Chidaneh.com placeholder image

بازسازی سرویس بهداشتی: 0 تا 100 رازهای کم هزینه بازسازی!

به قلم: نجمه مهران پور

اگر شما عروس خانومی هستید که قرار است به زودی وارد خانه زیبای بخت‌تان شوید و دوست دارید همه جای اولین خانه مشترکتان نو و زیبا به نظر برسد، و یا اگر تازه عروس نیستید اما دوست دارید خانه ای به زیبایی خانه یک نوعروس داشته باشید، به شما این مژده را می‌دهم که با یک بازسازی ساده، می توانید به خانه ی رویایی تان نزدیک شوید؛ هرچند که خانه ی جدیدتان، قدیمی و سن و سال دار باشد!
کافیست بر امواج زندگی نو در چیدانه سوار شوید تا با هر آن چه در این رابطه مورد نیازتان است آشنا شوید!

امروز قصد داریم با همراهی گروه لوازم بهداشتی زمانی، به یکی از موضوعات پر درخواست در زمینه بازسازی داخلی، یعنی بازسازی سرویس های بهداشتی بپردازیم و به طور کامل نکات قابل توجه در این زمینه را، از نوع مصالح مصرفی گرفته تا هزینه‌ های مصالح و اجرای کار با هم بررسی کنیم.

سرویس خواب بالسا

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
روشویی شیک سرویس بهداشتی
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

بازسازی کف سرویس بهداشتی

کف سازی سرویس بهداشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چرا که سرویس بهداشتی مکانی است که دائماً با نم و رطوبت در ارتباط بوده و نظافت و شستشوی مکرر از شرایط اصلی آن محسوب می‌شود. در کف‌سازی دو مسئله کلی حائز اهمیت است:

  1. زیرسازی
  2. انتخاب کفپوش مناسب سرویس بهداشتی  

زیرسازی

این مرحله بیشتر در زمان ساخت بنا باید مورد توجه قرار گیرد. رعایت عایق‌بندی رطوبتی مناسب و شیب بندی اصولی کف سازی سلامت آینده مصالح سرویس بهداشتی را تضمین خواهد کرد.

کفپوش مناسب سرویس بهداشتی

به گفته متخصصان گروه زمانی، کفپوش های بتنی، سنگی، سه بعدی، گاهاً چوبی ضد آب، و کفپوش های سرامیکی، کفپوش های مصرفی متداول در سرویس های بهداشتی هستند. از آن جا که در کشور ما سرامیک کاربرد بیشتری برای کف سازی سرویس های بهداشتی دارد، به بررسی این متریال می پردازیم.

راهنمای خرید کاشی سرامیک سرویس بهداشتی

  • سرامیک ها در ابعاد مختلفی در بازار عرضه می شوند. ابعاد متداول تر سرامیک های مربعی کار شده در سرویس‌های بهداشتی، 25×25 و 30×30 هستند و در ابعاد مستطیل 30×60 و30×90 ها معمولا محبوب ترند.
  • اگر سرویس بهداشتی کوچکی دارید از تایل های سرامیکی با ابعاد بزرگ تر استفاده کنید، تا کوچک بودن فضای سرویس کمتر به چشم آید.
  • در انتخاب سرامیک مناسب سرویس بهداشتی حتماً به میزان لغزندگی( هر چه کمتر، بهتر) و مقاومت رطوبتی ( هرچه بیشتر، بهتر) توجه کنید.
  • سعی کنید از رنگ های روشن تر استفاده کنید تا هم فضای کوچک سرویس بهداشتی بزرگ تر احساس شود و هم به واسطه نظافت به موقع، از تجمع جرم و لکه ها جلوگیری شود.
  • سرامیک های ایرانی معمولا به صرفه تر از سرامیک های خارجی تمام می شوند. بنابراین اگر می خواهید کمتر هزینه کنید، فکر سرامیک های خارجی را هم نکنید!
  • ناگفته نماند در میان سرامیک های با کیفیت، از برندهای خوب و شناخته شده ایرانی نمی توان چشم پوشی کرد. به طبع، این برند های با کیفیت ایرانی، از قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر برخوردارند.

 

دیوارپوش مخصوص سرویس بهداشتی

دیوارپوش سرویس بهداشتی هم باید مانند کف پوش آن در مقابل رطوبت مقاوم و نظافت آن آسان باشد. برای دیوار سرویس بهداشتی، از متریال های متعددی می توان استفاده کرد؛ تایل های سنگی، لمینیت، PVC ، شیشه و بالاخره پرکاربردترین‌شان: کاشی. من هم همین متریال پر طرفدار را برای شما انتخاب کردم تا شما را با نکات خرید و نصب، بیشتر آشنا کنم.

بازسازی سرویس بهداشتی

خرید کاشی سرویس بهداشتی، نکاتی که باید بدانید

اگر سری به بازار فروش مصالح و ملزومات بازسازی زده باشید، تنوع وسیعی در طرح، رنگ و ابعاد کاشی ها مشاهده می کنید:

  • کاشی های دیواری از ابعاد مینیاتوری و ریز( cm 2*2) شروع شده و تا ابعاد بزرگ( cm100*100) تولید می شوند. تنوع به کارگیری ابعاد کاشی ها بسیار زیاد است و کاملاً با توجه به فضای سرویس بهداشتی و علاقه ی شما انتخاب می شوند.
  • همانند سرامیک ها بهتر است برای سرویس های بهداشتی کوچک، از کاشی های با ابعاد کوچک استفاده نکنید.
  • کاشی های سنگی نسبت به کاشی های سرامیکی و چینی گرانترند، پس بهتر است برای بازسازی مقرون به صرفه، آنها را از لیست انتخاب هایتان حذف کنید.
  • کاشی های سرامیکی و چینی، علاوه بر تعدد بی‌شمار طرح و رنگ، از لحاظ قیمت مقرون به صرفه و نگهداری و نظافت آن ها آسان است.

مطلب پیشنهادی: انواع کاشی و سرامیک، جدیدترین طرح‌ها برای دیوار و کف

بازسازی سرویس بهداشتی

استیکر کاشی ضدآب، یک پیشنهاد متفاوت!

اگر حال و حوصله و وقت کافی برای تعویض کاشی‌ها ندارید، می توانید از استیکرهای کاشی استفاده کنید. این برچسب ها ضد آب بوده و در ابعاد مختلف قابل سفارش هستند. در کم‌تر از یک هفته می توانید طرح دلخواه‌تان را تحویل گرفته و خودتان نصب کنید. به همین راحتی!

بازسازی سرویس بهداشتی

نکته اول: گرچه این استیکرها ضد آب هستند، ولی در محیط های مرطوب با گذشت زمان کیفیت خود را از دست می دهند. بنابراین استفاده از آن ها در حمام توصیه نمی شود. اما می توانید به عنوان مثال، پشت آینه دستشویی یا قسمتی از دیوار این قسمت، از آن ها استفاده کنید.

نکته دوم: یادتان باشد با این طرح های زیبا با ملایمت باید رفتار کنید! مبادا با اسکاچ و شوینده های اسیدی بیفتید به جانشان، که احتمالاً چیزی از آن‌ها باقی نخواهد ماند!

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون سرویس بهداشتی؛ نکات کاربردی و ترند 2022 + عکس

روش های نصب کاشی و سرامیک

نصب کاشی ها به دو طریق قابل اجراست:

  • به وسیله چسب مخصوص کاشی 
  • استفاده از ملات

بر خلاف تصور اکثر افراد، روش اول بسیار مناسب تر از روش دوم است.

چرا نصب کاشی با چسب بهتر است؟

  • چسب های کاشی، امروزه واقعاً از استحکام بالایی برخوردارند، و با ملات برابری می کنند و به راحتی، حداقل برای مدت زمان 10 سال از نصب کاشی های جدید بی نیاز می شوید.
  • استفاده از چسب، راحت‌تر از ملات است.
  • اجرای کاشی ها به وسیله ی چسب، بسیار تمیزتر و بی دردسر تر از ملات است.
  • کاشی کاری با چسب، در زمان کمتری نسبت به ملات به نتیجه می‌رسد.
  • نصب کاشی با ملات، گران تر از نصب کاشی به وسیله ی چسب مخصوص تمام می‌شود.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
توالت فرنگی مدرن رنگ سفید
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

هزینه نصب کاشی و سرامیک

نحوه محاسبه اجرت نصب کاشی و سرامیک بر اساس هر متر مربع است. این قیمت با احتساب مصالح مورد نیاز (نظیر چسب و ملات) در نظر گرفته میشودد. این اختلاف قیمت تحت تاثیر چند عامل است:

  • کاشی های خارجی، اجرت نصب بالاتری نسبت به کاشی های ایرانی ارزان قیمت دارند.
  • کار کردن با کاشی های برجسته و سه بعدی، به مراتب سخت تر از کاشی های معمولی است. در نتیجه دستمزد نصاب هم بالاتر می رود.
  • روش نصب هم مهم است؛ همان طور که قبلاً هم گفتم، اجرت نصب کاشی با ملات، بیشتر از چسب است.

نصب کاشی چقدر طول می کشد؟

این زمان بستگی به نوع کاشی دارد، اما در حالت کلی نصب ردیف های پایین تر، بیش تر از ردیف های بالا زمان می‌برد؛ چرا که احتیاج به تراز کردن و اندازه گذاری دقیق است. به طور متوسط برای نصب هر متر مربع کاشی، حدود یک ساعت زمان احتیاج است.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
روشویی لوکس سرویس بهداشتی
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

تجهیزات سرویس بهداشتی

در ادامه بعضی از تجهیزات سرویس بهداشتی را معرفی کرده ایم:

روشویی

روشویی ها دو دسته کلی مرسوم تر دارند:

  • پایه دار
  • کابینتی

روشویی های کابینتی که جای مدل‌های پایه دار را گرفته اند، انواع مختلفی دارند. مدل های لاکچری این روشوی ها قیمت‌های بالایی دارند (بالای 10 میلیون تومان) و مناسب بازسازی های مقرون به صرفه نیستند .روشویی های سنگی، قیمت هایشان پایین تر است و با 3-2 میلیون هزینه می توانید آن ها را خریداری کرد. ما با این دو دسته خیلی کاری نداریم!

مناسب ترین قیمت را در میان روشویی های کابینت دار، مدل های ترکیبی سرامیک با ام دی اف یا پی وی سی دارند و می تواند انتخاب زیبا، جدید و مقرون به صرفه ای برای شما رقم بزند. خصوصا برای مستاجرها.

مطملب پیشنهاد: راهنمای خرید روشویی: سرویس بهداشتی‌تان را زیبا و کاربردی کنید!

بازسازی سرویس بهداشتی

شیرآلات سرویس بهداشتی

از میان انواع شیرآلات سرویس بهداشتی، شیرآلات چشمی و شیرآلات هوشمند روشویی، گرچه با صرفه جویی در مصرف آب، در بازه ی زمانی طولانی مدت، باعث کاهش هزینه‌های پرداختی آب می شوند، اما به علت قیمت بالای خرید، برای یک بازسازی مقرون به صرفه مناسب نیستند.

شیرآلات استیل را میتوانیدبه صورت پکیج های 4 عددی موجود خریداری کنید. این پکیج، شامل شیر توالت، شیر حمام، شیر روشویی و شیر آشپزخانه است.

شیرالات سفید، که در مدل های سفید – کروم و سفید – طلایی تولید می شوند معمولا از مدل های استیل و طلایی ارزان تر هستند.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
توالت فرنگی مدرن سرویس بهداشتی
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

قیمت توالت فرنگی و ایرانی

اگر در حمام فضای کافی برای قرار دادن توالت فرنگی دارید، حتما آن را نصب کنید؛ چرا که برای سلامتی شما واقعاً مفید است. برای خرید میتوانید به سراغ برندهای ایرانی و مدل هایی از جنس فایبرگلاس، جنس سرامیک و چینی بروید که با توجه به درجه بندی متریال و ابعاد برای شما هزینه متفاوتی خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید توالت فرنگی، با این نکات سرتان کلاه نمی رود! 

اگر سرویس بهداشتی شخصی از سرویس مهمان در خانه ی شما جداست، بهتر است برای صرفه جویی در هزینه ها و البته رعایت بهداشت بیشتر، سرویس توالت ایرانی برای آن در نظر بگیرید.

قیمت های ذکر شده بنا به شرایط روز بازار متغییر است.

“برای مشاهده انواع مدل تجهیزات سرویس بهداشتی و سفارش با گروه زمانی در ارتباط باشید"

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه