Chidaneh.com placeholder image

فرش دستباف مدرن ایرانی، طرح‌هایی که غوغا می‌کنند

به قلم: تحریریه چیدانه

چه کسی می‌تواند منکر زیبایی و جلوه خاص دکوراسیون با فرش دستباف مدرن ایرانی شود؟ آن‌ها بی شک معجزه گرانی هستند که قادرند حسابی در دل دکوراسیون داخلی خانه تان غوغا به پا کنند. اما این عناصر زیبایی بخش اگر به درستی انتخاب نشوند، می‌توانند نتیجه عکس داشته باشند. بنابر این ما تصمیم گرفتیم مطلبی را با کمک فرش کیمیا برای شما آماده کنیم و به شما بگوییم که هر کدام از فرش‌های ایرانی، یا بهتر بگوییم کدام طرح فرش ایرانی برای کدام سبک دکوراسیون مناسب تر است. 

قالیشویی ادیب

کدام فرش مدرن ایرانی مناسب دکوراسیون منزل شماست؟  

خوبی فرش های ایرانی در این است که دارای انواع مختلف و زیادی هستند که دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارند. پس تنها کاری که باید بکنید نگاه کردن به خود دکوراسیون داخلی خانه‌تان است. برای خانه‌هایی که دارای رنگ‌های روشن هستند و معمولا بافت‌های کمی دارند، یک فرش ایرانی که رنگ‌های تیره بر آن غالب است و دارای طرح و نقش‌های به نسبت بزرگ است، می‌تواند کارساز باشد، عکس این قضیه نیز صادق است. یعنی برای خانه‌های کوچک تر با نور کم تر یا ترکیب رنگی تیره بهتر است به سراغ فرش های ساده تر با رنگ های روشن بروید.

گالری فرش کیمیا
فرش دستباف پشم و ابریشم
goldگالری فرش کیمیا

فرش ایرانی در دکوراسیون کلاسیک

سبک کلاسیک، یکی از آن سبک های دکوراسیونی است که جزییات و بافت های زیادی را می‌طلبد تا به اصل خود بیشتر نزدیک شود، پس اگر خانه‌ای دارید که سبک آن کلاسیک است، فرش هایی با طرح و نقش های پر کار بیشتر به شما کمک می‌کنند، البته این که می‌گوییم فرش‌ها باید در سبک کلاسیک پر جزییات باشند به عوامل دیگری هم بستگی دارند، اول آن که رنگ این فرش‌ها نباید لاکی باشد؛ رنگ های لاکی، رنگ های قرمز و زرشکی و رنگ‌هایی در این طیف هستند، دوم آن که باید مساحت فضا را نیز در نظر گرفت، هر چه فضا کوچک‌تر باشد بهتر است که طرح و نقش فرش های نیز بزرگ تر باشد، طرح های ریز و پر جزییات برای فضاهای کوچک مناسب نیستند. 

مطلب پیشنهادی : چیدمان فرش و مبل، ناگفته های طلایی که باید بدانید!

گالری فرش کیمیا
فرش دستباف پشم و ابریشم
goldگالری فرش کیمیا

بهترین اندازه فرش دستباف مدرن ایرانی

نکته دیگری که باید در انتخاب فرش دستباف مدرن ایرانی در دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار بگیرد، اندازه فرش‌ها است. ابعاد و اندازه فرش‌ها نیز به اندازه طرح و نقش فرش‌های ایرانی مهم هستند. گاهی ممکن است فضای کوچک و مساحتی کمی در اختیار داشته باشید اما فرشی را پیدا کنید که هم رنگ آن و هم طرح و نقشش حسابی با دکوراسیون داخلی خانه‌تان ست است، اما مشکل این جا است که این فرش دارای طرح و نقش‌های ریز و در هم تنیده‌ای است که اگر آن را استفاده کنید باعث الکی شلوغ شدن دکوراسیون داخلی اتاق‌تان خواهد شد، پس باید چه کار کرد؟ راه حل این است که از فرش‌هایی با ابعاد کوچک‌تر استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی : ابعاد و مکان مناسب فرش در دکوراسیون داخلی منزل

فروشگاه فرش مدرن ایرانی با قفسه هایی از فرش رنگی

بهترین طرح و رنگ فرش ایرانی برای پذیرایی

رنگ از مهم‌ترین و چشمگیرترین فاکتورهای انتخاب فرش برای خانه است. وقتی که برای طراحی دکوراسیون داخلی با انتخاب‌های رنگارنگی از انواع فرش روبه‌رو می‌شویم، تصمیم‌گیری کمی سخت می‌شود. اگر فکر می‌کنید که دکوراسیون داخلی خانه‌تان احتیاج به یک هیجان بصری دارد، می‌توانید از انواع فرش دستباف مدرن ایرانی در گالری فرش کیمیا کمک بگیرید. خیال‌تان راحت طرح فرش های ایرانی آن قدر متنوع و زیاد است که با خیال راحت می توانید در آن چرخ بزنید و گزینه مورد نظر خودتان را پیدا کنید. پیشنهاد من این است که اگر خانه ای روشن دارید که برای تان یکنواخت و خسته کننده شده است، از فرش هایی با رنگ های گرم بهره ببرید. درست مثل عکس بالا. البته نکات دیگری را هم که با هم بررسی کردیم را هم در نظر بگیرید، نکاتی مانند مساحت فضا و سبک های دکوراسیونی. 

مطلب پیشنهادی : بهترین فرش های ایرانی را بشناسیم!

فرش های رنگی ایرانی، طوسی، زرد، قرمز در فروشگاه فرش کیمیا

انواع فرش سبک مدرن، طرح‌های ساده و کم نقش و نگاری دارند اما، نوع بافت و گره‌ها ساده نیستند و حتی در گره‌ها، بافت‌های جالب‌ِ هندسی یا خطی می‌بینیم.

فرش های رنگی ایرانی، طوسی، زرد، قرمز در فروشگاه فرش کیمیا

نکات انتخاب فرش دستباف مدرن ایرانی

این که شما قصد دارید فرش تان را در کدام فضای داخلی استفاده کنید هم بسیار مهم است، اصلا همین نکته هم در انتخاب طرح و نقش فرش ها تاثیر گذار است. به طور مثال اگر قرار است این فرش را در فضای راهرو مورد استفاده قرار دهید، باید فرش ایرانی با طرح‌هایی ممتد را انتخاب کنید و از آن جایی که دکوراسیون داخلی راهروها کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد شما می‌توانید، فرش هایی را که طرح های شلوغ دارند انتخاب کنید تا به دکوراسیون داخلی راهرو خانه‌تان حس و حالی نو ببخشید. 

مطلب پیشنهادی : بهترین رنگ فرش برای پذیرایی، هم خودت میپسندی هم مهمونا

گالری فرش کیمیا
طرح‌های جدید فرش دستباف کرک و ابریشم
goldگالری فرش کیمیا

طرح فرش دستباف مدرن ایرانی می تواند بر چیدمان مبلمان های خانه هم تاثیر گذار باشد. یعنی حضور این فرش های می تواند بر مبلمان های شما حکم کند که چگونه چیده شوند. معمولا فرش هایی با طرح‌های مرکز گرا باعث می‌شوند تا مبلمان ها خانه صمیمانه تر در کنار هم چیده شوند، به صورت گرد و نزدیک به هم. پس باید قبل از انتخاب فرش به طراحی پلان و نقشه خانه تان هم توجه کنید، پس می توانید ببینید که فرش پهن کردن هم قوانین خاص خودش را دارد. 

مطلب پیشنهادی : چیدمان فرش در منزل، پاسخ به 5 پرسش متداول شما

گالری فرش کیمیا
طرح‌های جدید فرش دستباف کرک و ابریشم
goldگالری فرش کیمیا

البته برای فرش های ایرانی با طرح های مرکز گرا، انواع دیگری هم وجود دارد. فرش های مرکز گرایی که دارای قابی در اطراف خود هستند و به شما اجازه می دهد که به جای چیدمان گرد مبلمان، چیدمان خطی و مستطیلی را تجربه کنید، می بینید که طرح فرش های ایرانی می توانند حسابی قدرتمند باشند و برای دکوراسیون داخلی خانه تان تعیین تکلیف کنند. 

مطلب پیشنهادی : فرش پهن کردن هم قوانینی دارد

گالری فرش کیمیا
طرح‌های جدید فرش دستباف کرک و ابریشم
goldگالری فرش کیمیا

اگر خیلی مایل هستید تا از فرش دستباف مدرن ایرانی در دکوراسیون داخلی مدرن و امروزی‌تان بهره بگیرد، باید حسابی حواستان به خود طرح و نقش‌ها باشد، حالا رنگ و اندازه‌ها بماند. باید حسابی در مورد خود نقش ها حساسیت به خرج دهید و حسابی بگردید تا طرح مورد نظرتان را بیابید. 

" برای دیدن نمونه های بیش تر و همینطور تهیه فرش می توانید با گالری فرش کیمیا در چیدانه در ارتباط باشین"

در مورد فرش دستباف مدرن ایرانی بیش تر بدانید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه