Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون فضای کوچک، ایده هایی مناسب برای آپارتمان های امروزی

به قلم: حدیث حقیقت

امروزه با توجه به کوچک شدن فضای آپارتمان ها و همچنین وجود فضاهای ناهمسان در خانه ها، امکان خرید وسایل دلخواه تا حدودی کم شده است و به دلیل محدودیت جا و فضا ممکن است نتوانیم آن طور که باید سلیقه مان را به درستی در چیدمان و تهیه وسایل به کار ببریم. در این مطلب از چیدانه به همراهی تیم طراحی و ساخت دکوراسیون رویا به بررسی دکوراسیون فضای کوچک و نحوه طراحی و ساخت دکوراسیون آن ها پرداخته ایم. در ادامه با ما همراه باشید. 

طراحی و دکوراسیون داخلی رویا
آینه کاری مدرن نشیمن
طراحی و دکوراسیون داخلی رویا

دکوراسیون فضای کوچک نشیمن

اتاق نشیمن در خانه فضای مهمی به حساب می آید زیرا تمامی افراد خانواده در آن فضا دور هم جمع می شوند و با هم وقت می گذرانند. اما اگر چیدمان فضای کوچک مناسب و اصولی نباشد نمی تواند حس آرامش و راحتی را به اعضای خانواده القا کند.

مبلمان و وسایل بزرگ

یکی از مواردی که در دکوراسیون نشیمن کوچک اهمیت دارد، استفاده نکردن از وسایل و به ویژه مبلمان بزرگ می باشد. وسایل و مبلمان بزرگ فضا را محدود کرده و از استفاده بهینه آن جلوگیری می کند. راه حلی که تیم طراحی و ساخت دکوراسیون رویا پیشنهاد می دهد این است که یک مبل یک تکه و راحتی را جایگزین چندین مبل یک و یا دو نفره کنید. به این ترتیب فضای بیشتری در اختیار شما قرار خواهد گرفت و از شلوغی زیاد آن جلوگیری می شود.

میز گرد و دایره ای

میز دایره ای یا گرد در دکوراسیون فضای کوچک نشیمن انتخاب بسیار هوشمندانه ای است. این مدل میز به دلیل داشتن لبه های گرد، کمک می کند تا فضای بیشتری در اختیار شما قرار بگیرد و دسترسی به اطراف را آسان تر می کند. به علاوه چون پایه آن در وسط قرار می گیرد، فضای کمتری از زمین را نیز اشغال می کند. همچنین افراد بیشتری می توانند دور میز دایره ای بنشینند و با هم معاشرت و گفتگو کنند.

اگر تمایلی به استفاده از نیز دایره ای ندارید بهتر است از میزهای مربعی یا مستطیلی که در اطراف آن ها کمد و کشو قرار دارد استفاده کنید تا بتوانید به راحتی وسایل و لوازم ریز و درشت مختلفی را درآن ها قرار دهید.

طراحی و دکوراسیون داخلی رویا
کنسول طرح دار سیاه
طراحی و دکوراسیون داخلی رویا

 اهمیت رنگ

 حتما می دانید که رنگ در دکوراسیون اهمیت بسیار زیادی دارد و به جذابیت فضای منزل کمک بسیار زیادی می کند. رنگ علاوه بر ایجاد زیبایی بصری در چگونگی دیده شدن فضا و آرامش آن نیز نقش دارد و در فضاهای کوچک اهمیت بسیاری دارد. زیرا انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون فضای کوچک، کمک می کند آن فضا بزرگ تر دیده شده و راحتی و آرامش به افراد خانواده منتقل شود.   

رنگ های ملایم و روشن بهترین انتخاب برای فضاهای کوچک هستند. این رنگ ها باعث ایجاد آرامش در خانه می شوند و از شلوغ به نظر رسیدن فضا جلوگیری می کنند.

تیم طراحی و ساخت دکوراسیون رویا به شما پیشنهاد می کنند تا از وسایل به رنگ روشن و همچنین ساده و بدون طرح غافل نشوید. چرا که طیف رنگی ملایم و روشن در فضا یکپارچگی و آرامش ایجاد می کند که برای فضاهای کوچک اهمیت بسیاری دارد.

طراحی و دکوراسیون داخلی رویا
جداکننده چوبی سفید قفسه دار
طراحی و دکوراسیون داخلی رویا

دکوراسیون فضای کوچک اتاق خواب

به نظر می رسد در دکوراسیون فضای کوچک اتاق خواب سختی های زیادی وجود داشته باشد. قرار دادن تخت در قسمتی که دوست دارید، بدون آن که رفت و آمدتان سخت شود و یا استفاده از میز تحریر در اتاق خواب فرزندتان ممکن است دشوار باشد. اما نگران نباشید. متخصصین تیم طراحی و ساخت دکوراسیون رویا، پیش از ساخت وسایل آن ها را به کمک نرم افزار طراحی می کند و بهترین و کاربردی ترین گزینه ها را در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین متخصصین تیم طراحی و ساخت دکوراسیون رویا ترفندهایی را به شما می گویند که برای این فضاهای کوچک بسیار مناسب و کاربردی هستند.

  • اگر لوازم الکتریکی و کوچک زیادی در اتاق خواب تان وجود دارد، برای نظم دادن به آن ها می توانید به جای استفاده از میزهای کنارتختی، از شلف کوچک بر روی دیوار یا کنار تخت استفاده کنید و این لوازم را درون آن ها قرار دهید تا از فضای اتاق به صورت بهینه استفاده کنید.
  • در کل سعی کنید به جای استفاده از کمد و کشوهای بزرگ، قفسه ها و کمدهای دیواری متناسب با ابعاد اتاق تان را جایگزین کنید.
  • از نصب آینه با اندازه مناسب در اتاق غافل نشوید. چون آینه به بزرگ تر دیده شدن اتاق خواب کمک زیادی می کند. به علاوه با بازتاب نور در اتاق آن را روشن تر می کند. اگر دیوار خالی و مناسب برای نصب آینه ندارید، می توانید آن را روی کنسول یا قفسه های داخل اتاق قرار دهید. 

طراحی و دکوراسیون داخلی رویا
آینه دکوراتیو مربع شکل با قاب چوبی
طراحی و دکوراسیون داخلی رویا

دکوراسیون فضای کوچک آشپزخانه

دکوراسیون فضای کوچک آشپزخانه باید طوری باشد که از فضا به خوبی و بطور بهینه استفاده شود تا برای قرار دادن وسایل مختلف فضای کافی وجود داشته باشد.

کابینت و قفسه برای استفاده بهینه از فضا بسیار لازم است. بنابراین هر چه تعداد آن ها در دکوراسیون فضای کوچک آشپزخانه بیشتر باشد، فضای بیشتری برای قرار دادن لوازم و وسایل مختلف در آشپزخانه وجود خواهد داشت و از شلوغی فضا جلوگیری می شود.

یکی از روش هایی که به بزرگ تر دیده شدن فضای کوچک آشپزخانه کمک می کند، نورپردازی مناسب است. برای این کار استفاده از لامپ های LED در سقف و یا زیر کابینت ها و در کل استفاد از نور زیاد توصیه می شود.

استفاده از میز و صندلی های ظریف که فضای کمتری را اشغال می کنند نیز یکی از راه حل های کاربردی برای آشپزخانه کوچک می باشد. دستگیره های ظریف برای کابینت ها نیز در این کار کمک کننده است.

طراحی و دکوراسیون داخلی رویا
آینه کاری مدرن نشیمن
طراحی و دکوراسیون داخلی رویا

درباره تیم طراحی و ساخت دکوراسیون رویا

تیم طراحی و ساخت دکوراسیون رویا این امکان را برای مشتریان فراهم کرده است که براساس نقشه منزل شان، تصویری سه بعدی از چیدمان دلخواه خود داشته باشند و با کمک و مشاوره مهندسان این تیم و طراحی سه بعدی بتوانند بهترین و کاربردی ترین فضا را متناسب با سلیقه خود داشته باشند. سپس بعد از اطمینان از طرح مناسب و هماهنگی وسایل، کارخانه این شرکت وسایل مورد نظر مشتری را با همان متریال و رنگ و در همان ابعاد می سازد و با همان چیدمان در منزل تحویل شما خواهد داد. در واقع از صفر تا صد کار را یک تیم حرفه ای انجام داده و به این ترتیب در هزینه و وقت صرفه جویی می شود. بنابراین چون در تمامی مراحل ساخت به مشتری گزارش داده می شود، نگرانی بابت کیفیت متریال مصرفی و غافلگیر شدن نسبت به کالای تحویلی با تصورات شما وجود نخواهد داشت .

برای کسب اطلاعات بیشتر به پروفایل تیم طراحی و ساخت دکوراسیون رویا در وبسایت چیدانه مراجعه کنید.

مطالب پیشنهادی:

سرویس خواب بالسا

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه