Chidaneh.com placeholder image

توالت فرنگی وال هنگ، ایده ای جذاب برای فضاهای کوچک

به قلم: حدیث حقیقت

این روزها به دلیل کوچک شدن فضای خانه ها، بیشتر افراد تمایل دارند از فضا به بهترین نحو استفاده کنند تا با مشکل کمبود فضا به دلیل استفاده از وسایل ضروری روبرو نشوند. استفاده بهینه از فضا را می توان در فضاهای مختلف مانند آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و حتی سرویس بهداشتی و حمام به کار برد. یکی از وسایلی که به استفاده مناسب از فضا در سرویس بهداشتی کمک می کند، توالت فرنگی وال هنگ است. این نوع توالت فرنگی یکی از مدرن ترین و ایده آل ترین انتخاب ها برای سرویس بهداشتی و حمام است. در ادامه این مطلب از چیدانه به بررسی توالت فرنگی وال هنگ می پردازیم. با ما همراه باشید.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
توالت فرنگی مدرن رنگ سفید
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

قالیشویی ادیب

توالت فرنگی وال هنگ

وال هنگ در لاتین به معنی آویزان از دیوار است. بنابراین به توالت فرنگی هایی وال هنگ گفته می شود که پایه ندارند و از دیوار آویزان می شوند. نصب توالت فرنگی وال هنگ با توالت فرنگی معمولی متفاوت است، به این صورت که به جای به کار بردن پایه‌ های جاگیر و فضایی برای روشویی یا اتصالات، با استفاده از لوله‌ کشی، تجهیزات و فلاش تانک توکار برای توالت فرنگی وال هنگ، فضای زیادی از محیط اشغال نمی شود.

به علاوه ظاهر زیباتر و مرتب تر این نوع توالت فرنگی نسبت به توالت فرنگی معمولی، باعث می شود سرویس بهداشتی زیباتر شود و افراد بیشتری به استفاده از آن روی بیاورند. 

استفاده از توالت فرنگی وال هنگ علاوه بر آن که به زیبایی فضا کمک می کند، با به کار بردن روش‌ های بهینه مصرف آب، باعث صرفه جویی زیادی در مصرف برق و آب نیز می ‌شود.

توالت فرنگی وال هنگ وزن های سنگین را تحمل می کند؟

ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که آیا توالت فرنگی وال هنگ می تواند افرادی با وزن زیاد را تحمل کند یا نه.  کارشناسان فروشگاه زمانی به شما این اطمینان را می دهند که این افراد می‌ توانند به خیال آسوده از این توالت فرنگی استفاده کنند. پس بهتر است این مورد را هم اضافه کنیم که توالت فرنگی وال هنگ بسیار مستحکم و مقاوم بوده و تا وزن 400 کیلوگرم را نیز تحمل می کند.

بنابراین علاوه بر زیبایی محصولات وال هنگ، کارآیی و مقاومت بالای آن ها باعث شده تا تولید این محصولات از مهم ترین اهداف تولید کنندگان باشد.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
انواع توالت فرنگی رنگ سفید
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

مزایای استفاده از توالت فرنگی وال هنگ

همان طور که در بالا اشاره شد، استفاده از توالت فرنگی وال هنگ مزایای دارد که عبارتند از:

  • استفاده بهینه از فضا
  • مقاومت بالا
  • کاهش صدا
  • نظافت آسان‌ تر
  • قابلیت تنظیم ارتفاع
  • کاهش مصرف آب

 استفاده بهینه از فضا

توالت فرنگی وال هنگ در مقایسه با توالت فرنگی معمولی که دارای سیفون ، شیلنگ، پایه و پرکن است به علاوه کاسه توالت و هر کدام از این تجهیزات فضای زیادی را اشغال می کنند، جایگزین بسیار مناسبی است. چرا که در این نوع توالت فرنگی پایه و سیفون در درون دیوار قرار می گیرند و شیر پرکن و شیلنگ نیز حذف می شوند. پس بنابراین فقط با حذف فلاش تانک ‌ها، لوله‌کشی‌ های روکار و پایه های روشویی می‌ توان در سرویس بهداشتی و حمام فضای باز ایجاد کرده و زیبایی آن را چند برابر نمود.

مقاومت بالا

از آنجایی که تجهیزات و لوازم توالت فرنگی وال هنگ به جای یک پایه، از کل دیوار به عنوان تکیه گاه استفاده می ‌کنند، بنابراین مقاومت بسیار زیادی در برابر ضربه و سنگینی دارند. اما تجهیزات توالت فرنگی معمولی روی پایه نصب یا با پیچ به دیوار متصل می‌شوند و قرار می گیرند. پس با مقایسه این دو نوع توالت فرنگی متوجه می شویم که برخلاف تصورمان توالت فرنگی وال هنگ بسیار مقاوم ‌تر است.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
توالت فرنگی طرح دار طلایی
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

کاهش صدا

اگر در سرویس بهداشتی تان، توالت فرنگی قرار داشته باشد، حتما متوجه صدای زیادی که تولید می کند مخصوصا هنگام استفاده از سیفون شده اید. اگر بخواهیم توالت فرنگی معمولی را با وال هنگ مقایسه کنیم متخصصین فروشگاه زمانی به این مورد اشاره می کنند که یکی از مهم ترین مزیت هایی که توالت فرنگی وال هنگ دارد، استفاده از سیفون توکار می باشد. سیفون توکار و لوله های آبی که درون دیوار قرار دارند، باعث می شوند صدای عبور آب هنگام استفاده از سیفون به کم ترین مقدار خود برسد.

نظافت آسان‌ تر

نظافت و شستشوی توالت فرنگی وال هنگ نسبت به توالت فرنگی معمولی بسیار ساده تر است. زیرا پایه ‌های نگهدارنده روشویی، پشت پایه ‌ها، پشت سیفون در این مدل توالت فرنگی وجود ندارند و بنابراین مشکلاتی که برای تمیز کردن این تجهیزات در توالت فرنگی های معمولی با آن ها روبرو بودید مانند دسترسی به نقاط کور، دیگر در توالت فرنگی وال هنگ نخواهید داشت.

قابلیت تنظیم ارتفاع

ارتفاع توالت فرنگی های معمولی به دلیل اینکه وابسته به پایه های پیش ساخته هستند، ثابت است. اما از آنجایی که توالت فرنگی وال هنگ بر روی دیوار نصب می شود، به گفته متخصصین فروشگاه زمانی، این امکان را به شما می دهد که ارتفاع آن را نسبت به روشویی و یا دوش حمام و یا هر اندازه ای که بخواهید، تنظیم کنید.

کاهش مصرف آب

در ساخت توالت فرنگی های وال هنگ از به روزترین تکنولوژی ها استفاده می‌ شود. برای مثال شیر آب و یا سیفون به کار رفته شده در این نوع توالت فرنگی، با استفاده از این تکنولوژی‌ های جدید، مصرف آب را تا حدود ۳۰ درصد کاهش می دهند. درست است که این تکنولوژی به طور معمول در توالت فرنگی وال هنگ استفاده می شود، اما این تکنولوژی ها تنها مختص به وال هنگ نمی باشند و توالت فرنگی های کم ‌مصرف معمولی هم می توانند مصرف آب را پایین بیاورند.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
انواع توالت فرنگی لوکس
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

معایب استفاده از توالت فرنگی وال هنگ

این روزها استفاده از توالت فرنگی وال هنگ به دلیل مزایای که دارد، بسیار کاربردی است. اما با این حال معایبی نیز دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم:

  • نصب دشوارتر
  • نیاز به دیوار با اندازه کافی
  • قیمت بالاتر

نصب دشوارتر

از آن جایی که نصب توالت فرنگی وال هنگ و تجهیزات آن حتما باید توسط متخصصین انجام شود، بنابراین نصب آن نسبت به توالت های معمولی که نیازی به برش و جوشکاری ندارند تا حدی دشوارتر است. 

نیاز به دیوار با اندازه کافی 

درست است که توالت فرنگی وال هنگ فضای کمی اشعال می کند و برای سرویس بهداشتی های کوچک مناسب هستند، اما درون دیوار فضای زیادی نیاز دارند. تجهیزاتی مانند سیفون که اندازه آن نسبتا بزرگ است باید به راحتی درون دیوار جا شود. پس دیوارهایی با قطر کم و نازک برای این نوع توالت فرنگی ها مناسب نیستند.

قیمت بالاتر

توالت فرنگی وال هنگ و تجهیزات آن نسبت به نوع معمولی آن هزینه بالاتری دارد. بنابراین از آن جایی که هزینه همیشه یکی از مهم ترین مسایل می باشد، پس باید آن را در تهیه وسایل، نصب و تعمیر سرویس وال هنگ نیز در نظر گرفت.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
انواع توالت فرنگی لوکس
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

درباره فروشگاه زمانی

فروشگاه زمانی با ٢٣ سال سابقه در زمينه فروش محصولات بهداشتي و ساختمانی، عرضه کنند لوازم بهداشتی ساختمان، انواع چینی آلات، شیرآلات، وان‌، جکوزی و اکسسوری های خارجی و ایرانی است و بهترین نصاب ها، کاشی کارها و تیم اجرا کننده را دارد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به پروفایل فروشگاه زمانی در وبسایت چیدانه مراجعه کنید.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه