Chidaneh.com placeholder image

هنر ایرانی و کارهای چوبی منزل، از کنسول چوبی تا کتابخانه!

به قلم: سمانه زارعی

وقتی صحبت از هنر ایرانی می­ شود؛ انواع هنر از نگارگری و خوشنویسی گرفته تا معرق و منبت­ کاری در ذهن ما تداعی می‌شود. استفاده از هنر ایرانی در دکوراسیون منازل، هویت بخش خانه­ های ماست و باعث زنده ماندن این هنر فاخر و اصیل خواهد شد. یکی از زمینه­ هایی که می­ توان برای به کار بردن هنر ایرانی از آن بهره برد کارهای چوبی منزل است. چوب از متریال­ های مورد علاقه­ ی اغلب خانواده­ های ایرانی است و تزیین وسایل چوبی با هنر ایرانی جذابیت آن را چندین برابر می­کند.

 در این مطلب با گروه هنری خورشید همراه هستیم تا راجع به هنر ایرانی و کارهای چوبی منزل صحبت کنیم و نمونه کارهای متعددی از هنر این گروه را باهم ببینیم. با این مطلب از چیدانه همراه باشید.

قالیشویی ادیب

صنایع چوبی خورشید
آینه و کنسول چوبی ایرانی
صنایع چوبی خورشید

هنر ایرانی و کارهای چوبی منزل

هنر ایرانی هنری روح نواز و زیباست؛ حالا اگر همین هنر در وسایل چوبی و کاربردی منزل اجرا شود زیبایی و جذابیت دکوراسیون را چند برابر خواهد کرد. گروه هنری خورشید اهمیت زیادی برای هنرمندان ایرانی قائل است و سعی می­کند از هنرهای مختلف ایرانی از کاشی­کاری و نگارگری گرفته تا خوشنویسی و نقاشی پشت شیشه، در کارهای چوبی منزل بهره بگیرد. در ادامه مطلب نمونه­ هایی از کاربرد هنر ایرانی در کارهای چوبی منزل را خواهید دید. 

مطلب پیشنهادی: صنایع چوبی سرزمین خورشید؛ اصالت و کیفیت هنر دست ایرانی!

صنایع چوبی خورشید
کنسول تمام چوب با طرح ایرانی
صنایع چوبی خورشید

صنایع چوبی خورشید
کنسول تمام چوب با طرح ایرانی
صنایع چوبی خورشید

هنر ایرانی در کنسول تمام چوب

کنسول چوبی از سال­های گذشته جایی در دکوراسیون خانه­ های ایرانی داشته است. وجود کنسول چوبی با طرح­ های متنوع نقاشی روی چوب، حسی از اصالت ایرانی را درخانه شما ایجاد خواهد کرد. اگر جزئیات و ظرافت در دکوراسیون برایتان اهمیت دارد انتخاب کنسول چوبی با طرح ­های نگارگری و گل و مرغ می­ تواند انتخاب بسیار مناسبی برای خانه ایرانی شما باشد.

مطلب پیشنهادی: مبلمان ایرانی، همه چیز درباره برند نیما کرمی

صنایع چوبی خورشید
میز آباژور چوبی
صنایع چوبی خورشید

صنایع چوبی خورشید
کنسول چوبی ایرانی
صنایع چوبی خورشید

میز آباژور چوبی با تزیینات هنر ایرانی

میز آباژور از جمله وسایلی است که شاید در نگاه اول خیلی ضروری به نظر نرسد ولی وقتی این میز را در گوشه ­ای از خانه بگذارید و بر روی آن وسایلی مانند مجسمه، گلدان، تلفن، گرامافون و.. قرار دهید؛ زیبایی و کاربردی بودن آن شما را راضی می­ کند. اگر دکوراسیون کلاسیک و یا مدرن دارید می­ توانید یک میز آباژور چوبی که با هنر نقاشی ایرانی تزیین شده است را تهیه کنید.

صنایع چوبی خورشید
میز جلو مبلی چوبی ایرانی
صنایع چوبی خورشید

صنایع چوبی خورشید
میز جلو مبلی چوبی
صنایع چوبی خورشید

میز جلومبلی؛ یک پذیرایی اصیل

قرار دادن یک میز جلومبلی با نقوش ظریف ایرانی در کنار مبلمان پذیرایی جلوه­ ی خاصی به دکوراسیون شما خواهد داد. نمونه تصاویر بالا از میز جلومبلی که با طرح گل و مرغ تزیین شده ­اند نمونه ­ای از کارهای خاص گروه مبلمان خورشید هستند. 

مطلب پیشنهادی: وسایل سنتی برای خانه، مدل­های مدرن تر ودیدین؟ 

صنایع چوبی خورشید
کمد چوبی
صنایع چوبی خورشید

آینه قدی چوبی با تزیینات هنر ایرانی

در آینه قدی بالا از نقاشی روی چوب برای طراحی قاب آینه استفاده شده است. احتمالا وقتی جلوی این آینه بایستید قبل از اینکه خودتان را ببینید طرح­های زیبای حاشیه آن چشم شما را خواهد گرفت! انتخاب آینه قدی با قاب چوبی و دارای تزیینات نقاشی ایرانی برای یک دکوراسیون کلاسیک عالی است.

صنایع چوبی خورشید
میزوصندلی چوبی
صنایع چوبی خورشید

صنایع چوبی خورشید
میز غذا خوری چوبی
صنایع چوبی خورشید

میز ناهارخوری چوبی؛ غذای ایرانی در کنار هنر ایرانی!

گروه صنایع چوبی خورشید برای تهیه انواع کارهای چوبی منزل از چوب راش اروپایی استفاده می­ کند و با حفظ طرح واقعی چوب، حس طبیعت را به خانه­ می­ آورد. اضافه شدن نقاشی و هنر ایرانی به این وسایل چوبی جذابیت آن را چندین برابر می­ کند. در نمونه تصویری از میز و صندلی ناهارخوری از نقاشی پشت شیشه برای میز ناهارخوری استفاده شده است. و در نمونه دیگر کاشی ­های ظریفی در تزیین میز و صندلی ناهارخوری به کار رفته است.

صنایع چوبی خورشید
کمد چوبی
صنایع چوبی خورشید

صنایع چوبی خورشید
کمد چوبی
صنایع چوبی خورشید

هنر ایرانی و کارهای چوبی منزل؛ این کمدهای زیبا را می­‌پسندید؟

برای خانه ­ای که اغلب وسایل چوبی هستند باید هم خوانی وسایلی که تازه تهیه می­ کنید با دکوراسیون کلی منزل رعایت شود. کمدهای چوبی جدید تنوع زیادی دارند. ولی از بین آنها کمدهای خاص خورشید که با هنر خوشنویسی و یا طرح­ های زیبای نگارگری تزیین شده ­اند توجه هرکسی را به خود جلب می­ کند. این کارهای چوبی خاص علاوه بر کاربردی که دارند مانند یک تابلوی زیبا در دکوراسیون خودنمایی می­ کنند.

صنایع چوبی خورشید
طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی
صنایع چوبی خورشید

هنر ایرانی و میز تلویزیون!

امروزه تلویزیون­ هایی با نمایشگرهای بزرگ در اغلب خانه ­ها دیده می ­شود. انتخاب یک میز تلویزیون چوبی و زیبا انتخاب هوشمندانه ­ای است که به وجود این وسیله تکنولوژیک در دکوراسیون ایرانی تعادل می­ بخشد. در تصویر بالا نمونه ­ای از میز تلویزیون با طرح گل و مرغ را می­ بینید که در عین سادگی نهایت زیبایی را در خود دارد.

صنایع چوبی خورشید
کتابخانه چوبی
صنایع چوبی خورشید

هنر ایرانی و کارهای چوبی منزل، برای قفسه کتاب چطوره؟

تهیه یک قفسه کتاب چوبی برای قرار گرفتن در گوشه ­ای از اتاق مطالعه ایده عالی است. کتابخانه ­های چوبی انواع مختلفی دارند که با توجه به نیاز خود می­ توانید کاربردی ­ترین آن را تهیه کنید. در تصویر بالا نمونه ­ای از کتابخانه چوبی را می ­بینید که علاوه بر داشتن قفسه برای قرار دادن کتاب کمدهای کوچکی در قسمت های مختلف آن وجود دارد که با نقاشی ­های زیبایی تزیین شده ­اند. به نظر شما این کتابخانه چوبی برای اتاق مطالعه جذاب نیست؟

صنایع چوبی خورشید
آینه کنسول چوبی سنتی
صنایع چوبی خورشید

هنر ایرانی در پاراوان چوبی

اگر می ­خواهید یک قسمت از فضای خانه را از بقیه جدا کنید؛ پاراوان چوبی یکی از گزینه ­های شماست که برای فضای منزل بسیار مناسب است. پاراوان چوبی با طرح و نقش ایرانی برای منزلی با دکوراسیون ایرانی بسیار مناسب است. پاراوان­ های چوبی خورشید به واسطه تزیین با هنرهای مختلفی مانند نقاشی روی چوب، گره چوبی و شیشه ­های رنگی ظاهری بسیار خاص و جذاب دارند.

در کنار هم قرار گرفتن شیشه ­های رنگی، چوب و همچنین به کار بردن فرم منحنی در این جداکننده ­ها یادآور ارسی­ های خانه ­های قدیمی است.

صنایع چوبی خورشید
میز ناهارخوری چوبی طرح قدیمی
صنایع چوبی خورشید

کلام آخر

نمونه ­های متنوعی از نمونه کارهای گروه هنری خورشید را دیدیم. همه این وسایل از چوب راش اروپایی و با سعی بر کمترین استفاده از دستگاه ­های صنعتی ساخته شده ­اند. مشخصه ­ی جذاب همه آنها به کار گرفتن هنر ایرانی در آنهاست. استفاده از این هنرها علاوه بر ارج نهادن بر هنرمندان این عرصه­ ها به زنده نگه داشتن این هنر کمک خواهد کرد.

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر از این گروه به پروفایل صنایع چوبی خورشید سر بزنید و برای تهیه و سفارش انواع محصولات با کارشناسان در ارتباط باشید.

مطلب مرتبط: 10 برند برتر مبلمان ایرانی را می ­شناسید؟

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه