ایده‌های به یاد ماندنی از دکوراسیون این دو خانه‌ی محمدرضا ماندنی!

ایده‌های به یاد ماندنی از دکوراسیون این دو خانه‌ی محمدرضا ماندنی!

به قلم: فهیمه مصدرالامور

«هیچ چیز بد یا خوب نیست. درست یا نادرست هم نیست. بلکه مناسب یا نامناسب است.» این‌ها را محمدرضا ماندنی می‌گوید. یکی از بچه‌های خوش‌ذوق و محبوب اینستاگرام. کافی است فالور صفحه‌ی او باشید تا این مسئله را درک کنید که چقدر پویا بودن فضای زندگی برایش مهم است. چراکه یکنواخت شدن محیط را بلای جان خانه‌ها می‌داند! در همین راستا مدام در حال جست‌و‌جو برای کشف ایده‌های جدید است. با محمدرضا ماندنی، عکاس و ایده‌پرداز از علل افسردگی خانه گرفته تا راه و رسم مبادله‌ی کالا در عصر حاضر به گفت‌و‌گو نشستیم. این شما و این هم گزارشی مفصل از یک خانه به یاد ماندنی!

بیوگرافی محمدرضا ماندنی

قالیشویی ادیب

بیوگرافی محمدرضا ماندنی

«زمانی که مسافرت می‌رویم به‌خصوص اگر خارج از ایران باشد با دقت بیشتری به اطراف نگاه کرده و ناخودآگاه دیدن را تمرین می‌کنیم، اما زمانی که در شهر خودمان هستیم اینگونه نیست چون فکر می‌کنیم همه‌چیز را دیده‌ایم. در صورتی که همین شهری که در آن زندگی می‌کنیم یک دنیا شگفتی کشف نشده دارد.» این بخشی از صحبت‌های مالک هنرمند این خانه است. او نسبت به اتفاقات روزمره‌اش دیدی متفاوت دارد و به همین دلیل است که در طراحی خانه‌اش هم حساسیت بیشتری به خرج داده است.

نوع چیدمان، انتخاب رنگ‌ها و وسایل، این خانه را به فضایی گرم و صمیمی تبدیل کرده است. او اعتقاد دارد: «زیبایی در جزئیات است و اینکه در کلیات یک مسئله را بررسی کنی لطف چندانی ندارد.» اگر به تصاویر خانه‌ی او دقت کنید متوجه خواهید شد که نه تنها در گفتار، بلکه در عمل هم این ذهنیت را اثبات کرده است. یک نیم‌روز در شهرک اکباتان، با هنرمندی که معتقد است برای خلق زیبایی، نسخه‌ای ثابت وجود ندارد. محمدرضا ماندنی به شما می‌گوید چه کار کنید تا خانه‌تان دچار افسردگی نشود!

مطلب پیشنهادی: رازهایی از دکوراسیون خانه شیک با سلیقه‌ترین مرد اکباتان

خانه محمدرضا ماندنی در یک نگاه

خانه 170 متری محمدرضا ماندنی در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 1 نفر
  • سبک خانه: تلفیقی
  • موقعیت: تهران، شهرک اکباتان
  • تعداد اتاق‌خواب: 3 عدد
  • متراژ: 170 متر
  • تعداد سرویس بهداشتی: 2 عدد
  • شغل ساکن خانه: عکاس و ایده‌پرداز
  • ملک: شخصی
  • رنگ قالب و ویژگی برجسته طراحی: طیف‌هایی از رنگ‌های مختلف که دائم در حال تغییر است و حضور پررنگ مصالح چوبی
  • طراح: محمدرضا ماندنی

نور را دست‌کم نگیرید

بی‌اغراق در یک فضای آشفته که هیچ‌چیز با هم هماهنگ نیست، نمی‌توانید دوستانتان را دعوت کنید، کتاب بخوانید و به کار خود بپردازید، چه برسد به اینکه بخواهید با آرامش خاطر زندگی کنید! به‌عنوان مثال، انتخاب نور به‌ظاهر کم‌اهمیت به نظر می‌رسد، اما بسیار تأثیرگذار است. ازآنجایی‌که خانه‌ی من پرده ندارد، تقریبا در تمام طول روز، روشن است. ضمن اینکه نورهای مصنوعی خانه‌ام، قابلیت تنظیم (دیمری) نیز دارد.

نشیمن خانه محمدرضا ماندنی
نشیمن خانه محمدرضا ماندنی

خودت لحظه‌های آینده‌ات را بساز

به نظرم یک طراح داخلی باهوش یا فرد خوش‌ذوقی که خودش خانه‌اش را طراحی می‌کند، از همان ابتدای ورود به محیط، باید آینده‌ی فضا را در ذهنش تصویرسازی نماید. چون اتفاقات آینده‌اش را با انتخاب‌های حالا رقم خواهد زد. او همین حالا باید فضایی که قرار است دوستانش در آن دور هم جمع شوند، جایی که می‌توان فیلم دید، کتاب خواند یا غذا خورد را تصویرسازی کند. بهتر است بگویم ساختن حس و حال لحظه‌هایی که قرار است در آینده رخ دهد را باید از قبل ببیند.

یکنواخت شدن، بلای جان خانه‌ها است

در ابتدا ما خانه را دکور می‌کنیم، اما در مرحله‌ی بعد این خانه است که انرژی‌اش بر انتخاب‌های ما غالب می‌شود. به این معنا که اگر فضایی را برای دور هم جمع شدن، ناهار خوردن، خوابیدن و… طراحی کرده‌ایم، اغلب بعد از مدتی، شرطی می‌شویم. آن‌وقت است که همه‌چیز روتین می‌شود. همین‌جا است که انرژی خانه بر ما غلبه می‌کند، پس چه‌بهتر که هرچند وقت یک‌بار، تنوع ایجاد کنیم تا آن‌قدر به یکنواخت بودن هر چیزی دل نبندیم و عادت نکنیم. شاید یکی از رموز خلاق‌بودن همین باشد.

اتاق خواب خانه محمدرضا ماندنی
اتاق خواب خانه محمدرضا ماندنی

جابه‌جایی کوچک در خانه محمدرضا ماندنی و یک تغییر بزرگ

یکی از این سبک تغییراتی که من در خانه‌ام ایجاد کرده‌ام، جابه‌جایی اتاق‌خواب شخصی به فضای دیگری در خانه بود. این مسئله حتی در لایف استایل من هم تغییر ایجاد کرد. اتاق قبلی چون رو به آفتاب بود باعث می‌شد سریع‌تر از خواب بیدار شوم. اما فضای جدید برای فصل تابستان مناسب‌تر است و به آن شدت اتاق خواب قبلی نورگیر نیست. ضمن اینکه کوچک‌تر و صمیمی‌تر هم هست.

نوشته با نور نئون در طراحی دکور خانه محمدرضا ماندنی
نوشته با نور نئون در طراحی دکور خانه محمدرضا ماندنی

ارزش‌آفرینی!

وقتی دنبال چیزهای عجیب‌وغریب می‌گردی و این مسئله را با دیگران در میان می‌گذاری، آن وسایل خودشان به سراغت می‌آیند و درِ خانه‌ات را می‌زنند! قبول دارم که انتظار دیدن چنین چیزی را در خانه ندارید. این نوشته با نور نئون متعلق به رستوران یک فرد ایرانی در آمریکا بود که زمان بازگشت به ایران، از او خریدم و بخش مناسبی از یک دیوار خانه را به آن اختصاص دادم.

مطلب خواندنی: بزرگترین چالش رضا در بازسازی دکوراسیون خانه 55 متری مجردی چه بود؟

اکسسوری و تابلوهای هنری خانه محمدرضا ماندنی
اکسسوری و تابلوهای هنری خانه محمدرضا ماندنی

اولین گزینه را خط بزن

باید اعتراف کنم که آشنایی و مجاورت با افراد حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف، جزء خوش‌شانسی‌های من بوده! مهم‌ترین چیزی که از این افراد یاد گرفتم این است که زمانی که در حال خلق یک اثر و یا حتی تصمیم‌گیری هستید به اولین چیزی که به ذهن می‌آید اعتماد نکنید. چون احتمالا همان چیزی است که به ذهن بقیه هم رسیده است!

راه پله خانه محمدرضا ماندنی

به کشف‌نشده‌ها بنگر

اگر می‌خواهی متفاوت باشی یا تصمیم بهتری بگیری، نباید قانع باشی، پس به اولین چیزی که به ذهنت می‌آید، اکتفا نکن. از این پس تمرین کن که به هر اتفاق، جور دیگری هم می‌توان نگاه کرد. بنابراین قدم در راهی بگذار که شاید تابه‌حال کشف نشده یا کمتر به آن پرداخته‌شده است. این یک تمرین خوب ذهنی نیز هست.

مناسب یا نامناسب، مسئله این است

هیچ‌چیز بد یا خوب نیست. درست یا نادرست هم نیست، بلکه مناسب یا نامناسب است؛ مثل مبلمانی که در یک‌خانه حسابی می‌درخشد، اما در خانه‌ای دیگر وصله‌ای ناجور به‌حساب می‌آید؛ مثل همین خانه. اینجا قطعا مناسب خانواده‌ای که بچه‌های قد و نیم قد دارند نیست، چراکه پر از وسایلی است که ممکن است برای یک کودک خطرآفرین باشد.

ساز مخالف می‌زنی!

زیبایی در جزئیات است. اینکه یک مسئله را در کلیات بررسی کنی لطف چندانی ندارد. توجه به جزئیات تفاوت آدم‌ها را مشخص می‌کند. کافی است جزئیات همین ساعت روی دیوار که الآن با وسایل اطرافش هماهنگ به نظر می‌رسد تغییر کند تا دیگر مناسب این دیوار و محیط، آن نباشد. فرض کنید رنگ ساعت، سفید براق و قاب فلزی دورش طلایی باشد. قطعا اعتراف می‌کنید که در چنین شرایطی چقدر با اطرافش ساز مخالف می‌زد!

مبل زرد رنگ و چمدان خانه محمدرضا ماندنی

هر چه خار آید، یک روز به کار آید

همه می‌پرسند این چمدان‌ها را از کجا آورده‌ای؟ اول اینکه در خانه اکثر مادربزرگ‌ها پیدا می‌شود. ضمن اینکه همه اینها را به‌یک‌باره جمع نکرده‌ام. جالب است بدانید که حتی برخی از آنها را از گوشه‌ی خیابان پیدا کرده‌ام. چندتایی را از سایت دیوار خریده‌ام و تعدادی را هم هدیه گرفته‌ام.

راه و رسم مبادله کالا در عصر حاضر!

قطعا تعویض وسایل، ایده‌ی بهتری از دور انداختن آنها است. خیلی از وسایل خانه‌ام را با دوستانم تعویض می‌کنم. مثلا این دو صندلی زردرنگ را از دوستم گرفته‌ام. او کافه دارد، وقتی با پیشنهاد تعویض صندلی از جانب من مواجه شد خیلی هم استقبال کرد. درنهایت، هم خانه من شکل و شمایل دیگری پیدا کرد و هم حال و هوای کافه او به نسبت قبل متفاوت شد.

خلق یک صحنه‌ی نمایش در خانه محمدرضا ماندنی

ایده آیینه از اتاق‌های گریم آمده است. تنها تفاوتش قابلیت تنظیم نور آن است که می‌تواند کم و یا زیاد شود. در کل می‌خواستم این قاب شبیه یک صحنه نمایش باشد؛ به همین خاطر پوشش این دیوار با آجر قرمز تکمیل شد.

کتابخانه و میز محمدرضا ماندنی
کتابخانه و میز محمدرضا ماندنی

مزیت استفاده از مبلمان سبک

وسایل خیلی سنگین را نمی‌توان به‌راحتی جابه‌جا کرد؛ به همین خاطر است که مبلمان سنگین برای مدت‌ها و بدون تغییر در یک فضا باقی می‌مانند. پیشنهادم به مخاطب‌های مجله منزل این است که به هر قیمتی سراغ وسایل سنگین نروند؛ چون جابه‌جا کردنش سخت می‌شود.

تمایل محمدرضا ماندنی به سبک دکوراسیون Loft design

یکی از سبک‌های دکوراسیون که خیلی دوستش دارم Loft design است. سبکی که بیشتر در شهرهای صنعتی قابلیت اجرا دارد. معمولا وسایل صنعتی نقش و کاربرد دیگری در این سبک خانه‌ها می‌گیرد. مثلا قرقره‌ی صنعتی به میز تبدیل می‌شود. در این سبک دکوراسیون از فضاهایی که شبیه خانه نیست، خانه می‌سازند. مثلا انبار یا کارخانه قدیمی را بدون تغییر زیاد تبدیل به خانه می‌کنند. در این سبک، ساختار، سقف، لوله‌ها و… باقی می‌مانند و حتی دیوارها نیز رنگ نمی‌شود.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون خانه 70 متری، طراحی مدرن و جوان‌پسند با سلیقه شایان!

فضای نشیمن و میزناهارخوری و صندلی خانه محمدرضا ماندنی
فضای نشیمن و میزناهارخوری و صندلی خانه محمدرضا ماندنی

تعریفی جدید از واژه‌ی هارمونی

صندلی‌های میز ناهارخوری شبیه هم نیستند. به نظرم از آن تفاوت‌های جذاب است که همه‌ی وسایل قرار نیست هماهنگ باشند. تعدادی از این صندلی‌ها را خریده‌ام، اما چندتایی را هم از خیابان پیدا و بعد تعمیرشان کرده‌ام. هماهنگ بودن همیشه نشان‌دهنده‌ی شکیل بودن نیست. ضمن اینکه گاهی برخی واژه‌ها را اشتباه معنا می‌کنیم. هارمونی یعنی هماهنگی بین اجزای نامربوطی که در کنار هم، معنا و هویت پیدا می‌کنند و یک پکیج زیبا را می‌سازند.

ننو در دکور خانه محمدرضا ماندنی
ننو در دکور خانه محمدرضا ماندنی

یک تاب، یک خیال و هزاران ایده

تخت خواب (ننو) با دو قلاب محکم و توسط طناب‌هایی ضخیم به دیوار متصل شده است. این ننو هدیه دوستم است. آن را رو به پنجره و فضای سبز گذاشته‌ام. زمانی که می‌خواهم فکر یا ایده‌پردازی کنم روی آن می‌نشینم. کمپانی تولیدکننده آن هم ایکیا است.

مبلمان و میز کار خانه محمدرضا ماندنی
مبلمان و میز کار خانه محمدرضا ماندنی

مبلمان و قیمت‌ها

  • مبل چستر فیلد سبکی از مبلمان کلاسیک انگلیسی است. این مبل را سفارش دادم تا برایم بسازند. کل هزینه‌ی آن با انتخاب روکش، 2 میلیون تومان شد. اکثر وسایل خانه‌ام را از تولیدکنندگان داخلی گرفته‌ام. با وجود اینکه گاهی در ارائه‌ی خدمات به مشتری ضعیف عمل می‌کنند، اما اعتقاد قلبی‌ام این است که باید از آنها حمایت شود.
  • تمام تابلوهای اینجا اثر هنری است. هیچ‌وقت برای پوشاندن دیوار، سراغ پوسترهای چاپ‌شده نمی‌روم. با خرید آثار هنری از گالری‌ها هم از هنرمندان آن آثار حمایت می‌کنم و هم اینکه معتقدم یک اثر هنری به دیوار هویت می‌بخشد. خیلی از آثار هنری خانه‌ی من بین 200، 500 و درنهایت زیر 1میلیون تومان است. علاوه بر این می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای هدیه به یک دوست خوب نیز باشد، به‌جای خرید عطری که نمی‌پسندد، لباسی که نمی‌پوشد یا هدیه‌ای که هرگز استفاده نمی‌کند.
  • کوزه‌ها و تاقار را بین 200 تا 700 هزار تومان از سایت دیوار خریده‌ام.
  • میز خرک را برایم ساخته‌اند. هزینه‌ی آن با شیشه حدود 800 هزار تومان شد، البته اگر رنگ بشود برایتان گران‌تر درمی‌آید.
  • یکی از این سه تلفن را از دکان مجد خریده‌ام. این برند، تلفن‌های قدیمی را تعمیر و به یک شی دکوراتیو جذاب تبدیل می‌کند.
  • تخته‌سیاه حدود 200 هزار تومان شد. برنامه‌ی روزانه، خرید، شعر، جمله‌ی هفته را روی آن بنویسید!
  • دراور اتاق‌خواب مربوط به یک برند ایرانی به نام نشیمن است. هزینه‌اش هم حدود 1 میلیون و پانصد هزار تومان شد.

(در ادامه‌ی این تور خانه گردی، نیم‌نگاهی هم به خانه‌ی قبلی و 90 متری محمدرضا ماندنی داریم.)

عکاس: امیر صادقی

********************

نگاهی به دکور خانه‌ی قدیمی 90 متری محمدرضا ماندنی

محمدرضا ماندنی خانه‌ی قدیمی خود را تا جایی که توانسته به جایی برای زندگی کردن تبدیل کرده. او می‌گوید: «این تغییرات بهایی مثبت داشت و باعث شد از حضور در خانه‌ام لذت ببرم و بعد از یک روز کاری با اشتیاق به منزلم بازگردم. زمان چیدن مبل همیشه به این فکر می‌کنم که کاربردی‌ترین بخش خانه‌ام کجاست تا هم خودم و هم مهمانم هنگام نشستن احساس بهتری داشته باشیم.»

ماشین تایپ قدیمی
ماشین تایپ قدیمی

«نگاه من به معماری این است که کاربردی و مینیمال باشد. هر چیزی که در این خانه می‌بینید ضمن اینکه کاربردی است، سعی شده به بهترین فرم هم چیدمان شود. تنها بخشی از خانه‌ام که کاربردی نیست، دکوری چوبی است که رویش یک ماشین تایپ قدیمی گذاشته‌ام.»

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون مینیمال رنگی این خانه در قیطریه دیدنی است!

نشیمن و مبلمان خانه قبلی محمدرضا ماندنی
نشیمن و مبلمان خانه قبلی محمدرضا ماندنی

دکوراسیون نشیمن و آشپزخانه محمدرضا ماندنی

«فرشی که زیر مبل قرمز پهن است و به خوبی با این فضا همخوانی دارد را در انباری خانه مادربزرگم پیدا کرده‌ام. آنجا تبدیل به یک فرش بی‌ارزش و دورریختنی شده بود.»

«به دلیل اینکه متراژ آشپزخانه کوچک است، تمامی بازشوهای کابینت‌ها رو به بالا باز می‌شود تا در زمان استفاده فضای کمتری اشغال کند. کابینت‌های قبلی آشپزخانه به رنگ قهوه‌ای تیره بود اما در تغییرات جدید کابینت‌های ردیف بالا سفید در نظر گرفته شده تا با انعکاس نوری که از تراس می‌آید فضا روشن‌تر به نظر برسد. ردیف پایینی کابینت‌ها هم به رنگ تیره است و با تم کلی خانه هماهنگ‌تر.»

باغچه کوچک و گل و گیاه در خانه محمدرضا ماندنی
باغچه کوچک خانه محمدرضا ماندنی

تاثیر هنر در خانه ماندنی

«آدم‌هایی که درگیر هنر هستند نسبت به مسائلی حساس‌ترند؛ یعنی می‌دانند محیط چه تاثیری بر زندگی‌شان می‌گذارد. خانه‌ی بی‌روح، کم‌نور و با چیدمان فضایی نامناسب تاثیرات منفی زیادی بر روحیه‌ی ساکنانش می‌گذارد. این افراد نسبت به مسائل اجتماعی، نوع لذت بردن از زندگی و… یک جور حساسیتی دارند و به دلیل تاثیر بیشتری که از محیط می‌گیرند، بیشتر هم بر محیط اطراف‌شان یا اجتماع تاثیرگذار هستند. درست مثل آدم‌هایی که دیدن را یاد گرفته‌اند.»

بعضی از آدم‌ها حس اشیا را درک می‌کنند یا بهتر بگویم ارزش حسی اشیا را. وسایل قدیمی بیهوده نیستند لطفا دقیق ببینید! در دنیای امروز چمدان فقط وسیله‌ای برای گذاشتن خرت و پرت‌ها نیست بلکه می‌تواند یک میز باشد. این چمدان قدیمی که در تصویر می‌بینید با هزینه‌ای بسیار کمتر از یک میز همان کاربرد را دارد. اکثر هنرمندها نمی‌پذیرند یک قوری فقط باید همان کاربردی که در ذهن همه نقش بسته را داشته باشد. آنها می‌دانند قوری فقط برای چای دم کردن نیست و می‌تواند یک گلدان متفاوت و زیبا باشد. این افراد دیدی متفاوت نسبت به همه مسائل اطراف‌شان دارند.

رادیوی قدیمی خانه قدیمی محمدرضا ماندنی
رادیوی قدیمی خانه قدیمی محمدرضا ماندنی

کفپوش در خانه 90 متری محمدرضا ماندنی

«چون این خانه نورگیر نیست باید رنگ کفپوش روشن انتخاب می‌شد؛ ضمن اینکه بافت لمینیتی که انتخاب کردم به چوب نزدیک‌تر است. تم رنگ همه‌ی وسایلم با این رنگ کفپوش هم‌خوانی دارد. حس حضور چوب در خانه سرشار از گرما و صمیمیت است.»

دکور کتابخانه و میز کار خانه 90 متری محمدرضا ماندنی
دکور کتابخانه و میز کار خانه 90 متری محمدرضا ماندنی

مدل کتابخانه‌ی دوطرفه، بسیار کاربردی است!

کتابخانه‌ام کلی حسن دارد و بسیار کاربردی است. بخش‌های متنوعی دارد که از هم جدا می‌شود و این امکان را به کاربر می‌دهد که هر بار فرمش تغییر کند. مثلا یک زمانی این قفسه‌ها کنار ورودی به عنوان پارتیشن استفاده می‌شد. یکی دیگر از خوبی‌های این مدل کتابخانه این است که دو طرفش می‌شود کتاب گذاشت.

پیشنهاد مطلب: دکوراسیون خانه 95 متری؛ نگینی که همه جا می‌درخشد!

شاید برای‌تان عجیب باشد که در این خانه تلویزیون وجود ندارد. سال گذشته تصمیم گرفتم تلویزیون داشته باشم اما بعد از مدتی به دلیل اینکه کم پیش می‌آید تلویزیون تماشا کنم آن را به برادرم دادم.

ارت ورک بر روی دیوار خانه ماندنیArt work بر روی دیوارهای ماندنی خانه

دیوارهای اینجا پر از Art work است. اکثر تابلوهای روی دیوار کار هنرمندان خوب ایرانی است. تاثیر تابلو، چه عکس باشد و چه نقاشی بسیار مهم است و به خانه هویت می‌بخشد.

دستشویی خانه‌ام مثل شهربازی است! به نظرم با دیدن این فضا در خانه، رستوران و… است که مشخص می‌شود طراح یا صاحبخانه چقدر خوش‌سلیقه است؛ چون دستشویی آخرین فضایی است که همه برای طراحی آن زمان می‌گذارند و گاهی هم اصلا زمانی نمی‌گذارند. در بسیاری از کشورهای دنیا فرهنگ مطالعه در دستشویی وجود دارد؛ حتی روی دیوارهای دستشویی‌ام هم آرت ورک نصب است.

اتاق خواب خانه 90 متری محمدرضا ماندنی
اتاق خواب خانه 90 متری محمدرضا ماندنی
دکور خانه 90 متری محمدرضا ماندنی
دکور خانه 90 متری محمدرضا ماندنی

عکاس: سوده حاجی کرم

کلام پایانی

در این تور خانه‌گردی دو خانه‌ی قبلی و جدید محمدرضا ماندنی، سلبتریتی معروف اینستاگرام را باهم مقایسه کردیم. شما کدام مدل از این دو دکوراسیون خانه را می‌پسندید؟! دکور خانه‌ی 170 متری محمدرضا ماندنی یا خانه‌ی 90 متری؟

همچنین شما نیز می‌توانید تصاویر دکوراسیون منزل خود را از طریق واتس‌اپ یا تلگرام به شماره 09961615376 ارسال کنید و یا به پیج چیدانه یا پیج منزل دایرکت کنید تا روایت خانه‌ی شما را هم بشنویم.

منبع: مجله منزل | نویسنده: شیرین کرمی | بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
لیلا دریا در تاریخ 18 دی 1396
چقدر باسلیقه و پر از تفکر /چقدر دلنشین و متفاوت /لذت بردم آفرین
رها در تاریخ 30 مرداد 1402
تفاوت خوب و جالبه تا وقتی به مرزجالب نبودن،توی ذوق زدن و نازیبا بودن نرسه...مثل دیوار قرمز بدرنگ اتاق خواب و اون پنجره های شبکه ایه قرمز نازیبا....اون میز مکعبی با دایره های خالی زرد و صد تا چمدونی که به ترتیب سایز روی هم چیده...هر طرح جدیدی الزاما جالب و چشم نواز نیست فقطچون کسی قبلا این کار رو نکرده...اون میز کنار دیوار که انگار با برچسبهای زرد یکسان،پر شده و جلو مبل بدرنگ قهوهای داخل پذیرایی هم هست و من نفهمیدم چیه هم، اصلا جالب نیست...کف خونه سرامیک سفید،دیوارها هم سفید اونوقت کتابخونه هم سفید؟؟ مگه اتاق کودک و نوجوانه؟.سبد کنار میزو چسبیده به سفال آبی،اضافیه...رنگ کابینتها که ترکیب خاکستری و خاکی و نمی دونم چی چیه..اصلا چشم نواز و قشنگ نیست..اون رادیو ضبط طوسی بزرگ روی اون میز زردی که انگار با برچسب و مارک پر شده اصلا قشنگ نبست... کلا در مجموع بعضی چیدمانها،المانها،رنگها و...خوب و زیبا هستند و بعضی خاص بعضی هم اصلا زیبا نیستند... موفق باشید.
سعیده در تاریخ 30 مرداد 1402
فقط همون قسمتی که خودش نشسته بود قشنگ بود همین وگرنه حال منو دگرگون نکرد، بعدم چرخ خیاطی کنار پنجره اونم کنار تاب ریلکسی چکار میکنه؟ این همه چمدون کهنه برای چیه؟؟؟ من از وسایل نو و جدید حالم خوب میشه نه اینها
ایران در تاریخ 30 مرداد 1402
بابا اون کت رو ببر بنداز دور چیه اون بالا انگار که جادوییه، حداقل یه کت چهارخونه ای میذاشتی به چمدونات بیاد
زهرا در تاریخ 30 مرداد 1402
خیلی فرا خلاقانه بود
ش در تاریخ 30 مرداد 1402
من از ظرف ظروفاش خوشم اومد

ثبت دیدگاه