Chidaneh.com placeholder image

دیزاین هتل، معماران برجسته به چه نکاتی توجه دارند؟

به قلم: یاسمین ثریا

در طراحی و دیزاین هتل باید به سلیقه مهمان ها  نکات مهمی درباره محل هتل توجه کنید تا کانسپت دیزاین هتل عالی شود. مثلا اگر در یک شهر تاریخی هتل طراحی می کنید باید بدانید سمبل فرهنگی آن شهر چیست؟ مسافران بیشتر ایران اند یا خارجی؟ درجه هتل چیست؟ سلیقه کارفرما را هم به تمام این نکات اضافه کنید. تمام این بخش های مهم تصمیم کانسپت طراحی داخلی هتل را که در آوردید؛ حالا توبت آن است که برای هر بخش هتل ایده هایتان را ردیف کنید. مثلا اتاق خواب ها و راهروها، نما و لابی و پذیرش؛ رستورانها، کافی شاپ و مراکز تفریحی مثل آرایشگاه و استخر و انتخاب تمام متریال و لوازم هم که مرحله آخر است. در ادامه تمام این نکات ریز را از دیدگاه امین نعیمی ، طراح و مجری هتل شیراز می خوانید.

استودیو معماری و طراحی داخلی امین نعیمی
طراحی و اجرای نمای خارجی هتل شیراز
استودیو معماری و طراحی داخلی امین نعیمی

تابلو فرش ریحان

دیزاین هتل از الف تا ی

هنگام طراحی داخلی و دیزاین هتل باید توجه ویژه ای بر درجه هتل و نمای بیرونی آن داشته باشید. این دو عامل تاثیر بسزایی به اطمینان مسافران می گذارد. ابهت هتل را نشان می دهد.در مرحله بعد رنگ ها هستند که چشم بیننده را به خود جذب می کند.

انتخاب رنگ برای دیزاین هتل

بنا به کاسنپت طراحی ببینید چه رنگی برای هتل مورد نظر مناسبتر است؟ برای انتخاب پالت طراحی رنگ می توانید از سبک معماری داخلی هم ایده بگیرید.

رنگ های تند و شارپ

رنگ خنثی برای یک دست سازی مناسب است. رنگ های آرام مثل آبی به فضا آرمش می بخشند. رنگ های تند را می توان در هتل های مدرن یا سنتی استفاده کرد. این که رنگ در کدام قسمت به کار رود بسیار مهم است. 

  • رنگ تند: نشانه تنوع و هیجان است. برای مناطق گرمسیری خوب است و حتی در نواحی کوهستاتی هم می توان با چنین رنگ هایی فضا را گرم ساخت.
  • رنگ های ملایم: رنگ های خنثی و ملایم برای هتل های مدرن عالی هستند و فضا را یک دست و بی دغدغه می کنند.
  • رنگ سرد: رنگ سرد با ترکیب سفید یا رنگ تیره نشانه نظم و مدرنیته است. در یک هتل مدرن چه جز این می خواهید.

استودیو معماری و طراحی داخلی امین نعیمی
اجرای مدرن لابی هتل شیراز
استودیو معماری و طراحی داخلی امین نعیمی

انتخاب سبک هتل

در انتخاب سبک هتل باید به موقع آن و همچنین اکثریت مهمان های آن توجه کنید. مثلا ساختن یک هتل خیلی مدرن با سبک صنعتی در شیراز چندان کار درستی نیست. معمار هتل شیراز، با ایجاد این ستون های عظیم در لابی، فضا را مانند ماهیت تاریخی شهر، پر ابهت ساخته است.

سبک تلفیقی مدرن و سنتی

در هتل شیراز معمار سعی کرده از عناصر تاریخی شهر بهره ببرد اما سبک مدرن هتل را هم همچنان حفظ کند. این کانسپت دیزاین هتل در بخش های دیگر جز نما و لابی هم مشهود است. مثلا نمای کلی این رستوران را ببینید. امین نعیمی ستون های پهن و سقفی پرجزییات را در کنار رنگ مشکی برای لوکس ساختن رستوران هتل به کار برده است.

استودیو معماری و طراحی داخلی امین نعیمی
اجرای رستوران ایتالیایی هتل شیراز
استودیو معماری و طراحی داخلی امین نعیمی

دیزاین هتل و جزئیات هر طبقه

در ادامه دیزاین هتل به بخشهای مهم یعنی اتاق خواب و فضاهای تفریحی می رسیم.

دیزاین اتاق هتل

اگرچه معمار برجسته این پروژه برای طبقات پایین ستون ها و فضایی پرابهت را در نظر گرفته بود اما در اتاق ها آرامش ترکیب رنگ آبی و کرم خنثی بر جای جای دید مسافر، رخنه کرده است.

استودیو معماری و طراحی داخلی امین نعیمی
اجرای دکوراسیون داخلی اتاق هتل شیراز
استودیو معماری و طراحی داخلی امین نعیمی

استخر و باشگاه تفریحی

تم کاسنپت دیزاین هتل در استخر و باشگاه هم مشهود است. مسافران در شهر تاریخی شیراز گردش می کنند و هنگام ریلکس کردن در استخر، همچنان در حال و هوای شهر شیراز هستند.

استودیو معماری و طراحی داخلی امین نعیمی
اجرای استخر هتل شیراز
استودیو معماری و طراحی داخلی امین نعیمی

در پایان

برای طراحی داخلی هتل مهمترین نکات را برایتان شرح دادیم. در صورتی که می خواهید یک پروژه بزرگ معماری را کلید بزنید می توانید به معمار برجسته امین نعیمی اعتماد کنید. اساس پیش برد این هتلها و پروژه های لوکس در اینستاگرام امین نعیمی مشهود است. 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه