تصاویر خبرساز از کیم کارداشیان و معمار ژاپنی

تصاویر خبرساز از کیم کارداشیان و معمار ژاپنی

کیم کارداشیان و معمار ژاپنی

ششم ماه آپریل سال ۲۰۲۳ میلادی بود که کیم کارداشیان مدل، بازرگان و بازیگر آمریکایی در یک پست اینستاگرامی به همکاری خود با تادائو آندو معمار ژاپنی و برنده ی جایزه معماری پریتزکر در سال ۱۹۹۵ میلادی برای طراحی یک عمارت باشکوه در جنوب پالم اسپرینگز واقع در کالیفرنیا اشاره کرد!

کاغذدیواری آیدی

عمارتی دو طبقه با فرمی مثلثی شکل که طرح آن با سفینه ی فضایی مقایسه شده است (البته در تصویر جدید منتشر شده در صفحه اینستاگرام کیم کارداشیان با یک قلعه بتنی عظیم با سقفی به شکل سینه‌ی یک کشتی مواجه هستیم!).

عمارت دو طبقه کیم کارداشیان

کیم کارداشیان در این پست اینستاگرامی به این موضوع اشاره داشته است که در طی دو سال گذشته، با این معمار ژاپنی برای طراحی عمارت خود مشغول تعامل و ارتباط بوده است؛ و در حال حاضر نیز برای نهایی کردن پروژه، به بازدید از دفتر او در کشور ژاپن پرداخته است…

البته آبگینه در ۲۲ ماه فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی در یک پست اینستاگرامی با عنوان همکاری کیم کارداشیان با تادائو آندو و کنگو کوما برای طراحی دو اقامتگاه خصوصی جدید به جزئیات این خبر پرداخته بود.

البته کیم کارداشیان در مصاحبه‌ی دیگری نیز چنین بیان کرده بود که نتیجه نهایی این پروژه، تعاملی است آشکار میان بتن ، رنگ خاکستری و ذن (مکتبی در مذهب بودایی با تاکید فراوان بر تفکر لحظه به لحظه و ژرف نگری به ماهیت اشیا، جانداران و… به وسیله تجربه مستقیم)!

لازم به بیان است کیم کارداشیان سال گذشته میلادی و در مصاحبه‌ای با مجله‌ی مد و سبک زندگی آمریکایی وُگ بر علاقه‌ی خود به معماری به ویژه معماری ژاپن تاکید کرده بود! علاقه‌ای که در طول هفت سال بازسازی خانه خود در کالاباساس (منطقه‌‌ای ویلانشین و خوش آب و هوا در ایالت کالیفرنیا) شکل گرفته است.

کیم کارداشیان و معمار ژاپنی

کیم کارداشیان و معمار ژاپنی

کیم کارداشیان و معمار ژاپنی

منبع: تحریریه آبگینه

مطالب پیشنهادی:


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه