طراحی خاص دکور برنامه اسکار مهران مدیری؛ صحنه‌ای شیک و جذاب!

طراحی خاص دکور برنامه اسکار مهران مدیری؛ صحنه‌ای شیک و جذاب!

طراحی خاص دکور برنامه اسکار مهران مدیری

مهران مدیری در جدیدترین فعالیت خود در نمایش خانگی، برنامه‌ای با نام اسکار تولید کرده. یک رئالیتی‌ شو با اجرا و کارگردانی خودش و حضور چهره‌های مختلف تلویزیون و سینمای ایران! اسکار یک برنامه چالش‌محور است که با دو عنصر مهم نمایش و کمدی گره خورده است. مسابقه‌ای ترکیبی با حضور ۴ نفر از بازیگران که در ۴ قسمت با هم رقابت می‌کنند. اسکار را می‌توان برنامه‌ای سرگرم‌کننده با انبوهی از هیجانات مثبت و شاد دانست. البته طراحی خاص دکور برنامه اسکار مهران مدیری با دکوراسیون شیک و منحصر به فردش بی تاثیر در جذابیت این رئالیتی شو نیست!

فرش ذوالانواری

در این مطلب به بررسی طراحی خاص دکور و طراحی صحنه، چیدمان دکوراسیون برنامه اسکار مهران مدیری پرداخته خواهد شد. پس در ادامه با چیدانه همراه باشید.

طراحی صحنه برنامه اسکار مهران مدیری

طراحی صحنه برنامه اسکار مهران مدیری

دکور خاص و طراحی صحنه و استفاده از کنتراست رنگ‌های گرم در قاب‌ها را می‌توان از ویژگی‌های طراحی خاص دکور برنامه اسکار مهران مدیری به شمار آورد. این دکور خاص فضای شیکی برای برنامه به وجود آورده و کاملا متناسب با المان‌های یک رئالیتی شو است.

چیدمان رئالیتی شو اسکار، برنامه مهران مدیری

چیدمان رئالیتی شو اسکار، برنامه مهران مدیری

در طراحی صحنه به‌خصوص در چیدمان سعی شده شباهت‌هایی با برنامه اصلی وجود داشته باشد. البته فضا با قاب‌هایی که از بزرگان و مشاهیر سینمای ایران و چهره‌های شاخص کمدی جهان به دیوار آویخته شده، یادآور آخرین سری مجموعه “دورهمی" مدیری نیز خواهد بود. اما این قاب‌ها بی‌ارتباط با محتوای رئالیتی شوی اسکار نیستند.

تلویزیون بزرگ و متحرک دکور برنامه اسکار

از خصوصیات دیگر طراحی صحنه این برنامه، می‌توان به تلویزیون بزرگ و متحرک اسنوا اشاره کرد. که قابلیت‌های مدرن تکنولوژی روز را به رخ بیننده می‌کشد. این تلویزیون بزرگ متحرک زمانی که نیاز نباشد از صحنه بیرون می‌رود و باعث ایجاد تنوع در دکوراسیون صحنه در یک لحظه می‌شود.

دکور برنامه اسکار ساخته مهران مدیری

دکور برنامه اسکار ساخته مهران مدیری

از اصلی‌ترین آکسسوارهای صحنه در طراحی صحنه این رئالیتی شو می‌توان به مجسمه طبعا تقلبی اسکار در ابعاد بزرگ و کوچک اشاره کرد که در نهایت به برنده هر فصل اعطا می‌شود.

طراحی لباس و دکور برنامه اسکار

حتی در کنار طراحی صحنه در طراحی لباس هم سعی شده شباهت‌هایی با برنامه اصلی وجود داشته باشد. برای مثال گریم و لباس نیما شعبان‌نژاد طوری است که خیلی شبیه دستیار برنامه اصلی درآمده است.

ویژگی‌های خاص برنامه اسکار مهران مدیری

ویژگی‌های خاص برنامه اسکار مهران مدیری

اگرچه در قسمت اول اسکار، ضعف‌هایی دیده می‌شود اما نحوه مواجهه مدیری با مخاطبان، اعتماد آن‌ها را جلب کرده و با خود همراه می‌کند. او همان اول صادقانه و صمیمانه می‌گوید: این برنامه کپی‌برداری از برنامه‌ای خارجی به‌نام “تسک مستر" است که می‌توانید نمونه‌های اصلی آن را مشاهده کنید. یا اعتراف می‌کند که ما هنوز خودمان هم نمی‌دانیم قرار است چه اتفاقی بیفتد و مسابقه چه اشکلات و ایراداتی دارد اما قطعا به تدریج بهتر خواهد شد. این روش ارتباطی با طنازی ذاتی مدیری تنیده شده و یک فضای صمیمی و خودمانی به‌وجود ‌آورده که می‌تواند بر جذابیت و گرمای مسابقه بیافزاید.

شاید خود مهران مدیری به عنوان مجری و داور برنامه، مهمترین امتیاز و نقطه قوت این برنامه است. به خصوص طنز کلامی او که به دلیل پررنگ بودن گپ و گفت‌های بین مجری و شرکت کنندگان، سهم و حجم بالایی در ساختار و ورند برنامه دارد. حضور نیما شعبان‌نژاد به عنوان دستیار در کنار مدیری که بخش‌های آیتمی مسابقه را خارج از استودیو مسابقه اجرا می‌کند و با بازیگران حاضر در استودیو کل‌کل می‌کند نیز از نکات جالب این برنامه است.

مهمانان برنامه اسکار همگی از بازیگران و افراد مشهور و شناخته‌شده هستند. در هر فصل از این رئالیتی شو، چهار سلبریتی، دو مرد و دو زن چالش‌هایی را که از طرف مهران مدیری ارائه می‌شود، انجام می‌دهند. پایان هر مرحله، نحوه انجام چالش‌ها، توسط مجری، دستیار او و بینندگان، بررسی می‌شود و امتیاز دریافت می‌کنند. در این مسابقه شرکت کنندگان غیر از چالش اطلاعات عمومی با چالش‌های بازیگری هم روبرو خواهند شد.

 

طراحی خاص دکور برنامه اسکار مهران مدیری

و در آخر

در این مطلب طراحی خاص دکور برنامه اسکار مهران مدیری، طراحی صحنه، چیدمان و ویژگی‌های خاص این رئالیتی شو جذاب بررسی شد. برای آشنایی با دکوراسیون خاص دیگر فیلم‌‌های جذاب ایرانی مطلب طراحی صحنه فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»؛ حال خوش خانه‌های شمال ایران را از دست ندهید.


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه