Chidaneh.com placeholder image

تفاوت مبل استیل و کلاسیک چیست؟ 4 فرق مبل کلاسیک و سلطنتی

به قلم: فائزه میرسلطانی

در این مطلب از راهنمای خرید مبلمان منزل می‌خواهیم تفاوت مبل استیل و کلاسیک را بررسی کنیم. دو سبک کلاسیک و استیل (سلطنتی) در مبلمان، از پر طرفدارترین انواع مبلمان در بین ایرانی‌ها هستند. در تصور بسیاری مبل کلاسیک با استیل در یک سبک قرار می‌گیرند و تفاوتی ندارند. اما این دو سبک با وجود شباهت‌های بسیاری که دارند، تفاوت‌هایی نیز دارند.

در این مطلب از چیدانه قرار است با همراهی گروه مبلمان چوب خط به بررسی فرق مبل استیل و کلاسیک بپردازیم و از امتیازهای استفاده از سبک مبل کلاسیک در خانه برایتان بگوییم.

اسکای اسکرپر
تفاوت مبل استیل و کلاسیک

فرق مبل کلاسیک و سلطنتی (استیل) چیست؟

تفاوت مبل استیل و مبل کلاسیک را می‌توان به صورت زیر دسته‌بندی نمود:

1. تفاوت مبل استیل و کلاسیک از نظر طراحی جزئیات

شاید در نگاه اول طراحی مبل کلاسیک و استیل بسیار به همدیگر شباهت داشته باشند، اما در جزئیات تفاوت‌های اساسی دارند که سبب می‌شوند بنا به سلیقه هرکدام گزینه‌ مناسب‌تری از دیگری باشند. اولین فرق مبل کلاسیک و سلطنتی تفاوت در طراحی جزئیات است. 

اگر به طراحی این دو سبک مبل دقت کنید، متوجه خواهید شد که مبل کلاسیک به نسبت مبل استیل یا همان استیل، طراحی کاربردی‌تر و ساده‌تری دارد و در عین حال سبک اصیل‌تری دارد. همچنین سبک کلاسیک کمتر از سبک میل استیل با سلیقه مدرن امروزی تناقض دارد و انتخاب خوبی برای کسانی است که علاوه بر اصالت سبک و به طراحی شیک و راحتی کار هم می‌اندیشند. مبل استیل، جزئیات بیشتری در طراحی و تراش‌های اسکلت کار دارد و در کنده‌کاری آن پیچیدگی‌های بیشتری نسبت به مبلمان کلاسیک وجود دارد.

مبلمان چوب خط
ست مبلمان نئوکلاسیک چوبی
مبلمان چوب خط

مبلمان چوب خط
انواع مبلمان کلاسیک و نئوکلاسیک چوبی
مبلمان چوب خط

تفاوت مبل استیل و کلاسیک

2. تفاوت مبل استیل و کلاسیک از نظر وزن مبلمان

دومین فرق مبل کلاسیک و استیل با یکدیگر، تفاوت در میزان چوب مصرفی آنها در طی فرآیند ساخت است. به دلیل پیچیدگی‌های کنده‌کاری که در طراحی مبلمان استیل نسبت به کلاسیک وجود دارد، میزان چوب مصرفی آن به مراتب بیشتر از سبک کلاسیک است. به همین دلیل یکی از مزیت‌های مبلمان کلاسیک نسبت به سبک مبلمان استیل یا همان استیل، سبک‌تر بودن وزن آن است.

مبلمان چوب خط
انواع مبلمان کلاسیک و نئوکلاسیک چوبی
مبلمان چوب خط

3. فرق قیمت مبل استیل و کلاسیک

همچنین به دلیل مصرف چوب کمتر، تفاوت هزینه دیگر تفاوت مبل کلاسیک و استیل با یگدیگر است و معمولا مبل کلاسیک قیمت مناسب‌تری نسبت به مبل استیل دارد. البته این به معنی کیفیت کمتر چوب مصرفی در مبلمان کلاسیک نیست و تنها تفاوت در کمیت چوب است. چوب راش بهترین نوع چوب برای مبلمان کلاسیک است و علاوه بر ظاهر زیبا، عمر بیشتری نیز دارد.

تفاوت مبل استیل و کلاسیک

4. تفاوت مبل استیل و کلاسیک از نظر سِت

مبلمان کلاسیک انتخابی مناسب برای خانه‌های کوچک هستند. تفاوت در تعداد مبلمان در هر ست، دیگر فرق مبل کلاسیک و استیل با یکدیگر است. مبل استیل معمولا از کاناپه 3 نفره ،4 تا مبل تک نفره و 2 تا صندلی میزبان تشکیل شده است. این مبلمان علاوه بر جزیئیات و پیچیدگی‌های بیشتر در طراحی، در تعداد مبلمان نیز بیشتر از سبک کلاسیک است. زیرا سبک کلاسیک معمولا در تعداد 7 نفره تولید می‌شود و شامل دو کاناپه 3 نفره و  و 4 تا مبل تک نفره است. بنابراین برای خانه‌هایی با متراژهای کم، الویت با مبل کلاسیک است و بهتر است سراغ مبل استیل نروید.

مطلب مرتبط: روش های چیدمان مبلمان 7 نفره

مبلمان چوب خط
انواع مبلمان کلاسیک و نئوکلاسیک چوبی
مبلمان چوب خط

مبلمان چوب خط
ست مبلمان نئوکلاسیک چوبی
مبلمان چوب خط

در زمان خرید مبل کلاسیک یا استیل به چه نکاتی توجه کنیم؟

به گفته کارشناسان در مجموعه مبلمان چوب خط این نکات قبل از خرید مبلمان استیل یا کلاسیک ضروریهستند:

  • از برندی مرغوب خرید کنید تا از نتیجه خریدتان راضی باشید.
  • کیفیت پارچه رومبلی، مهم‌ترین عامل افزایش کیفیت مبلمان است و در زمان خرید مبل کلاسیک یا استیل حتما به این نکته توجه کنید.
  • استفاده از چوب مرغوب همچون راش، در زیبایی و عمر مبل کلاسیک یا استیل بسیار اثرگذار است و باید در هنگام خرید به این موضوع توجه کنید.
  • توجه به سلیقه، بودجه و متراژ خانه نیز از دیگر نکات مهمی است که در هنگام خرید مبلمان کلاسیک یا سلطنتی باید به آن توجه کنید.

در پایان فراموش نکنید که در هنگام خرید و انتخاب مبلمان به نکات گفته شده در مورد تفاوت مبل کلاسیک و سلطنتی حتما توجه کنید. 

در صورت تمایل می‌توانید از بخش ثبت سفارش چیدانه برای خرید مبلمان نئوکلاسیک یا کلاسیک اقدام کنید.

مطالب پیشنهادی بیشتر:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه