دکوراسیون داخلی؛ شیک‌ترین سبکهای دکوراسیون و طراحی‌های ترند

دکوراسیون داخلی؛ شیک‌ترین سبکهای دکوراسیون و طراحی‌های ترند

به قلم: مژگان احمدی

شناخت سبک های مختلف دکوراسیون داخلی، یکی از مهم‌‌ترین و اصولی‌ترین کارها در انتخاب نوع دیزاین منزل است. اینکه شما بدانید هر سبکی دقیقا چه ویژگی‌هایی دارد و با چه قوانینی طراحی می‌شود، می‌تواند در طراحی درست و قانون‌مندی از معماری داخلی خانه برای‌تان موثر باشد. به‌همین‌دلیل در این مطلب از وب سایت چیدانه با شما هستیم تا به موضوع انواع سبک های دکوراسیون داخلی بپردازیم و شما را با این سبک‌ها آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید…

سبک دکوراسیون داخلی مدرن

قالیشویی ادیب

1. سبک دکوراسیون داخلی مدرن

یکی از مهم ترین سبک های دکوراسیون داخلی، سبک مدرن است. پیش از این در مطلبی با عنوان «سبک مدرن و نشانه های آن در طراحی منزل» در رابطه با این سبک گفته ایم که  تأکید این سبک بر فرم های شسته رفته، الگوهای معاصر، مصالح طبیعی و یک جریان یکپارچه بین فضاهای داخلی و خارجی، ترکیبی از آسایش واقعی و شیک بودن به ارمغان می آورد. ظاهر این سبک بین طبیعت و تصنع یعنی آنچه به صورت طبیعی در دنیا وجود دارد و آنچه ساخته ی دست بشر است پل می زند. برای آشنایی کامل با سبک مدرن، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک

2. سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک

سبک کلاسیک، در واقع یکی از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی منازل ایرانی است که خیلی از ما به خوبی با آن آشنا هستیم. پیش از این در مطلبی با عنوان «رموز سبک کلاسیک، قدیمی اما پرطرفدار!» در رابطه با این سبک گفته ایم که سبک کلاسیک (سنتی غربی)، از مبلمان آنتیک گرفته تا پارچه‌های گل‌دار چاپی، گاهی به‌عنوان یک سبک قدیمی و منسوخ شناخته می شود. اما چنین چیزی درست نیست. اگرچه ظاهر این سبک طراحی داخلی الهام‌گرفته از گذشته است، اما واقعا هدفش راحتی در خانه است. همه عناصر حسی آشنا دارند و به شیوه‌ای درست در جای خود قرار گرفته‌اند. 

در یک طراحی سنتی همه چیز از مبلمان گرفته تا محل قرارگیری مبل‌ها در تعادل است. مبلمان تمایل دارد تا در یک چیدمان رسمی قرار گیرد تا دیگران در آن به گفتگو دعوت شوند و در امتداد محور اتاق قرار گیرد. البته دلیلی ندارد که در این سبک همه‌چیز در هماهنگی باشند، اما این سبک مناسب کسانی نیست که به ناهماهنگی و شیوه‌های تلفیقی علاقه دارند.

اگرچه نباید خیلی از تقارن دور شوید، اما راه‌های زیرکانه‌ای وجود دارند که فضای خانه را از داشتن جلوه‌ای ایستا دور می‌کنند. یک آینه مرتفع در مقابل دیوار قرار دهید، آثار هنری را به صورت گروهی بر روی دیوار نصب کنید تا حس حرکت ایجاد شود، و یا یک میز در کنار صندلی دسته‌دار قرار دهید. در این اتاق شکل نامنظم فرش اتاق را از حالت خشکی در آورده و به آن انرژی بخشیده است.

سبک مدیترانه ای برای دکوراسیون داخلی منزل

3. سبک مدیترانه ای برای دکوراسیون داخلی منزل

سبک مدیترانه را نیز می توان به عنوان یکی از ساده ترین و در عین حال متفاوت ترین سبک های دکوراسیون داخلی دانست. بر اساس مطلب «سبک مدیترانه ای با رنگ و بافت های هیجان انگیز» این سبک شادترین و جسورانه ترین سبک برای طراحی داخلی منزل است. در این سبک تلفیق رنگ ها و بافت ها حرف اول را می زند. چیزی که در این سبک معماری داخلی بیشتر به چشم می خورد استفاده از رنگ های خالص است.

اگر قرار است از رنگ زرد استفاد شود، این رنگ دقیقا خورشید را مهمان فضاهای داخلی خانه شما می کند. آبی ها نیز به همین شکل، رنگ های آبی که در این سبک استفاده می شوند شما دقیقا یاد دریا می اندازد. طراحی فضاهای بیرونی که به این سبک دیزاین شده اند، شما را به عمق آرامش می رسانند.

سبک ساحلی در دکوراسیون داخلی

4. سبک ساحلی در دکوراسیون داخلی

سبک ساحلی را نیز می توان به عنوان یکی از بهترین سبک های دکوراسیون داخلی در مناطق گرمسیری معرفی کرد. بر اساس مطلب «سبک ساحلی خنک برای تابستان گرم» اگر بخواهیم خیلی دقیق باشیم می‌توانیم بگوییم که سبک ساحلی بسته به مکان خانه، سبکی بسیار شخصی است، سبکی که احتمالا وقتی به «خانه‌های کنار ساحل» فکر می‌کنیم به ذهن‌مان می‌رسد. روشن و خنک، با پالت رنگی الهام‌گرفته از شن و حلزون‌ها، و نیز دریا و آسمان، که در همه جای آن نشانی از تابستان حضور دارد.

سبک ساحلی بیش‌تر از این‌که بخواهد همه جزئیات را از ساحل الهام بگیرد، به‌دنبال خلق یک حال‌وهوای ساحلی است. یک فضای ساحلی، راحتی، آسودگی، و احساسی از ساحل را برمی‌انگیزد. شما حتی اگر کیلومترها از ساحل دور باشید هم می‌توانید از چنین سبک طراحی داخلی در فضای خانه‌یتان استفاده کنید.

سبک های دکوراسیون داخلی: سبک بالیوودی

5. سبک های دکوراسیون داخلی: سبک بالیوودی

سبک بالیوودی برای عاشقان بالیوود و سینمای هند انتخاب فوق العاده ای است! پیش از این در مطلبی سبک بالیوودی را معرفی کرده‌ایم و گفته ایم که با شنیدن نام بالیوود ناخودآگاه فیلم های هندی پر رزق و برق، رنگی و بسیار شاد در ذهنمان تداعی می شود. سبک بالیوود در طراحی داخلی نیز دقیقا القا کننده همین حس ها در فضای خانه است.

از آن جایی که فرهنگ هندی به فرهنگ ایرانی نزدیک است استفاده از عناصر، وسایل و به طور کلی اصول طراحی هندی می تواند با ذوق و سلیقه ایرانی هم خوانی داشته باشد. در این جا به شما می گوییم اگر فردی هستید با روحیات شاد و پر انرژی و دوست دارید طراحی داخلی منزلتان نیز همین انرژی و نشاط را به اعضای خانواده انتقال دهد آشنایی با این سبک و رنگ های آن را به شما توصیه می کنیم.

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

6. سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

سبک روستیک مدت هاست که با اقبال بسیار خوبی رو به رو شده و افراد بسیاری برای دکوراسیون داخلی منزل خود از آن استفاده می کنند. در مطلب «سبک روستیک را به معماری داخلی منزل خود بیاورید!» گفته شده که سبک روستیک شاهدی بر این مدعا است که همه چیز دوباره تکرار می شود. نیاکان ما شاید هرگز تصور نمی کردند آنچه را که آنها برای ساخت و ساز خانه و محل زندگی شان و رفع نیاز هایشان استفاده می کنند، روزی تبدیل به مد روز و یکی از سبک های دکوراسیون داخلی شود.

سبک روستیک با ریشه های بی تکلفش، اشکال و بافت های ارگانیکش و گرما و صمیمیت طبیعی اش به همان اندازه که در خارج از شهرهای بزرگ پرطرفدار است، در داخل آن ها نیز نفوذ کرده و جایگاه ویژه ای دارد. فضاهای داخلی روستیک حسی از ارتباط با گذشته دارند که به سختی می توان در برابر آن تاب آورد. آنها فضاهایی صادقانه و بی تکلف، طبیعی و یادآور گذشته ی ساده ی ما هستند. در جهانی که همه چیز مجازی است، سبک روستیک آشکارا و شجاعانه واقعی است.

بر اساس این مطلب، ویژگی های کلی سبک روستیک را می توان در این عناوین خلاصه کرد:

  • تیرهایی با برش های ناهموار
  • اشکال و فرم های ارگانیک
  • مصالح هواخورده و قدیمی
  • رنگ های گرم خاکی
  • اشیای تغییر کاربری داده شده
  • پارچه های بافتنی
  • عناصر الهام گرفته از طویله
  • ارتباط با فضاهای بیرونی

سبک های دکوراسیون داخلی: صنعتی

7. سبک های دکوراسیون داخلی: صنعتی

سبک صنعتی خانه با وجود تنوع و جذابیت بالایی که برای خانه شما ایجاد می کند، هزینه بسیار هم و مقرون به صرفه ای را نیز به دنبال خواهد داشت. در توضیح کامل این سبک معماری داخلی می تواتیم به مطلب «سبک صنعتی، سبکی ارزان اما بسیار شیک!» اشاره کنیم. بر اساس این مطلب شاید بتوان ریشه شکل گیری سبک صنعتی را رونق طراحی صنعتی در سال های اخیر دانست، چیزی که در پی تلاش برای تبدیل کارخانه ها، انبارهای قدیمی و همین طور ساختمان های متروک به فضاس مفید شهری شکل پیدا کرد.

سبک طراحی داخلی صنعتی دارای حالتی کاری است که موجب درگیر شدن و تحت تاثیر قرار گرفتن احساسات شما می شود و از آنجایی هم که از مصالح ساده ‌ای در آن استفاده می گردد، می ‌تواند تا جای ممکن کم‌ هزینه اجرا شود. این سبک با کاهش دادن همه چیز تا اصل و اساس خود، هماهنگی زیبای کاربری و فرم خالص را به نمایش می ‌گذارد. سبک صنعتی، از جمله سبک های دکوراسیون داخلی است که حالتی بی ‌تظاهر و ساده دارد و به همین دلیل هم انتخاب شیک و منحصر به فردی به حساب خواهد آمد.

از ویژگی های این سبک می توان به این موارد اشاره کرد:

  • استفاده از وسایل کاربردی
  • انتخاب رنگ های مناسب مثل خاکستری، قهوه ای و…
  • استفاده از فضای باز
  • استفاده از متریال فلز
  • وسایل تزئینی مناسب
  • معماری قابل مشاهده

سبک دکوراسیون داخلی تلفیقی

8. سبک دکوراسیون داخلی تلفیقی

سبک تلفیقی، سال هاست که با اقبال خیلی خوبی رو به رو شده و در بسیاری از خانه های ایرانی جا گرفته است. در مطلب «سبک تلفیقی، معماری بی قانون!» گفته شده است که سبک تلفیقی به دلیل ماهیتش تعریف روشن و مشخصی ندارد. اما شاید بتوان گفت که ترکیب ماهرانه انواع سبک های دکوراسیون داخلی با یکدیگر، جامع ترین تعریف سبک تلفیقی است. این سبک مانند سبک‌ مدرن، روستیک و یا کلاسیک به سرعت قابل تشخیص نیست.ولی در عوض آن فضای داخلی کاملا منحصر به فردی را ایجاد می کند که تماما متعلق به شخص مالک است و کس دیگری نمی توان ادعایی بر آن داشته باشد، چرا که تماما با سلیقه خود مالک به وجود آمده است.

حس راحتی و آرامشی که در فضاهایی به سبک تلفیقی وجود دارد به این دلیل است که مبلمان ها و همه عناصر موجود در فضاهای داخلی آن بدون هیچ گونه قضاوتی و صرفا به دلیل همنشینی های زیبا و دل نشینی که با یکدیگر دارند، در کنار هم قرارداده شده اند، ممکن است هر کدامشان متعلق به یک سبک معماری خاص باشند، مثلا پرده ها به سبک کلاسیک، مبلمان روستیک و حتی فرش های مدرن باشد.

سبک دکوراسیون داخلی آرت دکو

9. سبک دکوراسیون داخلی آرت دکو

سبک آرت دکو یکی از متفاوت ترین سبک های دکوراسیون داخلی برای آن دسته از افرادی است که به دنبال خانه هایی جذاب و منحصر به فرد هستند. در مطلب «دیزاینی براق و خیره کننده به سبک آرت دکو» گفته ایم که  اگر از کسانی هستید که دوست دارید جواهرات تان پر زرق و برق و برجسته جلوه کند، عاشق گذراندن تعطیلات در هتل های لوکس و باشکوه هستید، تمایل دارید در مهمانی ها بدرخشید و رنگ زرد فرنگی (کروم رنگ) را می پسندید، مطمئنم سبک آرت دکو بهترین انتخاب برای طراحی معماری داخلی منزل تان خواهد بود. بر اساس این مطلب می توان برخی از مهم ترین ویژگی های این سبک را در چنین عناوینی خلاصه کرد:

  • نورپردازی خاطره انگیز
  • هندسه قوی
  • سطوح براق
  • پارچه های پرپپشت
  • طراحی داخلی سیاه و سفید
  • مبلمان لاک خورده
  • مبلمان آینه کاری شده
  • تقارن در طراحی و دیزاین

سبک دکوراسیون داخلی شابی‌شیک

10. سبک دکوراسیون داخلی شابی‌شیک

اصول اساسی سبک دکوراسیون شابی‌شیک بر پایه طبیعی بودن، قدمت، صمیمت در چیدمان، راحتی و سادگی بنا نهاده شد. در لغت کلمه شابی (Shabby) به معنی کهنه، قدیمی و نخ‌نما شدن است و شیک (chic) به معنی شیک و برازنده است. استایلی که زیبایی را در اشیایی می‌بیند که سالیانی را پشت سرگذاشته‌اند، کهنه شده‌اند، ولی به زیبایی کهنه شده‌اند رنگ‌های تند آن‌ها ملایم و مهربان شده و خراش‌ها و لکه‌هایی بر سطوح آن‌هاست که گذر زمان را نشان می‌دهد و می‌توان گفت سال‌ها استفاده، آن‌ها را فروتن کرده است. 

در این مقاله همه چیز را درباره سبک شابی شیک، این سبک دکوراسیون داخلی متفاوت و زیبا بخوانید.

سبک التقاطی در دکوراسیون

11. سبک التقاطی در دکوراسیون

با این که واژه التقاطی (Eclectic) مدت هاست که بر سر زبان هاست اما در چند سال اخیر است که از آن به عنوان یک سبک دکوراسیون استفاده می شود. شروع این سبک از معماران و هنرمندانی بود که دریافتند نیازی نیست حتما از یک سبک واحد استفاده کنند و می توانند سلیقه خود را به نحو آزادانه تری اعمال کنند. ابتکارات موردی این افراد به قدری موفق عمل کرد که خود منجر به تولد سبک جدیدی به نام سبک دکوراسیون التقاطی شد.

سبک دکوراسیون التقاطی در فضاهای داخلی را می توان به عنوان ترکیبی از سبک های مختلف همچون: مدرن، کلاسیک، صنعتی، روستیک، سنتی تعریف کرد. همچنین سبک التقاطی در فضاهای داخلی مجموعه ای از عناصر و المان های جمع آوری شده از منابع مختلف است. با این حال، این دلیل نمی شود که هر آنچه را که بخواهیم در این سبک گردهم آوریم.

اگر میخواهید درباره جزئیات این سبک دکوراسیون جدید بیشتر بدانید، این مطلب را بخوانید: خلاقیت و هیجان در سبک دکوراسیون التقاطی

سبک دکوراسیون داخلی کانتمپوراری

12. سبک دکوراسیون داخلی کانتمپوراری

سبک دکوراسیون داخلی کانتمپوراری تلفیقی است از اشکال هندسی و اشکال مدرن که حرکت و پویایی مدرنیته را به تصویر می‌کشد. این سبک تلفیقی از سادگی، ظرافت، به کاربردن بافت و خطوط صاف است. در این سبک بیشتر از وسایل، فضا به نمایش گذاشته می‌شود. در این سبک همه چیز مدرن و همگام با سبک‌های معاصر بوده و با تمرکز بر رنگ‌ها و اشکال، فضایی زیبا و با نشاط ایجاد می‌شود.

رنگ‌های خنثی، سیاه و سفید رنگ‌های اصلی به نوعی امضای سبک کانتمپوراری محسوب می شوند. رنگ سیاه اغلب در کفپوش فضاهای معاصر می‌بینیم. دیوارها هم معمولا به رنگ‌های خنثی دیده کی شوند تا زمینه مناسبی برای هم‌نشینی با مبلمانی به رنگ شاخص یا عناصری رنگی باشند.

برای آشنایی بیشتر با جزئیات این سبک می توانید مقاله مربوط به سبک کانتمپوراری را بخوانید.

سبک رترو در طراحی منزل

13. سبک رترو در طراحی منزل

اگرچه امروزه به هر نوع دکوراسیونی که به سبک هر دوره تاریخی باشد، رترو گفته می‌شود، اما لازم است بدانید که اصطلاح سبک رترو در دکوراسیون، تنها برای دکوراسیون‌هایی که به سبک ترند سال‌های 1950، 1960 و 1970 میلادی طراحی شده‌اند گفته می‌شود. اگر دکوراسیون منزل خود را به سبک زمان‌های پیش از دهه‌های 50 و 60 میلادی طراحی نمایید، بیشتر به سبک وینتیج در دکوراسیون اشاره خواهد داشت.

سبک رترو در دکوراسیون معمولا بسیار شاد و سرزنده است و در آن از رنگ‌های روشن و زیبا کمک گرفته می‌شود. بوی زندگی و طبیعت، به خوبی در دکوراسیون‌های رترو به مشام می‌رسند. به مبلمان زیبا و منحصر به فرد دهه 60 میلادی فکر کنید. این تفکرات می‌توانند به شما ایده‌هایی دهند که با کمک آن‌ها بتوانید سبک رترو را به خوبی درک کرده و آن را در طراحی داخلی خود بیاورید. برای استفاده صحیح از سبک رترو در دکوراسیون باید آن را با پوست و گوشت و خونتان لمس کنید و به عمق آن بروید. درباره سبک دکوراسیون رترو در چیدانه بخوانید.

سبک طراحی داخلی کاستال

14. سبک طراحی داخلی کاستال

در دکوراسیون به سبک کاستال یا به نوعی همان سبک ساحلی، شما فضایی آرامش بخش، ساده و بدون آشفتگی بصری خواهید داشت. در این سبک که جزو سبک‌های دکوراسیون داخلی پرطرفدار محسوب می‌شود، لازم نیست حتما در ساحل یا روی آب زندگی کنید تا بتوانید طراحی زیبایی ساحلی را داشته باشید، بلکه می‌توانید با ایجاد فضایی شبیه به خانه‌های ساحلی و تم‌های دریایی زیبایی چشم نواز ساحل و دریا را در دکوراسیون خود داشته باشید. 

برای آشنایی بیشتر با سبک دکوراسیون کاستال این مقاله را در چیدانه بخوانید.

سبک دکوراسیون داخلی آوانگارد

15. سبک دکوراسیون داخلی آوانگارد

آوانگارد (Avant-garde) مثل بیشتر مفاهیم هنر که از فرانسه وارد ایران شده، یک کلمه فرانسوی به معنی پیشرو است. هنرمند آوانگارد به کسی گفته میشه که در کارهای هنری خودش از روش ها و مفهوم هایی استفاده کنه که از زمان خودش جلوتر باشه و هنجارهای هنری متداول جامعه رو به چالش بکشه. هنرمندان آوانگارد به دلیل نوآوری هایی که دارن، معمولا پایه گذار جنبش های هنری جدید هستند.

در این سبک شما آزاد هستید تا رنگ‌های متضاد و ترکیب‌های دیگر را به کار بگیرید. ترکیب رنگ‌هایی مانند سفید و سیاه می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. رنگ‌ها باید در مبل آوانگارد، تابلوهایی که در فضا به کار گرفته می‌شود، فرش و حتی دیوارها، دیده شود. چیزی که در هنرهای دکوراسیون آوانگارد باید مد نظر قرار بگیرد، نحوه طراحی و اجرای دیتیل ها به گونه ای است که تمایز ایجاد کنند. برای آشنایی بیشتر با جزئیات این سبک دکوراسیونی مطلب زیر را بخوانید: 

با انتخاب دکوراسیون داخلی آوانگارد آزاد و پیشتاز باشید

سبک طراحی داخلی مینیمال

16. سبک طراحی داخلی مینیمال

شعار معروف مینیمالیستی چیست؟ less is more! در این سبک زیبایی در سادگی است. کم، زیاد است.

انتخاب یک پالت تک رنگ، روشی مناسب در دکوراسیون مینیمال است برای ایجاد سادگی و آرامش در فضا و ایجاد فرصت برای تزریق رنگ در آینده است. بافت ها در فضاهای داخلی تک رنگ بسیار مهم هستند.

اگر واقعا به دنبال مینیمال بودن هستید و می خواهید خانه یا ویلای خود را مینیمال طراحی کنید، به این فکر کنید که تابلوها و آثار هنری چه چیزی به فضای شما اضافه می کنند جز حواس پرتی؟ دیوارهای خالی توجه را به سمت مبل ها و فرش ساده و چشم گیر شما جلب می کنند. در فضای مینیمال نباید نقاط کانونی زیاد و پراکنده باشند.

کمی عجیب به نظر می رسد نه؟ این مطلب را بخوانید تا با سبک دکوراسیون مینیمال به طور کامل آشنا شوید.

سبک دکوراسیون ماکسیمالیسم

17. سبک دکوراسیون ماکسیمالیسم

 شعار سبک ماکسیمالیسم بر خلاف سبک مینیما، استفاده بیش از اندازه از رنگها، طرحها و تکثر گرایی است در این سبک استفاده از وسایل دکوری که هیچ تناسبی با یکدیگر  ندارند، بسیار مرسوم است و هیچ مانعی در انتخاب وجود ندارد. کمی ترسناک و جسورانه به نظر میرسد؟ چطور مسئولیت انتخاب هایمان را قبول کنیم و مطمئن باشیم که نتیجه چشم گیر خواهد بود؟ اگر می خواهید با جزئیات و اصول این سبک جذاب آشنا شوید، مطلب زیر را در چیدانه بخوانید: سبک ماکسیمالیسم، در طراحی دکوراسیون منزلتان جسور باشید!

دکوراسیون سبک همپتون

18. دکوراسیون سبک همپتون

همپتون یک خط ساحلی، متشکل از روستاهایی است که در ساحل شرقی ایالت متحده آمریکا قرار دارد. این خط ساحلی که به عنوان مقصدی برای ثروتمندان و افراد سرشناس شناخته می شود، مجموعه ای از سواحل بکر و دست نخورده و همچنین املاک و کلبه های قرن 18 است. در این خط ساحلی شما رنگ سفید، حصار های چوبی و حجم زیادی از غذاهای دریایی را خواهید دید .دکوراسیون داخلی در سبک همپتون با دیوارهای سفید، مبلمان کتان و بسیاری از تم های ساحلی و آبی رنگ بسیار شیک و ساحلی است. این سبک شباهت زیادی به سبک های دکوراسیون داخلی ساحلی و کاستال دارد. درباره سبک دکوراسیون همپون بیشتر بخوانید.

دکوراسیون سبک شِیکِر

19. سبک شِیکِر که از قرن 18 با ماست

بسیاری از سبک های دکوراسیون داخلی که ما امروزه در معماری داخلی می پسندیم، مربوط به گذشته دور می باشد. بنابراین قبل از استفاده از آن ها، بهتر است با تاریخچه آن آشنا شویم. پدیدآورندگان سبک شیکر، یک فرقه مذهبی بودند که بازگشت مسیح اعتقاد داشتند. آن ها بر این باور بودند که با ساختن یک اتوپیا می توانند به باز گشت مسیح کمک کنند. آن ها آواز می خواندند و می رقصیدند. بزرگ ترین اعتقاد آن ها آزادی امیال انسان بود. در عین آزادی، آن ها به سادگی و پالایش روح معتقد بودند. در واقع سبک شیکر ترکیبی از مینیمالیسم و زیبایی طبیعی متریال هایی مانند چوب است. برای آشنایی با طراحی و دکوراسیون به سبک شیکر مقاله زیر را بخوانید: سبک شیکر در دکوراسیون داخلی، ساده اما به روز باشید!

سبک دکوراسیون ایرانی

20. سبک دکوراسیون ایرانی

فرش یکی از شاخص ترین نشانه های دکوراسیون ایرانی است. در طراحی داخلی ایرانی از رنگ های گرم مثل قرمز و لاکی زیاد استفاده می شود. گلدان های سفالی، مبلمان  چوبی و صنایع دستی از دیگه عناصری هستند که در این سبک خودنمایی می کنند. برای آشنایی بیشتر با سبک دکوراسیون داخلی ایرانی این مطلب را بخوانید.

دکوراسیون منزل به سبک هندی

21. دکوراسیون منزل به سبک هندی

سبک هندی با همه تفاوت هایی که سبک های مختلف دکوراسیون داخلی دارد، مانند هر سبک دیگری دارای قوانین و اصول مخصوص به خود است.از انتخاب رنگ گرفته تا مبلمان و حتی کوچک ترین اکسسوری ها، همگی باید با دقت و با هماهنگی کافی انتخاب شوند. از جمله مهم ترین عناصر دکوراسیون به سبک هندی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ در دکوراسیون به سبک هندی
  • مبلمان در سبک هندی
  • کابینت های دکوراتیو هندی
  • اکسسوری به سبک هندی
  • نقش پارچه در دکوراسیون هندی

اگر فکر میکنید دکوراسیون سبک هندی برایتان جالب است این مقاله را بخوانید: دکوراسیون منزل به سبک هندی، سبکی که با رنگها می رقصد!

سبک دکوراسیون داخلی ژاپنی

22. سبک دکوراسیون داخلی ژاپنی

سطوح سفید و روشن یکی از محبوب ترین ایده های دکوراسیون ژاپنی هستند. ترکیبی از چنین عناصری می تواند آرامش سبک ژاپنی را در در خانه ی شما ایجاد کنند همچنین توجه داشته باشید که طبقه بندی و نظم دهی و پرهیز از استفاده عناصر اضافی به ایجاد آرامش دو چندان در فضای شما کمک شایانی خواهد کرد. به طور کلی عملکرد، نوآوری و سادگی از شالوده های طراحی داخلی به سبک ژاپنی هستند. 

برای آشنایی بیشتر با جزئیات سبک ژاپنی در دکوراسیون این مطلب را بخوانید.

سبک چینی در دکوراسیون داخلی

23. سبک چینی در دکوراسیون داخلی

سادگی، انرژی و طبیعت 3 اصل مهم در سبک دکوراسیون چینی هستند که علاقه بسیاری از مردم دنیا را حتی در کشورهای اروپایی در برمی‌گیرد. چینی‌ها با وارد کردن سه موضوع مهم از دنیای فنگشویی در حوزه دکوراسیون داخلی به خوبی بهره برده‌اند و هر آنچه که تاثیری ژرف در ایجاد حسی خوشایند در آدمی فراهم می‌کند را در سبک چینی گرد هم آورده‌اند. این سبک برای افرادی که طرفدار سادگی هستند، بسیار می‌تواند مناسب باشد.

معمولا برای اجرای سبک چینی در دکوراسیون داخلی از اکسسوری‌هایی مثل چوب و برنز، پونه‌ها، گل داودی، بامبوها، چترها، ارکیده‌ها، فانوس‌ها، نقاشی به سبک چینی،  چوب سیگار، درخت‌های کوتوله، شمع‌ها و همچنین از کوسن‌های ساتن با گلدوزی شده بسیار استفاده می‌کنند. 

برای آشنایی بیشتر با جزئیات طراحی به سبک دکوراسیون چینی این مقاله را بخوانید.

دکوراسیون به سبک شرقی

24. دکوراسیون به سبک شرقی

منظور از دکوراسیون شرقی معمولا سبک های مختلف دکوراسیون چینی، ژاپنی، هندی و ایرانی است که در بخش های قبل به آن ها اشاره کردیم. منظورمان ایده گرفتن از طراحی داخلی خانه چینی‌ها و ژاپنی‌ها است که عنصر سادگی را به شدت در طراحی منازل خود رعایت می‌کنند. مردم آسیای شرقی بسیار فروتن، فرهنگ‌مآب و صبور‌اند. در خانه‌های آسیای شرقی تشک، میزهای کوتاه مربعی و صندلی‌های کوتاه می‌بینیم. اشکال مینیاتور و در‌های کشویی از ویژگی‌های بارز سبک طراحی داخلی شرق دور است. در یک کلام مثل خانه اوشین، هانیکو و یانگوم. لوازم که در خانه‌های سبک شرق دور به کار می‌روند هم‌چنین گوشه‌های تیز دارند و بیشتر آنها به رنگ خنثی هستند. در این مطلب می توانید درباره دکوراسیون به سبک شرقی بیشتر بخوانید.

سبک دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

25. سبک دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

گاهی اوقات خیلی از ما نه سبک مدرن را برای دکوراسیون‌مان دوست داریم و نه سبک کلاسیک. به دنبال سبکی می گردیم که مابین این دو باشد، یعنی هم بتوانیم از عناصر و طراحی مدرن بهره ببریم و هم موتیف های کلاسیک را در نقاطی از دکوراسیون استفاده کنیم. سبک نئوکلاسیک دقیقا همان سبکی است که به دنبالش می گردیم و می تواند نیاز ما را برطرف نماید. ویژگی ها و تعاریف این سبک را در مطلب سبک دکوراسیون نئوکلاسیک بخوانید. 

سبک باهاوس در دکوراسیون داخلی

26. سبک باهاوس در دکوراسیون داخلی

سبک باهاوس یکی از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی است. امروز با گذشت تقریبا 100 سال از ابداع این سبک معماری، هنوز هم یک سبک تاثیرگذار در طراحی به‌حساب می‌آید. از ویژگی‌های اصلی این سبک سادگی، عملکردگرایی و راحتی است. طراحی‌ها در این سبک، تنها براساس نیاز ساکنان انجام شده و از بکارگیری عناصر بدون کارکرد جلوگیری می­شود. 

در دکوراسیون داخلی به سبک باهاوس اثری از کنده‌کاری­، قوس­ و پنجره‌های آرک‌دار دیده نمی‌شود. در این سبک طراحی‌ها به­ صورت ترکیب اشکال متقارن و انتزاعی است. جذابیت بصری این سبک در استفاده از طرح‌های مینیمالیستی است. در این سبک سقف‌ها مسطح، نماها صاف، اشکال به شکل مکعب و بازاویه، گوشه‌ها و لبه‌ها تیز و خطوط کاملا مشخص هستند. طراحان سبک باهاوس با طراحی فرم‌های کاملا جدید، سادگی، جذابیت و عملکرد را با یکدیگر ترکیب می‌کنند. مطالب زیر برای آشنایی بیشتر با این سبک مفید هستند:

سبک هوگه در دکوراسیون

27. سبک هوگه در دکوراسیون

نام و فرهنگ هوگه از قرن 18 میلادی در منطقه اسکاندیناوی و کشور دانمارک سرچشمه می‌گیرد. آرامش، لذت، احساس امنیت و راحتی و ارتباط و دورهمی‌های دوستانه و لذتبخش در سبک زندگی هوگه موجب شد تا این سبک در سراسر دنیا گسترش یابد. سبک زندگی هوگه، سبکی است که لذت، آرامش و راحتی را در سادگی و با هم بودن خلق می‌کند. نور ملایم شمع، مطالعه کتاب و نوشیدن یک چای گرم، پوشیدن دمپایی‌های نرم و… سبک زندگی هوگه را تشکیل می دهد. دورهمی‌ها و معاشرت با خانواده و دوستان نزدیک در این سبک جایگاه ویژ‌ای دارد، نگاه کردن آلبوم‌های خانوادگی، به یاد آوردن خاطرات گذشته و لذت بردن از اکنون ساده، گرم و دوستانه زندگی شادمانه‌ای می‌آفریند. دکوراسیون به این سبک را چگون تصور می کنید؟ در چیدانه بخوانید: سبک هوگه در دکوراسیون، چیدمان آرامش و راحتی در خانه!

سبک دکوراسیون بوهو یا کولی وار

28. سبک دکوراسیون بوهو یا کولی وار

بوهو، بوهمی یا بوهمیان سبکی است که از دل برمی‌آید، با ذهنیت فردی همراه می‌شود و شکل عینی به خود می‌گیرد. این سبک با سادگی و سبکبالی، فضایی سرشار از زندگی و ویژگی‌های هنری و فرهنگی متمایز از دیگر سبک‌های چیدمان می‌آفریند. فضای این سبک، منحصربه‌فرد و غیرتکراری است. می‌توان طیف وسیعی از سبک «بوهو» را در نظر داشت، دقیقا به همان گوناگونیِ افراد مختلف. راحتی ذاتی و رنگارنگی آن، حالتی به‌اصطلاح کولی‌وار دارد و نوعی سبک کولی وار می باشد. شاد و سرزنده و پر از تنوع. درباره جزئیات سبک بوهو در دکوراسیون بیشتر بخوانید.

دکوراسیون فرانسوی یا پاریسی

29. دکوراسیون فرانسوی یا پاریسی

در این سبک، احساس راحتی حرکت در فضا، نشست‌ و برخاست، رفع نیازهای چیدمان و ذخیره‌ سازی وسایل مختلف، اصل اساسی است، درواقع اگر به فکر یک دکوراسیون بی‌ دردسر هستید، سبک فرانسوی به کارتان خواهد آمد. ایده‌ های اصلاحی و تطبیق با نیازهای گوناگون، این سبک را فعال و زنده نگه داشته است. ایده در نظر داشتن گوشه‌ هایی از فضا برای لمیدن و استراحت‌ های کوتاه در کنار ایده‌ های قفسه‌ بندی و انبار کردن خلاقانه برای تمام اشیاء به خوبی در این سبک جای دارد. فقط نظم را رعایت کنید! به یاد داشته باشید هر اسباب و وسیله‌ای باید کاربردی و درعین‌ حال، نشان‌ دهنده هویت و شخصیت شما باشد. فضای فرانسوی، فضایی شلوغ نیست و آرامش بصری بر آن حاکم است. در این مقاله می توانید چنداصل اساسی در نحوه چیدمان و دکوراسیون فرانسوی را بخوانید.

دکوراسیون سلطنتی

30. دکوراسیون سلطنتی

رنگ های طلایی، زرد برق، قهوه ای روشن وترکیبی از رنگ های قهوه ای تیره نماد دکوراسیون داخلی سلطنتی هستند. معمولا مبلمان هایی که در خانه های سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرند، دارای نشیمن های عمیق هستند که با انبوهی از کوسن ها پر شده است. این کوسن ها نیز خودشان دارای تزئینات خاصی هستند. مطلب دکوراسیون سلطنتی را بخوانید تا بدانید برای داشتن خانه به سبک سلطنتی چه نکته هایی را باید رعایت کنید.

دکوراسیون میدسنچری

31. دکوراسیون میدسنچری (معماری قرون وسطی)

این سبک طراحی داخلی منزل در میانه دهه 1900 ایجاد شد؛ یعنی چیزی حدود 1950تا 1960 که حس نوستالژی سبک‌های موسیقی و هیپی آن زمان را می‌دهد. اصطلاح میدسنچری  (mid-century) در زبان فارسی با نام سبک قرون وسطایی شناخته می‎شود. این سبک از درون مدرنیسم اوایل قرن بیستم، از جمله جنبش بین المللی باهاوس، رشد کرد. خطوط ساده و شکل‌های هندسی صاف از ویژگی‎ های اصلی سبک قرون وسطایی هستند. در این سبک معمولا از رنگ‌های گرم به عنوان رنگ غالب و از رنگ‌های روشن و شاداب به عنوان رنگ‌های ثانویه استفاده می‎ شود.

درباره سبک دکوراسیون قرون وسطایی بیشتر بخوانید.

سبک دکوراسیون مراکشی

32. سبک دکوراسیون مراکشی

معماری و طراحی داخلی مراکشی نشان دهنده ی تاریخ بسیار متنوع این کشور از طریق جزییات، بافت و هندسه است. این سبک با تأثیر از فرهنگ ها و مذهب های متعدد، می تواند هم در خانه های سنتی و هم در خانه های مدرن به زیبایی بدرخشد. این سبک غنی، لوکس و تا حدودی ناآشنا دارای رنگ ها و اشکال برجسته ای می باشد که مورد علاقه ی بسیاری از طراحان داخلی است. در این سبک کاشی های برجسته ی مراکشی با نقوش هندسی در  قاب درب و پنجره ها و برای تزیین کف، دیوار ها، آبنماها و قطعات هنری و تأکیدی به کار می روند.

رنگ های موجود در فضاهای داخلی سنتی مراکشی در گستره ای از رنگ های جیغ و درخشان تا رنگ های ملایم و آرام قرار می گیرند. این تم های رنگی معمولا رنگ های بیابان یا اقیانوس را منعکس می کنند. در این سبک قرمزها، نارنجی ها، سبزها و آبی های درخشان با زمینه ای خنثی دیده می شوند.

برای آشنایی بیشتر با سبک دکوراسیون مراکشی این مقاله را بخوانید.

 سبک اسکاندیناوی در طراحی داخلی خانه

33. سبک اسکاندیناوی در طراحی داخلی خانه

حتما خانه دانمارکی‌ها، سوئدی‌ها و نروژی‌ها را در فیلم‌‌ها دیده‌اید. اصلا چرا راه دور برویم لوازم شرکت بزرگ سوئدی ایکیا را که دیگر دیده‌اید. چهارچوب‌های فوق‌العاده ساده با  طیف رنگ‌های سفید و طوسی. در این سبک دکوراسیون خانگی طراح سعی می‌کند از نورپردازی طبیعی و لوازم چوبی و پلاستیکی و استیل ساده در اثر هنری خود به کار برد.

سبک کلاسیک سنتی غرب در طراحی منزل

34. سبک کلاسیک سنتی غرب در طراحی منزل

متخصص طراحی داخلی منزل اگر تشخیص دهد سبک کلاسیک برای شما مناسب است؛ در انتخاب لوازم دکوری و اثاثیه منزل از چوب‌های تیره، رنگ‌های عمیق و سنگین مثلا زرشکی، سبز یشمی، سورمه‌ای یا طلایی سیر استفاده می‌کند پارچه‌های گران‌قیمت و طرح‌‌دار که جنس ابریشمی دارند یا گلدوزی‌های پرکار در آنها لحاظ شده، هم در سبک کلاسیک زیاد دیده می‌شود. این سبک یادآور زندگی اشرافی فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها است که تک‌تک اشیای دکوری منزل‌شان را با وسواس و هزینه بالا انتخاب می‌کردند.

سبک طراحی داخلی خاورمیانه

35. سبک طراحی داخلی خاورمیانه

این مدل طراحی داخلی برای ما ایرانی‌های خیلی مناسب است زیرا المان‌های اصلی سبک طراحی داخلی خاورمیانه، فرش، گلیم، ظروفی با طرح قدیمی و حکاکی شده هستند. رنگ‌هایی که طراح برای منازل خاورمیانه‌ای انتخاب می‌کند بیشتر تند مثلا نارنجی، قرمز و حتی طرح‌های اسلیمی هستند.

طراحی داخلی منزل، ترنزیشنال یا انتقالی

36. طراحی داخلی منزل، ترنزیشنال یا انتقالی

وقتی طراح داخلی سبک Transitional را انتخاب می‌کند در واقع دارد بین سبک کلاسیک و معاصر یک پیوند برقرار می‌سازد. به عبارتی المان‌های دو سبک طراحی منزل کلاسیک و امروزی را با هم ترکیب می‌کند اما بین آن دو تعادل را از یاد نمی‌برد. مثلا اجزای ساده شیشه و استیل را انتخاب می‌کند و در کنار آنها از مبلمان مخمل با رنگ‌های خنثی به کار می‌برد. این سبک به درد کسانی می‌خورد که طراحی خاص حوصله‌شان را سر می‌برد اما در منزلی با طراحی داخلی کلاسیک هم کلافه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: سبک انتقالی، پلی میان دکوراسیون سنتی و معاصر

سبک طراحی داخلی منزل هالیوودی

37. سبک طراحی داخلی منزل هالیوودی

مبلمان باشکوه مخملی و لوازم آنتیک طراحی داخلی هالی‌وودی بیننده را به صحنه‌های فیلم‌های پرخرج هالیوود می‌برد. در این سبک معمولا رنگ‌هایی خیره کننده مانند بنفش، قرمز و فیروزه‌ای استفاده می‌شود و هنر نورپردازی زیبایی اجزای دکوراسیون را دوچندان می‌کند.

سبک فرنچ کانتری

38. سبک فرنچ کانتری

سبک فرنچ کانتری، یکی از سبک‌های پر طرفدار اروپایی است که با الهام از خانه‌های روستایی فرانسه حس زیبایی، مجلل بودن و آرامش را در خانه ایجاد می‌کند. رویکردی که در طراحی و دکوراسیون به سبک فرانسوی روستایی دنبال می‌شود، بیشتر براساس خانه‌های دنیای قدیم فرانسه است و وسایل مورد استفاده در دکوراسیون سبک کانتری باید طوری باشد که انگار به‌طور نمادین تاریخ عمیقی را پشت سر گذاشته‌اند. به‌طورکلی سبک دکوراسیون فرنچ کانتری تا حدودی به سبک روستیک نزدیک بوده و در آن از متریال و نقوش طبیعی استفاده می‌شود. از ویژگی اصلی دکوراسیون به سبک فرنچ کانتری نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. وجود نور طبیعی خورشید برای برجسته کردن وسایل و اکسسوری‌های موجود در خانه
  2. استفاده از مصالح و مواد طبیعی در کف و تیرهای چوبی تا صندلی‌های حصیری و فرش‌های کتان
  3. رنگ‌های گرم و خاکی و رنگ‌های موجود در طبیعت در کنار مبلمان چوبی قدیمی و منبت کاری شده
  4. کابرد وسایل، فرسوده و رنگ و رو رفته در سبک چیدمان فرنچ کانتری
  5. تاکید بر قطعات و وسایل از جنس برنج به دلیل بیشترین بازتاب نور
  6. مرسوم بودن پارچه‌های گلدار برای روکش مبلمان، روکش کوسن و پرده‌ها

برای آشنایی بیشتر با این سبک، مطلب سبک فرنچ کانتری را بخوانید.

سبک دکوراسیون مونوکروم

39. سبک مونوکروم

کلمه‌ی مونوکروم از دو بخش تشکیل شده است؛ مونو به معنی یک و کروم به معنای رنگ! برهمین‌اساس وقتی در یک محیط از عناصری با طیف خالص، تیره و روشن یک رنگ واحد استفاده ‌شود، به ‌اصطلاح گفته می‌شود که فضا با توجه به سبک مونوکروم در دکوراسیون یا به بیان درست‌تر مونوکروماتیک، طراحی شده است. این سبک طراحی با دکوراسیون تک رنگ از گذشته کاربرد داشت اما درحال‌حاضر میزان استفاده از آن برای طراحان حرفه‌ای و همچنین آماتور، بیشتر شده است. توجه داشته باشید که دکوراسیون تک رنگ به معنای استفاده بیش از حد یک رنگ نیست، بلکه به معنای نشان دادن تاثیر و جلوه‌ی یک رنگ در سطح گسترده‌تری است و گاهی مواقع در دکوراسیون مونوکروم از رنگ‌های دیگر هم می‌توان استفاده کرد. خواندن مطلب سبک دکوراسیون مونوکروم اطلاعات بیشتری را در این رابطه به شما خواهد داد.

 سبک پاپ آرت

40. سبک پاپ آرت

اگر به استفاده از رنگ‌های شاد و انرژی‌بخش و فرم‌های خاص در طراحی داخلی و چیدمان علاقه‌مند هستید، سبک پاپ آرت را به‌عنوان سبک دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید. دکوراسیون سبک پاپ آرت یک انتخاب جسورانه و متفاوت برای افرادی است که تمایز و خاص بودن را ترجیح می‌دهند و این سبک به‌دلیل احساسی و پرانرژی بودن، بیشتر موردپسند جوانان و افراد خلاق است.

سبک پاپ آرت در دکوراسیون داخلی تاحدی غیرمعمول به‌نظر می‌رسد. این سبک اشیاء معمولی و کالاهای مصرفی را به سطح آثار هنری رسانده و سپس همه آنها را در اشکال عجیب‌و‌غریب و رنگ‌های روشن و متضاد ترکیب کرده‌است. از ویژگی‌های اصلی سبک پاپ آرت در دکوراسیون داخلی می‌توان به رنگ‌های رنگین‌کمانی، اشکال پر زرق‌و‌برق، استفاده از الیاف مصنوعی و پلاستیک، عناصر تکراری، پوسترها و اشیای کاربردی با فرم جذاب اشاره کرد که در مطلب دکوراسیون سبک پاپ آرت به‌طور مفصل به آنها پرداخته شده است.

اهمیت دکوراسیون داخلی

دکوراسیون زیبا و اصولی منزلمان در آرامش ما موثر است.

  1. افزایش خلاقیت و نوآوری: دکوراسیون داخلی در زندگی امروزه، با بکارگیری طراحی متنوع، فضای مسکونی و اداری را به شکل مطلوب و خلاقانه تر نمایان می‌سازد.
  2. تاثیر بر آرامش و احساس راحتی: طراحی داخلی، با افزودن قابلیت و عملکرد به فضای زندگی، به ایجاد حس آرامش و راحتی کمک می‌کند.
  3. تاثیر بر عملکرد و زندگی روزمره: دکوراسیون داخلی با طراحی و چینش داخلی فضاهای زندگی مستقیماً بر عملکرد انسان و درصد راحتی و خوشحالی او تأثیر می‌گذارد.
  4. تاثیر بر افزایش بهره‌وری: طراحی داخلی مناسب فضای داخلی، افزایش بهره‌وری و ایجاد حس آرامش را تسهیل می‌کند.

در نتیجه، دکوراسیون داخلی نه تنها جهت زیبایی بلکه برای ارتقاء کیفیت زندگی و افزایش خلاقیت و رفاه انسان دارای اهمیت بالایی است.


دکوراسیون داخلی؛ از کجا شروع کنم؟

  1. تعیین سلیقه و سبک: سلیقه و سبک دکوراسیون مورد علاقه خود را مشخص کنید
  2. جمع‌آوری ایده‌ها: از منابع مختلف مثل وب‌سایت‌ها و کتاب‌ها ایده‌های دکوراسیون جمع‌آوری کنید
  3. تحصیل مفاهیم اساسی: مطالعه در مورد اصول طراحی داخلی و ترکیب رنگ‌ها ضروری است
  4. آموزش علمی: در صورت تمایل، دوره‌های آموزشی دکوراسیون داخلی را در دانشگاه یا موسسات معتبر دنبال کنید
  5. تجربه عملی: با شروع یک پروژه کوچک، تجربه عملی کسب کنید و به تدریج مهارت‌های خود را ارتقا دهید.

نکات و ایده‌هایی درباره دکوراسیون داخلی

  • تأثیر مبلمان و قاب‌ عکسها: مبلمان مناسب و قرارگیری صحیح قاب‌های عکس نقش مهمی در دکوراسیون داخلی ایفا می‌کنند
  • طراحی دکوراسیون پذیرایی مدرن: با ترکیب رنگ‌ها و وسایل دکوراتیو، دکوراسیون پذیرایی مدرن و جذاب را ایجاد کنید
  • استفاده از رنگ‌های خنثی در مکان‌های کوچک: در دکوراسیون منزل کوچک، از رنگ‌های خنثی استفاده کنید تا فضا بازتر و شاداب‌تر به نظر برسد
  • خلاقیت در زینت دیوار: زینت دادن به دیوارهای خالی با استفاده از وسایل موجود در منزل، راهی ساده برای زیبایی دکوراسیون داخلی است
  • انسجام و وحدت در طراحی: در طراحی داخلی، انسجام بین اجزای مختلف می‌تواند فضا را زیباتر نمایان کند
  • استفاده از هنر در دکوراسیون: با ترکیب رنگ‌ها، مبلمان، تزئینات و نورپردازی، دکوراسیون داخلی منزل را به هنری زیبا تبدیل کنید

انواع سبک های دکوراسیون داخلی

کلام پایانی

در این مطلب از چیدانه درباره انواع سبک های دکوراسیون داخلی و ویژگی‌های آنها پرداختیم. سبک‌هایی مثل سبک معماری مدرن، سبک کلاسیک، آرت دکو، بالیوودی، ساحلی، مدیترانه‌ای، روستیک، سبک تلفیقی و … . شما کدام یک از سبک‌های دکوراسیون داخلی را برای خانه یا محل کارتان مناسب‌تر می‌دانید؟ تصاویر خود از دکوراسیون داخلی منزل یا محل کارتان را با چیدانه به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در زمینه سبک های مختلف طراحی داخلی

1. پرطرفدارترین سبک دکوراسیون داخلی چه سبکی است؟

سبک های طراحی داخلی مدرن و مینیمال امروزه در میان مردم محبوبیت بیشتری نسبت به سایر سبک های دکوراسیون داخلی دارند. علاوه‌بر این دکوراسیون داخلی به سبک‌های معاصر و تلفیقی نیز بسیار پرطرفدار هستند.

2. بهترین سبک دکوراسیون داخلی برای خانه های کوچک کدام سبک است؟

معمولا طراحان برای خانه‌های کوچک سبک دکوراسیون داخلی مینیمال را توصیه می‌کنند. زیرا سادگی و خلوت بودن در این سبک باعث می‌شود فضاهای کوچک کمی بزرگ‌تر و دلبازتر به‌نظر برسند.

3. کدام سبک های دکوراسیون داخلی را می‌توان با هم تلفیق کرد؟

اگر می‌خواهید چند تا از سبک های طراحی داخلی را به‌صورت تلفیقی استفاده کنید، مطلب دکوراسیون داخلی تلفیقی را بخوانید تا با چندوچون این کار بیشتر آشنا شوید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه