Chidaneh.com placeholder image

لوکس ترین رستوران تهران به سبک ایرانی، رستوران کرنج را ببیند!

به قلم: گلنار

همیشه دیدن بعضی از فرم ها یا نقش ها ناخودآگاه ما را به یاد معماری ایرانی می اندازند. دقیقا شبیه به اتفاقی که در دکوراسیون این رستوران افتاده و معماری کاشان به شکلی نو به نمایش گذاشته شده است. در این ویدیو با گروه معماری امین نعیمی همراه شدیم تا جزییات دقیق تری از ایده پردازی و اجرا در یک رستوران به سبک ایرانی را بررسی کنیم.

لوکس ترین رستوران تهران به سبک ایرانی

رستوران لوکس کرنج فرصتی را برای معمار مهیا کرده تا بتواند در عین مدرن و لوکس بودن، رنگ و بویی از معماری ایرانی را نیز وارد فضا نماید. در یک دسته بندی کلی می توانیم ایده های اجرا شده برای این رستوران به سبک ایرانی را در این موارد بررسی نماییم:

چوب و هنر
  • ایده پردازی از بادگیرهای کاشان
  • استفاده از فرم قوس ها در خانه های کاشان
  • الهام از نورپردازی شب در خانه های شهر کاشان

استودیو معماری و طراحی داخلی امین نعیمی
طراحی رستوران مدرن کرنج
استودیو معماری و طراحی داخلی امین نعیمی

[[nid:376334]

طراحی رستوران لوکس، الهام از بادگیرهای ایرانی

این قوس ها در طراحی داخلی این رستوران زیاد دیده می شوند و به همین علت دکوراسیون این رستوران ایرانی با بقیه متفاوت است.

در واقع معمار برای طراحی این رستوران از معماری سنتی کاشان ایده گرفته است. این قوس های به کار رفته بر اساس نوع قوس هایی است که در معماری خانه های کاشان دیده می شوند. همین طور قاب هایی که در انتهای رستوران کار شده، بر اساس قاب های پنجره های خانه های کاشان بوده که در حیاط های مرکزی کار می شده اند.

استودیو معماری و طراحی داخلی امین نعیمی
طراحی رستوران مدرن کرنج
استودیو معماری و طراحی داخلی امین نعیمی

طراحی دیوار در رستوران لوکس ایرانی

در طرف دیگر رستوران، طراحی دیوار بر اساس نمای شب کاشان و نور پردازی که در بادگیرهای بام های کاشان اتفاق افتاده طراحی شده است. در عین حال معمار خواسته یک نگاه مینیمال و مدرن به فرم بادگیرها داشته باشد که در ترکیب با نورپردازی این موضوع به خوبی مشهود است.

اما به غیر از این مورد، در طراحی بعضی از دیوارهای این رستوران لوکس در تهران، فرم هایی استفاده شده اند که از برش طولی بادگیرهای خانه های کاشان به خصوص خانه طباطبایی ها گرفته شده اند. اما طراح به نوعی با استفاده از این برش طولی و کنار هم قرار دادن آن ها به فرم جدید و مدرن تری دست یافته است.

استودیو معماری و طراحی داخلی امین نعیمی
طراحی رستوران مدرن کرنج
استودیو معماری و طراحی داخلی امین نعیمی

المان های ایرانی در طراحی رستوران لوکس تهران

ما این روند ایده پردازی و الهام گرفتن معمار را می توانیم به صورت هماهنگ و با حفظ هارمونی در کل فضای رستوران ببینیم. به طور مثال فرم های به کار رفته در سمت پلکان، چه فرم هایی که بر روی آینه های مشکی قرار گرفته اند و چه فرم هایی که به صورت نرده استفاده شدند، القا کننده پنجره های خانه های کاشانی است که دور تا دور حیاط مرکزی به اجرا در می آمدند.

غیر از فرم های طراحی شده در دیوارها، عناصر و المان های رستوران نیز در پیروی از همین ایده ها طراحی و ساخته شده اند. به طور مثال لایتینگ و لوستری که به کار رفته، بر اساس خطوط در معماری کاشان طراحی شده و با تغییرات به یک فرم جدید و نو رسیده است.

“برای مشاهده پروژه های بیش تر به پروفایل استودیو امین نعیمی در چیدانه مراجعه نمایید"

مطالب پیشنهادی:

مجری: نیلوفر شهرامی | فیلمبردار: محمدحسن جمالی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه