انواع گل خشک در دکوراسیون، قشنگه و از بین نمیره!

انواع گل خشک در دکوراسیون، قشنگه و از بین نمیره!

به قلم: فرگل سلحشور

گل‌های خشک یکی از بهترین گزینه‌ها برای دکوراسیون یک فضا و خصوصا خانه هستند. دوام همیشگی دارند و نگهداری از آن‌ها بسیار آسان است. هرلحظه می‌توانید انواع گل خشک را باهم ترکیب کرده و چیدمان‌های مختلفی به وجود آورید.

چوب و هنر

هنگامی که دسته‌های مختلفی از گل خشک در یک فضا مورد استفاده قرار می‌گیرند، حس و حالی مدرن و شیک به آن فضا می‌دهند. برای چیدمانی به سبک بوهو، روستیک و مینیمال، استفاده از گل‌های خشک گزینه‌ای کاملا مناسب به شمار می‌رود و قادر هستند هم حال و هوایی روستایی را به فضا وارد کنند و هم فضای آرام و ساده‌ای را برای سبک مینیمال ایجاد کنند.

چیدمان فضا با گل خشک

قطعا این‌که یک دسته آماده گل خشک تهیه کنید، زیبایی خاص خودش را خواهد داشت. اما اگر از هریک از انواع گل خشک یک خوشه تهیه کنید، می‌توانید دسته مخصوص خودتان را درست کنید و ترکیب‌های مختلفی را امتحان کنید.

استفاده از چند شاخه گل خشک درون یک گلدان شیشه‌ای رنگی انتخاب ساده و بسیار مناسبی است.

ترکیب کردن انواع گل خشک در بافت‌ها و شکل‌های مختلف، به فضای شما عمق بیشتری می‌بخشد و استفاده از هریک به تنهایی هم بسیار شیک است و برای فضاهایی به سبک مینیمال گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

برای فضاهای کوچک‌تر، از دسته کوچکی از گل خشک دم خرگوشی استفاده کنید. سعی کنید بیشتر از مدل‌هایی که دارای ساقه‌های ظریف‌تر و در بالا دم پشمالوتری هستند استفاده کنید. این دسته گل خشک نرم و پشمالو، بسیار زیبا و خاص به نظر خواهد رسید.

استفاده از گل خشک پامپاس، یک گزینه کاملا مناسب برای فضاهای بزرگتر است. چند شاخه از آن‌ها را داخل یک گلدان نسبتا بلند و در کنجی از فضای خود قرار دهید تا شاهد تاثیر فوق‌العاده آن در فضا باشید.

در ادامه به بررسی بیشتر انواع گل خشک و ویژگی‌های هریک می‌پردازیم.

انواع گل خشک در چیدمان دکوراسیون

اگر برای اولین بار است که قصد دارید از گل خشک استفاده کنید، احتمالا هیچ اطلاعاتی درباره انواع گل خشک و اسامی آن‌ها ندارید. ما به شما تعدادی از انواع گل‌های خشک را معرفی می‌کنیم تا به هنگام خرید شناخت بهتری نسبت به انواع آن‌ها داشته باشید و راحت‌تر قادر به انتخاب باشید.

  • دم خرگوشی
  • راسکوس خشک
  • گل پنبه
  • گندم خشک
  • استرلینگیا 
  • گل نی
  • نخل خشک
  • پامپاس
  • دلار نقره‌ای

گل خشک دم خرگوشی

این گل خشک در اصل بومی مدیترانه است و گیاه خشکی است با ساقه‌های ظریف و دمی پشمالو و نرم شبیه به دم خرگوش. چه دسته‌ای از آن را به صورت یک‌جا مورد استفاده قرار دهید و چه به صورت ترکیبی با انواع گل خشک دیگر، هردو ظاهر بسیار زیبایی را به وجود خواهند آورد. فراموش نکنید که برای تمیز کردن این گل خشک، هرگز از آب استفاده نکنید و تنها کمی آن را غبارگیری کنید.

راسکوس خشک

راسکوس خشک در اصل از ایتالیا آمده و دارای برگ‌های ظریف و خامه‌ای رنگ است. اگر می‌خواهید فضایی رویایی را به وجود آورید، استفاده از راسکوس خشک کاملا پیشنهاد می‌شود. این گل خشک در عین زیبایی، کاملا قابل بازیافت در طبیعت است و بدون آن‌که از بین برود، همیشه در فضای شما زیبا جلوه خواهد کرد.

گل پنبه

گل پنبه خشک معمولا به کمک ساقه مصنوعی تقویت‌شده به همراه سرگل پنبه طبیعی خشک‌شده آماده می‌شود و در بازار به فروش می‌رسد. اما نوع کاملا طبیعی آن قطعا جلوه زیباتری دارد. گل پنبه یکی از زیباترین انواع گل خشک است که خود به تنهایی قادر است فضای شما را از سادگی درآورده و ظاهری زیبا و دل‌نشین به آن ببخشد.

گندم خشک

گندم خشک به‌وفور در بسیاری از مراکز فروش انواع گل خشک یافت می‌شود و به همین علت ممکن است در ابتدا تاثیر فوق‌العاده آن دست‌کم گرفته شود. اما لازم است بدانید، گندم خشک با ظاهر ساده و بی‌پیرایه خود، گزینه‌ای کاملا مناسب برای دکور کردن فضاهایی به سبک مینیمال است. می‌توانید برای گلدان‌های شیشه‌ای کوچک از گندم‌های کوتاه‌تر با ساقه‌های ظریف‌تر استفاده کنید و برای گلدان‌های شیشه‌ای بلندتر، از گندم‌های بزرگتر و با ساقه‌های ضخیم‌تر. گندم خشک برای دکوراسیون پاییزی هم گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

استرلینگیا

این نوع گل خشک در رنگ‌های مختلفی ازجمله سفید، پرتقالی، صورتی، زرد و… وجود دارد و گزینه‌ای مناسب برای زمانی است که می‌خواهید کمی رنگ به فضای خود ببخشید. درضمن برای دکوراسیون پاییزی هم گزینه‌ای کاملا زیبا و چشم‌نواز محسوب می‌شود.

گل نی

گل‌های نی یکی دیگر از انواع گل خشک هستند که معمولا برای فضاهای بزرگتر مناسب‌ترند زیرا قد بلندی دارند. البته می‌توان ارتفاع آن‌ها را کمتر کرد و مورد استفاده قرار داد اما قطعا نوع بلندتر آن‌ها جلوه بسیار خاص‌تری خواهد داشت.

نخل خشک

نخل خشک کاملا مناسب فضایی با چیدمان بوهو است. نخل خشک حتی درکنار گل‌های خشک یا طبیعی هم بسیار زیبا جلوه می‌کند و کاملا مناسب گل‌آرایی است. به همین دلیل استفاده از برگ نخل خشک برای دکور کردن فضای مراسم‌ مختلف مثل مراسم ازدواج هم کاملا پیشنهاد می‌شود.

پامپاس

پامپاس نوع دیگری از گل خشک پشمالو است که فضای شما را بسیار لطیف و زیبا نشان می‌دهد. این نوع گل خشک، در سایزها و ابعاد مختلف آماده می‌شود و عموما به دو رنگ سفید و کرم وجود دارد.
حال که با تعدادی از انواع گل خشک آشنا شدیم، کافی‌ست در ابتدا درنظر داشته باشید که فضای شما به چه سبکی چیدمان شده و قصد دارید چه حال و هوایی در فضای شما جریان داشته باشد. سپس از انواع مورد نظر خود، هریک چند شاخه را تهیه کنید و دسته‌ها و چیدمان‌های مختلفی را در کنار هم امتحان کنید تا به یک ترکیب مناسب برسید.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
نسرین در تاریخ 29 تیر 1402
تميز کردن گل دم خرگوشیو می‌خواستم ممنون اگه جواب بدید

ثبت دیدگاه