Chidaneh.com placeholder image

تزیین سینی چای، با این 12 ایده لبخند بر لب مهمانتان بنشانید!

به قلم: تحریریه چیدانه

مهمان نوازی از دیرباز از سنت ها و البته عادات ما ایرانی ها به حساب می آمده است. در طول دوره های مختلف تاریخ این مرز و بوم، خانواده های ایرانی مهمان نوازی را به کمال خود رسانده بودند و این سنت، امروزه نیز از اجدادمان به ما به ارث رسیده است. مهمان نوازی ما از برق انداختن و تمیز کردن دکوراسیون منزل گرفته تا انواع خوراکی های خوشمزه چیدمان شده بر روی میز را شامل می شود؛ اما شاید خیلی از ما به مسئله خیلی جزئی و در عین حال چشمگیری توجه نکرده باشیم: تزیین​ سینی چای! در این مطلب از وب سایت چیدانه همراه ما باشید تا با هم چند ایده برای تزئین سینی چای مهمانی را یاد بگیریم و مهمان نوازی خود را تمام و کمال نماییم.

تزیین سینی چای با گل

chidaneh ad banner

چند شاخه گل برای تزیین سینی

از ساده ترین و در عین حال رایج ترین کارهایی که برای تزیین سینی تان می توانید به کار ببرید آن است که از چند شاخه گل زیبا بر روی آن استفاده کنید. این کار باعث زیباتر و لطیف تر شدن سینی پذیرایی تان خواهد شد.

تزئین سینی قدیمی

استفاده از قلاب دوزی های قدیمی برای تزیین سینی

اگر سینی قدیمی ای دارید که نمی دانید با آن چه کنید ما پیشنهاد هیجان انگیزی برایتان داریم. شما می توانید از قلاب دوزی هایی که در منزلتان پیدا می شود سینی قدیمی خود را احیا کرده و دوباره از آن استفاده کنید. همانطور که در این تصویر به خوبی مشاهده می کنید این راهکار در عین سادگی، بسیار زیبا بوده و سینی شما را دیدنی و زیبا خواهد کرد.

مطلب مرتبط: با سینی های دکوراتیو به دکوراسیون منزل نظم دهید!

تزئین سینی چای با خط کش

استفاده از خط کش در تزیین سینی

یکی دیگر از راه های ساده دیگری که با کمک آن می توانید سینی های قدیمی خود را مجددا به کار بگیرید این است که از خط کش هایی که تعداد زیادی از آنها را در خانه خود حتی بدون استفاده نگه داشته اید استفاده نمایید. همانطور که تصویر، گویای همه چیز هست شما می توانید از ترکیب این خط کش ها سینی نوآورانه و زیبایی دست و پا کنید.

تزئین سینی چای با تخته سه لا

استفاده از تخته سه لا برای تزیین سینی چای

اگر می خواهید قدم بیشتری و بلندتری بردارید می توانید زمان و حوصله بیشتری را نیز به کار بگیرید. همانطور که در این تصویر مشاهده می کنید شما می توانید با کمک تخته سه لا یک سینی زیبا و خلاقانه ای را بسازید. شما می توانید تکه های مستطیل شکل هم اندازه ای را از تخته سه لای خود برش دهید و آنها را مانند همین چیزی که در تصویر مشاهده می کنید چیدمان نمایید. در صورت تمایل می توانید با کمک رنگ و قلم مو، قسمت هایی را که می خواهید رنگ آمیزی نمایید. به همین راحتی!

مطلب مرتبط: چگونه یک سینی چوبی زیبا بسازیم

تزئین سینی چای با برگ

زیباتر کردن سینی های ساده

لازم نیست حتما دست به کار عجیب و غریبی بزنید. شما حتی می توانید از یک سینی چوبی ساده ای که تقریبا در خانه همه ما پیدا می شود نیز به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید. وسایل و عناصر زیادی هستند که می توانند به عنوان دکوری عمل کرده و سینی شما را زیباتر سازند. یکی از چیزهایی که زیبایی و لطافت بی نظیری را به سینی شما و به همان نسبت به مهمان عزیز شما می بخشد استفاده از برگ و شاخه های کوچک سبز رنگ است. همانطور که در این تصویر مشاهده می کنید ترکیب این شاخه کوچک سبز رنگ با سینی ساده چوبی، بسیار ساده و در عین حال دلنشین و دوست داشتنی شده است.

تزئین سینی چای با گل خشک

استفاده از گل طبیعی خشک شده برای تزیین سینی

به این تصویر نگاه کنید. قطعا داشتن چنین سینی ای می تواند مهمانی شما را زیباتر و هنرمندانه تر سازد. پیشنهادی که برایتان داریم این است که از تعدادی گل خشک را برداشته و در کف سینی تان قرار دهید. حالا می توانید با کمک چسب و یا مواد ضد آب شیشه ای که به راحتی در بازار قابل دسترسی هستند روی سطح گل ها را بپوشانید و اجازه دهید که خشک شود. به همین راحتی!

تزیین سینی چای

 رنگ کردن سینی چای

وقتی صحبت از تزئین سینی چای می شود خیلی از ما به اولین گزینه ای که در ذهنمان ایجاد می شود فکر می کنیم: رنگ کردن سینی! همانطور که در این تصویر مشاهده می کنید شما می توانید با کمک قلم موهایی در سایزهای مختلف و به فراخور طرح و ایده ای که در ذهنتان دارید رنگ های زیبا و دلنشینی را انتخاب کرده و سینی خود را رنگ آمیزی و طراحی نمایید. فکرش را هم می کردید که اینقدر راحت باشد؟!

تزئین سینی چای با ورق طلا

استفاده از ورق طلا برای تزیین سینی

اگر تصمیم دارید برای مهمانی هایی کمی رسمی تر و لوکس تر، به تزئین سینی چای بپردازید می توانیم به شما گزینه استفاده از ورق طلا را  معرفی کنیم. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید می توانید با کمک یک شابلون و ورق طلا، طرح هایی با این شکل را بر روی سینی خود ایجاد کرده و آن را زیباتر از همیشه گردانید.

مطلب مرتبط: سینی پذیرایی، ۴۰ پیشنهاد جذاب از چیدانه!

تزئین سینی با ماژیک

کمی هم تزیین سینی خلاقانه

شما می توانید تمام خلاقیت خود را برای این کار استفاده کنید. لازم نیست حتما کار خارق العاده، عجیب و پرهزینه ای انجام دهید. به این تصویر نگاه کنید، با کمک یک ماژیک کاملا ساده می توانید هر طرح و نوشته ای را بر روی سینی تان بنویسید.

تزیین سینی چای با نقشه

تزیین سینی با نقشه

به این تصویر نگاه کنید! زیبا و خلاقانه است نه؟ حالا شما هم آستین هایتان را بالا بزنید و دست به کار شوید. کافی است نقشه های جغرافیایی ای را بردارید و به تزیین سینی ای چنین خلاقانه بپردازید.

تزئین سینی چای

تخته سیاه در سینی!

ایده جالبی برایتان داریم! به این تصویر نگاه کنید. شما می توانید با کمک رنگ کردن کف سینی و یا قرار دادن تکه ای تخته سیاه در کف آن، این کار خلاقانه را انجام دهید. داشتن چنین سینی ای می تواند به شما در مراسم خاصی مثل روز مادر و تولد عزیزانتان کاربردی باشد. می توانید تبریک و یا جملات زیبای خود را در کف سینی تان بنویسید!

مطلب مرتبط: خلاقیت در منزل با وسایل ساده، با سینی تخته سیاه بسازید!

سینی به عنوان لوازم دکوری

تزئین سینی حتی به عنوان وسیله دکوری

حالا که اینهمه ایده به شما داده ایم بد نیست این را هم بگوییم که می توانید سینی خود را فارغ از آن که صرفا برای پذیرایی از مهمان هایتان طراحی کنید از آن به عنوان یک وسیله دکوری نیز استفاده کنید. به این تصویر نگاه کنید. پیشنهاد ما این است که سینی زیبای خود را بردارید و وسایل دکوری مانند شمع، گل و… را درون آن قرار دهید تا به عنوان بسته ای دکوری بر روی میزتان قرار بگیرد و از آن لذت ببرید.

نویسنده: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه