Chidaneh.com placeholder image

مراحل ساخت مبل کلاسیک، بیشتر بدون بهتر خرید کن!

به قلم: تحریریه چیدانه

برای خرید مبلمان همیشه به دنبال بهترین گزینه می گردیم اما شاید وقتی بدانیم که مراحل ساخت یک مبل چیست و چگونه ساخته می شود راحت تر بتوانیم تصمیم بگیریم کدام مبل مناسب منزل است. در این قسمت همراه شده ایم با مبل و میز ناهار خوری لمیران چوب و سری زده ایم به کارگاه ساخت مبل،  تا با هم ببینیم مراحل ساخت مبل کلاسیک به چه صورت انجام می شود و اطلاعات کافی را درباره مبل کلاسیک به دست بیاوریم.

chidaneh ad banner

مراحل ساخت مبل کلاسیک

 مرحله اول: نجاری

 اولین مرحله برای ساخت مبل کلاسیک نجاری است. در واقع این مرحله از انتخاب چوب برای ساخت مبل کلاسیک شروع می شود. این قسمت، مرحله ی مهم و ضروری است چون هر چوبی خصوصیات خاص خودش را دارد و انتخاب جنس مناسب برای ساخت مبل کلاسیک اهمیت ویژه ای دارد. 

مرحله دوم: برش

 بعد از انتخاب جنس مناسب چوب، در مرحله دوم ساخت مبل کلاسیک چوب‌ها به کارگاه برای برش و اجرای عملیات فنی تر برده می شوند که براساس طرح مبل، چوب ها را برش می دهند و آماده برای مراحل بعدی می شوند.

مبل و میز ناهار خوری لمیران چوب
خرید صندلی تک‌نفره جذاب
مبل و میز ناهار خوری لمیران چوب

مرحله سوم: سمباده و رنگ کاری

بعد از ساخت اولیه بدنه و اسکلت مبل ها نوبت به سمباده زنی و رنگ کاری مبل کلاسیک می رسد. نکته ای که در این مرحله اهمیت دارد این است که اگر چوب ها دارای رنگ پریدگی و یا خرابی باشند باید با استفاده از رنگ و سمباده زنی این خرابی‌ها را ترمیم کرد تا چوب و اسکلت مبل کلاسیک دوام بیشتری پیدا کند.

مبل و میز ناهار خوری لمیران چوب
خرید سرویس مبلمان شیک نشیمن
مبل و میز ناهار خوری لمیران چوب

مرحله چهارم: انتخاب پارچه 

مرحله بعدی ساخت مبل، انتخاب پارچه مبل کلاسیک است. مطمئنا انتخاب یک پارچه مناسب و زیبا که با الگوی مبل هماهنگی داشته باشد باعث می شود تا مبل جلوه ای شیک و مجلل داشته باشد. نکته قابل توجه در این مرحله از ساخت مبل کلاسیک این است که پارچه انتخابی باید با شکل ظاهری مبل مطابقت داشته باشد.

مبل و میز ناهار خوری لمیران چوب
خرید سرویس مبلمان شیک نشیمن
مبل و میز ناهار خوری لمیران چوب

 

مرحله پنجم: رویه کوبی

 بعداز انجام مراحل بالا نوبت به یکی از حساس ‌ترین قسمت‌های تولید و ساخت مبل کلاسیک می رسد که رویه کوبی نام دارد. این مرحله حساسیت بالایی دارد چون رویه کوبی در زیبایی مبل و همزمان در راحتی مبل نقش مهمی ایفا می کند و باید به دقت انجام شود.

 

برای سفارش و ساخت مبل مورد نظرتان می توانید از تیم لمیران چوب کمک بگیرید تا بهترین کیفیت را تجربه کنید.

 

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه