Chidaneh.com placeholder image

بهترین ماشین لباسشویی، کدومشون بهتر لباسامو میشوره؟

به قلم: تحریریه چیدانه

احتمالا برای همه ما موقعیت قابل تصوری است که به یک فروشگاه لوازم خانگی برویم و دقیقا ندانیم که به دنبال کالایی با چه ویژگی هایی هستیم. شناختن بهترین برندها، ویژگی های مهم هر کالا، قیمت و… نکاتی هستند که برای داشتن یک خرید درست و موفقیت آمیز باید در نظر گرفت. در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم در رابطه با راهنمای خرید ماشین لباسشویی صحبت کنیم و هر آنچه که برای داشتن یک خرید خوب در این رابطه باید دانست را برایتان بازگو نماییم، پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

سرویس خواب بالسا

انواع ماشین لباسشویی

با وجود تنوع بالای تولیدات لوازم خانگی قابل تصور است که با طیف گسترده ای از انواع ماشین لباسشویی با ویژگی های خاص خود رو به رو شویم، با این حال می توان ماشین لباسشویی را به طور کلی در این سه دسته تقسیم بندی کرد:

ماشین لباسشویی در از بالا

ماشین لباسشویی در از بالا: در این مدل ماشین لباسشویی مخزن آب پر می شود و شستشوی لباس هم با حرکت چرخشی اتفاق می افتد. این نوع ماشین لباس شویی به نسبت سایر دستگاه ها قیمت کمتری دارد و کاربرد آن هم آسان تر و ساده تر است. معمولا این نوع لباسشویی ابعاد کمی داشته و جای کمی را هم اشغال می کند. باید گفت که ماشین لباسشویی در از بالا، فقط توان شستشوی لباس داشته و کاربرد دیگری ندارد. ظرفیت این دستگاه ها حدود 3 تا 7 گیلوگرم است و مصرف آب آن هم نسبتا بالاست. این را هم اضافه می کنیم که از این مدل لباسشویی نمی توان انتظار داشت که صدای زیادی تولید نکند!

مطلب مرتبط: تعمیر ماشین لباسشویی، این مشکلات تعمیرکار نمیخواد!

ماشین لباسشویی در از جلو

ماشین لباسشویی در از جلو: این نوع ماشین لباسشویی ها امروزه رواج بیشتری در خانه ها پیدا کرده اند. این نوع ماشین لباسشویی ها کف کمتری تولید می کنند و مواد شوینده هم به خوبی نقش خود را ایفا می کنند. ماشین لباسشویی در از جلو مقرون به صرفه تر بوده و در طیف قیمت های متفاوتی در بازار قابل دسترس هستند. در این ماشین لباسشویی ها رطوبت لباس ها با کمک چرخش مدوری که اتفاق می افتد تا حد زیادی برطرف می شود که همین مسئله هم باعث کاهش مصرف انرژی می شود. باید این را هم اضافه کرد که این نوع ماشین لباسشویی ها به نسبت صدای کمتری دارند.

ماشین لباسشویی دوقلو

ماشین لباسشویی دو قلو: ویژگی این نوع لباسشویی آن است که شستشوی لباس با به صورت معلق شدن رخ می دهد. این دستگاه ها مصرف آب کمتری دارند که دلیل آن هم ظرفیت محدودشان است. سرعت چرخش در این نوع لباسشویی ها بسیار بالایت و کف کمتری هم تولید می شود. برخی از مدل های این نوع ماشین لباسشویی ها تا 9 کیلوگرم هم ظرفیت دارند و شستشوی لباس را هم به خوبی به اتمام می رساند. ویژگی برجسته ای که این نوع ماشین لباسشویی ها دارند برخورداری از بخش خشک کن است که با سرعت بالایی که دارد کار را زودتر به انجام می رساند. می توان اضافه کرد که به دلیل آنکه در این نوع ماشین لباسشویی، همزن وجود ندارد امکان قرار دادت مقدار لباس بیشتری مهیا می شود.

اگر بخواهیم از معایب این نوع از ماشین لباسشویی را هم از قلم نیندازیم باید بگوییم که در این نوع ماشین لباسشویی ها احتمال چروک شدن لباس ها بسیار زیاد است، چراکه سرعت چرخش لباس ها بالاست.

مطلب مرتبط: گم شدن جوراب در ماشین لباسشویی، اینجوری گم نمیشه!

ماشین لباسشویی در خانه

انواع ویژگی ماشین لباسشویی

در رابطه با خرید ماشین لباسشویی باید بر بسیاری از ویژگی های یک دستگاه خوب به خوبی احاطه داشت که برخی از این ویژگی ها را ادامه برایتان می آوریم.

داشتن یا نداشتن تسمه: برخی از ماشین لباسشویی ها که اتفاقا گران تر هم هستند تسمه ندارند. موتو این نوع مدل ها در پشت قرار دارد و بدون هیچ واسطه ای محفظه را به گردش در می آورد. این در صورتی است که ماشین لباسشویی تسمه دار، موتوری در قسمت پایینی دارد که با کمک تسمه، محفظه لباسشویی هم به حرکت می افتد.

دوو الکترونیک
ماشین لباسشویی دوو DWT-ATL9015
دوو الکترونیک
نمایندگی رسمی سامسونگ
ماشین لباسشویی addwash سامسونگ
نمایندگی رسمی سامسونگ
نمایندگی رسمی سامسونگ
ماشین لباسشویی 10 کیلویی
نمایندگی رسمی سامسونگ

معمولا ماشین لباسشویی هایی که تسمه ندارند لرزش و صدای کمتری احساس می شود. این نوع مدل ها از لحاظ مصرف انرژی نیز به صرفه تر هستند و اگر محفظه آن را بیش از حد از لباس پر کنید دستگاه به خودی خود تشخیث داده و کار خودش را شروع نمی کند.

سرعت گردش خشک کن: قدرت خشک کردن لباس در ماشین لباسشویی به میزان سرعت گردش در دقیقه بستگی دارد. بنابراین باید برای خرید ماشین لباسشویی به سراغ سرعتی بروید که برای مصارف شما پاسخگو باشد.

مطلب مرتبط: مراقبت از لباسشویی، ۵ اشتباه که مرتکب می شویم!

ماشین لباس شویی در منزل

کنترل حرارت آب: بسیاری مدل های ماشین لباسشویی دارای سیستم حرارتی بوده و دمای حرارت آب را کنترل می نمایند. در این میان باید به تاثیر آب گرم بر شستشوی هر نوع از پارچه و نحوه شستشوی آن هم اشاره کنیم. پس این ویژگی می تواند برای سلامت و تمیزی هرچه بهتر لباس شما مفید باشد.

گواهی NSF: این گواهی در واقع نشان دهنده عملکرد شستشوی ماشین لباسشویی شما بوده و نشان می دهد که می تواند 99 درصد از باکتری ها را از لباس ها پاک کند.

برچسب انرژی: این برچسب نشان دهنده میزان بازدهی ماشین لباسشویی شماست. این برچسب دارای دسته بندی هایی از A تا G است که به ترتیب بازدهی بالا تا پایین را به خوبی مشخص می کند.

باید گفت که ماشین لباسشویی می تواند برخی ویژگی های دیگری نیز داشته باشد که شامل چرخش مضاعف، حالت لکه بر، آب کشی اضافه، قفل کودک، حسگر رطوبت، بازکننده چروک و… می شود.

مطلب مرتبط: جرم گیری و از بین بردن بوی بد ماشین لباس شویی!

نکات خرید ماشین لباسشویی

نکات خرید ماشین لباسشویی

قبل از انتخاب یک ماشین لباسشویی خوب باید یک معیار مهم را در نظر داشته باشید که آن استاندارد بودن و رتبه انرژی دستگاه است. از آنجایی که میزان استفاده از ماشین لباسشویی در طی هفته زیاد است باید حتما در رابطه با استاندرد آن به اطمینان خاطر رسید.

سعی کنید ماشین لباسشویی ای را خریداری کنید که بر اساس میزان استفاده شما کاربرد داشته باشد، پس تعداد افراد خانواده و دفعات شستشو در هفته را مد نظر داشته باشید.

تنظیمات ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی ای با برنامه های متنوع خریداری کنید می توانید برنامه شستشویی متناسب با نیاز خود و لباس هایتان برایش تعریف کنید و از بابت نتیجه اش هم آسوده خاطر شوید.

دوو الکترونیک
ماشین لباسشویی اتوماتیک دوو DWD-ED1222
دوو الکترونیک
اسمگ Smeg
ماشین لباسشویی اسمگ LBB14P - Cream
اسمگ Smeg
AEG
ماشین لباسشویی AEG L69689VFL
AEG

سعی کنید در هنگام خرید ماشین لباسشویی امکاناتی را که برای شستشو به شما می دهد را به خوبی بررسی کنید. این امکانات می تواند شامل شستشو با آب سرد، شستشو با درجه جرارت بالا یا پایین، تعداد دفعات آبکشی و… شود.

مطلب مرتبط: لباسشویی و خشک کن را در کجای خانه قرار دهیم؟

بهترین مارک ماشین لباسشویی

بهترین مارک ماشین لباسشویی

باید گفت که اگر تصمیم به خرید ماشین لباسشویی دارید خیالتان راحت باشد که برندهای مختلفی، انواع متفاوتی از ماشین لباسشویی ها را تولید می کنند که از میان آنها می توان اینها را نام برد: سامسوتگ، ال جی، بوش، دوو، پاکشوما، اسنوا، کندی، زیرووات، مایدیا، ریتون و…

در این میان باید گفت که هرکدام از این برندها ماشین لباسشویی هایی با ویژگی های مختلفی تولید می کنند با این حال ماشین لباسشویی بوش، ماشین لباس شویی سامسونگ و لباسشویی ال جی طرفداران خودشان را دارند!

قیمت ماشین لباسشویی

قیمت ماشین لباسشویی

قیمت ماشین لباسشویی بر اساس ویژگی هایی که دارد قابل تغییر است. نوع اتوماتیک، توکار و نیمه اتوماتیک بودن، رتبه انرژی، ظرفیت دیگ، سرعت چرخش موتور و… عوامل تعیین کننده قیمت ماشین لباسشویی به شمار می روند. با این حال، پرفروش ترین ماشین لباسشویی ها چیزی در حدود دو تا 10 میلیون تومان قیمت دارند.

برای دیدن سایر مطالب راهنمای خرید وب سایت چیدانه اینجا کلیک کنید!

نویسنده: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه