“کجا رفتی برنادت؟” داستان پرطرفدار زندگی زن معمار، برنادت فاکس

“کجا رفتی برنادت؟” داستان پرطرفدار زندگی زن معمار، برنادت فاکس

شخصیت برنادت فاکس یک زن معمار است که داستان زندگی شخصی‌اش در کتاب کجا رفتی برنادت؟ در سال 2012 و فیلمی با همین نام در سال 2019 روایت شده است. از نقاط مثبت فیلم می‌توان به طراحی صحنه و لوکیشن فیلم اشاره کرد که به خوبی زندگی و شخصیت برنادت فاکس را به تصویر کشیده است. برای آشنایی بیشتر با کتاب، فیلم و طراحی صحنه بی‌نظیر فیلم داستان زندگی شخصی برنادت زن معمار با این مطلب از چیدانه همراه باشید…

کی پلاس

رمان کمدی

رمان کمدی “کجا رفتی برنادت؟"

کجا رفتی برنادت یک رمان کمدی است که ماریا سمپل آن را در سال ۲۰۱۲ نوشته‌. داستان در مورد مادر معماری به نام برنادت فاکس است که توسط دختر ۱۵ ساله‌اش بی برنچ روایت می‌شود. این کتاب جوایزی چون جایزه زنان داستانی سال ۲۰۱۳ و جایزه الکس ۲۰۱۳ را برده و یکسال در لیست پرقروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز بوده. تا امروز هم دو بار به فارسی برگردانده شده است. کتاب داستان شخصی و درونی زنی را تعریف می‌کند که درگیر مشکلات متعددی در زندگی‌اش شده. از کار و حرفه‌اش به عنوان معمار گرفته تا تعاملش با محیط و افرادی که در کنار او زندگی می‌کنند.

فیلم سینمایی

فیلم سینمایی “برنادت کجا رفتی؟"

فیلم برنادت کجا رفتی؟ یا Where’d You Go, Bernadette تازه‌ترین فیلم کارگردان مطرح آمریکایی، ریچارد لینکلیتر و اقتباسی از رمانی به همین نام است. یک درام، اسرارآمیز و کمدی که تولید آن در سال ۲۰۱۷ آغاز و در سال ۲۰۱۹ در ایالات متحده امریکا اکران شد. در این فیلم بازیگران محبوبی چون کیت بلانشت در نقش برنادت فاکس، بیلی کروداپ در نقش الگین برنچ و اما نلسون در نقش بی برنچ به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم اثر متوسطی در کارنامه‌ کاری کارگردانش محسوب می‌شود. فیلمساز بدون هیچ بزرگنمایی و تلاش اضافه‌ای، داستان زندگی زن معمار برنادت را به تصویر می‌کشد.

خلاصه‌ داستان فیلم زن معمار برنادت فاکس

خلاصه‌ داستان فیلم زن معمار برنادت فاکس

داستان فیلم Where’d You Go, Bernadette درمورد زن معمار برنادت فاکس است. فیلم با قصه‌ای شخصی و خانوادگی، درباره‌ مسائل و مشکلاتی حرف می‌زند که روزانه بسیاری از ما به شیوه‌های مختلف درگیرش هستیم. از مسائل اجتماعی و روابط گرفته تا مسائل کاری و درونی‌ترین حس‌ها که در نهایت همه حول محور زندگی می‌چرخند. برنادت دچار اضطراب و تشویش است و تمایل به انزوا و گوشه‌گیری دارد. بعد از قبولی دختر نوجوانش در امتحان ورودی یک مدرسه‌ی شبانه‌روزی، دخترک از پدر و مادرش درخواست می‌کند که به عنوان جایزه، به قطب جنوب سفر کنند. این سفر، اضطراب و استرس زیادی وارد زندگی منظم برنادت می‌کند و زمینه‌ساز بحرانی می‌شود که در نهایت منجر به خودشناسی او و حل مشکلاتی می‌شود که سال‌هاست او را درگیر خود کرده‌اند.

طراحی صحنه در خدمت داستان فیلم زن معمار

طراحی صحنه در خدمت داستان فیلم زن معمار

تنها لوکیشن داخلی فیلم که بخش زیادی از زمان فیلم را به خود اختصاص داده، خانه‌ برنادت است. خانه‌ای قدیمی که از هر گوشه‌ سقفش، آب چکه می‌کند و رنگ دیوارش‌هایش پریده، گچ‌هایش پف‌کرده و نیاز به مرمت و رسیدگی دارد. فیلمساز به تک تک جزییات ریز طراحی خانه، توجه ویژه‌ای داشته و به کمک قاب‌های درست و حرکت‌های دوربین، به خوبی حضور و اهمیت این خانه را در دنیای فیلم به مخاطب یادآور می‌شود. خانه‌ برنادت فاکس زن معمار نماد و تجلی زنده‌ای است از وضعیت ذهنی صاحب آن و مشکلاتی که با آنها درگیر است. لینک‌لیتر به زیبایی این قصه‌ شخصی را به تصویر می‌کشد و از هرگونه اضافات و تکنیک‌های دیگری که حتی اندکی به روایت خدشه‌ای وارد می‌کنند، تا حدود زیادی پرهیز کرده است.

مشکلات زن معمار برنادت فاکس در کتاب یا فیلمش

و در آخر

شما هم اگر علاقمند شدید در مورد این داستان کجا رفتی برنادت؟ بیشتر بدانید. می‌توانید روایت زندگی شخصی و مشکلات زن معمار برنادت فاکس را در کتاب یا فیلمش بخوانید یا ببینید.

خانه‌ برنادت فاکس زن معمار

طراحی صحنه خانه‌ برنادت فاکس زن معمار


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه