Chidaneh.com placeholder image

جلوه گری هنر پتینه در دکوراسیون داخلی خانه

به قلم: مژگان احمدی

هنر پتینه در دکوراسیون: به طور کلی باید بگوییم که طراحی و اجرای ساختمان های لوکس، پروژه بسیار عظیم و سنگینی بوده و به مهارت بالایی نیاز خواهد داشت تا در نهایت آن، رضایت کارفرما حاصل شود. مقوله طراحی و اجرای ساختمان از ابعاد بسیار متفاوتی تشکیل شده که هر کدام از آنها می تواند جنبه متنوع و مهمی از پروژه را تشکیل دهد. در این مطلب از وب سایت چیدانه به طور خاص به موضوع استفاده از هنر پتینه و کار دست در طراحی و اجرای پروژه های ساختمانی می پردازیم.

هنر پتینه و تکنیک های دیوار

هنر پتینه و تکنیک های دیوار

پتینه و تکنیک های دیوار یکی از مهم ترین جلوه های هنری است که به تلفیق معماری و کار دست می پردازد و می توان آن را جلوه ای از هنر معاصر دانست. برای مثال تابلوهای دکوراتیو با هنر دست که مدت هاست بسیار محبوب واقع شده و به عنوان مد شناخته می شوند یکی از نمونه های بارز تلفیق هنر و معماری به شمار می آیند. در کنار این، موارد دیگری همچون تکنیک های دیوار، پتینه و نقاشی دیواری و… نیز از دیگر المان هایی هستند که با هدف تلفیق هنر و معماری طراحی و تولید می شوند.

chidaneh ad banner
هنر پتینه در دکوراسیون داخلی

هنر پتینه در دکوراسیون داخلی

به طور کلی باید بگوییم که معمولا هنر پتینه به عنوان کهنه کاری شناخته می شود، اما این فقط یک بعد آن است.

درست است که برای پتینه کاری از وسیله های آنتیک قدیمی الهام گرفته می شود، اما این دست خودتان است که چه طرح و نقشی را روی وسیله هایتان پیاده کنید. به طور کلی هر سطح ساده و بدون بافتی که با استفاده از رنگ و خمیر های پتینه به آن طرح و نقش اضافه شود را پتینه می گویند، در واقع هنر پتینه می تواند ایجاد کننده یک فضای کلاسیک و سنتی در خانه ای با دکوراسیون داخلی مدرن باشد.

انواع پتینه در طراحی داخلی

انواع پتینه در طراحی داخلی

هنر پتینه انواع و اقسام زیادی دارد، همچنین تکنیک های آن هم بسیار گسترده است، اما بدانید که پتینه را روی هر سطحی و وسیله دکوری ای می توانید انجام دهید. بیشتر رنگ های استفاده شده در هنر پتینه اکرلیک هستند ،اما انتخاب نوع رنگ ها بسته به سطحی دارد که می خواهید روی آن کار کنید. برای مثال برای سطح های برنزی، چوبی و یا حتی استیل می توان از رنگ های اکرلیک پایه آب استفاده کرد، اما اگر می خواهید پتینه را روی شیشه اجرا کنید مسلما به رنگ ویترای احتیاج خواهید داشت نه رنگ های اکرلیک. اگر هم می خواهید برای پتینه های تان از نقش های برجسته استفاده کنید، خمیر مخصوص پتینه و یا چسب چوب می توانند به شما کمک کنند.

هنر پتینه در وسایل خانه

هنر پتینه در وسایل خانه

پتینه را می توان روی انواع وسیله ها و لوازم دکوری خانه استفاده کرد، از گلدان ها و آباژورهای رومیزی گرفته تا میز های کنسول و قاب دور آینه ها و ظرف های تزیینی که روی میز پذیرایی تان گذاشته اید. حتی شمعدان های زیبای گوشه اتاق نشیمن تان هم می توانند بستری برای جلوه گری هنر پتینه در دکوراسیون داخلی خانه شما باشند.

شما می توانید در بسیاری از شرایط یا کمک هنر پتینه در خانه بسیار هوشمندانه و مقرون به صرفه عمل کنید و وسایل منزل خود را بسیار باارزش تر و آنتیک تر از چیزی که هست نشان دهید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید دکوراسیون منزل است. اگر که می خواهید هنر پتینه را در وسایل خانه تان نیز پیاده کنید لازم است که سبک کلی دکوراسیون را در نظر گرفته و در نهایت متناسب با آن به استفاده از هنر پتینه در وسایل خانه خود بپردازید.

هنر پتینه در نمای بیرونی ساختمان

هنر پتینه در نمای بیرونی ساختمان

اگر به داشتن خانه ای لوکس علاقه دارید و می خواهید فضایی کلاسیک را تجربه کنید، از هنر پتینه در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده کنید. این هنر حتی می تواند بر روی نمای بیرونی خانه تان هم بنشیند و به آن ظاهری لوکس ببخشد و طرح و نقش های آن را پر عمق تر و واقعی تر جلوه دهد.

در بسیاری از شرایط به دلیل هزینه بالای متریال هایی همچون سنگ مرمر و… یکی از هوشمندانه ترین راه ها ساتفاده از هنر پتینه در نمای بیرونی ساختمان است. با این کار می توانید شکوه و جلوه بسیاری از متریال ها همچون انواع سنگ و چوب را با کمک هنر پتینه پیاده کنید، آن هم با هزینه ای به مراتب پایین تر. در نهایت استفاده از هنر پیتنه در نمای بیرونی ساختمان را می توان یکی از بهترین راه های افزایش جلوه و زیبایی ساختمان دانست.

تابلوهایی از جنس پتینه

تابلوهایی از جنس پتینه

تابلوهای هنری و زیبایی زیادی هستند که با هنر پتینه درست شده اند. این تابلو ها حسی و حالی زنده دارند و برای دکوراسیون داخلی خانه هایی که سبک کلاسیک دارند بسیار مناسب هستند. این تابلو ها آسان ترین و ارزان ترین روش برای استفاده از پتینه در دکوراسیون خانه هستند.

هنر پتینه

در پایان:

در این مقاله از چیدانه درباره هنر پتینه و کاربردهای آن در دکوراسیون و معماری حرف زدیم. اگر تصمیم به طراحی و اجرای پیته در دکوراسیون داخلی و نمای خارجی ساختمان دارید می توانید از متخصصین و اهالی فن چیدانه در زمینه پتینه کاری کمک بگیرید.

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه کنید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه