Chidaneh.com placeholder image

سنگ گرانیت روی کابینت، مزایا و معایب و نحوه نگهداری!

به قلم: تحریریه چیدانه

هزاران سال است که در همه جای دنیا از این سنگ طبیعی استفاده شده و در رنگ های بی شماری نیز برای آشپزخانه ها عرضه می شوند.

گرانیت که سنگی است که بخش هایی از اهرام مصر باستان از آن تشکیل شده است، می تواند در همه جای آشپزخانه و با دلایل مناسبی استفاده شود. از این سنگ های محکم و سخت می توان حتی برای هزار سال هم در آشپزخانه استفاده کرد. پس پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استفاده از این سنگ در آشپزخانه با ما همراه باشید.

سرویس خواب بالسا

سنگ گرانیت برای روی کابینت

رو کابینتی های گرانیتی

  • اصول اولیه: گرانیت سنگی طبیعی به حساب می آید که 20 درصد آن را کوارتز و به همان اندازه میکا و فلدسپات تشکیل می دهد. گستردگی و تنوع زیادی در رنگ های این سنگ دیده می شود تا جایی که می توانید به سلیقه خودتان سنگی تک رنگ و ساده انتخاب کرده و یا به دنبال نمونه های طرحدار آن باشید. گزینه هایی که برای پوشش سطح کابینت وجود دارند عبارتند از:
  • جلا داده شده: رایج ترین پوششی که معمولا وجود دارد استفاده از سطوحی آینه ای و جلا داده شده است که به آسانی لکه دار می شود.
  • تراشیده و صاف شده: پوششی مات معمولا خیلی رایج نیست چراکه به راحتی می تواند لکه دار شده و خراش بخورد.
  • جلا و پرداخت شده: همانند سطوح تراشیده شده اما با درصد ماتی کمتر بوده و کارایی بهتری دارد.
  • چرمین: از سطوح تراشیده شده و مات بهتر بوده و دارای بافت ویژه تری است.
  • شعله ای و حرارتی: که با قرار گرفتن یک شعله و حرارت در بالای سطح تخته سنگ شکل گرفته، زبرتر بوده و دارای سطوحی با عمق مختلف و متنفاوتی است.
  • آنتیک: سطحی تراشیده شده دارد و کمی در کارایی کندتر از سایر گزینه ها عمل می کند.

سنگ گرانیت آشپزخانه

مزایای سنگ گرانیت

گرانیت در مقابله ضربه مقاوم و بادوام بوده و در برابر خدشه و گرما نیز استقامت خواهد داشت. این سنگ می تواند حتی تا گرمای 1200 درجه فارنهایت را هم تحمل کند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر این سنگ را به خوبی نصب کرده و بچسبانید حتی می تواند در مقابل آب و هرگونه لکه ای نیز مقاومت کند. ولی به دنبال آن  نباید از یک سنگ غیرمعمولی و آنتیک نیز ناامید شد.

معایب سنگ گرانیت

به دلیل سنگین بودن این سنگ نصب آن باید با مهارت زیادی انجام شود و اگر بخواهید به دنبال سنگ های عجیب و غریب و یا راه دیگری باشید هزینه ای که باید پرداخت کنید به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

رو کابینتی گرانیتی

استقامت و پایداری سنگ گرانیت برای روی کابینت آشپزخانه

دوام این سنگ به این معناست که محصول شما طول عمر بسیار زیادی خواهد داشت. به هرحال این سنگ در اکوسیستم محلی تخریب شده و جزو منابع تجدید ناپذیر به حساب می آید. نکته قابل توجه نیز این است که حتی دوستداران محیط زیست نیز این سنگ را تایید می کنند. علاوه بر این شما می توانید از گرانیت هایی استفاده کنید که در منطقه خودتان استخراج شده است تا انرژی مصرفی حاصل از حمل و نقل آن نیز کاهش پیدا کند.

نگهداری از سنگ کابینت

نگهداری از سنگ گرانیت

نگهداری از این سنگ بسیار روتین و محدود خواهد بود و شما می توانید با کمک یک پارچه نرم، آب گرم و مواد شستشو دهنده به خوبی از پس این کار برآیید. اگر می خواهید هرسال و یا دوسالی یک بار تخته سنگ خود را محکم تر کنید می توانید از رنگی که پای آب دارد و مخصوص این کار است استفاده کنید.

توجه: احتمالا تا به حال با سوالاتی در باب محتوای رادیواکتیوی در سنگ گرانیت رو به رو شده اید. تا به حال نمایندگی های مختلفی بوده اند که پس از بررسی های خود به این نتیجه رسیده اند که در استفاده این سنگ در پیشخوان آشپزخانه حتی ذره ای نیز تهدیدی برای سلامتی شما وجود نخواهد داشت.

ثبت درخواست و استعلام قیمت انواع سنگ برای روی کابینت آشپزخانه>>>

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه