه بر این کارها اغلب به گونه‌ای طراحی می‌شوند با طرح و رنگ بوم ریس‌ها هماهنگ باشند و بتوان آن‌ها را با هم ست نمود. ما فکر می‌کنیم که ترکیب روتختی دست دوز و بوم ریس می‌تواند یک ترکیب جادویی و جدید برای اتاق خواب‌تان باشد.

بوهمی استودیو
بوم ریس کوه یخ
بوهمی استودیو

آیا در مورد بوم‌ریس‌ها چیزی می‌دانید؟ اگر نه حتما به پروفایل گروه هنری بوهمی استودیو در چیدانه بروید و نمونه‌کارهای بوم ریس را تماشا کنید.

انواع مدل روتختی های دست دوز عموما طرح هایی با تنالیته رنگ‌های خنثی دارند که آن‌ها را برای استفاده در بیشتر سبک های دکوراسیون داخلی مناسب کرده است. علاوه بر رنگ‌های خنثی، سایر رنگ‌های به کار رفته در طرح روتختی دست دوز با در نظر گرفتن بوم ریس ها انتخاب شده‌اند که بتوان به راحتی آن‌ها را با هم ست نمود.

در کل باید بگوییم که انتخاب ها بر اساس رنگ‌هایی است که بیشتر در فضاها به کار می‌رود و راحت ست می‌شوند.

بوهمی استودیو
بوم ریس گندمزار
بوهمی استودیو

کلام آخر:

روتختی دست دوز را می‌توان یکی از انتخاب‌های خاصی دانست که دکوراسیونی چشم‌گیر را برای اتاق خواب‌تان به ارمغان می‌آورد. صنایع دستی وقتی با کیفیت در طراحی و ساخت همراه شوند بسیار ارزشمند هستند. این طور فکر نمی‌کنید؟ نظر شما در مورد این مدلهای روتختی دست دوز و بوم ریس های زیبا چیست؟ آیا رو تختی‌ها و بوم‌ریس‌های گروه هنری بوهمی استودیو را دوست داشتید؟

<<<می‌توانید همین حالا به پروفایل بوهمی استودیودر چیدانه بروید و نمونه کارهای بیشتری از آن‌ها ببینید>>>

شاید این مطالب را نیز دوست داشته باشید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه