Chidaneh.com placeholder image

موکت اداری تایلی، متنوع و بادوام!

به قلم: تحریریه چیدانه

هماهنگی و نحوه کنار هم قرار دادن المان‌های دکوراسیونی موجود در محیط‌های اداری یکی از اصول مهم در طراحی داخلی این فضاها است. رعایت این اصل موجب می‌شود تا کارمندان انرژی و حس و حال بهتری هنگام کار کردن داشته باشند و از طرفی باعث رضایت مراجعه‌کنندگان نیز خواهد شد. پیش‌تر در مطلب انواع مبلمان اداری به بررسی اهمیت خرید انواع مبلمان اداری، ویژگی‌های مبلمان اداری حرفه‌ای و معرفی انواع مبلمان اداری مدل جدید و شیک پرداختیم. اما از آنجایی که کفپوش نیز یکی از المان‌های مهم در دکوراسیون فضاهای اداری است، در این مطلب از چیدانه می‌خواهیم به طور خاص موکت اداری تایلی را به عنوان یکی از جدیدترین و پرکاربردترین کفپوش‌ها، معرفی کنیم. موکت تایل اداری به دلیل استحکام و طول عمر زیاد و تنوع طرح و رنگ بالا، گزینه بسیار مناسبی برای محیط‌های اداری محسوب خواهد شد. با ما همراه باشید…

موکت اداری تایلی
موکت اداری تایلی چیست؟

مبلمان اداری جلیس
اجرای دکوراسیون داخلی دفتر اداری فرح‌بخش
مبلمان اداری جلیس

تابلو فرش ریحان

موکت اداری تایلی چیست؟

موکت اداری تایل یا Carpet Tiles Officeیک نوع کفپوش مدرن برای فضاهای اداری است که در مدتی کوتاه توانسته مورد توجه بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی قرار بگیرد. پیش‌تر در مطلب موکت اداری، شما را با انواع موکت اداری آشنا کردیم، ولی همان‌طور که از اسم موکت تایل اداری مشخص است، این نوع موکت برخلاف موکت‌های رولی از تایل و قطعات جدا از هم تشکیل شده است. موکت اداری تایلی شیک به صورت قطعات مربعی، مستطیلی، مثلثی و چندگوشه مانند قطعات پازل در کنار هم قرار گرفته، سطح مورد نظر را می‌پوشاند و فضایی بی‌نظیر و کاملا متفاوت را به وجود می‌آورد.

موکت تایلی اداری
موکت تایل اداری زیبا

چمن مصنوعی ایرانیان سونار
موکت تایلی اداری جدید
چمن مصنوعی ایرانیان سونار

موکت تایلی اداری برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

موکت تایل اداری زیبا، در مکان‌های مختلف یک محیط اداری، بسته به سلیقه‌ی افراد کاربرد داشته و بیشترین مورد استفاده‌ی آن در مکان‌های پر رفت و آمد به عنوان عایق مناسبی برای آلودگی صوتی است. به طورکلی موکت اداری تایل، مناسب نصب در آمفی‌تئاتر و اتاق جلسات، در راهروها، روی پله‌ها و در فضاهای کامپیوتری و با امکانات برقی بسیار زیاد است. برای آشنایی بیشتر با این نوع موکت و کاربرد آن در فضاهای دیگر، می‌توانید مطلب موکت تایل را بخوانید.

رویا طرح داخلی
موکت اداری تایل، تهران، برج نگین قلهک
رویا طرح داخلی

موکت اداری تایلی شیک
مشخصات موکت تایل اداری

مشخصات موکت تایل اداری 

موکت تایلی اداری برای بهبود فضای داخلی و ایجاد تنوع در محیط اداری انتخاب بسیار مناسبی است، چراکه موکت تایل اداری زیبا، در ابعاد مختلف تولید شده و امکان چیدمان آن در کنار هم به شکل‌های مختلف وجود دارد. توجه به مشخصات موکت تایل اداری مثل وزن ظاهری، تراکم، الیاف، بافت، روش تولید موکت، ضمانت و گارانتی تولید کننده آن، برای خرید بهترین موکت تایل اداری بسیار بااهمیت است. علاوه بر این‌‌ها مواردی که در زیر به آنها اشاره می‌شود نیز از ویژگی‌های اولیه‌ی یک موکت اداری تایلی شیک و باکیفیت هستند:

  • دارای استاندارد‌های محیط زیست
  • دارای بکینگ بسیار با کیفیت
  • قابلیت ضد الکتریسیته ساکن
  • قابلیت پاک‌شوندگی آسان
  • مقاومت و طول عمر بالا
  • شاخص ضد اشتعال بالا
  • قابلیت ضد صدا
موکت تایل اداری مدرن
موکت تایل اداری

مبلمان اداری سان سیت
مدرن‌ترین مدل‌های میز و مبلمان اداری
مبلمان اداری سان سیت

نظافت و شستشوی موکت تایل اداری 

نظافت و شستشوی موکت تایل اداری بسیار آسان‌تر از دیگر کفپوش‌ها است. زمانی که قسمتی از موکت اداری تایلی در اثر ریختن مایعات رنگی، روغنی، چای، قهوه و غیره لک ‌می‌شود نیازی به تمیز کردن و یا عوض کردن تمام موکت نمی‌باشد. در این حالت با استفاده از لکه‌برها و مواد شیمیایی مخصوص و یا تنها با تعویض و جایگزین کردن تایل لک شده، کفپوش فضای اداری به حالت ایده‌آل خود بازگردانده خواهد شد.

موکت اداری تایلی فانتزی
موکت تایل اداری لوکس

[[nid:387643]]

انواع موکت تایل اداری 

از مهمترین موضوعات در خرید موکت اداری تایلی شیک، سازگاری رنگ و طرح آن با محیط و کیفیت مناسب آن برای ایجاد فضایی دلنشین و زیبا است. به همین ترتیب می‌توان انواع موکت تایل اداری را بر اساس شکل و طرح و  بر اساس جنس الیاف دسته‌بندی کرد:

رویا طرح داخلی
موکت اداری تایل، تهران، برج نگین قلهک
رویا طرح داخلی

موکت تایل اداری لاکچری
موکت اداری تایل
موکت اداری تایل

1)  موکت اداری تایل بر اساس شکل و طرح

موکت اداری تایلی طرح دار به لحاظ طرح و رنگ تنوع بالایی دارد و با قرار دادن رنگ‌های مختلف از یک طرح در کنار هم و با استفاده از چیدمان‌های متفاوت موکت تایلی اداری می‌توان طرح‌های ساده و یا پیچیده‌ای ایجاد کرد. رایج‌ترین موکت اداری تایلی طرح دار موجود در بازار نوع پازلی، شطرنجی و طرح‌های هندسی است و موکت تایل اداری رنگی نیز شامل مدل‌های ساده و تک رنگ که از قدیمی‌ترین نوع موکت تایل به شما می‌رود و نوع چند رنگ آن می‌باشد. موکت اداری تایلی فانتزی، موکت اداری تایلی طرح سنگ، موکت تایل اداری چرم و موکت تایل اداری چوبی هم از انواع مختلف موکت اداری تایلی طرح دار هستند که به عنوان موکت تایل اداری لوکس، موکت تایل اداری لاکچری و موکت تایل اداری مدرن کاربرد دارند.

چمن مصنوعی ایرانیان سونار
موکت تایلی اداری جدید
چمن مصنوعی ایرانیان سونار

موکت اداری تایلی رنگی
موکت تایل اداری رنگی

موکت اداری تایلی رنگی

رنگ‌بندی محصول یکی از موارد مهمی است که نظر بسیار از مشتریان را به خود جلب می‌کند و تنوع موکت تایل اداری رنگی آنقدر زیاد است که بدون هیچ محدودیتی می‌توانید بسته به سلیقه و سبک دکوراسیون محیط اداری، رنگ موردنظرتان را انتخاب کنید. انواع رنگ‌های شاد و پر انرژی و همچنین رنگ‌های آرامش‌بخش، در طیف رنگی موکت اداری تایلی رنگی موجود بوده و شما می‌توانید از چند رنگ در کنار یکدیگر نیز استفاده کنید و فضایی جذاب و منحصربه‌فرد را به وجود بیاورید. رنگ‌های روشن مثل موکت تایل اداری صدفی، موکت اداری تایل طلایی، موکت تایل اداری صورتی، موکت تایل اداری زرد، آبی و قرمز برای ایجاد محیطی پرانرژی و نشاط‌آور قابل استفاده هستند و فضا را بزرگتر نشان خواهند داد. رنگ‌های تیره و خنثی مثل موکت اداری تایل طوسی، موکت تایل اداری ذغالی و موکت تایل اداری مشکی نیز به عنوان موکت تایل اداری مدرن برای ایجاد فضایی خاص و فضاهای پر رفت و آمد مناسب بوده و جزو پرفروش‌ترین‌های موکت تایل اداری لوکس و موکت تایل اداری لاکچری محسوب می‌شوند.

 

مبلمان اداری جلیس
اجرای دکوراسیون داخلی دفتر اداری فرح‌بخش
مبلمان اداری جلیس

خرید موکت اداری تایلی
بافت موکت اداری تایلی

2) موکت اداری تایل بر اساس جنس الیاف

مهمترین نکته پیش از خرید موکت اداری تایلی، بررسی جنس الیاف به کار رفته در آن است. جنس الیاف در رابطه با نوع کاربری اهمیت داشته و روی انعطاف پذیری و میزان جذب آلودگی موکت تاثیرگذار است. برخی از الیاف برای مکان‌های پرتردد مناسب نبوده و پس از مدت کوتاهی کیفیت خود را از دست می‌دهد. شاخص‌ترین الیاف مورد استفاده در تولید موکت تایل اداری عبارتند از:

پلی استر، که یکی از الیاف رایج در تولید موکت تایل اداری است و برای افرادی که علاقه زیادی به محیط زیست و بازیافت دارند، مناسب خواهد بود. چراکه این الیاف از بازیافت بطری‌های یکبار مصرف تولید شده و موکت‌های بافته شده از این الیاف مصنوعی، ظاهری زیبا و درخشنده دارند. این الیاف در برابر فشرده شدن مقاومت چندانی نداشته و برای مکان‌هایی با رفت و آمد کمتر مناسب است. الیاف مصنوعی پلی استر انعطاف‌پذیری مناسب و استقامت خوبی در برابر آلودگی دارد و تمیز کردن لکه‌های آن، به استثنای لکه‌های روغنی، راحت بوده و امکان خرابی موکت‌هایی با الیاف پلی‌استر تحت تاثیر کپک‌زدگی، بیدزدگی یا رطوبت بسیار کم است. این الیاف در مقایسه با نایلون و پشم قیمت مناسبی دارد.

پلی آمید، جزء بهترین الیاف‌ها است و از ویژگی‌های آن طول عمر بالا، پرزدهی کم، پاکسازی راحت و مقاومت بالای در برابر سایش و آلودگی است. علاوه بر موارد ذکر شده، الیاف پلی آمید حالت ارتجاعی فوق العاده‌ای داشته و به راحتی باز نمی‌شود.

پلی پروپیلن، نسبت به پلی‌استر و پلی‌آمید قیمت مناسب‌تری داشته و مقاومت بالای آن در برابر لکه‌پذیری و مواد شیمیایی، آب یا رطوبت، فشار زیاد و الکتریسیته ساکن و همچنین ثبات رنگ از نقاط قوت این الیاف است. اما توجه داشته باشید که خاصیت ارتجاعی پلی ‌پروپیلن کمتر از سایر الیاف است.

پشم، گرانترین و بهترین الیاف جهت تولید موکت تایل اداری است. نرمی، انعطاف‌پذیری، لطافت و استقامت این الیاف بسیار بالاست اما از طرف دیگر قیمت موکت تولید شده از الیاف پشم بسیار بالاتر از موکت تولید شده از نایلون است.

رویا طرح داخلی
موکت اداری تایل، تهران، برج نگین قلهک
رویا طرح داخلی

موکت اداری تایلی خارجی
موکت اداری تایلی ایرانی

موکت اداری تایلی ایرانی یا موکت اداری تایلی خارجی؟

هنگام خرید موکت تایلی اداری توجه داشته باشید که تنها به دلیل خارجی بودن، یک محصول بی‌کیفیت را انتخاب نکنید. همیشه موکت اداری تایلی خارجی، باکیفیت و مناسب نبوده و حتما باید قبل از خرید در مورد کشور تولیدکننده و ویژگی‌های آن، اطلاعات لازم را به دست بیاورید. جالب است بدانید که موکت اداری تایلی ایرانی دارای قابلیت رقابت با موکت اداری تایلی خارجی است. چراکه این محصول از بهترین مواد اولیه و با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و فناوری‌های روز دنیا بافت شده و به همین دلیل طول عمر بالایی داشته و مدت زمان زیادی بدون خرابی و یا تغییر شکل ظاهری، قابل استفاده است. 

با خواندن مطلب خرید موکت، با ترفندهای چیدانه درست انتخاب کنید!

موکت اداری تایل طلایی
موکت اداری تایل آبی

 

چمن مصنوعی ایرانیان سونار
موکت تایلی اداری جدید
چمن مصنوعی ایرانیان سونار

قیمت موکت تایل اداری

با اینکه تنوع قیمت موکت تایل اداری بالاست، ولی معمولا قیمت موکت تایل اداری لوکس و موکت تایل اداری مدرن در مقایسه با سایر کفپوش‌های رولی بیشتر است. اندازه تایل‌ها، نوع الیاف، کیفیت بافت موکت، وزن، تراکم، ضخامت و روش تولید آن از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت موکت‌های تایل اداری هستند. توجه داشته باشید که موکت تایلی اداری با قیمت پایین، برای اماکن پرتردد چندان مقرون بصرفه نیست چون بعد از مدت کوتاهی به دلیل کیفیت پایین، ظاهر زیبای خود را از دست خواهد داد.

چمن مصنوعی ایرانیان سونار
موکت تایلی اداری جدید
چمن مصنوعی ایرانیان سونار

موکت اداری تایل طوسی
موکت تایل اداری ذغالی

کلام آخر

امروزه انواع مختلفی از موکت‌ها در بازار موجود هستند که هر کدام کاربرد خاص خود را داشته و برای مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این میان موکت تایل یکی از انواع موکت‌ها است که کارایی فراوانی بواسطه‌ی مزایای بی‌نظیرش، به خصوص برای مکان‌های اداری دارد. از مزایای موکت اداری تایلی طول عمر بالا، پاکسازی راحت و جدا بودن قطعات است که علاوه بر حمل آسان، اجرای مراحل نصب موکت را سریع‌تر کرده و  طرح و رنگ‌های متنوع و جذاب آن نیز کار طراحان دکوراسیون داخلی را راحت‌تر کرده است. شما می‌توانید با استفاده از انواع موکت تایل اداری، سر و صدا را کاهش داده و یک محیط آرام برای کارکنان و افزایش راندمان کار آن‌ها نیز فراهم کنید. 

"در نظر داشته باشید که متخصصین موکت، در چیدانه حضور دارند تا شما را برای داشتن انتخابی بهتر و آشنایی بیشتر با انواع موکت اداری تایلی، راهنمایی کنند.“

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه