Chidaneh.com placeholder image

مبل طرح چرم؛ مزیت ها و نکته های خرید مبل پارچه چرم!

به قلم: سمانه زارعی

مبل راحتی یکی از وسایل اصلی هر خانه است. هم برای کسی که در خانه پایه ثابت تلویزیون دیدن است و وجود مبل راحتی در نشیمن خانه را ضروری می­‌داند. هم برای افراد مسن خانواده که به مبلی راحت و استاندارد برای نشستن احتیاج دارند. حتی کودکان هم مبل راحتی را برای نشستن و بازی کردن انتخاب می­‌کنند. مبلمان راحتی از پارچه­‌هایی با جنس مختلف ساخته می‌­شوند یکی از انواع پارچه برای مبل راحتی چرم پارچه است. در این مطلب همراه شما هستیم تا راجع به مبل طرح چرم صحبت کنیم. اگر شما هم می­‌خواهید راجع به این مبل بیشتر بدانید این مطلب از چیدانه را از دست ندهید.

 

پارچه طرح چرم مبل چیست؟

این پارچه از ترکیب چرم و پارچه رومبلی تشکیل شده است و ظاهر بسیار زیبایی را برای مبل راحتی ایجاد می­کند. چرم پارچه تنوع رنگی بالایی دارد و می­توان به راحتی آن را تمیز کرد در نتیجه انتخاب خوبی برای مبلمان راحتی است. مبل چرم پارچه ترکیبی از ویژگی­ های یک پارچه مبلی معمولی؛ مانند تنوع رنگی، راحتی و نرمی را داراست و هم ویژگی­ های چرم مانند؛ دوام زیاد و تمیز شدن راحت را دارد. چرم مبلی در انواع مختلفی در بازار وجود دارد؛ چرم­ های طبیعی یکی از انواع متریال لوکس برای مبلمان است. در کنار چرم طبیعی، انواع چرم مصنوعی هم در ساخت مبلمان کاربرد دارند.

چوب و هنر

 

مبل راحتی چرم پارچه

از اولین مواردی که در خرید مبل راحتی به آن توجه می­ شود جنس پارچه ی آن است. طرح و رنگ و جنس پارچه­ ی مبل راحتی از ویژگی­­ هایی است که در نگاه اول توجه را به خود جلب می­ کند. چرم پارچه نوعی از پارچه­ های مبلی است که در صنعت مبل­ سازی کاربرد دارد. این روکش مبل در انواع بافت­ های مختلفی تولید و برای انواع مبلمان استفاده می­ شوند. مبل چرم پارچه نسبت به مبل با پارچه معمولی گران­تر است ولی نسبت به چرم طبیعی قیمت کمتری دارد.

 

 

مزایای پارچه مبلی طرح چرم

هر یک از انواع متریالی که برای ساخت مبلمان استفاده می­ شوند، مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. برخی از مزایای پارچه مبلی طرح چرم عبارتند از:

  • مقاومت در برابر نفوذ آب: این پارچه ­ها ضدآب هستند و برای خانه­ هایی که کودکان در آن هستند؛ و احتمال ریختن مایعات بر روی مبلمان وجود دارد مناسبند.
  • مقاوم در برابر بو: ممکن است انواع دیگر مبلمان؛ با خیس شدن بوی نامطبوعی بدهند، ولی در مبل با پارچه طرح چرم، این مشکل وجود ندارد.
  • تنوع رنگی بالا: چرم پارچه مبلی نسبت به چرم طبیعی، تنوع رنگی بیشتری دارد.
  • استحکام زیاد: پارچه مبلی طرح چرم، نسبت به انواع پارچه چرمی و یا معمولی استحکام بالاتری دارد. و در برابر ساییدگی و خراش مقاوم است.
  • تمیز کردن راحت: مبل چرم پارچه، در مقابل لکه ­ها مقاوم است و در صورت کثیف شدن راحت تمیز می­ شود.
  • دوخت آسان: این نوع پارچه، یکی از متریال­ های خوش دوخت برای مبلمان است. طرح­ های زیادی با استفاده از این نوع پارچه قابل اجرا هستند.

 

مبل راحتی طرح چرم برای انواع دکوراسیون 

مبل راحتی باید با توجه به سبک دکوراسیون منزل انتخاب شود. مبل راحتی طرح چرم را با توجه به تنوع رنگ و بافت می­توان برای انواع دکوراسیون استفاده کرد. روکش مبلی که ظاهر چرمی بیشتری دارد؛ برای ایجاد دکوراسیونی لوکس بسیار مناسب است. چرم پارچه در یک دکوراسیون مدرن هم کاربرد دارد. تنوع رنگی این نوع مبل راحتی، دست شما را برای انتخاب بهترین رنگ مبل راحتی آزاد می­ گذارد.

مطلب پیشنهادی: مبل چرم راحتی، از انتخاب رنگ تا نگهداری!

 

چیدمان مبل راحتی چرم پارچه

چیدمان مبل راحتی چرم پارچه 

چیدمان مبل راحتی چرم پارچه 

چیدمان مبل راحتی چرم پارچه را به روش­ های مختلفی می­ توان انجام داد. در چیدمان مبل راحتی باید به موارد مختلفی توجه کنید مانند:

  • چند نفره بودن مبلمان: مبل راحتی چرم پارچه می ­تواند در انواع 7 یا 9 نفره باشد و یا حتی ممکن است شما یک کاناپه و صندلی تک از مبل راحتی در منزل داشته باشید.
  • فضای قرارگیری: توجه کنید که مبل راحتی را درچه  فضایی، مثلا نشیمن یا پذیرایی قرار می­ دهید. و مساحت فضای قرارگیری چقدر است.
  • سبک دکوراسیون منزل: مدرن و یا کلاسیک بودن دکوراسیون در چیدمان مبلمان راحتی تاثیر گذار است.
  • همخوانی و پیوستگی: چیدمان مبل راحتی چرم پارچه را با توجه به وسایل دیگر منزل انجام دهید. یک شومینه، تلویزیون و یا کنسول می ­تواند نقطه کانونی و مرکز چیدمان مبل راحتی شما باشد.

 

مبل راحتی رنگی چرم پارچه

مبل راحتی رنگی چرم پارچه

مبل راحتی رنگی چرم پارچه

یکی از ویژگی­ های مهم مبل راحتی چرم پارچه که آنها را پرطرفدار کرده است تنوع رنگی آنهاست. برای داشتن دکوراسیون رنگی می­توانید روی مبل راحتی چرم پارچه حساب کنید. اگر طرفدار رنگ­ های خنثی هستید می­ توانید مبل راحتی با رنگ خنثی که با دکوراسیون منزل شما همخوانی دارد انتخاب کنید.

 

کوسن برای مبل راحتی چرم پارچه

کوسن برای مبل راحتی چرم پارچه

کوسن برای مبل راحتی چرم پارچه

برای انتخاب کوسن مبل چرم پارچه­ ای مهم ­ترین ویژگی که باید توجه شود رنگ مبلمان است. با توجه به سلیقه خود و همچنین سبک دکوراسیون می­ توانید از کوسن­ های مختلفی استفاده کنید. کوسن مبل راحتی می ­تواند به رنگ مکمل با مبلمان باشد و یا گاهی می ­توانید جسور باشید و از رنگ­ های متضاد برای کوسن مبل راحتی چرم پارچه استفاده کنید. انتخاب کوسن­ های رنگی برای مبل راحتی با رنگ خنثی انتخاب مناسبی است. فراموش نکنید کوسن­ های با فرم و سایزهای مختلف دکوراسیون شما را خاص­ تر می­کند.

 

مبل راحتی چرم پارچه

مبل راحتی چرم پارچه

مبل راحتی چرم پارچه، نظرتون راجع به چستر چیه؟

مبل چستر یکی از مبلمان­ های پر طرفدار است که می­تواند در اتاق نشیمن و یا پذیرایی منزل قرار گیرد. از این نوع مبل در اتاق کار و مطالعه هم استفاده می­ شود. مبل چستر از جنس ­های مختلف چرم، مخمل و چرم پارچه ساخته می­ شود. در این نوع مبل از لمسه­ کاری­ های متعددی استفاده شده است. پشتی کوتاه و دسته­ های با فرم لوله­ ای از دیگر ویژگی­ های آن است. مبل چستر را می­توان به عنوان یک نقطه کانونی، در انواع دکوراسیون کلاسیک، لوکس و مدرن استفاده کرد. 

با توجه به اینکه مبل چستر چرمی هزینه­ ی بالایی دارد انتخاب مبل چستر چرم پارچه بسیار مناسب به نظر می­رسد. چرا که علاوه بر فرم زیبای مبل چستر، مبلمانی با روکش با کیفیت خواهید داشت.

مطلب پیشنهادی: مبل چسترفیلد؛ مدل­های چستر فیلد جدید، لوکس و راحت

 

خرید مبل طرح چرم

خرید مبل طرح چرم

انتخاب و خرید مبل طرح چرم

در انتخاب و خرید مبل طرح چرم؛ توجه به همه نکته­ های بیان شده در بخش قبلی اهمیت دارد. علاوه بر این موارد؛ به کیفیت و جنس پارچه چرمی برای مبل هم توجه کنید و قبل از خرید، با دست کشیدن روی مبل، کیفیت آن را بسنجید. سطح مبلمان نباید پرز داشته باشد و همچنین با دست کشیدن بر روی آن، حالت پارچه به فرم قبلی خود برگردد. این­ های مواردی از نشانه ­های کیفیت بالای مبل طرح چرم است.

 

مبل چرم و پارچه

مبل چرم و پارچه

حرف آخر:

در این مطلب راجع به مبل راحتی با روکش چرم پارچه صحبت کردیم. چرم پارچه نوعی پارچه برای روکش مبل است که ترکیبی از چرم و پارچه معمولی رومبلی است. می‌توانید برای سفارش و خرید انواع مبلمان با کارشناسان در ارتباط باشید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه