Chidaneh.com placeholder image

کرکره پنجره آشپزخانه، بهترین پرده برای قلب خانه!

به قلم: یاسمین ثریا

هنگام تغییر دکوراسیون، کرکره پنجره آشپزخانه آخرین چیزی است که به ذهن ما خطور می‌کند؛ یعنی همه وقتی می‌خواهند یک آشپزخانه مدرن و زیبا را در ذهن‌شان طراحی کنند، بیشتر به کابینت و کاشی‌‌کاری آشپزخانه توجه دارند. با این حال برخی مخاطبان هوشمند چیدانه به تمام جزئیات توجه دارند؛ مثلا تینا شاکری از شیراز، برای ما نوشته:

«می‌خواهم دکوراسیون آشپزخانه را کمی تغییر بدهم اما درباره کرکره پنجره آشپزخانه، هیچ ایده‌ای ندارم و نمی‌دانم کدام کرکره برای پنجره بالای سینک ظرفشویی ما مناسب است؛ لطفا با چند عکس مرا راهنمایی کنید»

قالیشویی ادیب

اگر شما هم دوست دارید درباره مدلها، قیمت و خرید کرکره آشپزخانه اطلاعاتی داشته باشید؛ بهتر است این نکات کلیدی را با ما یاد مرور کنید.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی یوسف آباد 2
استودیو پر

کرکره پنجره آشپزخانه چه جنسی است؟

کرکره پنجره آشپزخانه مثل قدیم فقط فلزی نیست و میتواند به صورت فلزی، چوبی یا پلاستیکی طراحی شده باشد. در تصویر زیر نمونه ای از کرکره آشپزخانه را میبینید که با رنگ دیوار آشپزخانه ست شده است.

دکوراسیون قیطریه
نمونه کار اجرایی دکوراسیون قیطریه
دکوراسیون قیطریه

مطلب پیشنهادی: مدل شلف آشپزخانه میخوای ببینی؟ دهها مدل اینجاست

شید نوعی کرکره پنجره آشپزخاه جدید است

این روزها کرکره پنجره آشپزخانه شاید کمتر به صورت آن نوارهای ورقه ورقه باشد و بیشتر در فروشگاه های پرده، انواع و اقسام پرده شید را میبینیم که طرح و رنگهای مختلفی دارند.

کرکره پنجره آشپزخانه با مدل شید ساده

همانطور که میبینید پرده شید این آشپزخانه تک رنگ است و با زمینه سفید تضاد خوبی دارد. رنگ تیره بنفش، به خوبی جلوی آفتاب را میگیرد.

پرده کرکره سان وی ایران
پرده شید
پرده کرکره سان وی ایران

شید طرحدار

شید طرحدار همیشه الزاما ساده نیست و به راحتی می توانید یک طرح گلدر یا خوراکیهای جذاب را برای آشپزخانه خود پیدا کنید.

پرده کرکره سان وی ایران
پرده شید
پرده کرکره سان وی ایران

مطلب پیشنهادی: برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک چه نکاتی مهم است؟

کرکره پنجره آشپزخانه بهتره یا شید؟

پاسخ این سوال کاملا سلیقه‌ای است و این‌که «کرکره پنجره آشپزخانه مزیت‌هایش بیشتر است؟» یا «معایب شید آشپزخانه؟» را باید براساس کاربری پرده برای پنجره آشپزخانه‌تان در نظر بگیرید. مثلا در شید تصویر زیر یک بافت قابل شستشو و رنگی به کار رفته که رنگ‌های تند قرمز و زرد آن نه تنها اشتها برانگیز‌اند بلکه گلابی‌های سبز طرح شید حس سلامتی را در آشپزخانه یادآور می‌شوند.

پرده کرکره سان وی ایران
پرده شید
پرده کرکره سان وی ایران

مطلب پیشنهادی: در مورد سینک ظرفشویی گرانیتی چیزی شنیدی؟

ثمین موسوی
آشپزخانه سفید
ثمین موسوی

شید طرحدار بخرم یا ساده؟

اگر دکوراسیون آشپزخانه تان رنگی و پر از جزئیات است باید شید ساده خریداری کنید اما برای آشپزخانه ساده و با یکی دو رنگ غالب می توانید از شید های طرح دار استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: کدام پرده به دکوراسیون خانه ما میخوره؟

پرده کرکره سان وی ایران
طراحی دکوراسیون با پرده شید
پرده کرکره سان وی ایران

کرکره پنجره آشپزخانه به چه درد میخورد؟

کرکره پنجره آشپزخانه پرده برای پنجره علاوه بر اینکه زیبایی و لطافت بیشتری به دکوراسیون آشپزخانه می دهد، نور را فیلتر می کند و از تجهیزات آشپزخانه، کابینت و وسایلی که ممکن است در معرض اشعه ماورای بنفش آسیب ببیند، محافظت می کند. اگر می خواهید در تمام ساعات روز پرده بر روی پنجره کشیده شده باشد، بهتر است از پرده کرکره یا شید استفاده کنید تا میزان نور ورودی قابل کنترل باشد.

امروزه مدل های زیادی از کرکره آشپزخانه موجود است که شما می توانید با توجه به محیطی که می خواهید پرده را نصب کنید، انتخاب کنید. دکوراسیون هر مکان نقش مهمی در تاثیر گذاری آن دارد مثلا برای آشپزخانه جزیره ای از مدل های کلاسیک با جنس نازک که روشنایی بیشتری از آن عبور کند، استفاده می شود. جدید ترین ممدل های کرکره آشپزخانه طرح های خاص و متنوعی دارد که می توان آن را با پذیراییست کرد.

 بعضی از جدید ترین مدل های کرکره آشپزخانه  طرح شاد دارند مناسب  برای سختپسندان هستند. با طرح های میوه ای  و زیبا در بازار موجود است، طرح های رنگارنگ دارد که به زیبایی اشپزخانه می افزاید.

بعضی از مدل های پرده کرکره به صورت افقی جمع می شوند که در مناطق تفریحی و ویلایی بیشتر کاربرد دارند و هدف آن بیشتر زیبایی است تا حفظ حریم شخصی.

برخی از مدل ها به صورت گل دار و مناسب انواع اتاق خواب و حال می باشد که به خانه رنگ زیبایی می دهد و می توان برای هر یک از پنجره ها یک مدل خاص انتخاب کرد

مطلب پیشنهادی: برای خرید پرده آشپزخانه چه نکاتی را رعایت کنم؟

پرده کرکره دو طرفه در دکوراسیون آشپزخانه

پرده کرکره دو طرفه در دکوراسیون آشپزخانه

برای داشتن انعطاف پذیری در پرده کرکره، از نوعی پرده کرکره استفاده کنید که از پایین به سمت بالا و در صورت نیاز از جهت بالا به سمت پایین جمع شود. با این کار می توانید منظره مورد نظر خود و آنچه می خواهید از بیرون پنجره نمایان شود را تنظیم کنید. در این حالت میزان نور آفتاب نیز به خوبی قابل کنترل است.

مطلب پیشنهادی: بیا مدلهای گیره جمع کننده پرده را ببین

کابینت سفید در دکوراسیون آشپزخانه با کرکره آشپزخانه دو لایه

کرکره دو لایه در آشپزخانه

برای اینکه در دکوراسیون آشپزخانه ساده و تک رنگ خود از پرده کرکره استفاده کنید، به پیشنهاد پرده کرکره سان وی ایران می توانید کرکره پارچه ای و طراحی شده را انتخاب کنید که به سبک رومی بوده و دارای نیم پرده یا والان در قسمت بالایی باشد. این لایه پرده نیز باید از جنس پارچه مشابه با پرده کرکره پارچه ای دوخته شده باشد ولی می توانید طرح یا رنگ متفاوتی را برای والان پرده آشپزخانه به کار ببرید.

مطلب پیشنهادی: انواع شید برای پنجره هال و پذیرایی اینجاست

پرده کرکره سان وی ایران
پرده شید
پرده کرکره سان وی ایران

پرده کرکره طرحدار

در دکوراسیون آشپزخانه ساده که رنگ سفید در آن غالب است، استفاده از طرح و الگویی متفاوت می تواند شخصیت و ویژگی منحصر به فردی به فضای آشپزخانه ببخشد. برای قاب پنجره منظره زیبایی در نظر بگیرید و از پرده کرکره طرحدار و یا والان طرح دار در قسمت بالای چارچوب پنجره استفاده کنید. رنگ و طرحی زیبا به کار ببرید که با فضا و کارکرد آشپزخانه هم خوانی داشته باشد.

پرده کرکره رسمی با تزیینات برای دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک با کابینت سفید

پرده کرکره رسمی در آشپزخانه

اگر دکوراسیون آشپزخانه شما به سبک کلاسیک است و یا می خواهید ظاهر رسمی تری با فضای آشپزخانه خود ببخشید، می توانید از پرده هایی با تزیینات بیشتر در فضا استفاده کنید. والان چین دار، با نقش و طرح بسیار، روبان، آویز و یا تزیینات و جزییاتی از این قبیل سبک کلاسیک و ظاهر رسمی تر را تداعی می کنند.

مطلب پیشنهادی: برای آشپزخانه چه پرده ای بخرم؟

پرده کرکره سان وی ایران
پرده شید
پرده کرکره سان وی ایران

 پرده ساده برای پنجره

به گفته پرده کرکره سان وی ایران اگر می خواهید نور را فیلتر کنید و تنها کمی احساس گرما به فضای آشپزخانه خود بدهید، در صورتی که پرده به عنوان عنصری سنگین دکوراسیون آشپزخانه شما را برهم نزند؛ از پرده ساده و تک رنگ برای پوشش پنجره استفاده کنید. پارچه نازک و با بافت سبک برای این حالت بهترین انتخاب است.

استفاده از سایبان در دکوراسیون آشپزخانه به رنگ سفید و آبی

سایبان برای پنجره آشپزخانه

زمانی که در حال طراحی آشپزخانه هستید، قرار دادن سینک ظرفشویی در زیر پنجره گزینه بسیار خوبی است. منظره خوبی که در حال شستن ظروف و یا پختن غذا آن را مشاهده می کنید، واقعا لذتبخش است. در این شرایط می توانید از سایبان و شید برای پنجره آشپزخانه استفاده کنید. با قرار دادن سایبان می توانید نور ورودی را کنترل کرده و در عین حال از منظره بیرونی نیز لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی: چطور یک تغییر ساده و چشم گیر در آشپزخانه ایجاد کنیم؟

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی اوین
استودیو پر

پرده کرکره سان وی ایران
پرده شید
پرده کرکره سان وی ایران

نقش پرده در بازشوی پنجره

پرده کرکره پارچه ای مانند اثر هنری می تواند دکوراسیون آشپزخانه را مزین کند. پرده کرکره رومی که از بالا جمع می شود، نور کامل آشپزخانه را تامین کرده و زمانی که کاملا باز باشد زیبایی فضا را چندین برابر می کند. زمانی که باز شوی پنجره شما به سمت بیرون است از پرده کرکره استفاده کنید تا هیچ عاملی میان شما و طبیعت قرار نگیرد و به راحتی بتوانید پرده را جمع کنید.

مطلب پیشنهادی: برای بازسازی آشپزخانه چه کارهایی باید کرد؟

پرده کرکره سان وی ایران
پرده کرکره آلومینیومی طرح چوب سان وی ایران
پرده کرکره سان وی ایران

رنگ پرده کرکره برای آشپزخانه

رنگ مورد استفاده برای پرده آشپزخانه باید هماهنگ با دکوراسیون و فضا باشد. پرده کرکره چوبی برای همه سبک ها مناسب است. اگر آشپزخانه سفید یا به رنگ خنثی دارید و می خواهید پرده کرکره را همیشه در حالت باز نگه دارید تا نوری وارد فضای آشپزخانه شما نشده و همچنین محرومیت فضا نیز حفظ شود، بهتر است از رنگ زرد در پرده کرکره استفاده کنید تا بتوانید رنگ نور خورشید را وارد فضای خانه کنید.

مزيت پرده كركره به ديگر پرده ها

پرده كركره يكي از پرده هاي فلزي قديمي است كه در قديم كمتر در خانه از اين پرده استفاده مي شد اما چند سالي است كه با تنوع رنگ و ظرافت بيشتر ، اين پرده مهمان خانه هاي ما شده است و معمولا در آشپزخانه و يا اتاق خواب از اين نوع پرده استفاده ميشود .

كركره تمام چوب: اين پرده از ظرافت خاصي برخوردار است و در مدل آلومنيومي ، كل اين مجموعه داراي وزن كمي است و گردگيري و نصب اين پرده بسيا راحت انجام ميشود. اين پرده بهترين بازده در جلوگيري از نور و ايجاد سايه را داراست.

معايب پرده كركره: در مدلهاي فلزي اين پرده ، باد و ضربه پنجره يا گير كردن اين پرده بين پنجره باعث آسيب اين پرده ميشود و براحتي خم شده و يا رنگ آن از بين ميرود

دليل خرابي پرده كركره: اين نوع پرده قابليت دو حركت سايه روشن و بالا و پايين مي باشد كه ممكن است در هر دو مكانيزم آن مشكلاتي بوجود بيايد و در بعضي مواقع با روغن كاري مناسب و تميز كردن گرد وغبار قطعات،ايرادات قابل حل است ولي در صورت مشكلات اساسي بايد به متخصص و كارگاه رجوع شود.

 

“برای سفارش و خرید می توانید از ثبت درخواست رایگان چیدانه کمک بگیرید"

نتیجه کرکره خریدن

حالا که با انواع کرکره پنجره آشپزخانه آشنا شدید، از بین این مدل ها کدام را بیش تر می پسندید و به نظرتان برای آشپزخانه شما مناسب تر است؟ درباره دکوراسیون آشپزخانه و پرده این مطالب چیدانه هم مفیداند.

  1. طراحی اپن آشپزخانه با این ایده های خاص یادت نرود
  2. اپن کوچک آشپزخانه کاربرد دارد؟
  3.  بین کابینتی، زیبایی آشپزخانه با این 20 مدل متفاوت!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه