Chidaneh.com placeholder image

انواع باربیکیو، کدام برای فضایتان مناسب است؟

به قلم: حدیث حقیقت

اگر از افرادی هستید که از دورهمی و مهمانی در فضای باز لذت می برید، حتما می دانید که باربیکیو از وسایل جدا نشدنی این مهمانی هاست و آن ها را دلچسب تر و جذاب تر می کند. باربیکیو بهترین انتخاب برای طبخ غذاهای گوشتی است، همچنین باعث لذیذتر شدن سبزیجات می شود. با این مطلب از چیدانه همراه باشید تا شما را با انواع باربیکیو و نکاتی در مورد آن ها آشنا کنیم.   

صنایع تولیدی ساحل
میز باربیکیو دار فلزی حصیری فضای باز
صنایع تولیدی ساحل

سرویس خواب بالسا

انواع باربیکیو

باربیکیو که به آن کباب پز و یا منقل کباب نیز گفته می شود، مانند سایر دستگاه ها، انواع مختلفی دارد و این اجازه را به شما می دهد تا آن را در فضاهای مختلفی مانند بالکن، روف گاردن، باغ و حیاط و داخل یا خارج آلاچیق با توجه به سلیقه و فضایتان قرار دهید. طبق گفته کارشناسان صنایع تولیدی ساحل دو نوع پرکاربرد باربیکیو عبارتند از:

  • باربیکیو گازی
  • باربیکیو ذغالی

دقت کنید برای آنکه بتوانید یک انتخاب درست داشته باشید، باید محل و امکانات فضای خود را در نظر بگیرید و به ویژگی های هر یک توجه کنید. همچنین قرار دادن باربیکیو در هر یک از فضاهایی که به آن ها اشاره شد، باید حس راحتی و ریلکس بودن در آن فضا را به شما بدهد پس این نکته را نیز در انتخاب باربیکیو در نظر بگیرید.

صنایع تولیدی ساحل
باربیکیو گازی باغی
صنایع تولیدی ساحل

باربیکیو گازی

این نوع باربیکیو مانند اجاق گاز، به گاز شهری و یا کپسول گاز متصل می شود و بیشتر قابل استفاده در فضای باز است. باربیکیو گازی برای سریع تر آماده کردن مواد غذایی و پخت آن ها گزینه بسیار خوبی است. همچنین تمیز کردن آن نسبت به نوع ذغالی ساده تر می باشد.

قسمت پایین باربیکیو گازی اغلب با مواد آلومینیومی پوشیده می شود و یک یا دو شعله دارند. پوشش آلومینیومی دچار زنگ زدگی نمی شود و همچنین در برابر خوردگی نیز مقاوم هستند.

قسمت بالای این نوع باربیکیو معمولا سه الی پنج شعله دارد و جنس بدنه آن که توسط صنایع تولیدی ساحل ارائه می شود آهنی می باشد.

این نوع باربیکیوها به خوبی چند سال کار می کنند و نگهداری از آن ها آسان است. 

صنایع تولیدی ساحل
مبلمان باغی ویلایی فلزی
صنایع تولیدی ساحل

سطح باربیکیو گازی نیز انواع مختلفی داد که عبارتند از:

  • میله‌های استیل سرامیکی
  • ورق‌های استیل ضد زنگ
  • میله‌های آهنی
  • میله‌های استیل ضد زنگ

باربیکیوهایی که دارای میله استیل سرامیکی هستند معمولا بهترین گزینه‌ برای خریدن هستند. در باربیکیوهایی با ورق استیل ضد زنگ، گرما تضعیف می شود و تمیز کردن آن ها نیز تا حدی سخت خواهد بود. باربیکیو با میله آهنی نیز از لحاظ کیفیت بسیار عالی بوده و باید با دست آن تمیز کرد. باربیکیوهای حرفه ای معمولا دارای میله های استیل ضد زنگ هستند و قدرت گرمای بالا و دوام زیادی دارند. تمیز کردن آن ها نیز آسان بوده و با توجه به تمام نکات خوبی که دارد قیمت آن نیز بالاتر است.  

صنایع تولیدی ساحل
باربیکیو پایه فلزی باغی
صنایع تولیدی ساحل

باربیکیو ذغالی

باربیکیو ذغالی همان طور که از نامش مشخص است از ذغال برای پخت مواد غذایی استفاده می کند. طبخ مواد غذایی در این مدل باربیکیو نسبت به مدل گازی آن زمان برتر است اما با توجه به آن که طعم مواد غذایی در آن بهتر است، افراد زیادی این مدل باربیکیو را ترجیح می دهند. پس اگر شما هم طرفدار گوشت و سبزیجات دودی و ذغالی هستید این مدل باربیکیو انتخاب و گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

گرمای ذغال از گرمای گاز شهری بالاتر است و بنابراین گوشت و مواد غذایی بهتر و ماهرانه تر پخته می شوند و طعم بهتری می گیرند.  

سطح باربیکیوهای ذغالی نیز مانند نوع گازی آن از مواد مختلف ساخته می‌شود:

  • سرامیکی
  • میله‌های آهنی
  • میله و ورق استیل ضد زنگ

باربیکیو با میله ‌های استیل سرامیکی و یا ورق استیل ضد زنگ، ویژگی‌ های مثبتی داشته و به آسانی تمیز می‌شود. اکا اگز دوست ندارید بعد از هر بار استفاده، باربیکیو را تمیز کنید، باربیکیو ذغالی با میله آهنی، گزینه ایده آلی برای شما است. همچنین باربیکیو ذغالی با میله‌ های استیل ضد زنگ نیز انتخاب مناسبی برای خریدن هستند.

صنایع تولیدی ساحل
میز باربیکیو دار فلزی حصیری فضای باز
صنایع تولیدی ساحل

نکاتی برای استفاده از باربیکیو

برای آنکه هنگام استفاده از باربیکیو امنیت کافی را داشته باشید کارشناسان صنایع تولیدی ساحل حفظ نکات ایمنی زیر را به شما پیشنهاد می کنند.

سعی کنید باربیکیوتان را قبل و بعد از هر بار استفاده تمیز و حتی ضدعفونی کنید چون هم در سلامت شما تاثیر دارد و طول عمر باربیکیو را بیشتر می کند.

برای آنکه از آتش سوزی هایی که ممکن است توسط باربیکیو به وجود بیاد سعی کنید باربیکیو را دور از خانه قرار دهید و آن را آماده کنید. همچنین اگر باربیکیو در حیاط و یا باغ قرار دارد، مطمئن باشید تا فاصله کافی با مبلمان باغی و یا میز و صندلی باغی داشته باشد. نکته دیگری که باید حتما به آن دقت کنید این است که مواد آتش زا را به دور از گیاهان و درختان بگذارید.

از محکم بودن پایه های باربیکیو مطمئن شوید. برای این کار آن را بر روی زمین صاف قرار دهید و مطمئن شوید که نمیافتد.

صنایع تولیدی ساحل
باربیکیو گازی باغی
صنایع تولیدی ساحل

دقت کنید اگر شعله خاموش شد، برای آنکه دوباره آن را روشن کنید کمی صبر کنید. پس ابتدا گاز را ببندید و باربیکیو را خاموش کنید و بعد از حدود 5 دقیقه دوباره آن را روشن کنید.

هنگام نزدیک شدن به باربیکیو حتما حواس تان را جمع کنید و اجازه ندهید کودکان و حیوانات خانگی تان به آن نزدیک شوند. هیچ وقت باربیکیو روشن را جابه جا نکنید و اول آن را خاموش کنید و اجازه بدهید یک ساعت بگذرد تا سرد شود و بعد آن را جا به جا کنید. 

سعی کنید از لباس مناسب استفاده کنید. حواستان باشد تا آستین و پیشبندتان به آتش نزدیک نشوند.

دقت کنید همیشه برای کنترل کردن آتش، کپسول آتش نشانی و جوش شیرین نزدیک تان باشد تا اگر آتش سوزی رخ داد آماده باشید. یک سطل خاک هم می تواند به شما کمک کند.

صنایع تولیدی ساحل
میز باربیکیو دار فلزی حصیری فضای باز
صنایع تولیدی ساحل

صنایع تولیدی ساحل مبتکر و تولید کننده مبلمان ھای ویلایی و باغی در ایران در سال 1340 بوده و ارائه دھنده انواع مبلمان حصیری ویلایی باغی و مبلمان ریختگی فضای باز وآلاچیق و باربیکیو و کلیه ملزومات فضای باز برای منازل، ویلاھا ، رستوران ھا و باغ تالارھا می باشد.

برای دیدن محصولات بیشتر صنایع تولیدی ساحل به پروفایل آن ها در وبسایت چیدانه مراجعه کنید.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه