تاثیر شگفت انگیز یراق آلات بر نمای بصری دکوراسیون

تاثیر شگفت انگیز یراق آلات بر نمای بصری دکوراسیون

به قلم: مهشید بختیاری

شاید شما هم در زندگی خود حداقل یک بار وسوسه شده‌اید که تغییر و تحول قابل توجهی در نمای دکوراسیون پدید بیاورید. بسیاری از ما زمانی که حرف از تغییر چیدمان به میان می‌آید به خریدن وسایل جدید یا تعویض المان‌های بزرگ مانند فرش یا مبلمان فکر می‌کنیم. اما واقعیت این است که صنعت معماری برای تغییر نمای بصری ایده‌های ارزان‌تر و جالب‌تری در چنته دارد. شاید تا به حال به این مساله توجه نکرده باشید اما قطعات و ابزارهای کوچک و جزئی مانند یراق‌آلات تاثیر زیادی بر روی ظاهر دکوراسیون خانه شما دارند. قطعاتی مانند دستگیره کابینت، دستگیره درب و قفل‌ها علوه بر آن که کیفیت و عملکرد فضا را ارتقا می‌دهند می‌توانند فضای لوکس و دلنشینی را خلق کنند. بنابراین توجه به جزئیات از اصول اولیه ساختن یک دکوراسیون شیک و خاص است. در این مطلب با همراهی مجموعه اچ تی ان پرایم قصد داریم شما را با یراق‌آلات مختلفی آشنا کنیم که انتخاب هرکدام از آن‌ها می‌تواند در زیبایی و کیفیت فضای شما بسیار موثر باشد. با ما باشید.

دستگیره درب و یراق آلات کابینت | دستگیره هوشمند اچ تی ان پرایم
diamond+دستگیره درب و یراق آلات کابینت | دستگیره هوشمند اچ تی ان پرایم

یراق آلات چیست؟

یراق آلات واژه‌ای است که برای تمامی ابزارها و تزئینات جانبی پیرامون ما به کار می‌رود. از آن‌ها برای ساخت درب و پنجره، تولید کابینت و سازه‌های مختلف موجود در منازل استفاده می‌شود. شاید از خودتان بپرسید که چرا باید از یراق‌آلات در ساخت و تولید ابزارهای مختلف استفاده کنیم؟

تابلو فرش ریحان

یکی از مهم‌ترین کاربرد یراق‌آلات بحث زیبایی‌شناسی است. مثلا یک درب، کابینت یا کمد را در نظر بگیرید. تعبیه یک دستگیره یا قفل مناسب و مدرن می‌تواند باعث تغییر سبک و فضا شود و بر کیفیت ظاهری محیط بیفزاید. دلیل دیگر استفاده از یراق‌آلات آسان‌تر شدن استفاده از وسایل است. درب کابینتی را تصور دکنید که بدون دستگیره علاوه بر نازیبا بودن تا حدی ناقص و ناکامل هم به نظر می‌رسد و برای باز و بسته کردن آن ناچارید انرژی زیادی مصرف کنید. در ادامه سه مورد از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین یراق‌آلات ساختمانی را معرفی می‌کنیم.

دستگیره کابینت

دستگیره کابینت قطعه‌ای است که از دو یا چند پیچ برای اتصال به درب کابینت استفاده می‌کند. انواع متنوعی از دستگیره کابینت در بازار لوازم ساختمانی وجود دارد که به انواع کلاسیک، مدرن، سرامیکی، مخفی و توکار دسته‌بندی می‌شود. هماهنگ بودن دستگیره کابینت با تم و سبک دکوراسیون آشپزخانه امری ضروری است. بعنوان مثال در یک آشپزخانه مدرن و امروزی معمولا از دستگیره‌های ساده و بدون تزئینات یا دستگیره‌های مخفی استفاده می‌کنند تا کابینت جلوه لوکس‌تری داشته باشد. اما دستگیره‌ای که برای کابینت‌های کلاسیک و پرنقش و نگار انتخاب می‌شود معمولا دارای طرح‌های خاص و اشکال هندسی خاص است.

در کنار بحث زیبایی‌شناسی لازم است تا هنگام خرید دستگیره کابینت به کیفیت و کارایی آن نیز توجه کنید. مواد و متریالی که در تولید دستگیره‌های کابینت استفاده می‌شوند مستقیما بر روی مقاومت و طول عمر آن موثر هستند. تصور کنید پس از خرید و نصب دستگیره‌ها هنگام باز و بسته کردن درب کابینت سر و صدا ایجاد شود و یا پس از مدت کوتاهی دستگیره‌ها دچار خط و خش و تغییر ظاهر شوند، در این صورت است که ناچارید مجددا هزینه کنید و این بار به انتخاب یک جنس باکیفیت روی بیاورید.

دستگیره درب و یراق آلات کابینت | دستگیره هوشمند اچ تی ان پرایم
diamond+دستگیره درب و یراق آلات کابینت | دستگیره هوشمند اچ تی ان پرایم

دستگیره درب

هرکدام از درب‌های ساختمان مشخصه خاص خود را دارند. برخی درب‌ها فلزی، برخی چوبی و تعدادی از آن‌ها َآلومینیومی و شیشه‌ای هستند. بنابراین دستگیره هر درب باید متناسب با متریال و جایگاه آن درب در دکوراسیون انتخاب شود. با پیشرفت صنعت شاهد تنوع گسترده‌ای در زمینه تولید دستگیره درب ساختمان هستیم. دستگیره‌های توپی، اهرمی، آنتی پنیک، دیجیتال و الکترونیکی از انواع معروف بازار یراق‌آلات هستند. از هرکدام از این موارد سبک‌های نوین و لوکسی در بازار موجود است. کافی است نیاز دکوراسیون منزلتان را بشناسید و متناسب با آن خرید کنید.

دستگیره درب و یراق آلات کابینت | دستگیره هوشمند اچ تی ان پرایم
diamond+دستگیره درب و یراق آلات کابینت | دستگیره هوشمند اچ تی ان پرایم

قفل درب

«امنیت» مهم‌ترین چیزی است که هنگام حضور یا عدم حضور در خانه به آن نیاز دارید. به همین دلیل است که اگر گشتی در بازار یراق‌آلات ساختمانی بزنیم انواع و اقسام قفل‌ها را می‌بینیم که هرکدام کارایی خاص خود را دارند. مواد سازنده قفل درب تاثیر زیادی بر روی کیفیت آن دارد. قفل‌های مجموعه اچ تی ان پرایم از نظر مواد تشکیل دهنده به دو سری لوکس و یونیک تقسیم می‌شوند:

قفل سوئیچی لوکس: در سری لوکس، زبانه بالا، پایین و پیشانی استنلس استیل بوده و چهار پهلو که با تحرک دستگیره باعث باز شدن درب می‌شود از جنس برنج است. قطعات داخلی این دستگیره‌ها ضد فرسایش و ضد حریق بوده و برای استفاده در درهای ورودی، اماکن پر تردد از جمله بیمارستان، سینما و … به دلیل تعدد در باز و بسته شدن مناسب هستند.

قفل سوئیچی یونیک: در سری یونیک پیشانی از جنس آهن است و در آبکاری‌های متنوع تولید می‌شود. شب بند و چهارپهلو از جنس برنج است که برای درب داخلی، سرویس و اتاق پیشنهاد می‌شود. اگرچه که در صورت داشتن بودجه محدود می‌تواند برای درب های ورودی نیز مورد استفاده قرار گیرد چرا که ضمانت مادام العمر دارند.

برخی از فروشندگان، دستگیره درب انتخابی شما را در کنار قفل ارزان قیمت می‌فروشند و شما گمان می‌کنید که سود کرده‌اید در صورتی که  قفل‌های با قیمت پایین‌تر از متریال ارزانتری ساخته شده‌اند که در عمر مفید دستگیره تاثیر گذارند.

دستگیره درب و یراق آلات کابینت | دستگیره هوشمند اچ تی ان پرایم
diamond+دستگیره درب و یراق آلات کابینت | دستگیره هوشمند اچ تی ان پرایم

حرف آخر

امروزه اهمیت یراق‌آلات در دکوراسیون داخلی بر کسی پوشیده نیست. فراوانی سبک‌های مختلف دکوراسیون باعث شده است تا یراق‌آلات و اکسسوری‌هایی متناسب با ظاهر و کاربری فضا تولید شوند. بنابراین پیش از خریدن هرکدام از یراق‌آلات باید انواع آن را بشناسید و بدانید که کدام طرح و مدل برای فضای شما مناسب‌تر است و کیفیت ظاهری و عملکردی دکوراسیون شما را بهبود می‌بخشد. از این رو قصد داریم با معرفی یکی از بهترین تولیدکنندگان دستگیره درب و یراق‌آلات کابینت شما را در رسیدن به بهترین انتخاب یاری کنیم.

گروه تولیدی بازرگانی آریا یراق صنعت یکی از پیشگامان بازار دستگیره و یراق آلات است که با هدف ارائه محصولات هوشمند و با کیفیت، در تلاش است با بهره برداری موثر از تکنولوژی روز دنیا رهبری بازار ایران را به دست گرفته و بعنوان یک برند لوکس و ارزش‌افرین شناخته شود. شما نیز می‌توانید با مراجعه به سایت اچ تی ان پرایم محصولات این مجموعه را مشاهده کرده و سفارشات خود را نیز از همین طریق ثبت کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه