Chidaneh.com placeholder image

آینه کاری مدرن برای دکوراسیون منزل دلباز و روشن

به قلم: یاسمین ثریا

اگر آینه کاری مدرن داخل ساختمان‌های امروزی را با آینه کاری سنتی در معماری ایرانی مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که وجود آینه به لوکس‌ به نظر رسیدن منزل کمک می‌کند. در گذشته از آینه‌های ریز برای پوشاندن دیوار، در و حتی کمدها استفاده می‌شد و آینه‌کاران با این تکه‌های درخشان، طرح و نقش‌های گسترده‌ای بر دیوار، گنبد یا هر کجای عمارت خلق می‌کردند. امروزه اگر بخواهید زیباترین نقش‌ها را با انواع دستگاه‌های جدید روی آینه‌های یک‌تکه حکاکی می‌کنند؛ طرح انواع گل، نوشته و هزاران نقش دیگر، اساس آینه کاری مدرن است. 

آینه کاری مدرن نشیمن

آینه کاری مدرن دیوار 

بیایید شما را به دنیای آینه کاری مدرن دیوار ببرم؛ دیگر گذشت زمانی که به مغازه آینه‌سازی می‌رفتیم و بسته به بودجه‌مان یک آینه کوچک یا بزرگ می‌خریدیم و حالا با میخ و پیچ به دیوار نصبش می‌کردیم یا دورش قاب می‌کشیدیم و روی طاقچه یا میزی می‌گذاشتیم. آن موقع‌ها اگر می‌خواستی کفش‌ات را ببینی با مانتو یا بلوزت ست شده یا نه؟ روی صندلی می‌‌رفتی تا از داخل آینه روی دیوار، بتوانی نیمه پایینی تیپ‌ات را ببینی. مثلا خودتان را در این اتاق ناهارخوری تصور کنید که بخواهید مقابل چنین آینه کاری مدرن و شیکی غذا بخورید؛ دل‌تان می‌آید به استایل‌تان نرسید؟

قالیشویی ادیب
آینه کاری مدرن سرویس بهداشتی

آینه کاری مدرن روی دیوار برای گسترش فضا

تصور نکنید که آینه کاری مدرن روی دیوار، مختص آپارتمان‌های خیلی بزرگ است. وجود آینه در خانه‌های زیر 80 متر نیز باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا می‌شود، زیرا فضایی مجازی و قرینه ایجاد شده که در مغز شما این تصور را می‌سازد که انگار در یک اتاق خیلی بزرگ ایستاده‌اید و با نشستن روی صندلی کنار دیوار احساس خفقان پیدا نمی‌کنید.

مطلب پیشنهادی: قیمت آینه کاری ساختمان، درخشش خانه تان چقدر می ارزد؟!

 

آینه کاری مدرن منزل

انواع آینه کاری مدرن

اگر می‌خواهید با انواع آینه کاری مدرن آشنا شوید؛ به تصاویر خوب دقت کنید. در تمامی این پروژه‌ها سعی شده با استفاده از آینه‌های حکاکی شده تعادلی بین سبک دکوراسیون انتخابی کارفرما برقرار شود.

خط‌وط بی نظم آینه کاری مدرن در منزل

حتما در تصاویر آینه کاری مدرن متوجه خطوط موازی و منظم روی سطح آینه شده‌اید اما طراح ممکن است به شما ایده خطوط نامنظم را هم بدهد که در سبک‌های تلفیقی دکوراسیون منزل، ایده جالبی است؛ مثلا در عکس زیر تکه‌های نامتناسب آینه و تصویر لاک‌پشت‌های روی دیوار، حس طبیعی کنار ساحل را به بییننده می‌دهد و  مدتی ذهن او را درگیر می‌کند.

مطلب پیشنهادی: مدل آینه کاری دیوار، هر فضا طرح خودشو می خواد!

آینه کاری مدرن نشیمن

آینه کاری مدرن در دکوراسیون منزل

حتما لازم نیست آینه کاری مدرن را برای دیوار خانه‌های مدرن در نظر بگیرید. می‌توانید یک منزل با ذکور کاملا کلاسیک داشته باشید اما روی بخش‌های از اجزای دکوراسیون آینه های پر از نقش کار کنید. مثل طرح‌های زیبای روی آینه این کنسول کلاسیک.

در برخی دکوراسیون ها می بینیم که آینه کاری مدرن خانه، کاملا متفاوت با اثاثیه است و همین تفاوت آینه را بیش‌تر در چشم بییننده نشان می‌دهد. 

آینه کاری جوچین
  • آینه جورچین: 

به این آینه‌های بزرگ روی دیوار که طرح تکه تکه اما در کل یک دست دارند، آینه جورچین می‌گویند که ممکن است طلایی، مسریال نقره‌ای یا پتینه باشند.

  • دستگاه انگروینگ:

شاید فکر کنید که آینه کارها وسط آینه می‌نشینند و با یک تیغه الماسه، طرح‌های زیبای آینه کاری مدرن را روی آنها می‌کشند! اما سخت در اشتباهید. این طرح‌ها توسط دستگاهی به نام انگروینگ انجام می شوند.

مطلب پیشنهادی: آینه کاری دکوراتیو، مدرن باشه یا کلاسیک؟

آینه کاری مدرن اتاق خواب
آینه کاری مدرن اتاق خواب

آینه کاری مدرن اتاق خواب

اگر به استفاده از سرویس خواب‌های بزرگ با جزئیات زیاد علاقه دارید می‌توانید یکی از دیوارها اتاق را آینه کار کنید تا هنگام استراحت، با دیدن سد دیوار حس خفقان به شما دست ندهد.

عده‌ای از افراد وجود آینه یک سطح در اتاق خواب را رو‌به روی تخت خواب دوست ندارند، بهتر است آینه ساده را بگذارید برای میز آرایش و برای تبعیت از آینه کاری مدرن اتاق خواب از طرح‌های زیبا، روی در کمد استفاده کنید.

اگر هم با این موضوع مشکلی ندارید، برای روی در کمد و دیوارها از طرح‌های ساده‌تر و خلوت‌تر استفاده کنید یا طرح دلخواه‌تان را روی آینه کار نمایید.

مطلب پیشنهادی: آینه کاری منزل، مدل این آینه های دکوراتیو را خودت سفارش بده!

آینه کاری مدرن پذیرایی

آینه کاری مدرن نشیمن و پذیرایی

نشیمن و پذیرایی هم از جمله فضاهای دیگری هستن که می توانید با آینه کاری مدرن دیزاین نمایید. انتخاب دیوار مناسب برای انجام اینه کاری بستگی زیادی به چیدمان نشیمن یا پذیرایی شما دارد اما در حالت کلی برای ایجاد یک نقطه کانونی استفاده می شود. راهروهای بین این فضاها و همینطور قسمت ناهارخوری نیز انتخاب های مناسبی هستند. 

آینه کاری مدرن سرویس بهداشتی

آینه کاری مدرن سرویس بهداشتی

در سال‌های اخیر طراحی داخلی و تزئین سرویس بهداشتی میان بسیاری از افراد باب شده است. مردم دیگر دوست ندارند در دستشویی یک قفسه پلاستیکی و آیینه‌ای کوچک ببینند، وجود آیینه کاری مدرن زیبایی که در حاشیه خود تراش‌های زیبا دارد، داخل سرویس بهداشتی را لوکس می‌سازد.

 آینه کاری مدرن روی دیوارهای این سرویس بهداشتی باعث می شود دکوراسیون خیلی لوکس به نظر برسد. رنگ این آینه‌ها بسته به سلیقه مشتری و تم دکوراسیون داخلی می‌توانند نقره‌ای، طلایی یا برنز باشند.

مطلب پیشنهادی: 7 کاربرد آینه ها برای انرژی بخشیدن به دکوراسیون منزل

آینه کاری مدرن نشیمن

آینه کاری مدرن و گچ‌بری

اگر دیوارهای خانه را با هنر گچ‌بری تزئین کرده‌اید، می‌توانید میان کادرهای گچ‌بری شده را با آیینه کاری مدرن جلوه‌ای شاهانه ببخشید. اما یادتان باشد، در صورتی‌که طرح‌های گچ‌بری خیلی شلوغ‌اند؛ مدل حکاکی روی آینه را ساده انتخاب کنید که نمای دیوار ناگهان، حال بیننده را دگرگون نکند.

آینه کاری مدرن سقف

دکوراسیون با آینه کاری مدرن سقف

ّاگر قرار است طراحی داخلی عمارتی با سقف بلند را در دست بگیرید، می‌توانید برای افزایش ابهت داخل بنا دکوراسیون با آینه کاری مدرن سقف را جز گزینه‌های موجود به کارفرما ارائه دهید. یادتان باشد آینه یک تکه و ساده برای سقف مناسب نیست.

مطالب بیش تر درمورد آینه :

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
gerafyst_33715 در تاریخ 05 آذر 1395
من چند وقت پیش دنبال آینه کار میگشتم و با سایت گیوه دوز آشنا شدم و ازشون خواستم بیان منزلمو آینه بزنن و اومدن و کلن تو یکروز دیوار پذیرایی منو تو چند ساعت آینه کاری کردنو رفتن و خیلی مناسب حساب کردن. دوستان حتما سایت گیوه دوز رو ببینید www.givedoz.ir
gerafyst_33715 در تاریخ 07 آذر 1395
http://givedoz.ir/%D8%A2%DB%8C%D9%86%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84
نیکنام در تاریخ 12 مهر 1396
سلام.من خیلی از طرحهای اینه کاری مدرن خوشم اومد .دنبال اینه کار گشتم اقای محمد رضا عبداللهی رو معرفی کردن واقعا ایشون در کارشون بی نظیرند.امیدوارم همیشه موفق باشند.خودمم باورم نمیشد خیلی پذیرایی مون چشمگیر وزیبا شد.
مجتبی رضایی در تاریخ 17 مهر 1396
سلام پیشنهاد شما برای آینه ستون گرد با قطر یک متر چیست؟ لطفا راهنمایی بفرمایید
شقایق در تاریخ 19 مهر 1396
سلام . کسی اطلاع داره هزینه آینه کاری متری چند تومان هست؟
سما در تاریخ 05 دی 1396
حدودا 250 هزار تومان-متر مربع
آینه کاری در تاریخ 16 بهمن 1396
مرسی بابت این مطالب خوبتون به سایت ما هم سربزنید www.aynetarash.com
بانی در تاریخ 30 اردیبهشت 1397
با سلام من به دنبال آینه کاری هستم که عکس آنرا دارم چون برای اندازه 2.22*2.85 میخواستم نتونستم پیدا کنم. لطفا راهنمایی بفرمایید. با تشکر
آینه کاری دکوراتور در تاریخ 18 خرداد 1397
سلام دوستان از پیج ما هم دیدن فرمایید

ثبت دیدگاه