پوشاندن بالکن: چگونه در زمستان بالکن گرم داشته باشیم؟

پوشاندن بالکن: چگونه در زمستان بالکن گرم داشته باشیم؟

به قلم: نرگس مهردادیان

چگونه در زمستان بالکن گرم داشته باشیم؟

ما ایرانی‌ها با اینکه از داشتن بالکن در خانه‌ خود لذت می‌بریم، اما پنهان‌کردن آن از دید دیگران برایمان اهمیت زیادی دارد. این موضوع ریشه در فرهنگ ما دارد. معمولا می‌خواهیم بالکن خانه در معرض دید همسایه‌ها نباشد، به خصوص در مناطقی با بافت متراکم که خانه‌ها فاصله کمی از یکدیگر دارند. البته پوشاندن بالکن تنها محدود به پنهان‌کردن آن از دید همسایه‌ها نمی‌شود.

تابلو فرش ریحان

در ویلاها یا برج‌های شمال تهران که بافت متراکم نیست و چشم‌انداز زیبایی دارد، بالکن یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه است. که می‌توان بیشتر لحظات زندگی مانند صرف غذا، مطالعه، استراحت، دورهمی با دوستان و حتی کار کردن را در آن گذراند. بنابراین پوشاندن بالکن در سرمای زمستان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. تا فضایی گرم داشته باشد و از باران و برف در امان باشد.

خوشبختانه امروز راه‌های متنوع و جدیدی برای پوشاندن بالکن وجود دارد که با آن‌ها دیگر نیازی نیست سراغ وسایلی برویم که ظاهر زیبایی ندارند. در این مقاله به ترفندها و روش‌های پوشاندن بالکن در زمستان و گرم نگه‌داشتن آن پرداخته می‌شود. پس با این مطلب از چیدانه همراه باشید.

انواع ترفندها و روش‌های پوشاندن بالکن در زمستان

انواع ترفندها و روش‌های پوشاندن بالکن در زمستان

نشستن در بالکن آن هم در سرمای زمستان ‌جور دیگری لذت بخش است. وقتی هوا سرد باشد، باران یا برف ببارد و در سکوت شب‌ شهر، گذراندن وقت در بالکن حال و هوای آدم را عوض می‌کند. پس با انواع ترفندها و روش‌های پوشانیدن بالکن آشنا شوید.

پوشاندن بالکن با پنجره شیشه‌ای

پوشاندن بالکن یا تراس با پنجره شیشه‌ای

پنجره شیشه‌ای یکی از روش‌های زیبا و شیک برای پوشاندن بالکن است. این روش برای انواع خانه‌ها از ویلاهای بزرگ و مدرن گرفته تا خانه‌های کوچک مناسب است. اگر می‌خواهید حریم شخصی‌تان بیشتر حفظ شود می‌توانید از رنگ‌های مختلف شیشه‌های مات با توجه به سلیقه و چیدمان بالکن استفاده کنید. حتی می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر از شیشه‌های ضد صوت استفاده کنید تا آرامش بیشتری در بالکن داشته باشید. مزایای پنجره شیشه‌ای برای پوشش بالکن:

  • زیبایی و یکپارچگی بالکن
  • جلوگیری از ورود ذرات گردوغبار، رطوبت و باران
  • جلوگیری از ورود حشرات

پوشاندن بالکن با پلی‌کربنات

پوشاندن بالکن با پلی‌کربنات در زمستان

اگر به دنبال روشی مقرون‌به‌صرفه برای پوشاندن بالکن یا تراس هستید، از پلی‌کربنات‌ها استفاده کنید. پلی‌کربنات‌، پلاستیک‌هایی شفاف و محکم هستند که در قسمت‌های مختلف خانه مانند سقف استخر و پاسیو هم به‌کار می‌روند. این روش ظاهری زیبا به بالکن می‌بخشد و با هر نوع سبک دکوراسیونی هماهنگ است.

پوشاندن بالکن با طلق

پوشاندن بالکن با طلق

کم‌هزینه‌ترین راه پوشاندن بالکن استفاده از طلق است. طلق‌ها در رنگ‌ها و جنس‌های مختلف موجود هستند و می‌توان با توجه به سلیقه و دکوراسیون، آن‌ها را انتخاب کرد. دیگر مزایای طلق برای پوشش بالکن:

  • نصب ساده و راحت
  • جلوگیری از ورود ذرات گردوغبار
  • امکان استفاده برای سقف

پوشاندن بالکن با برزنت

پوشاندن تراس با برزنت در زمستان

پوشاندن بالکن با برزنت یکی از قدیمی‌ترین روش‌هاست. برزنت‌ها پارچه‌هایی ضخیم و مقاوم هستند که در فصول سرد مانع نفوذ رطوبت و باران به فضای داخل بالکن می‌شوند. ماندگاری بالایی دارند و می‌توان تا سال‌ها از آن‌ها استفاده کرد. البته اگر زیبایی بالکن برای شما اهمیت دارد، بهتر است غیر از سقف از روش‌های دیگر پوشاندن بالکن استفاده کنید.

پوشاندن بالکن با حصیر و چوب

پوشاندن بالکن با حصیر و چوب

اگر به سبک روستیک علاقه دارید از متریال طبیعی حصیر و چوب برای پوشش بالکن استفاده کنید. این روش حال و هوای طبیعت را به بالکن ‌آورده و با شرایط اقلیمی مختلف سازگار است. می‌توانید هر زمان خواستید آن را جمع کنید و با خود به منزل جدید ببرید. البته حصیرها بافت یکدستی ندارند و به‌طور کامل مانع نفوذ رطوبت نمی‌شوند، پس برای زمستان مناسب نیستند. برای جلوگیری از سرمای زمستان، دو روش پوشاندن بالکن با پنجره شیشه‌ای و چوب را با هم ترکیب کنید.

پوشاندن بالکن با چتر

پوشاندن تراس با چتر

چتر انتخاب مناسبی برای بالکن‌های بزرگ با سقف بلند است. این روش باعث می‌شود که بالکن دکوراسیون کلاسیک و سنتی داشته باشد و برای طراحی ویلاها و باغ‌ها مناسب خواهد بود. اگر بالکن بزرگی ندارید از مدل‌های تاشو چتر با ارتفاع قابل تنظیم استفاده کنید. این روش تنها از باران و برف شما را حفظ می‌کند اما مانع نفوذ سرما نمی‌شود!

روش برای پوشاندن بالکن در زمستان

و در آخر

در این مقاله با انواع روش برای پوشانیدن بالکن در زمستان آشنا شدید، که هر یک مزایا و معایبی داشتند. برای این کار باید متریالی انتخاب کنید که مانع نفوذ سرما شود، ظاهری زیبا داشته باشد و فضایی گرم و صمیمی ایجاد کند. اگر شما هم از گذراندن وقت در بالکن لذت می‌برید و برای شروع زمستان لحظه‌شماری می‌کنید، از پنجره‌های شیشه‌ای، طلق، پلی کربنات یا ترکیب آن‌ها برای پوشاندن بالکن خانه‌تان استفاده کنید.

برای آشنایی با دیگر ترفندهای دکوراسیونی مطلب ترفندها و ایده‌های‌ آسان و ارزان برای نو کردن مبل کهنه راحتی! را از دست ندهید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه