Chidaneh.com placeholder image

گل منبت دکوراتیو، مزیت استفاده از مدل های ام دی اف

به قلم: تحریریه چیدانه

شاید در گذشته به دلیل کمبود دانش و دستگاه‌های پیشرفته، اکثر هنرها با دست انجام می‌شد. اما می‌بینیم با رشد تکنولوژی و دانش بشری، به طیف وسیعی از امکانات دسترسی پیدا کرده‌ایم که خارج از تصور انسان‌های پیشین است. 

در گذشته اجرای دکورسیون داخلی یک عمارت شاید ماه‌ها و سال‌ها به طول می‌انجامید و حتی تعدادی از کارگران جان خود را از دست می‌دادند. البته تنها این نوع ساختمان‌های پرزرق‌وبرق و مجلل در دست ثروتمندان جامعه بود. اما امروزه با دسترسی به شیوه‌های نوین تولید متریال، از جمله گل های منبت دکوراتیو می‌توان عمارت‌های لوکس را با هزینه‌های مناسب‌ تر طراحی و دکوراسیون نمود.
 

قالیشویی ادیب

میکروسمنت و پتینه Mote Design
تفاوت گچبری با پتینه کاری و بدون آن
میکروسمنت و پتینه Mote Design

منبت ‌کاری در دنیای مدرن

هنر منبت‌کاری در گذشته منحصرا در دست بخشی از جامعه بود و عموما در عمارت‌های مذهبی و بسیار لوکس استفاده می‌شد اما امروزه با تلفیق هنر و فن، این هنر باستانی زیبا وارد فضاهای داخلی شده است. قاب‌آینه‌ها، گل‌منبت‌های برجسته روی دیوار، سقف وکابینت ها، ستون‌ها و سردرهایی با همان طرح برگ‌ و گل و گاهی با طرحی مدرن در دکوراسیون های امروزی مورد استفاده قرار می گیرند. 

در این مقاله مزیت استفاده از منبت‌های پیشرفته ام دی اف در پروژه‌های داخلی ارائه شده است اما در ابتدا به چند نکته در شروع پروژه‌ دکوراسیون داخلی توجه نمایید.

منبت کاری دکوراتیو

مراحل انتخاب گل منبت دکوراتیو

مرحله اول: انتخاب سبک مناسب

یک پروژه معماری و دکوراسیون داخلی از زمان طراحی با یک سبک مشخص مانند کلاسیک، مدرن و …. پیش می رود. منبت کاری هم به عنوان یکی از اجزای تشکیل دهنده این طراحی باید در هماهنگی کامل با سبک کلی کار باشد. بنابراین هنگام انتخاب نقش و طرح گل منبت دکوراتیو مورد نظرتان، پیش از هرچیز به این هماهنگی و سبک دکوراسیون فضا دقت نمایید. 

مرحله دوم:  مراجعه به متخصص

مسلما هر کار و حرفه ای نیاز به متخصص خود را داشته و اعتماد به فراد عادی کار منطقی به نظر نمی رسد. در رابطه با همین موضوع نیز قطعا باید از تجربیات اجرایی و پیشنهادات افراد متخصص کمک گرفته و در ابتدای راه درمورد مسائل مهم از جمله هزینه و متریال صحبت نمایید. 

منبت کاری دکوراتیو ام دی اف

مرحله سوم: مدیریت هزینه ها

بسیاری از هنرهای معماری مانند گچبری و منبت کاری که در گذشته انجام می‌شده،  به دلیل عدم دسترسی به دستگاه‌های پیشرفته بوده اما امروزه بسیاری از وسایل دکوراتیو همانند گل های منبت، با کمک دستگاه‌های پیشرفته در دسترس‌اند که در هزینه‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از شیوه‌های سنتی هستند. 

البته برخی از معماران به دلایلی چون ارزشمندی هنر دست یا منفعت و سود بیشتر خود همچنان از شیوه‌های سنتی و یدی استفاده می‌کنند اما بهره‌مندی از شیوه‌های نوین برای کارفرمایان بسیار به‌صرفه‌تر و سودمند‌تر است. به‌طور مثال امروزه در بسیاری از عمارت‌های لوکس از گل منبت ام‌دی‌اف و پیش ساخته به‌جای گچبری‌های قدیمی استفاده می‌شود که علاوه بر کیفیت بالا، قیمت به‌صرفه و زیبایی فوق‌العاده خیره‌کننده‌ای نسبت به گچبری‌های بی‌دقت و ناشیانه دارد. 

منبت کاری ام دی اف در

مرحله چهارم: انتخاب متریال باکیفیت، زیبا و کم‌هزینه

انتخاب متریال در بازار امروز بسیار سخت است. زیرا تنوع محصولات بسیار بالا و قیمت‌ها از حداقل تا بی‌نهایت ادامه دارد. بنابراین مشورت با افراد مختلف می‌تواند آگاهی شما را بالا ببرد. اغلب انتخاب یک متریال آماده، به شما کمک می‌کند که هزینه‌ها را مدیریت کنید و با آگاهی بیشتری پروژه را به پیش ببرید. اگر شما قصد اجرای سبک کلاسیک، نئوکلاسیک و معاصر را دارید، می‌توانید با انتخاب گل‌منبت‌های دکوراتیو کلاسیک فراچوب بخش عظیمی از هزینه‌های خود را به طور مشخص و شفاف مدیریت کنید.  
معرفی محصولات دکوراتیو گروه فراچوب

 

 

مزیت استفاده از گل منبت های دکوراتیو ام دی اف 

  • تنوع بسیار بالا در طرح و اندازه 
  • طرح‌های الهام گرفته از سبک کلاسیک ایتالیا 
  • رنگ‌آمیزی گل‌ها مطابق با آخرین طرح‌های رایج ورق‌کاری سرگل ها برای جلوه و عمق بیش تر کار

 

برای سفارش این گل های منبت دکوراتیو می توانید از بخش ثبت درخواست کالای مورد نظرتون را سفارش دهید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه