Chidaneh.com placeholder image

جکوزی خانگی و یک آب تنی هیجان انگیز در منزل!

به قلم: یاسمین ثریا

در این مطلب از چیدانه با کارشناسان در شرکت جکوزی ایران همراه شدیم تا برایمان از جکوزی خانگی بگویند. واژه جکوزی خانگی را حتما در آگهی‌های خرید و اجاره خانه دیده‌اید. این‌که یک آپارتمان در حمامش جکوزی داشته باشد، به عنوان یکی از امکانات لوکس و جدید برای خانه‌های امروزی مطرح می‌شود و کسانی که قصد ارتقا و بازسازی حمام خود را هم دارند برای گرفتن حس بهتر از حمام کردن تمایل دارند که قل‌قل آب را روی پوست‌شان تجربه کنند. همین الآن که این حس را به ذهن‌تان می‌آورید حتما یاد تجربه‌تان در جکوزی استخرهای عمومی می‌افتید؛ واقعا خوب نیست این حس را هر وقت خواستید در منزل خودتان تجربه کنید؟ اگر آن‌قدر قانع شده‌اید که می‌خواهید در خانه جکوزی داشته باشید، بهتر است راهنمای خریدش را در ادامه بخوانید.

جکوزی ایران
جکوزی 4 نفره - پروژه مسکونی هفت آسمان - اصفهان
diamondجکوزی ایران

سرویس خواب بالسا

جکوزی خانگی چیست؟

جکوزی‌‌های خانگی، محفظه‌هایی شبیه وان‌های معمولی هستند که در سیستم داخلی خود پمپ‌های پرقدرت برای رانش آب جهت ماساژ دادن عضله‌های مختلف بدن با فشار زیاد، تغییر دما یا تسویه آب دارند.

جکوزی‌ها یا در محل ساخته می‌شوند و یا بطور پیش ساخته تهیه شده و در محل نصب می‌گردند. جکوزی بادی یکی از انواع جکوزی پیش‌ساخته است که در مقایسه با جکوزی‌های سرامیکی و فایبرگلاس قیمت کمتری دارد  و همچنین سبک و قابل حمل است.

اجزای جکوزی خانگی چیست؟

  • شیر آلات و  لوله های هدایت‌کننده
  • موتور یا پمپ اصلی
  • نازل های خروجی و چاهک خروج آب
  • تجهیزات اضافی شامل پنل‌های بغل و جلو جکوزی، شاسی وان، زیر سری، جت‌ها، پمپ هوادهی یا Blower و سیستم حافظ جان

جکوزی ایران
جکوزی 4 نفره
diamondجکوزی ایران

فواید جکوزی خانگی چیست؟

ماساژ آبی: فشار بالای آب در جکوزی خانگی باعث ماساژ عضلات هنگام استحمام می‌شود

رفع استرس: گرمای و فشار آب تنش‌های عضلانی را از بین می‌برد و به شما حس آرامش می‌دهد.

رفع درد: اگر کمردرد یا دردهای عضلانی، استخوانی یا ستون مهره‌ای دارید، استحمام در جکوزی، دردهای‌تان را از بین می‌برد.

شادی و حس خوب: بعد از یک روز کاری سخت یا برای شاد کردن کودکان می‌‌توانید از جکوزی خانگی خودتان استفاده کنید و حس بهتری بگیرید.

جکوزی ایران
جکوزی هشت نفره
diamondجکوزی ایران

باورهای غلط درباره معایب جکوزی

آیا برق‌گرفتگی از خطرات جکوزی خانگی است؟

خیر. استفاده از جکوزی خانگی خطر برق‌گرفتگی ندارد. در سال‌های اخیر استفاده از سیستم محافظ جان این خطر را به صفر رسانده است.

آیا جکوزی خانگی مصرف مبلغ قبض آب را بالا می‌برد؟

خیر استفاده از جکوزی نه تنها مصرف آب را افزایش نمی‌دهد بلکه سبب صرفه‌جویی آب هم می‌شود. یعنی اگر شما زیر دوش حمام کنید ممکن است حدود 200 لیتر آب هدر دهید در حالی‌که طی استحمام در جکوزی خانگی تنها حدود 60 لیتر آب مصرف می‌شود.

جکوزی ایران
جکوزی 4 نفره
diamondجکوزی ایران

نام‌‌های دیگر جکوزی خانگی چیست؟

  • حوض آب چرخان
  • وان حمام آب گرم چرخان

جکوزی ایران
جکوزی 6 نفره گرد
diamondجکوزی ایران

محل نصب جکوزی خانگی کجاست؟

کجا نصبش کنیم؟ جکوزی خانگی را می‌توانید در حمام نصب کنید یا اگر در ساختمان یا واحد شخصی‌تان استخر دارید، سفارش دهید کنار استخر برای‌تان یک جکوزی هم طراحی کنند. با این برای این‌که بهتر بفهمید این وسیله حال خوب‌کن را برای کجای خانه سفارش دهید، در ادامه مطلب برای‌تان با جزئیات کامل توضیح داده‌ایم که این جکوزی‌ها به درد کدام بخش‌های خانه می‌خورد؛ از آپارتمان نقلی تا یک ویلای لوکس.

قبل از هر چیز ببنید جکوزی را برای چه خانه‌ای می‌خواهید؟

آپارتمان کوچک، متوسط یا بزرگ؟

برج قدیمی؟ برج لوکس جدید؟

خانه ویلایی؟ ویلای لوکس جدید؟

جکوزی ایران
جکوزی دو نفره
diamondجکوزی ایران

جکوزی خانگی داخل ساختمان

آپارتمان تا 150 متری: مسلما اگر در یک آپارتمان زیر 150 متر زندگی می‌کنید باید یک واحد جکوزی کوچک را سفارش دهید و در حمام‌تان نصب کنید و دیگر سراغ انواع پرجزئیات آن نروید. در یک آپارتمان زیر150 متر 1-3 سرویس بهداشتی وجود دارد که در بهترین حالت حمام مستر روم آن حداکثر 10 متر مربع است. بنابراین قدرت طراحی و ایده پردازی، خیلی بالایی ندارید و می‌‌توان برای حمام‌های عادی یک جکوزی خانگی در سایز وان سفارش داد. برای مستر روم هم می‌توانید با کمک طراح داخلی یک جکوزی که در نهایت 5-6 متر مربع را اشغال کند را تهیه کنید.

آپارتمان بالای 150 متری: در صورتی که فیلم‌های مختلف ترکیه‌ای یا هالیوودی شما را به خرید جکوزی خانگی واداشته است یا در اینستاگرام حمام‌های لوکس را لایک می‌کنید و خودتان هم آپارتمانی بزرگ دارید، می‌توانید به کمک یک طراح داخلی برای حمام مستر روم یا سایر حمام‌های منزل‌تان انواع دیزاین‌های لوکس جکوزی را پیاده سازید.

جکوزی خانگی مشترک: اگر ساختمان شما استخر دارد می‌توانید برای این بخش مشترک، جکوزی هم سفارش دهید که چون فضای بیشتری موجود است؛ مسلما می‌توانید انواع بزرگتر را در طراحی بگنجانید.

خانه قدیمی یا جدید؟ اگر قصد بازسازی یا ارتقا سرویس بهداشتی را دارید حتما با کمک طراح داخلی‌تان باید به زیرساخت‌های خانه قدیمی توجه کنید که لوله‌کشب و نصب کاشی‌ها به چه شکل است و نصب جکوزی خانگی جدید با ویژگی‌های خانه شما سازگار است یا خیر. اگر هم واحد‌تان در حال ساخت است می‌‌توانید هنگام ساخت طراحی جکوزی را هم در نظر بگیرید.

در هر صورت چه در برج باشید چه در یک ساختمان معمولی هنگام افزود یک جکوزی خانگی دلخواه به سیستم لوله‌کشی ساختمان توجه کنید تا مشکلی برای همسایه‌ها ایجاد نشود که مجبور باشید به آنها غرامت پرداخت کنید.

کارشناسان در شرکت جکوزی پرشین استاندارد تاکید دارند که در هنگام نصب جکوزی خانگی در نظر داشته باشید که باید با تمام شرایط نصب جکوزی آشنا باشید. زیرا ممکن است هرگونه حمل و نقل نامناسب و یا نصب اشتباه باعث خرابی جکوزی شود.

جکوزی ایران
جکوزی 8 نفره - روف گاردن - شهرک خانه دریا (مازندران)
diamondجکوزی ایران

جکوزی خانگی خارج ساختمان

حیاط خانه ویلایی: اگر یک خانه ویلایی با دید محدود از طرف همسایه‌ها دارید می‌توانید زیر طاقی پارکینگ یا در طراحی حیاط، به فکر طراحی یک جکوزی خانگی شیک هم باشید. این جکوزی‌ها گنجایش بیشتری دارند و می‌توان انواع 4 نفره و بیشتر را هم سفارش داد.

تراس یا روف گاردن برج: حتما لازم نیست ویلا داشته باشید تا جکوزی با گنجایش بالا سفارش دهید. در انواع پنت‌هاوس یا روف گاردن هم می‌توان جکوزی‌های بزرگ را طراحی کرد. برای  این منظور باید با کمک طراح داخلی زیرساخت‌های تاسیساتی روف‌گاردن یا تراس‌تان را بررسی کنید، سپس یک طراحی دقیق برای جکوزی خانگی سفارش دهید.

جکوزی ایران
فان روم پیش ساخته و قابل حمل
diamondجکوزی ایران

انواع جکوزی خانگی را بشناسید

همین که وارد بازار لوازم استخر و سرویس بهداشتی شوید، می‌بیننید که تنوع جکوزی خانگی بسیار بالاست و شرکت‌ها انواع جکوزی را با طرح‌ها و کاربردهای گوناگون عرضه می‌کنند.

شرکت جکوزی ایران نیز تولید کننده انواع جکوزی (یکنفره، دو، چهار، شش و هشت نفره) و استخر شنای ثابت از سال 1372 به عنوان اولین تولید کننده جکوزی و با تکنولوژی روز آمریکا در حال فعالیت است.

جکوزی ایران
جکوزی 8 نفره - روف گاردن - شهرک خانه دریا (مازندران)
diamondجکوزی ایران

گنجایش جکوزی خانگی

طبق مطالبی که در بالا گفتیم، باید ببنید جکوزی خانگی را برای کجا می‌خواهید، سپس گنجایش آن را انتخاب کنید.

  • جکوزی یک نفره
  • جکوزی دو نفره
  • جکوزی 4 نفره
  • جکوزی 6 نفره
  • جکوزی 8 نفره

کارشناسان در جکوزی ایران درباره جکوزی‌ها می‌گویند:

جکوزی یک نفره مانند وان حمام بوده وجهت تامین فشار مورد نیاز جت ها از یک پمپ استفاده می کند. بدنه جکوزی یک نفره که در حمام و یا در اتاقها نصب می شود معمولا از جنس فایبرگلاس ساخته می‌شود. در این نوع جکوزی پس از هر بار مصرف ، آب جکوزی تخلیه می شود که بعضی از این نوع جکوزی ها مجهز به المنت حرارتی جهت گرم کردن آب نیز هستند.

جکوزی چندنفره با توجه به ظرفیت آن دارای ابعاد مختلفی است که داخل آن از آب پر شده و توسط جت‌هایی به داخل آن از اطراف با فشار معین آب گرم دمیده می‌شود. جکوزی چند نفره از مصالح ساختمانی و با همان شرایط دیوارهای استخر ساخته می‌شود. اجزای سیستم تصفیه جکوزی های چند نفره تجهیزات استخرهای کوچک می‌باشد.

جکوزی ایران
فان روم پیش ساخته و قابل حمل
diamondجکوزی ایران

انواع مدل جکوزی خانگی

جکوزی خانگی به دلیل داشتن تجهیزات داخلی پمپ و دمای آب و همچنین وجود شیر آلات و پشتی برای تکیه دادن،باید برای وضعیت طراحی حمام شما مناسب باشد. مثلا هنگام خرید جکوزی فروشنده از شما می‌پرسد:

  • جکوزی کنج می‌خواهی یا چپ و راستی؟
  • جکوزی طراحی شیشه می‌خواهی یا تمام چینی؟
  • جکوزی مستطیل می‌خواهید یا گرد یا اصلا بیضی؟
  • فقط وان جکوزی را می‌خواهی یا الحاقات جکوزی را هم می‌خری؟

برخی از جکوزی‌های مدرن دارای تجهیزات و امکاناتی مانند ماساژور، سیستم تزریق گاز ازن به منظور استرلیزه کردن آب، چراغ‌های زیر آب، چراغ‌های پس‌زمینه، صفحه کنترل کامپیوتری، رادیو، اسپیکر ضدآب، ریموت کنترل و بالشتک زیرسری می‌باشند.

جکوزی ایران
فان روم پیش ساخته و قابل حمل
diamondجکوزی ایران

نکات مهم برای انتخاب و نصب جکوزی خانگی

مدل جکوزی: هر دو مدل جکوزی مستقل و جکوزی طراحی شده بر روی سکو، برای نصب چالش هایی دارند. بیشتر جکوزی ها، دارای پمپ آب، یک سیستم گرمایشی یا یک سیستم هوایی هستند. قبل از نصب هر کدام از این سیستم ها یا وان، اول آنها را امتحان کنید تا اگر نشتی دارند یا تجهیزات پرتاب آب کار نمی‌کند، متوجه شوید.

سیستم فنی: با اضافه کردن سیستم های لوکس پرتاب آب، چالش بیشتری در نصب خواهید داشت. حباب ها و گرما به بخار در هوای حمام اضافه می کنند، پس باید از رنگ با کیفیت و سیستم تهویه ی مناسب استفاده کنید. وان هایی تهیه کنید که سیستم پرتاب آب شان دارای امکان خود تمیز شوندگی بعد از هر بار استفاده باشد.

جکوزی مستقل : اغلب به بست هایی نیاز دارند تا از تکان خوردن آنها با وزن اضافی جلوگیری شود. چون بست ها روی کف تمام شده با پیچ و مهره های بزرگ نصب می شوند، بسیار مهم است که محل دقیق سیم ها و لوله ها را بدانید.

سیستم نورپردازی: این نوع جکوزی دارای سیستم پرتاب آب و نورپردازی است که باید در قبال آن پول بیشتری پرداخت کنید و همچنین ببینید، سایر سیستمهای حباب های هوا، گرم کننده برای گرم نگه داشتن آب، سیستم تمیز کننده و پد کنترل آن درست کار میکنند. این امکانات همگی عالی هستند اما باید قبل از نصب امتحان شوند.

شیرآلات: قبل از نصب شیر دستی به محل و جهت نشستن خود در وان دقت کنید. ضمنا هنگام خرید، راست دست بودن یا چپ دست بودن کاربر را نیز در نظر بگیرید.

جکوزی مستقل کامل با الحاقات: وقتی یک جکوزی خانگی مستقل کامل را تهیه می‌کنید، لازم است کل آن تشکیلات را یک‌جا و با دقت به کف محل مورد نظر پیچ کنید. در این موارد گاهی محل منبع آبی جکوزی برای شما مشکل درست می‌کند که قبل از خرید به آن توجه داشته باشید.

وان جکوزی و نصب مجزای الحاقات: اگر طراحی به خصوصی مد نظرتان است و خیلی علاقمند به تصاویر ژورنالی و اینستاگرامی هستید، معمولا باید وان مورد نظر و مدل دلخواه‌تان را به فروشنده یا تامین‌کننده جکوزی خانگی سفارش دهید، سپس الحاقات و تجهیزات لازم آن را به طور مجزا طراحی کنید و به طور مجزا سفارش دهید. در مرحله بعدی نصاب باید این تجهیزات را به درستی برای جکوزی خانگی شما سر جای‌شان نصب کند.

جکوزی ایران
فان روم پیش ساخته و قابل حمل
diamondجکوزی ایران

در پایان

برای خرید مناسب‌ترین مدل جکوزی بهتر است از متخصصین همین حوزه مشورت بگیرید. کارشناسان در جکوزی ایران به شما کمک می‌کنند تا بهترین مدل جکوزی خانگی را با توجه به نیازتان خریداری کنید. تمامی محصولات این شرکت ضمانت کارخانه می‌شوند و کلیه محصولات دارای سه سال گارانتی کامل و 15 سال خدمات پس از فروش هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به پروفایل این شرکت در چیدانه سر بزنید.

پروفایل شرکت جکوزی ایران در چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
در تاریخ 08 مهر 1399
ما از جکوزی فارس وان استفاده میکنیم و بسیار راضی هستیم. علاوه بر قیمت مناسب، کیفیت بالا و پشتیبانی بسیار خوبی ارائه میکنند.

ثبت دیدگاه