Chidaneh.com placeholder image

20 رویداد مهم در حوزه طراحی داخلی

به قلم: تحریریه چیدانه

ما به‌عنوان تیم تحریریه وب سایت چیدانه به رویدادهای مربوط به طراحی داخلی علاقه داریم. این رویدادهای فرصت‌های خوبی برای اهالی فن و افراد فعال در صنعت است که دور هم جمع شوند، از تجربیات یکدیگر بیاموزند، و از گرایش‌ها و ذائقه‌های موجود در آینده آگاه شوند. با توجه به این موضوع، ما تصمیم گرفتیم تا مروری بر همه اتفاقات این حوزه در سال 2014 داشته باشیم. در این مطلب به مهم‌ترین، معروف‌ترین، و تعاملی‌ترین رویدادهایی اشاره می‌کنیم که در کشور های مختلف دنیا در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی انجام گرفته است.

نمایشگاه IMM cologne

1. IMM Cologne: 13 تا 19 ژانویه در شهر کلن، آلمان

خلق کنید، بچینید، و زندگی کنید شعار رسمی نمایشگاه IMM Cologne است که در ژانویه هر سال برگزار می‌شود و به‌عنوان مقدمه‌ای برای شگفتی‌های موجود در صنعت طراحی در هر سال شناخته می‌شود. برگزارکنندگان این نمایشگاه منتظر شرکت‌های بین‌المللی مشهور و متخصصان تصمیم‌سازی از سراسر جهان (بیش از 1100 کمپانی از 50 کشور دنیا) هستند. در این مجموعه نمایشگاه‌ها، رویدادهای حرفه‌ای، تورهای راهنما، و گردهمایی‌های تخصصی را از دست ندهید. نمایشگاه مبلمان فرصتی است برای بازدیدکنندگان تا از آخرین‌ گرایش‌های موجود در طراحی داخلی «از وسایل معمولی گرفته تا مبلمان‌های لوکس و طراحی‌شده» مطلع شوند.                                                          

سرویس خواب بالسا
نمایشگاه MAISON&OBJET

2. MAISON&OBJET: 24 تا 28 ژانویه در شهر پاریس، فرانسه

نمایشگاه MAISON&OBJET کار خود را از سال 1995 آغاز کرده است و بار دیگر میزبان بازیگران اصلی صنعت در ژانویه 2014 خواهد بود. متخصصان از سراسر جهان گرد هم می‌آیند تا تجربیات خود را با هم به اشتراک بگذارند، و شرکت شما در این رویدادهای مختلف به تجربیات و اطلاعات شما اضافه می‌کند. مساحتی حدود 260900 متر مربع به این نمایشگاه طراحی داخلی اختصاص داده شده است که میزبان 5400 نمایش‌دهنده و منتظر 150000 بازدیدکننده خواهد بود. این نمایشگاه تلفیقی از صنعت و خلاقیت است که شما می‌توانید از ایده‌های طراحی، مبلمان، لوازم تزئینی، و پارچه‌های مخصوص کودکان تا رومیزهای مختلف و گوناگون را در آن پیدا کنید.  

هفته طراحی استکهلم

3. هفته طراحی استکهلم: 3 تا 9 فوریه در شهر استکهلم، سوئد

همان‌طور که احتمالا می‌دانید شرکت در هفته طراحی استکهلم به معنی حضور در نمایشگاه نورپردازی و مبلمان استکهلم نیز خواهد بود. حضور در استکهلم در اوایل ماه فوریه به شما این امکان را می‌دهد تا در خیابان‌های زیبای آن قدم بزنید، نگاهی به معماری سوئدی بکنید، و شاهد بیش از شصت رویداد مرتبط با طراحی داخلی باشید که در مکان‌های مختلف استکهلم و در پیوند با نمایشگاه سالانه برگزار می‌شوند. هفته طراحی استکهلم که به‌عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی طراحی و نورپردازی اسکاندیناوی شناخته می‌شود، رویدادی است که «محصولات جدید، مواد و مصالح جدید، دانش جدید، گرایش‌های جدید، مشاغل جدید، ارتباطات جدید، و راه‌حل‌های جدید محیطی و تکنولوژیکی» را گرد هم جمع می‌کند. 
 

4. نمایشگاه طراحی ایندابا: 28 فوریه تا 2 مارس در شهر کیپ‌تاون، آفریقای جنوبی

نمایشگاه طراحی ایندابا که در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیپ‌تاون برگزار می‌شود به‌آرامی در حال تبدیل‌شدن بزرگ‌ترین رویداد طراحی در نیم‌کره جنوبی با بیش از 30000 بازدیدکننده در سال است. هدف این نمایشگاه تبدیل‌شدن به «سکویی پویا برای طراحان و مشاغل خلاقانه است تا تولیدات خود را به نمایش بگذارند و خود را به عموم مردم و خریداران معرفی کنند.» این نمایشگاه فقط مکانی برای دیدن آخرین گرایش‌های موجود در طراحی داخلی و طراحی صنعتی نیست. بازدیدکنندگان در این‌جا می‌توانند در رویدادهایی با موضوع تبلیغات، صنایع دستی، مد، رسانه‌های جدید، انتشارات، هنرهای بصری، و طراحی جواهرات شرکت کنند.  
 

5. روز طراحی دوبی: 17 تا 21 مارس در شهر دوبی، امارت متحده عربی

شهر دوبی بار دیگر میزبان نمایشگاه پیشرو در خاورمیانه و آسیای جنوبی خواهد شد و در آن نسخه‌های محدود و کلکسیونی مبلمان و اشیای طراحی‌شده به نمایش گذاشته خواهد شد. روز طراحی دوبی میزبان طراحان بین‌المللی است که تولیدات و ایده‌های طراحی خود را در برابر هزاران بازدید‌کننده به نمایش می‌گذارند. این نمایشگاه فرصتی است برای دیدار با بهترین‌ِ بهترین‌ها، جمع‌آوری ایده‌های گوناگون، و حس نبض شهر. برگزارکنندگان اعلام کرده‌اند که این نمایشگاه هم‌چنین شامل برنامه‌های غیرتجاری از قبیل کارگاه‌های مختلف، اجراهای زنده، و چیدمان‌های هنر مدرن خواهد بود.

6. Design March: 27 تا 30 مارس در شهر ریکاویک، ایسلند

این نمایشگاه طراحی در کشور ایسلند در روزهای پایانی ماه مارس میزبان بازدیدکنندگانی از سراسر دنیا خواهد بود. این نمایشگاه برای پنجمین‌بار در شهر ریکاویک برگزار می‌شود و برگزارکنندگان آن رویدادی را به ما یادآوری می‌کنند: «از مد تا مبلمان، از معماری تا طراحی غذا، این نمایشگاه محلی برای ارائه طراحی‌های بومی در کنار نام‌های معروف بین‌المللی خواهد بود و با روز گفتگوهایی درباره طراحی آغاز می‌شود که روزی است برای ارائه مقالات و سخنرانی‌ها پیرامون طراحی و دکوراسیون داخلی.» پیرامون این نمایشگاه 150 رویداد دیگر برگزار می‌شود و شمالی‌ترین پایتخت اروپا تبدیل به مقصدی برای بازدیدکنندگان و شرکت‌های مختلف خواهد شد.
 

7. نور+ ساختمان: 30 مارس تا 4 آوریل در شهر فرانکفورت، آلمان

این نمایشگاه به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری در زمینه نور و ساختمان شناخته می‌شود که در شهر فرانکفورت کشور آلمان برگزار می‌شود و 2300 نمایش‌دهنده و بیش از 196،000 بازدیدکننده از بیرون آلمان در هر سال در آن شرکت می‌کنند. این نمایشگاه محلی است برای علاقه‌مندان به آخرین تحولات پیرامون رابطه انسان با نور، و نیز ساختمان‌های هوش‌مند و معماری پایدار هوش‌مند.

8. نمایشگاه مبلمان میلان: 8 تا 13 آوریل در شهر میلان، ایتالیا

تاریخ نمایشگاه مبلمان میلان به سال 1961 برمی‌گردد، زمانی که شرکت Salone del Mobile درهای خود را رو به شرکت‌های بین‌المللی در جهت ارتقای صنعت مبلمان و لوازم تزئینی ایتالیا باز کرد. در این نمایشگاه 285698 شرکت (که بیش از نصف آن‌ها از کشورهای مختلف حضور دارند)، بیش از 38000 افراد عادی، و 6578 نفر از اصحاب رسانه شرکت می‌کنند. بازدید از این نمایشگاه در روزهای ابتدایی ماه آوریل این امکان را به شما می‌دهد تا از شهر زیبای میلان با خیابان‌های طراحی‌شده و نمایشگاه‌های مختلف دیدن کنید. ناگفته نماند که حتما باید هتل خود از از چند هفته جلوتر رزرو کنید.

9. نمایشگاه بین‌المللی مبلمان معاصر: 17 تا 20 می در شهر نیویورک، ایالات متحده آمریکا

این نمایشگاه در مرکز همایش‌های Jacob K. Javits در شهر نیویورک برگزار می‌شود و 26‌اُمین دوره آن «محلی است برای آخرین فعالیت‌های طراحان و به‌روزترین گرایش‌های موجود در صنعت مبلمان، و نیز مجموعه‌ای از برنامه‌های جذاب، سرگرم‌کننده، و مهیج، و برنامه‌ای زمان‌بندی‌شده برای استفاده از همه این رویدادها.» در نمایشگاه سال 2013، 570 شرکت از 31 کشور دنیا شرکت کردند و تولیدات خود در زمینه مبلمان، فرش و کف‌پوش، نورپردازی، مواد و مصالح، کاغذدیواری و دیوارپوش، لوازم تزئینی، پارچه، آشپزخانه، و حمام را به نمایش گذاشتند.

10. نمایشگاه طراحی داخلی روسیه: 20 تا 24 می در شهر مسکو، روسیه

نمایشگاه طراحی داخلی یکی از رویدادهای مهمی است که شرکت‌های طراحی روسی و اروپای شرقی در آن شرکت می‌کنند. این نمایشگاه به تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان مبلمان در سراسر دنیا که می‌خواهند به بازار روسیه دسترسی داشته باشند و بازدیدکنندگانی که عاشق دیدن مسکو در نور شب هستند اختصاص دارد. این نمایشگاه در سال 2014 برای دومین‌بار برگزار می‌شود و میزبان مهمانانی است که به دنبال مبلمان مسکونی و ادرای، وسایل آشپزخانه، حمام، و فضاهای بیرونی خانه هستند.

11. هفته طراحی کِلِرکنوِل: 20 تا 22 می در شهر لندن، بریتانیا

هفته طراحی کلرکنول برای پنجمین‌بار در سال 2014 در شهر لندن برگزار می‌شود که یک جشنواره طراحی مستقل است که هدفش گرد هم آوردن برندهای مطرج بریتانیایی و بین‌المللی در قالب نمایشگاه و چیدمان‌های به‌خصوص است. حدود 60 شوروم (showroom)، مجموعه‌ای از مشاغل خلاقانه، و نیز تعداد زیادی معمار و طراح داخلی معتبر در این جشنواره شرکت می‌کنند. هم‌چنین شوروم‌هایی هم از سوی طراحان بومی نمایش داده می‌شود (شامل مبلمان، نورپردازی، وسایل آشپزخانه و حمام).

12.هفته طراحی بلگراد: 25 می تا 1 ژوئن در شهر بلگراد، صربستان

پایتخت صربستان در روزهای آخر می میزبان طراحان اروپایی خواهد بود. شهرت هفته طراحی بلگراد به دلیل حضور طراحان و معماران پیشرو است. اشتیاق و حمایت یک تیم کوچک برگزارکننده این نمایشگاه بدون حمایت دولتی این روخداد هنری را خاص می‌کند. رئیس نمایشگاه هفته طراحی بلگراد جوان یلواک می‌گوید: «این نمایشگاه کاملا به صورت خصوصی برگزار می‌شود. این نمایشگاه برعکس جشنواره طراحی میلان و لندن که از حمایت‌های دولتی بهره می‌برند کاملا توسط یک گروه بومی مدیریت می‌شود.»

13.جشنواره بین‌المللی طراحی DMY: 28 می تا 1 ژوئن در شهر برلین، آلمان

هدف دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی طراحی DMY تبدیل فرودگاه تاریخی Tempelhof برلین به یک نمایشگاه طراحی فراموش‌نشدنی است. برای هر کس که می‌خواهد روزهای اول تابستان را در برلین جشن بگیرد، جشنواره DMY انتخاب بسیار خوبی است زیرا محلی است برای اتفاقات گوناگون در حوزه طراحی مانند کنفرانس‌ها، کارگاه‌ها، و رویدادهای شبانه؛ برگزارکنندگان این جشنواره معتقدند: «شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان این فرصت را دارند تا در رویدادهای مختلف این جشنوراه شرکت کنند، ایده‌ها خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، و کارهای خود را ارائه کنند.»  

14.ماه طراحی گراتز: 30 آوریل تا 1 ژوئن در شهر گراتز، اتریش

این نمایشگاه هفتمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد و با همکاری نزدیک مجموعه‌ای از سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات، موزه‌ها، جشنواره‌ها، گالری‌ها، و فروشگاه‌ها برگزار می‌شود. این رویداد بر روی اهمیت صنایع خلاقه در اتریش تاکید دارد. در سال 2013 بیش از 75000 بازدیدکننده در این نمایشگاه حاضر شدند و فعالانه در نمایشگاه‌ها، گفتگوها و کنفرانس‌ها مختلف شرکت کردند.

15.هفته طراحی پاریس: 8 تا 14 سپتامبر در شهر پاریس، فرانسه

بیش از 100000 بازدیدکننده در هفته طراحی پاریس در سپتامبر سال 2013 حضور پیدا کردند، رویدادی که بازدیدکنندگان می‌توانند در آن از نمایشگاه‌های مختلف طراحی، مهمانی‌های گوناگون، نوآوری‌ها، و برخوردهای هنری لذت ببرند. سال گذشته برنامه‌های موضوعی جذابی براساس موضوعاتی مانند هنر و طراحی، طراحی دیجیتال، طراحی و معماری در این رویداد برگزار شد. هفته طراحی دوباره در ماه مارس (10 تا 13 مارس سال 2014) در سنگاپور بازگشایی می‌شود.

16.نمایشگاه مبلمان چین، 10 تا 14 سپتامبر در شهر شانگهای، چین

در نمایشگاه پنج روزه مبلمان در شانگهای چین شرکت‌ها و طراحان مختلفی از آسیا و دیگر نقاط جهان شرکت می‌کنند. علاوه‌بر شرکت‌های ساخت مبلمان از چین، حدود 292 شرکت از کشورهای فرانسه، بلژیک، ایتالیا، اسپانیا، سنگاپور، مالزی، اندونزی، سوئد، و تایلند در نمایشگاه سال 2013 شرکت کردند. این نمایشگاه نه‌تنها فرصتی برای تبادل ایده‌های طراحی است، بلکه یک تجربه فرهنگی نیز است. 

17. جشنواره طراحی لندن: 13 تا 21 سپتانبر در شهر لندن، بریتانیا

لندن در اواسط ما سپتامبر دوباره مرکزی برای حضور طراحان مختلف از سراسر جهان خواهد شد و صدها رویداد هنری آسمان شهر لندن را نورانی خواهند کرد. طبق گفته برگزارکنندگان این جشنواره، جشنواره طراحی لندن توسط سر جان سورل و بن ایوانر راه‌اندازی شده است: «هدف آن‌ها برپایی یک رویداد سالانه بود که خلاقیت شهر را ارتقا می‌داد، متفکران بزرگ کشور، فعالان حوزه طراحی، خرده‌فروشان، و معلمان را دور هم جمع می‌کرد تا در کنار هم جشنی باشکوه را برگزار کنند.» هم‌چنین نمایشگاه‌هایی مانند  Design  و Decorex در این جشنواره برگزار می‌شوند. 

18. دوسالانه طراحی داخلی: 17 تا 26 اکتبر در شهر کورتریک، بلژیک

طراحی به‌عنوان نهادی هم فرهنگی و هم تجاری مفهومی است که این رویداد هنری که هر دو سال یک‌بار در شهر کورتریک در بلژیک برگزار می‌شود بر آن تاکید دارد. «از سال 1968، دوسالانه طراحی داخلی به‌عنوان تنها رویدادی که تعادلی میان جنبه‌های تجاری و اهمیت فرهنگی طراحی ایجاد می‌کند شناخته می‌شود. دوسالانه طراحی داخلی تبدیل به اتفاق مهمی شده است که در آن گرایش‌ها، ذائقه، و جنبش‌های آوانگارد خود را تعریف می‌کنند.» 84000 بازدیدکننده انتظار این دوسالانه را می‌کشند و اکثر آن‌ها از طراحان و علاقه‌مندانی از کشورهای فرانسه، هلند، و آلمان هستند.  

19.هفته طراحی هلند: ماه اکتبر در شهر آیندهوون، هلند

مهمانان در طول هفته طراحی هلند می‌توانند شاهد آخرین تکنولوژی‌ها و طراحی‌های خلاقانه باشند که به گرایش‌ها آینده صنعت شکل می‌دهد. دعوت‌نامه برگزارکنندگان این جشنواره بیان‌کننده اهداف آن‌هاست: «درهای این جشنواره به روی آینده در شهری باز می‌شود که 9 روز تمام با انرژی‌های خلاقانه و نوآورانه همراه است. در این جشنواره بیش از 2000 طراح آخرین کارهای خود را به نمایش می‌گذارند، یکدیگر را ملاقات می‌کنند، و زیبایی و قدرت طراحی هلند را به نمایش می‌گذارند.» سال گذشته حدود 25000 نفر در این جشنوراه گرد هم آمدند.

20. Design Miami/: 3 تا 7 دسامبر در شهر میامی، ایالات متحده

برای تجلیل از تجارت و فرهنگ طراحی، این نمایشگاه تاثیرگذارترین کلکسیون‌دارها، طراحان، نمایشگاه‌داران، و منتقدان را از سراسر جهان گرد هم و زیر یک رویداد واحد جمع می‌کند: « Design Miami/ چیزی بیش از یک بازار طراحی است. در هر برنامه موجود در این رویداد تعادلی میان جنبه‌های تجاری و مسائل فرهنگی‌هنری وجود دارد و همکاری نزدیکی میان طراحان، موسسات طراحی، معماران، هنر و مد، سازمان‌های مختلفی که برای هنر و معماری برنامه‌ریزی می‌کنند اتفاق می‌افتد.» این رویداد هم‌چنین در ماه ژوئن هر سال در شهر بازل سوئیس برگزار می‌شود. 

منبع: designindaba 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
avina در تاریخ 27 دی 1393
چخوب. ممنون

ثبت دیدگاه