Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون زیبا و ارزان با 5 نکته آسان

به قلم: تحریریه چیدانه

طراحی مقرون به صرفه:  یک پالت رنگی خنثی همیشه به‌روز و ساده است، اما اگر در کنار آن از رنگ‌های کمی متفاوت استفاده نشود ممکن است این پالت رنگی کمی کسل‌کننده و فاقد شخصیت به نظر برسد. پیش از هر چیز، خانه شما باید بیانی از خود شما باشد. اگر می‌خواهید کمی ظاهر خانه خود را تغییر دهید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید و چه کنید و یا احساس می‌کنید ممکن است درگیر کاری شوید که اصلا تخصصی در آن ندارید اصلا نگران نباشید.

 برای این کار از پالت رنگی خنثی و کلاسیک در دیوارها، کفپوش‌ها، سطوح، و یک وسیله نسبتا بزرگ، مانند کاناپه اتاق نشیمن، استفاده کنید و از طریق وسایل دیگر و یا سطوح کوچک رنگ‌های متفاوت را به این پالت رنگی خنثی اضافه کنید. خوبی استفاده از پالت رنگی خنثی این است که هر گاه بخواهید می‌توانید تغییراتی خوبی در فضا ایجاد کنید و این کار نیاز به هزینه چندانی ندارد.
در این مطلب می‌خواهیم 5 راه را به شما نشان دهیم که با استفاده از آن‌ها بتوانید فضای داخلی خانه خود را تغییر دهید و در این کار موفق شوید. شیوه‌هایی که به شما معرفی می‌شوند از این جهت مناسب هستند که برای انجام آن‌ها نیاز به هزینه زیادی نیست.
 

تابلو فرش ریحان

1)      یکی از دیوارها را کاغذ دیواری کنید.

کاغذ دیواری کردن یکی از دیوارهای یک اتاق حس و حال و ظاهر آن را به کلی دگرگون می‌کند. این روزها کاغذ دیوارهای برداشته‌شدنی (این نوع کاغذ دیوارها بسیار مناسب مستاجران هستند) در بازار وجود دارند که برای این کار می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. خوبی این نوع کاغذ دیواری‌ این است که به راحتی می‌توانید آن‌ها را نصب و جدا کنید و هر گاه از ظاهر کلی فضای خود خسته شدید می‌توانید آن را به راحتی تعویض کنید.
 

2)     در اتاق را تبدیل به یک عنصر خاص در فضا بکنید.

در اتاق خود را به یک رنگ برجسته و یا دو رنگ خاص (همان طور که در عکس پایین مشاهده می‌کنید) درآورید. اگر هنوز آن‌قدر مطمئن به این کار نشده‌اید و نمی‌خواهید در اتاق را رنگ کنید، با استفاده از نوارهای رنگی بر روی درها (مانند عکس پایین) می‌توانید ظاهر در اتاق را به کلی تغییر دهید. استفاده از این نوارهای رنگی بسیار راحت است و اضافه کردن و جدا کردن آن‌ها نیز زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. این نوارهای رنگی بسیار مناسب در اتاق کودکان هستند.
مطلب پیشنهادی: انواع درب های چوبی زیبا برای داخل خانه

3)    قفسه‌های اتاق خود را رنگ کنید و یا ظاهر آن را تغییر دهید.

برای این‌که به اتاق خود ظاهر جدیدی اضافه کنید، برچسب‌های رنگی در درون قفسه‌ها اضافه کنید و یا آن‌ها را رنگ کنید. رنگ کردن کتابخانه و قفسه‌ها کاری کاملا بی‌خطری است، زیرا مانند رنگ کردن دیوارها کل اتاق شما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و فقط یک قسمت کوچک از فضای شما رنگ می‌شود. نگاه کنید که در عکس پایین تغییر ظاهر قفسه‌ها چه تاثیر زیبایی در فضای اتاق گذاشته است.
 

 «از روی جلد کتاب در مورد آن قضاوت نکنید.» کاملا این جمله را فراموش کنید. اضافه کردن کتاب‌های رنگارنگ که دارای جلد‌های زیبا و فرم‌های جذابی هستند هم کار هیجان‌انگیزی است، و هم باعث می‌شود تا فضای اتاق شما بعد پیدا کند و تبدیل به فضایی کاملا منحصربه‌فرد شود.
 

4)    از یک پارچه رنگی زیبا به عنوان عنصر متفاوت اتاق خود استفاده کنید.

یک پارچه بزرگ و رنگی را بر روی تخته پشتی تخت‌خواب خود بیاندازید. این کار هم به اتاق شما رنگ و بافت اضافه می‌کند، و هم هرگاه خواستید می‌توانید آن را به راحتی از روی تخته پشتی تخت‌خواب بردارید. هم‌چنین به جای این‌کار می‌توانید یک تکه پارچه زیبا و رنگی را به دیوار اتاق خود آویزان کنید تا ظاهر آن به کلی دگرگون شود و هر گاه خواستید آن را از روی دیوار بردارید.
 

5) یک اثر هنری رنگی به فضای اتاق خود اضافه کنید.

درست است، تابلویی که در عکس بالا می‌بینید یک اثر هنری خاص و گران‌قیمت نیست ولی استفاده از تابلوها یکی از سریع‌ترین و کاربردی‌ترین راه‌ها برای اضافه کردن رنگ و جذابیت بصری به اتاق است. شما می‌توانید یک تابلو ارزان قیمت رنگی و زیبا را به فضای اتاق خود اضافه کنید و هرگاه از آن تابلو خسته شدید، می‌توانید آن را از روی دیوار بردارید و جای آن یک اثر هنری دیگر آویزان کنید و چون پول زیادی بابت این تابلوها پرداخت نکرده‌اید خیلی هم در عوض کردن آن‌ها به خود تردید راه نمی‌دهید.

به ما بگویید: شما برای تغییر ظاهر خانه خود از چه راه‌هایی استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را در بخش بحث و گفتگو چیدانه با ما در میان بگذارید.

منبع: ehow | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه