Chidaneh.com placeholder image

اتاق خواب والدین، ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون آن

به قلم: المیرا فلاحیان

از آن جایی که بسیاری از افراد، حدود یک سوم از عمر خود را در اتاق خواب سپری می‌کنند، پس در نتیجه دیزاین و دکوراسیون داخلی آن از اهمیت بالایی بر خوردار است. والدین نیز از این قاعده مستثنی نیستند و آنان نیز به اتاق خوابی زیبا و پر از آرامش برای گذران وقت و یا خواب راحت نیازمندند. اگرچه امروزه برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب والدین زمان کمتری صرف می‌شود، اما ما در ادامه ایده‌هایی را برایتان آماده کرده‌ایم که با کمک آن‌ها بتوانید اتاق خواب والدین خود را به زیباترین شکل ممکن طراحی نمایید.

اتاق خواب والدین

بدیهی است که برای دکوراسیون اتاق خواب والدین بسته به سن و روحیات آن‌ها می‌توانید از الگو‌های مختلفی استفاده نمایید. به عنوان مثال برای والدین کم سن و سال‌تر رنگ‌های شاد مناسب‌تر بوده و برای والدینی که پا به سن گذاشته‌اتد معمولا بهتر است از رنگ‌های سنگین‌تر استفاده نمایید. به هنگام طراحی دکوراسیون اتاق خواب والدین در نظر داشته باشید که اولویت را آرامش و احساس راحتی آن‌ها در اتاق خواب قرار دهید و متناسب با همین اولویت اقدام به طراحی آن نمایید. در ادامه این مطلب با چیدانه همراه باشید تا ایده‌های ساده‌ای که می‌توانند یک اتاق خواب ساده را به اتاق خواب مورد علاقه والدینتان بدل کنند، معرفی نماییم.

سرویس خواب بالسا
اتاق خواب والدین

1. از پالت رنگی جذاب استفاده کنید

معمولا والدین و به خصوص آن دسته والدینی که سن بیشتری دارند، تمایل زیاوی به گذراندن زمان خود در اتاق خواب دارند. پس به هنگام طراحی دکوراسیون اتاق خواب والدین باید دقت کنید که از لوازم و رنگ‌هایی کمک بگیرید که موجب افزایش روحیه آن‌ها شده و در عین حال نیز برویشان آرامش‌بخش باشند.

از رنگ‌های شاد و جذاب استفاده کنید تا والدین‌تان تفاوت میان اتاق خواب خود و قسمت‌های دیگر خانه را به وضوح تشخیص دهند. این موضوع همچنین سبب می‌گردد که انرژی‌های مثبت به سمت والدین‌تان بیایند.

اتاق خواب والدین

از رنگ‌های گرم و ترکیب رنگ‌های قهوه‌ای، طلایی، نارنجی و زرد استفاده کنید. مطمئن شوید که رنگ‌ها حالتی خسته کننده به اتاق نبخشیده‌اند و یا در استفاده از هریک از رنگ‌ها افراط نکرده‌اید. اگر والدین‌تان رنگ مورد علاقه مشخصی دارند، سعی کنید این رنگ‌ها را نیز در دکوراسیون اتاق خواب والدین به کار گیرید.

مطلب پیشنهادی:  طراحی اتاق خواب مستر متناسب با نیازهایتان

2. تخت خوابی با ارتفاع متناسب بخرید

بدون شک اصلی‌ترین عنصر هر اتاق خواب، تخت خواب آن می‌باشد. اگر والدین‌تان سن کمی ندارند و پا به سن گذاشته‌اند، قطعا نشستن روی ارتفاعات کم برایشان دشوار خودهد بود. به همین خاطر پیشنهاد ما به شما این است که تخت خوابی با ارتفاع مناسب تهیه نمایید. ارتفاع پیشنهادی تخت خواب بین 20 الی 23 اینچ فاصله از زمین می‌باشد.

اتاق خواب والدین

از آن جایی که در صورت کوتاه بودن یا بلند بودن بیش از حد ارتفاع تخت خواب، ممکن است والدین دچار پا درد و زانو درد شوند، پس در نتیجه لازم است به هنگام انتخاب تخت خواب برای دکوراسیون اتاق خواب والدین، دقت کافی را به خرج دهید و تخت خوابی با ارتفاع متناسب با قد والدین‌تان خریداری نمایید.

اتاق خواب والدین

3. از کفپوش‌هایی با ضخامت بیشتر استفاده کنید

یکی از خطراتی که میتواند والدین را تهدید نماید، این است که به دلیل راه رفتن روی کفپوش‌های نامناسب و یا با ضخامت کم، دچار مشکلات بسیار زیادی از جمله پا درد شوند. برای این که از این مشکل پیشگیری کنید، سعی کنید که به جای استفاده از کفپوش‌های با ضخامت کم، از کفپوش‌های ضخیمتر و کفپوش‌های ضدلغزش استفاده کنید. در این موارد پارکت‌ها و لمینت‌ها گزینه بسیار مناسبی به حساب می‌آیند.

اتاق خواب والدین

راهکار پیش روی دیگر این است که تمام قسمت‌های اتاق را به صورت سرتاسری موکت کنید. دقت داشته باشید که استفاده از قالیچه و پادری‌های کوچک به هیچ عنوان توصیه نمیشود. زیرا میتوانند سبب پدید آمدن درد‌هایی از قبیل پا درد و کمر درد شوند.

مطلب پیشنهادی:  اتاق خواب های لوکس با رنگ طلایی!

4. فضایی برای راه رفتن آن‌ها در نظر بگیرید

از قرار دادن مبلمان بزرگ، میز‌ها و هرگونه کاناپه در دکوراسیون اتاق خواب والدین بپرهیزید. کمد والدینتان را در گوشه‌ای از قرار دهید و قسمت مشخصی را خالی بگذارید تا پدر و مادرتان بتوانند به سادگی در این قسمت راه بروند و وجود وسایل دست و پایشان را نگیرد.

اتاق خواب والدین

البته میتوانید بسته به سلیقه و خواسته آن‌ها از المان‌های کوچکی مانند یک باکس کشو، یک میز کوچک و یا یک صندلی مطالعه نیز در دکوراسیون اتاق خواب والدین کمک بگیرید. قرار دادن وسایل بیش از حد در اتاق خواب میتواند سبب گردد که فضای اتاق خواب کمی گرفته و خفه به نظر برسد. در نتیجه نیز سبب میگردد که والدینتان حس چندان خوبی را در آن‌ها تجربه ننمایند. پس اگر اولویت خود را راحتی و آرامش والدینتان قرار دهید، هرگز از اشیای بزرگ و اضافی در اتاق خواب استفاده نخواهید کرد.

اتاق خواب والدین

مطلب پیشنهادی:  8 وسیله که اتاق خواب شما کم دارد!

5. اجازه دهید نور مستقیم خورشید به داخل اتاق بیاید

اتاق خواب والدینتان بابد به گونه‌ای طراحی شود که نور مستقیم و کافی به درون اتتق بتابد. تابش مستقیم آفتاب میتواند روی سلامتی افراد تاثیرگذار باشد. این آفتاب باکتری‌ها و قارچ‌ها را از اتاق دور میکند و همین موضوع نیز سبب گشته که آفتاب مستقیم برای کسانی که بیماری‌های تنفسی دارند، مفید و کاربردی باشد.

اتاق خواب والدین

فارغ از نور طبیعی که به اتاق خواب والدین میتابد، بهتر است اتاق خواب را از لحاظ نور‌های مصنوعی نیز تامین نمایید. میتوانید از آباژور‌های دکوری زیبا و رو میزی استفاده نمایید.

مطلب پیشنهادی:  اتاق مستر شیک، 4 تور خانه گردی چیدانه با 4 نکته طراحی!

6. کمی گل و گیاه در اتاق قرار داده و امید را افزایش دهید

مراقبت و نگهداری از گل و گیاهان خانگی می‌تواند تاثیرات مثبتی در روحیات صاحب یا صاحبان اتاق داشته باشد. این گیاهان حس امید و محبت را افزایش داده و استرس و نگرانی را کم می‌کنند. علاوه بر تمام این‌ها داشتن گل و گیاه می‌تواند راه بسیار خوبی برای گذران وقت باشد. از سویی نیز رنگ سبز گیاهان، رنگی بسیار آرامش‌بخش و چشم نواز می‌باشد.

اتاق خواب والدین

بسیاری از گیاهان نیز دقیقا مانند تصفیه کننده‌های هوا عمل می‌کنند و سبب می‌گردند که هوای اتاق کاملا سالم و بدون میکروب باشد. پس فراموش نکنید که قرار دادن یک یا دو گیاه کوچک در دکوراسیون اتاق خواب والدین می‌تواند تاثیر تاثیر بسزایی بر زیبایی اتاق داشته باشد.

اتاق خواب والدین

اگر اتاق خواب ولدین دارای تراس یا بالکن باشد، می‌توانید گیاهان را در آنجا نگهداری کنید که طبیعتا عقلانی‌تر و منطقی‌تر خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:  یک اتاق خواب ایده آل!

7. لوازم مهم را در دسترس آن‌ها قرار دهید

این گزینه بیشتر برای والدینی است که سن و سال بیشتری دارند. با توجه به سن بالای آن‌ها بهتر است برخی لوازم و اشیای مهم و ضروری را در دسترس آن‌ها قرار دهید. یک کشو و یا میر مخصوص در نزدیکی آن‌ها قرار دهید و لوازم ضروری را داخل آن بگذارید. این لوازم ضروری میتوانند به شرح زیر باشند:

  • یک تلفن با دکمه تماس اضطراری
  • دارو‌ها
  • آب
  • بیسکوئیت یا هرنوع غذای آماده خوردن
اتاق خواب والدین

در کنار تمام نکات گفته شده سعی کنید حتما روی دیوار اتاق خواب والدین عکس‌های مورد علاقه خانوادگیشان را نصب کنید. قرار دادن این عکس‌ها علاوه بر اینکه جلوه‌ای منحصر به فرد به دکوراسیون اتاق خواب والدین میبخشد، حس زیبایی را نیز در درون آن‌ها فعال میسازد. دقت داشته باشید که حتما سلیقه والدین را نیز در دکوراسیون اتاق خواب دخالت دهید تا فضای اتاق خواب برایشان جذاب و دلنشین باشد.

منبع: hipcouch

مطالب زیر درباره دکوراسیون اتاق خواب نیز برایتان مفید خواهد بود:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه