Chidaneh.com placeholder image

سریال گامبی وزیر، ترکیب رنگ به پیشنهاد یک فیلم محبوب

به قلم: سحر طاهری

فکر کردن و تصمیم در مورد انتخاب رنگ مناسب یکی ازدغدغه‌های همیشگی ذهنی ما است. ممکن است این انتخاب رنگ برای لباس‌ها و وسایل مورد علاقه‌مان باشد یا یک ترکیب رنگی مناسب برای خانه، البته به شرطی که پس از اجرای آن در فضاهای مختلف از انتخابمان پشیمان نشویم.

در کنار تاثیر علاقه و گرایش ما به استفاده از رنگ‌ها  در فضاهای داخلی منزل، می‌توان گفت یکی از منابع در دسترس برای شناخت رنگ‌ها و چگونگی ترکیب آن‌ها با هم توجه به طراحی صحنه موفق و تاثیر گذار فیلم‌ها و سریال‌‌های مختلف است.در فیلم دکور این هفته به سراغ یکی ازمینی سریال‌های مطرح و پربیننده چند وقت اخیر رفته‌ایم. مینی سریال «گامبی وزیر» (به انگلیسی The Queen’s Gambit) که این روزها حتماً پیشنهاد تماشای آن را از زبان دوستانتان شنیده‌اید یا در شبکه‌های اجتماعی خوانده‌اید. با این که مدت کوتاهی از انتشار این سریال توسط نتفلیکس نگذشته است، «گامبی وزیر» توانسته  رتبه 49 را در لیست 250 سریال برتر IMDB  به خود اختصاص بدهد. در این مطلب تصمیم داریم خانه آلما هرتی، شخصیت مادر خوانده بث را معرفی کنیم تا با ترکیب رنگی آن بیشتر آشنا شویم.

سرویس خواب بالسا

ترکیب رنگ گامبی وزیر

مینی سریال گامبی وزیر

 

سریال گامبی وزیر

گامبی وزیر(به انگلیسی The Queen’s Gambi) درامی  پر از صحنه‌ها و جلوه‌های بصری زیبا است که در کنار داستان جذاب، کارگردانی و بازی فوق العاده بازیگرانش توانسته نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند. این سریال بر اساس  رمان والتر تویس به همین نام در سال ۱۹۸۳ ساخته شده‌است. 

بث در سریال گامبی وزیر

خلاصه داستان: بث هارمون دختر بچه یتیمی است که در میانه  جنگ سرد تلاش می‌کند به بزرگترین شطرنج باز جهان  تبدیل شود. اما با درگیری او به اعتیاد و مشکلات عاطفی داستان به گونه متفاوتی ادامه پیدا می‌کند.

کارگردان: اسکات فرانک، آلن اسکات 

بازیگران: آنیا تیلور-جوی بیل کمپ ماریل هلر هری ملینگ اتریک کند

مطالب پیشنهادی:

چیدمان خانه به سبک روستایی، زیبایی فیلم بنفشه آفریقایی

فیلم آقا یوسف، فیلمی قبل از سمفونی رنگ‌ها

جهان با من برقص، خانه‌ای با دکوراسیون ساده اما تاثیر گذار

پاپ آرت سریال گامبی وزیر

سریال گامبی وزیر

ترکیب رنگ به سبک پاپ آرت در سریال گامبی وزیر

اتفاق‌های فیلم گامبی وزیر مربوط به دهه 1960 میلادی است. لباس‌ها، سبک دکوراسیون داخلی خانه‌ها، طراحی صحنه‌های مربوط به حضور بث در هتل‌های مختلف همگی تحت تاثیر سبک پاپ آرت در آن زمان قرار گرفته است. سبک پاپ آرت با الهام از کتاب های کمیک و فرهنگ عامه مانند اندی وارهول و نقاشی برای آشپزخانه ها ، اتاق های نشیمن و اتاق های خانوادگی آغاز شد. در این سبک هنر مدرن با اشکال هندسی و رنگهای پر جنب و جوش خانه‌ها را طراحی می‌کند.از ویژگی‌های اصلی این سبک کاربرد متفاوت رنگ‌ها در آن است که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاربرد رنگ‌های متنوع و درخشان در یک فضا
  • استفاده از رنگ‌های شاد و پرانرژی برای تزریق حس جوانی و هیجان 
  • تنالیته‌های صورتی، بنفش، قرمز، آبی، زرد از رنگ‌های محبوب در سبک پاپ آرت هستند.
  • در سبک پاپ آرت معمولاً چند رنگ با یکدیگر به کار می‌روند
  • اشیا تزیینی، تابلوها، پوسترها و مبلمان نیز با ترکیب‌های رنگی متفاوت و پر زرق و برق دیده می‌شود

سریال گامبی وزیر

گامبی وزیر

گامبی وزیر

ترکیب رنگ دکوراسیون اتاق نشیمن در سریال گامبی وزیر

زمانی که آلما ویتلی به همراه همسرش آلستون، بث را به فرزند خواندگی خود قبول می‌کنند، قرار است همراه با بث شاهد تغییر دنیای سرد و بی رنگ او از یتیم خانه به یک خانه رنگی شاد و پر انرژی باشیم. تغییری که در نخستین صحنه ورود او به خانه کاملاً محسوس است. خانه‌ای که رنگ نمای آن  سیمانی و سرد نیست و بلکه به رنگ آبی کم رنگ است. هنگامی که همراه با بث برای اولین بار در آستانه ورودی اتاق نشیمن ایستاده‌ایم این موارد را می‌توانیم مشاهده کنیم:

سریال گامبی وزیر

پاپ آرت گامبی وزیر

  • دیوارهای اتاق نشیمن با کاغذ دیواری سبزی که گل های ریز زرد رنگی دارد پوشانده شده است
  • انتخاب رنگ مبل‌ها  و پرده باشکوه ورودی نشیمن نزدیک و هماهنگ با رنگ کاغذ دیواری به رنگ سبز آبی یا کله غازی است.
  • در طراح صحنه اتاق نشیمن در سریال گامبی وزیرحضور رنگ‌های گرم آجری و طلایی مانند رنگ شومینه و وسایل تزیینی طلایی به چشم می‌خورد.

گامبی وزیر

اتاق خواب صورتی گامبی وزیر

سریال گامبی وزیر

 ترکیب رنگ دکوراسیون اتاق خواب در سریال گامبی وزیر

یکی از ویژگی‌های اصلی سبک پاپ آرت استفاده از کاغذ دیواری با اشکال متنوع و در رنگ‌های شاد است. این ویژگی را می‌توان در اتاق خواب  بث مشاهده کرد.رنگ صورتی در اتاق خواب بث رنگ غالب است که در کاغذ دیواری شطرنجی، مبلمان، کفپوش اتاق، ملافه‌های گلدار تخت او تکرار شده است. 
البته طراح صحنه سریال گامبی توانسته است ترکیب زیبایی از رنگ صورتی و سبز ملایم را در اتاق خواب بث ایجاد کند. شکل رویایی این ترکیب را می‌توان در لوستر اتاق خواب بث در گل‌های سبز و صورتی آن مشاهده کرد.
آن چه که مشخص است آلما مادر خوانده بث توانسته با ترکیب هوشمندانه این دو رنگ فضایی آرام و در عین حال جذاب را برای دختر خود خلق کند.

گامبی وزیر

سریال گامبی وزیر

انتخاب رنگ مناسب به پیشنهاد سریال گامبی وزیر

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد! این موضوع که سال‌ها به یک رنگ خاص علاقه داشتید اما پس ازاجرای آن در فضای منزلتان از انتخاب آن پشیمان شده‌اید. یا این که رنگ مورد علاقه شما پس از دیدن یک ترکیب رنگی متفاوت پس از سال‌ها تغییر کرده است. فکر کنم سوالی که در ذهن شما هم شکل گرفته این باشد که چگونه رنگ مورد علاقه و مناسب را برای خانه‌ام انتخاب کنم؟ نکاتی که قبل از انتخاب رنگ بهتر است به آن توجه داشته باشیم، شامل موارد زیر است:

 

مطالب پیشنهادی:

بهترین ترکیب رنگ در دکوراسیون منزل، 20 انتخاب محبوب!

9 قانون برای انتخاب رنگ دیوار در دکوراسیون منزل

تست روانشناسی رنگ ها، رنگ شخصیت شما کدام است؟

الهام از طبیعت در به کارگیری رنگ سفید

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه