Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی مطب، 5 معماری معاصر ایرانی!

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: تجربه ی حضور در یک مطب که به هر سمتش می نگری آرامش را به عمق جانت تزریق می کند شاید خواسته ی خیلی از ما باشد، اصولا در طراحی داخلی مطب یک پزشک علاوه بر در نظر گرفتن جزییات و ضوابط طراحی ریز فضاها باید طراحی داخلی آرامش بخشی را داشته باشد که در ذهن کاربر تصویری از آرامش و شفا را ایجاد و تحمل درد و رنج را برای او کمتر کند. به همین منظور امروز در چیدانه قصد داریم شما را با طراحی های برجسته مطب پزشکان منتشر شده در چیدانه آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید. 

مهندسین مشاور معماری زما - رضا مفاخر
معماری داخلی پروژه 25 میلیمتری
مهندسین مشاور معماری زما - رضا مفاخر

قالیشویی ادیب

طراحی داخلی مطب دندان پزشکی 25 میلیمتری 

پروژه طراحی داخلی مطب ۲۵ میلیمتری تخریب کامل و بازسازی مجدد یک واحد اداری با مساحت کل۱۵۰ مترمربع در ساختمانی واقع در ابتدای خیابان پل رومی تهران می باشد. سازه ساختمان اسکلت بتنی بوده و هندسه کشیده ای در راستای شمالی- جنوبی دارد. با وجود جبهه های نورگیر ساختمان در مجاورت خیابان پل رومی و کوچه مقابل آن در جنوب، طول زیاد زمین و عمق اندک نفوذ نور موجب گردید محیط دلگیر و خشک اداری موجود، کارفرما را بر آن دارد که فضایی گرم و دلنشین داشته باشد. مطلب طراحی کم هزینه و بی نظیر در دندان پزشکی ۲۵ میلی متری تهران جزییات بیشتری از این پروژه در اختیار شما قرار می دهد. 

استودیو معماری بوژگان
دکوراسیون چوبی مطب پزشکی
استودیو معماری بوژگان

طراحی داخلی و بازسازی مطب تهران

  • موقعیت: ولیعصر،تهران،ایران
  • دفتر معماری: استدیو معماری بوژگان
  • معماران: حامد بدری احمدی، مرتضی شعبانی فر، پرستو پیرایی
  • مساحت: ۱۵۰ متر مربع

کارفرمای این مطب، پزشکی است متبحر که به دلیل افزایش تعداد مراجعین درسال های اخیر، واحد جنبی مطب خود را خریداری نمود تا فضایی بزرگتر و با کیفیت تر دراختیارداشته باشد. صورت مساله تیم طراحی متشکل از حامد بدری احمدی، مرتضی شعبانی فر و پرستو پیرایی در طراحی این پروژه، تجمیع این دو واحد و تبدیل آن به مطبی جدید برای کارفرما بود که در نهایت توانستند با طراحی منحصر به فرد خود عنوان تقدیر شده در نهمین جایزه معماری داخلی ایران را از آن خود کنند. برای مشاهده جزییات بیشتر این پروژه به مطلب بازسازی مطب با دکوراسیون چوب و سرامیک! مراجعه کنید.

رضا نجفیان / رنا دیزاین
پروژه دندانپزشکی ظفر
رضا نجفیان / رنا دیزاین

طراحی داخلی مطب دندان پزشکی ظفر

  • موقعیت: تهران،ایران
  • دفتر معماری: رنا دیزاین 
  • معمار: رضا نجفیان
  • مساحت: ۸۰ متر مربع

خلق فضایی که احساس آرامش و پاکیزگی را در عین دوری از رخوت و سکون در ذهن مخاطبان بیدار سازد از نخستین اولویت های طراحی داخلی مطلب ظفر بوده است. فرآیند شکل یابی فضا، با حذف دیوارها و جداکننده های موجود و افزودن لفافی سپید گون بر جداره های موجود و شکل بخشیدن به آن آغاز می شود. با مراجعه به مطلب طراحی مطب دندانپزشکی بدون درد در تهران! می توانید با جزییات بیشتری از روند طراحی این مطب آشنا شوید.

طراحی داخلی مطب آماج درمان

طراحی داخلی مطب آماج درمان

کلینیک آماج درمان پروژه یک اتاق جراحی کالیبراسیون با مساحت ۴۵۰ مترمربع در زمینی ۵۰۰ مترمربعی است که در پارک فناوری پردیس – ۲۰ کیلومتری شمال شرق تهران – واقع شده است. در این پروژه به عواملی مانند ماهیت، عملکرد و مکان توجه ویژه ای شده و کوروش رفیعی در طراحی این ساختمان از طبیعت الگوبرداری کرده است، به اعتقاد وی، هر ساختمان یک شی طبیعی است. مطلب معماری ساختمان آماج درمان در پارک فناوری پردیس جزییات بیشتری از این پروژه را در اختیاز شما قرار می دهد.

 طراحی داخلی کلینیک دندان پزشکی آرمان

طراحی داخلی کلینیک دندان پزشکی آرمان

  • موقعیت: ساری،مازندران،ایران
  • دفتر معماری: دفتر کاما
  • معماران:  ایمان شفیعی، بهزاد منشگر
  • مساحت: 70 متر مربع

ساختمان پروژه واقع در شهر ساری، مانند بسیاری از ساختمان های این گونه بر اساس پلانی با کنج ها، قناسی ها و زوایای متعدد ساخته شده بود. در تضاد با برخورد متداولی که در پروژه های بازسازی فضاهای داخلی صورت می گیرد، ما بدون تغییر فیزیکی سطوح موجود یا سعی در پوشاندن آن ها، فضایی را درون فضای اولیه جای دادیم تا به کیفیات فضایی متفاوتی دست یابیم. این هندسه باعث می شود تا حوزه هایی از فعالیت ها، نظم طبیعی خود را پیدا کنند و فضاهای  باقی مانده که شامل عملکردهای خدمات دهنده( آشپزخانه، سرویس بهداشتی، رختکن، انبار، فضای گل و گیاه) می شوند در اطراف این هندسه شکل بگیرند. مطلب کلینیک دندان پزشکی آرمان ،بازسازی متفاوت در مازندران جزییات بیشتری از این پروژه در اختیار شما قرار می دهد. 

برای اینکه بتوانید پروژه ی خود را در بخش پروژه های برجسته چیدانه با نام خودتان ثبت کنید کافی است، عکس پروژه و مشخصات خود را به تلگرام چیدانه ۰۹۰۳۵۵۵۰۱۴۸ ارسال کنید. اهالی فن چیدانه مکانی است که معماران و متخصصان حوزه ساخت و دکوراسیون داخلی می توانند عضو شده و پروژه های خود را به نمایش بگذارند. اگر شما هم صاحب کسب و کاری در این زمینه هستید، هر چه زودتر دست به کار شوید و پروژه ی خود را با مردم ایران به اشتراک بگذارید.

نویسنده: ثمینا فراهانی| تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه