Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون آبی، جسارت رنگها در خانه کاملیا و خانواده‌اش!

به قلم: تحریریه چیدانه

در طبیعت و محیط طبیعی رنگهای متنوع و جذابی دیده می شوند و در کنار یکدیگر هماهنگی و تناسب بسیاری خلق می کنند. یکی از روش های انتخاب ترکیب رنگی در دکوراسیون منزل الهام از طبیعت و توجه به المان و عناصری است که همجواری رنگها را به خوبی نمایان می کنند. در این مطلب از تور خانه گردی چیدانه و در سری مستندهای بلند ویدیویی آن، با دکوراسیون منزل ایرانی خانم کاملیا داوود زاده و همسرشان آقای احمد نامدار آشنا می شوید. داستان شنیدنی آنها را در ویدیو مشاهده کنید و مطلب را تا انتها دنبال کنید.

 

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی جلفا
استودیو پر

chidaneh ad banner

خانه خانواده نامدار در یک نگاه:

  • تعداد افراد ساکن: سه نفر
  • شغل خانم خانه: مدیر روابط عمومی/ شغل همسر: مدیر بانک
  • موقعیت شه: تهران/ محله: سید خندان
  • متراژ فضا: 130 متر مربع
  • سال ساخت: 1394
  • طبقه چهارم
  • ملک شخصی
  • تعداد اتاق خواب: سه خوابه
  • تعداد سرویس بهداشتی: 2 سرویس ایرانی و فرنگی
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: آبی، سبز، فیروزه ای و سفید
  • ویژگی برجسته طراحی: هارمونی رنگها، جسارت در انتخاب رنگهای غیر مرسوم، انتخاب چوب های خارج از رنگ طبیعی
  • طراح: کاملیا داوود زاده
  • مدت زمان طراحی داخلی: حدود 6 ماه
  • بازسازی شده
  • فضای مورد علاقه: تراس، پنجره رو به فضای باز پذیرایی، قسمت ال آشپزخانه
  • عکاس و فیلمبردار: استودیو پر

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی جلفا
استودیو پر

رنگ آبی در دکوراسیون منزل ایرانی

آبی رنگ مورد علاقه من و همسرم بوده است و از همان ابتدای زندگی مان رنگ آبی به ما آرامش و دلبستگی خاصی می داد. ایده اصلی انتخاب رنگها در منزل ما الهام گرفته از آسمان، دریا و طبیعت است.

هنر ایرانی و استفاده از صنایع دستی ایرانی برای انتتخاب وسایل منزل در اولویت ماست، کاشی های آبی آشپزخانه الهام گرفته از حوض آبی خانه های قدیمی است و در تمام منزل گوشه ای از گیاهان و طبیعت ما را به سرشت خود نزدیک می کند.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی جلفا
استودیو پر

نام برند یا فروشگاه، حدود قیمت وسایل نشیمن به تفکیک:

دکوراسیون نشیمن خانه آبی تهران با استفاده از مبلمان ال که با فرم گرد و نیم دایره طراحی شده، چیدمان شده است. رنگ به کار برده شده در پارچه رومبلی آبی و سفید بوده و در برخی از تکه های این مبل راحتی از پارچه طرحدار گل گلی استفاده شده است. به گفته خانم خانه همه وسایل چوبی اصالتا ایرانی هستند. گیاهان آپارتمانی در خانه جافا نقش مهمی دارند. سانسوریا، شامادورا، آزالیا، قاشقی، گندمی، انواع کاکتوس، پیچک، بابا آدم، شفلرا، کراسولا، یاس رازقی، زاموفیلیا و بامبو از گیاهان موجود در منزل هستند. هملطور که مشاهده می کنید علاقه به گیاهان به اندازه ای است که حتی از فضای کم کنار نشیمن مبل هم برای قرار دادن گلدان هایی مانند سیکلامن و قاشقی استفاده شده است.

بشقاب های دکوری و تزیینی روی دیوار پشت مبلمان هم از ترکیب رنگی آبی و سفید انتخاب شده و با ترکیب رنگی فضای خانه هماهنگ است.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی جلفا
استودیو پر

در کنار پنجره بزرگ اتاق نشیمن یک صندلی راک سفید رنگ دیده می شود. این صندلی فضای مناسبی برای استراحت و حفظ آرامش به وجود می آورد. تشک تکه دوزی شده این صندلی راحتی بیشتری برای فرد تامین می کند. کفپوشی که برای این خانه به کار برده شده نوعی از لمینیت است که به سبک ویتیج و قدیمی دیده می شود. رنگ جذاب این لمینیت با ترکیب رنگی خانه کاملا هماهنگی دارد.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی جلفا
استودیو پر

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

 همانطور که از سلیقه و علایق دختران کوچک بر می آید، دوست دارند برای دکوراسیون اتاق خواب خود از عروسک و شخصیت های داستانی و انیمیشنی استفاده کنند. در دکوراسیون اتاق دخترانه این خانواده سه نفره هم برای چیدمان فضای اتاق خوابش روتختی های کارتونی، عروسک و اسباب بازی های متنوع دخترانه به کار برده شده است.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی جلفا
استودیو پر

کابینت ممبران در دکوراسیون آشپزخانه آبی و سفید

  • کابینت ممبران
  • یخچال: برند سامسونگ
  • ماشین لباسشویی: برند سامسونگ

آشپزخانه درست در کنار فضای نشیمن خصوصی قرار گرفته و رنگ و سبک آن به گونه ای انتخاب شده که در نهایت یک فضای واحد را به نمایش می گذارد. کابینت ممبران با رنگهای آبی و سفید ساخته شده است.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی جلفا
استودیو پر

کابینت جزیره ای که در قسمت ورودی آشپزخانه قرار گرفته با بدنه آبی رنگ و صفحه کابینت سفید همچون حریمی برای فضای پخت و گز به نظر می رسد. این کابینت دارای دربهای شیشه ای و ویترینی شکل به سمت دکوراسیون نشیمن است که برای ظروف تزیینی و دکوری به کار می رود.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی جلفا
استودیو پر

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی جلفا
استودیو پر

در فضای پشتی جزیره آشپزخانه، نیمکت ال شکلی همراه با میز گرد کوچک و دو صندلی لهستانی آبی رنگ وجود دارد که فضای مناسبی برای عصرانه های صمیمی و صبحانه سه نفره به وجود می آورد. کاشی های بین کابینتی آبی رنگ مربعی کوچک تداعی کننده حوض حیاط خانه های قدیمی است و در کنار کابینت سفید تضاد خوبی ایجاد کرده است.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی جلفا
استودیو پر

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی جلفا
استودیو پر

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی جلفا
استودیو پر

طراحی دکوراسیون بالکن خانه تهران

در تراس خانه خانم داوود زاده گیاهان آپارتمانی و گلدان های رنگی بسیار وجود دارد و در کنار میز و صندلی فلزی ظریف به شکل یک باغچه کوچک و دنج برای خانواده به نظر می رسد.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی جلفا
استودیو پر

توصیه کاملیا: گیاهان آپارتمانی را فراموش نکنید

در کل با امکانات و بودجه کم هم می توان خانه ای زیبا داشت. اما برای داشتن خانه ای لوکس و طبق مد روز حتما باید هزینه زیادی را متقبل شوید. به نظر من خانه های قدیمی با سبکی سنتی از صمیمیت، سادگی و زیبایی خاصی برخوردارند. توصیه من به مخاطبان استفاده از گیاهان در فضای منزل است. استفاده از گلدانهای رنگی با نمای زیبا، به هر خانه ای احساس زنده بودن و طراوت می بخشد.

برای مشاهده تصاویر بیشتر از خانه جلفا به پروفایل عکاس مراجعه کنید. می توانید طراحی منازل ایرانی را در بخش تور خانه گردی چیدانه ببینید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه