Chidaneh.com placeholder image

یک طراح گران‌ قیمت از طراحی ارزان‌ قیمت می‌گوید!

به قلم: مژگان احمدی

طراحی مقرون به صرفه: چریل ایسن (Cheryl Eisen) یک طراح داخلی کهنه‌کار است که در شهر نیویورک زندگی می‌کند. او پس از سال‌ها کار و تلاش و طراحی فضاهای داخلی برای خانه‌های لوکس و گران‌قیمت، در این مطلب می‌خواهد تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارد. او می‌خواهد به ما بگوید که چگونه بدون انجام هزینه‌های زیاد به خانه‌ای خاص و جذاب دست پیدا کنیم و برای این کار 9 ایده را به ما معرفی می‌کند.
 

سه یک عدد جادویی است

ایسن معتقد است که عناصر سه‌تایی عامل زیبایی و جذابیت فضای داخلی یک خانه هستند. یک اثر هنری که با سه قاب کامل می‌شود، که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی نیز پیدا کرده است و در بسیاری از خانه‌ها از این ایده استفاده می‌شود، می‌تواند به خانه شما بدون هزینه زیاد جلوه زیبایی بدهد. اما شما هم می‌توانید چنین نقاشی‌های سه قسمتی را خودتان بسازید. ایسن به جای این‌که این نقاشی‌ها را از یک فروشگاه قاب‌فروشی خریداری کند، تصویر مورد نظر خود را از سایت‌های مخصوص این کار به صورت رایگان دانلود می‌کند، آن را در اندازه مورد نظر خود و باکیفیت مناسب چاپ می‌کند، عکس چاپ شده را به سه قسمت مساوی تقسیم می‌کند، و در نهایت سه قاب برای این سه قسمت تهیه می‌کند.
 

تابلو فرش ریحان

در خانه خود توهم ایجاد کنید

ایسن می‌گوید:‌ »هر چه قالیچه یا فرش شما بزرگ‌تر باشد، فضای خانه شما بزرگ‌تر و وسیع‌تر به نظر می‌رسد.» او دوست دارد که با استفاده از عناصر مختلفی که در کنار وسایل دیگر قرار می‌دهد یک فضا را بزرگ‌تر از آن‌چه که هست نشان دهد. این اتفاق در اتاق نشیمن موجود در عکس بالا افتاده است. پالت رنگی خنثی، آینه‌هایی که در پشت کاناپه قرار گرفته‌اند، و یک قالیچه بزرگ در کنار هم قرار گرفته‌اند و باعث شده‌اند این فضای کوچک، بزرگ‌تر (و بهتر) به نظر برسد.

کم‌تر بیش‌تر است

ایسن به جای این‌که قفسه‌ها را از اشیای مختلف و متفاوت پر کند، سعی می‌کند در این کار کاملا رویکردی مینی‌مالیستی داشته باشد: چندین کتاب به صورت قائمه در کنار گلدان‌های بزرگ قرار گرفته‌اند. چیدمان این عناصر بر روی قفسه‌ها به گونه‌ای است که اصلا کسل‌کننده و شلوغ به نظر نمی‌رسند. او برای شخصیت بخشیدن و زیباتر کردن این قفسه‌ها، اشیای مختلفی را با ارتفاع‌ها و رنگ‌های مختلف در کنار هم قرار داده است. او در مورد قسمت مورد علاقه‌اش در طراحی این خانه می‌گوید: «تبدیل فضای غیرقابل استفاده و بیکار در یک خانه به یک فضای مطالعه کاربردی بسیار لذت‌بخش بود، فضایی که با اضافه کردن چند قفسه و چند صندلی تبدیل به یکی از دنج‌ترین قسمت‌های این خانه شد.»

 

یک نقطه برجسته در فضا ایجاد کنید

ایسن می‌گوید: «هر فضایی نیاز به یک نقطه کانونی دارد.» اگر فضای زندگی شما فاقد چنین عنصری است، با استفاده از یک اثر هنری دیواری آن را ایجاد کنید. ایسن برای کاهش هزینه‌ها، خودش دست به کار شدو سه بوم بزرگ را نقاشی کرد و از این طریق صدها و حتی هزارن دلار در هزینه‌های طراحی این خانه صرفه‌جویی کرد. نکته کلیدی در این شیوه این است که این تابلوها را به گونه‌ای در کنار قرار دهید که تبدیل به یک واحد تاثیرگذار در فضا شوند.

اگر می‌خواهید خودتان دست به کار شوید، می‌توانید بوم‌های نقاشی مناسبی را از فروشگاه‌های لوازم‌التحریر خریداری کنید. این بوم‌ها قیمت زیادی ندارند. اما اگر توانایی نقاشی ندارید، حتما هستید دانشجویان رشته نقاشی که هم مستعد هستند و هم پول زیادی از شما بابت این کار دریافت نمی‌کنند.

 

یک ویژگی تماشایی در فضا ایجاد کنید

ایسن با به کارگیری یک حقه ساده یک فضای کوچک را از کسل‌کننده شدن نجات می‌دهد: یکی از دیوارهای اتاق را به رنگ تیره درآورید و یا آن‌ها را با کاغذ دیواری بافت‌دار پوشش دهید. وجود یک دیوار بافت‌دار متفاوت در پشت تخت‌خواب به این اتاق گرما بخشیده و آن را تبدیل به فضایی خاص و کامل کرده است. اجرای این ایده بر روی یک دیوار کافی است، هزینه چندانی در برندارد، و هم پول و زمان زیادی را صرفه‌جویی می‌کند. کاغذ دیواری به سرعت جلوه یک اتاق را تغییر می‌دهد و انواع مختلفی از این پوشش‌های دیواری در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون در بازار موجود است.

 

استفاده از عناصر طبیعی

ایسن می‌گوید: «اگر این‌قدر خوش‌شانس هستید که خانه شما از نور طبیعی بهره زیادی می‌برد و دارای یک حس و حال طبیعی است، پس اجازه دهید عناصر دیگر در زیر این نور زیبا در فضا بدرخشند. او برای این کار از رنگ‌های خنثی در طراحی اتاق موجود در عکس بالا استفاده کرد تا با نور طبیعی هماهنگ باشند. او هم‌چنین برای جلوگیری از کسل کننده شدن فضا، یک کوسن زیبا با طرح‌های زیگزاگی را بر روی کاناپه قرار داد. این طرح زیگزاگی همان چیزی است که به این اتاق حس و حالی متنوع و خاص داده است.

 

استفاده از عناصر شگفتی‌ساز

ایسن هنگام طراحی داخلی یک خانه معمولا از عناصر غیرمنتظره استفاده می‌کند. در فضایی که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، او یک تخته پشتی فوق‌العاده زیبا و چشم‌گیر با استفاده از چند رومیزی ارزان‌قیمت که به دیوار پشت تخت‌خواب نصب شده‌اند ایجاد کرده است. رنگ تیره تخته پشتی تخت‌خواب در مقابل دیوار روشن جلوه فوق‌العاده خاص و جذابی دارد. او برای اضافه کردن عناصر رنگی و متنوع در این اتاق خواب از یک بالش و یک کوسن طرح‌دار و زیبا استفاده کرده است.

 

اتاقی با منظره طبیعی

اصلا نترسید از این‌که پرده‌های خانه خود را بکشید تا منظره زیبای پشت آن معلوم شود. ایسن می‌گوید:‌ «در این حالت فقط از استفاده از پرده‌هایی به رنگ روشن دوری کنید. پرده‌ها را به رنگ‌های خنثی انتخاب کنید تا توجه‌ها بیش‌تر به منظره پشت آن جلب شود.» و اگر شما با مسئله داشتن فضای زیاد روبه‌رو هستید از دفترچه ایده‌های ایسن کمک بگیرید: دو میز غذاخوری چوبی خریداری کنید و و پایه‌های آن را به اندازه‌ای ببرید که تبدیل به یک میز نوشیدنی شوند. او می‌گوید:‌ »در این حالت این دو میز را به هم بچسبانید. با این کار هم اتاق شما پر می‌شود و هم تبدیل به یک فضای کاربردی می‌شود.»

 

تلفیق انتخابی

ایسن دوست دارد که اتاق را با استفاده از یک پالت رنگی طبیعی طراحی کند و سپس با استفاده از وسایل تزئینی رنگ و بافت را به این فضا اضافه کند. تم رنگی مورد علاقه او ترکیبی از سایه‌های رنگ سفید، رنگ خاکستری، و رنگ بژ است. او هم‌چنین علاقه‌مند به ترکیب و کنار هم قرار دادن طرح‌های مختلف از دوره‌های متفاوت است، مانند دو مبل سفید رنگی که در عکس بالا مشاهده می‌کنید. صندلی سفید رنگی که در گوشه سمت چپ اتاق قرار دارد (از سایت Craigslist.org خریداری شده است)، فضا را از یکنواخت شدن نجات داده است و در عین حال رنگ آن سفید انتخاب شده تا با پالت رنگی کلی اتاق هماهنگ باشد.

مطالب مرتبط: دکوراسیون زیبا و ارزان با 5 نکته آسان

فوت و فن های طراحان دکوراسیون

آپارتمان 23 متری برای زندگی 4 نفر!

 

منبع: elledecor | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
farasepehr در تاریخ 25 آذر 1393
سپاسگزارم

ثبت دیدگاه