هزاران شهر ارواح در آمریکا تا سال 2100!

هزاران شهر ارواح در آمریکا تا سال 2100!

هزاران شهر ارواح در آمریکا تا سال 2100!

تا سال ۲۱۰۰، ممکن است هزاران شهر ارواح در آمریکا وجود داشته باشد. این پیش‌بینی براساس تحقیقات جدید دانشگاه ایلینوی، نشان می‌دهد تقریبا نیمی از ۳۰هزار شهر ایالات متحده تا پایان قرن با کاهش شدید جمعیت روبرو خواهد شد. تخمین زده می‌شود این شهرها بین ۱۲ تا ۲۳ درصد کاهش جمعیت داشته باشند. تغییری که احتمالا باعث ایجاد اختلالات در خدمات اساسی مانند حمل و نقل، آب، برق و دسترسی به اینترنت خواهد شد. برای آشنایی با دلایل و روند کاهش جمعیت ایالات متحده و ایجاد شهرهای ارواح در آمریکا با ادامه این مطلب از چیدانه همراه باشید.

کی پلاس

کاهش جمعیت در ایالت‌های آمریکا و ایجاد شهرهای ارواح

کاهش جمعیت در ایالت‌های آمریکا و ایجاد شهرهای ارواح

محققان می‌گویند پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا سال ۲۱۰۰، تمام ایالت‌ها به‌جز نواحی کلمبیا و هاوایی شهرهایی خواهند داشت که با نوعی کاهش جمعیت مواجه خواهند شد. این وضعیت در کشور از منطقه‌ای به منطقه‌ دیگر متفاوت خواهد بود. نتایج نشان می‌دهد ۴۳% از شهرهای ایالات متحده در حال از دست دادن جمعیت هستند، درحالی‌که ۴۰% در حال افزایش جمعیت و ۱۷% باقیمانده، روندهای نوسانی دارند.

تعداد شهرهای رو به کم‌شدن جمعیت در شمال‌شرق و غرب میانه، بیش از مناطق جنوبی و غربی خواهد بود. البته شهرهای زیادی در شمال و غرب میانه، رشد جمعیت خواهند داشت. در کالیفرنیا، سواحل جنوبی ممکن است جمعیت خود را از دست بدهند اما سواحل شمالی جمعیت خود را افزایش می‌دهند. تگزاس و یوتا نیز شاهد کاهش جمعیت در شهرهای خود خواهند بود.

تیم تحقیق برای دستیابی به این یافته‌ها، داده‌های جمع‌آوری‌شده از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ توسط سرشماری ایالات متحده و نظرسنجی جامعه آمریکایی را بررسی کرد. آن‌ها با استفاده از پنج سناریوی احتمالی درباره اقلیم آینده، معروف به مسیرهای اجتماعی، اقتصادی مشترک، از مدل‌های ریاضی برای پیش‌بینی تغییرات در جمعیت‌های شهری استفاده کردند.

عوامل موثر بر کاهش جمعیت ایالات متحده آمریکا و جهان

عوامل موثر بر کاهش جمعیت ایالات متحده آمریکا و جهان

چندین متغیر مختلف مانند افزایش قیمت املاک، افول صنعتی، کاهش نرخ ‌زاد و ولد، مالیات‌های ایالتی و تاثیرات تغییرات آب و هوایی بر روندهای تحقیق تاثیرگذارند.

طبق تحقیقات جمعیت جهان تا پایان قرن 21 کاهش خواهد یافت. اما در سال ۲۰۲۰ جمعیت جهان در سال ۲۰۶۴ با حدود ۹.۷ میلیارد نفر به اوج خواهد رسید. قبل از سال ۲۱۰۰ به ۸.۸ میلیارد نفر کاهش خواهد یافت. گزارش بدبینانه‌تری استدلال می‌کند که جمعیت جهان در سال ۲۰۵۰ با ۸.۶ میلیارد نفر به اوج خواهد رسید. سپس تا سال ۲۱۰۰ به ۷ میلیارد کاهش خواهد یافت.

شهرهای ارواح در ایالات متحده آمریکا

و در آخر

اگر روند کنونی زندگی بشر ادامه پیدا کند، تردیدی نیست که تا پایان این قرن، تنها در آمریکا، دست کم 1500 شهر ویرانه و متروک وجود خواهد داشت. در این مطلب با دلایل ایجاد شهرهای ارواح در ایالات متحده آمریکا آشنا شدید.  برای آشنایی با دیگر شهرهای عجیب دنیا مطلب ساخت بزرگ‌ترین شهر چوبی جهان در استکهلم سوئد! را از دست ندهید.


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه