Chidaneh.com placeholder image

مشخصات مبل خوب، چطوری از کیفیتش مطمئن بشیم؟

به قلم: گلنار

کیفیت یک مبل بسیار فراتر از چیزی است که در ظاهر به ما نشان می دهد. به همین دلیل است که دو مبل کاملا مشابه می توانند دو کیفیت کاملا متفاوت داشته باشند. مسلما زیبایی و ظاهر مبل اهمیت بسیار زیادی دارد اما در نهایت آن چه که در مراحل ساختش اتفاق می افتد کیفیت آن را مشخص می کند. در ادامه ویژگی های مهم هر یک از این عوامل را با هم بررسی می کنیم. 

سرویس خواب بالسا

مشخصات مبل باکیفیت چیست؟

شاید فکر کنید که تشخیص کیفیت یک مبل باید توسط متخصص انجام شود، که البته تفکر درستی هم هست. اما این بدان معنا نیست که خود شما نتوانید چنین کاری انجام دهید! با داشتن برخی اطلاعات کلی و پریس از فروشنده تا حدودی با این موضوع شناخت پیدا می کنید. به طور کلی برای آن که بتوانید کیفیت یک مبل را بسنجید باید معیارهای مختلفی از جمله

  • فریم
  • نشیمن گاه و تکیه گاه
  • تودوزی

آن را بررسی نمایید. 

مبلمان چوب و رنگ
مبلمان نئوکلاسیک لیمویی نشیمن
مبلمان چوب و رنگ

فریم مبل باکیفیت

دوام و ماندگاری یک مبل در طول مدت استفاده به فریم و چهارچوب آن بستگی دارد. فراموش نکنید که یک مبل با کیفیت همیشه محکم خواهد بود. بنابراین در این مورد به دو موضوع چوص به کاررفته در ساخت مبل و اتصالات آن دقت نمایید. چوب های مقاوم با روکش مناسب اهمیت زیادی دارند. گاهی اوقات از اتصالات جانبی برای تقویت اتصالات اصلی استفاده می شود. بنابراین مبل نباید صدایی در حین تکان خوردن داشته و باید به صورت متعادل روی زمین بایستد. در مورد مبلمان های فلزی نیز باید توجه داشته باشید که گوشه ای تیز تا بیرون زدگی در جایی از مبل وجود نداشته باشد.

مطلب پیشنهادی : 

مبلمان نقشینه
مبلمان چستر مدرن دو رنگ
مبلمان نقشینه

نشیمنگاه و تکیه گاه مبل باکیفیت

نشیمنگاه و تکیه گاه نیز عناصر مهمی در تعیین کیفیت یک مبل هستند. در ابتدا باید با نشستن بر روی مبل از استاندارد بودن اندازه ها و ارگونومی آن مطمئن شوید. یک مبل خوب باید در هنگام نشستن پاها و کمر را در یک زاویه مناسب قرار دهد. علاوه بر این که فریم به خوبی تکیه گاه را نگاه می دارد، کمر را نیز در یک پوزیشن راحت نگه می دارد. این نکته را فراموش نکنید که استانداردها و زوایا در مبل راحتی و مبل کلاسیک تفاوت دارند و شما باید مطمئن باشید که کدام را برای استفاده روزانه نیاز دارید.

مطلب پیشنهادی : 

مبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران
سرویس مبلمان شیک نشیمن به سبک مدرن
diamondمبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران

تودوزی مبل با کیفیت

قبلا در زمینه مناسب ترین پارچه رومبلی صحبت های زیادی داشتیم، اما می خواهم توجه شما را به موضوع دیگری جلب کنم. تودوزی مبل بر راحتی و مقاوت آن در طول زمان تاثیر مستقیم می گذارد. درست است که فنر و تسمه کشی، که در ساخت مبل به کار می روند، اهمیت زیادی نیز دارند؛ اما این که داخل مبل با چه پوششی پر می شود موضوع دیگری است. معمولا این تودوزی ها با

  • فوم
  • الیاف ویسکو و
  • لایکو

انجام می پذیرند. در زمان های قدیم از اسفنج ها استفاده می شد اما امروزه فوم ها به خاطر دوام بیش تر، نرم بودن و قابلیت ارتجاع کاربرد بیش تری دارند. اگر واقعا به دنبال کیفیت بالا برای مبلمان می گردید باید بدانید که همه این موارد در تمام قسمت های مبل به کار نمی روند. به طور مثال الیاف ویسکو با وجود نرم و راحت بودن بیش تر برای دسته ها و پشتی مبل های راحتی به کار رفته و به دلیل کمی حالت ارتجاعی، کم تر برای نشیمن گاه استفاده می شوند. لایکو نیز بر روی فوم دسته ها و تکیه گاه قرار گرفته تا حالت ارتجاعی و دوام بیش تری یه وجود آورد. 
 

برای سفارش مبلمان مورد نظر خود می توانید سری به بخش اهالی فن چیدانه بزنید.

در مورد مبلمان بیش تر بدانید :

مجری: انسیه عطایی | فیلمبردار: محمد حسن جمالی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه