Chidaneh.com placeholder image

رنگ فیلی دیوار، چجوری ازش استفاده کنم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

یکی از مهم ترین تصمیماتی که می توان در رابطه با طراحی دکوراسیون منزل گرفت، انتخاب رنگ دیوار است. این مسئله خیلی بیشتر از چیزی که فکرش را می کنید اهمیت دارد. شما می توانید با انتخاب درست رنگ دیوار حتی بر روی بزرگ تر و یا کوچک تر نشان فضا نیز تاثیرگذار باشید. انتخاب درست و مناسب رنگ در مرحله بعدی می تواند انتخاب های دیگری را نیز در پی داشته باشد که انتخاب طرح دیوار، انتخاب رنگ های سایر وسایل، انتخاب رنگ مکمل و همراه و… نیز از آن دسته هستند. در این مطلب از وب سایت چیدانه با شما هستیم تا به یکی از پرطرفدارترین رنگ های دیوار بپردازیم و شما را با تمام مسائل و ایده های مربوط به آن همراهی کنیم، پس با ما باشید تا به سراغ رنگ فیلی دیوار برویم.

تاثیر رنگ فیلی بر دیوار

اسکای اسکرپر

تاثیر رنگ فیلی بر دیوار

همان طور که گفته شد شما می توانید با انتخاب رنگ مناسب در کوچک و یا بزرگ تر نشان دادن فضای خود نقش داشته باشید. این موضوع در رابطه با رنگ فیلی نیز صدق می کند. اگر محیط و فضای خانه شما کوچک است بهتر است که از رنگ فیلی در ابعاد گسترده و یکسره استفاده نکنید. اگر برای تمامی دیوارهای منزل خود رنگ فیلی را به کار ببرید فضا گرفته و یا کوچک تر به نظر می رسد. به همین دلیل نیز توصیه ما این است که از یک دیوار تکی استفاده کرده و آن را فیلی رنگ کنید. داشتن یک دیوار تکی به رنگ فیلی می تواند در برجسته تر شدن آن بخش از خانه تاثیرگذار بوده و به آن عمق بسیاری ببخشد.

توصیه ما این است که برای استفاده از رنگ فیلی به سراغ دیواری بروید که انعکاس مستقیمی از نور خورشید نداشته باشد، چرا که این موضوع باعث برگشت نور از سطح دیوار شده و جلوه آن را کمتر می کند. در غیر این صورت می توانید به سراغ رنگ های مات رفته و دیوار خود را مات کنید تا دچار چنین مسئله ای نشوید.

انتخاب طرح دیوار فیلی

انتخاب طرح دیوار فیلی

یکی از مسائلی که باید در انتخاب رنگ فیلی دیوار خود در نظر داشته باشید آن است که می خواهید دیواری طرح دار داشته باشید یا ساده؟ امروزه تنوع کاغذهای دیواری آن قدر بالا است که گزینه های متعددی در رابطه با نقش و طرح آنها پیش رویتان قرار خواهد گرفت. زمانی که از کاغذ دیواری طرح دار در دکوراسیون منزل خود استفاده می کنید بسته به نوع طرح و چگونگی تراکم نقوش بر روی آن باید از وسایل ساده تری در اطراف دیوار استفاده نمایید تا فضا را بیش از شلوغ و پر نقش و نگار جلوه ندهید.

اگر هم طرفدار سادگی هستید و فقط می خواهید دیواری ساده و به رنگ فیلی داشته باشید نیز کارتان ساده تر خواهد بود، چرا که می توانید از هر وسیله ای با هر نقش و طرحی در کنار آن استفاده نمایید.

انتخاب رنگ مکمل برای دیوار فیلی

انتخاب رنگ مکمل دیوار فیلی

یکی از مهم ترین مسائلی که با انتخاب رنگ فیلی دیوار خود باید به آن توجه کنید انتخاب رنگ مکمل است. طبیعتا رنگ فیلی و تمامی طیف های رنگ طوسی به خودی خود خنثی هستند و می توانند در کنار رنگ های دیگر فضایی سرد و یا گرم را بسازند. برای مثال اگر در کنار رنگ فیلی از رنگ آبی آسمانی استفاده کنید فضایی به شدت سرد و شاید بی روح ایجاد کرده اید که ممکن است در دراز مدت برایتان کسل کننده شود. اما اگر از رنگ های دیگری مثل زرد، قرمز، سبز، نارنجی و… در کنار رنگ فیلی استفاده نمایید می توانید علاوه بر آن جلوه دادن چند برابری زیبایی هر کدام از آنها، ترکیب فوق العاده ای نیز در دکوراسیون منزل خود ایجاد نمایید. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید در این دکوراسیون نشیمن از ترکیب رنگ فیلی تیره و زرد استفاده شده است که انرژی خوبی را در محیط به گردش درآورده و دکوراسیونی بسیار منحصر به فرد ایجاد نموده است.

دیوار فیلی در دکوراسیون لوکس

شما حتی می توانید با انتخاب رنگ مکمل رنگ فیلی دیوار در سبک دکوراسیونی تان نیز تاثیرگذار باشید. برای مثال همان طور که در این تصویر مشاهده می کنید همنشینی رنگ فیلی با نقره ای که در کاغذ دیواری به کار رفته فضایی کاملا لوکس ساخته است. این در صورتی است که شما می توانید با انتخاب یک رنگ دیگری مانند صورتی، فضایی ساده و مدرن ایجاد کنید. بنابراین بهتر است که با انتخاب سبک و دکوراسیون مورد علاقه خود در انتخاب رنگ مکمل رنگ فیلی دیوار خود دقت داشته و نهایت سلیقه و حوصله را به کار بگیرید.

استفاده از رنگ فیلی بر دیوار

رنگ فیلی دیوارغالب و یا چاشنی

رنگ غالب به رنگی گفته می شود که برجستگی و گسترش بیشتری در فضا داشته باشد و رنگ چاشنی نیز به رنگی گفته می شود که به میزان کمتری در محیط به چشم بیاید. اگر تصمیم دارید که رنگ فیلی دیوار خود را به عنوان رنگی غالب در نظر بگیرید می توانید تعدد بیشتری از وسایل خود را نیز در این طیف رنگی قرار داده و صرفا برخی از وسایل مثل کوسن، صندلی، فرش و… را به رنگ های دیگری اختصلص دهید. برای مثال در این تصویر مشاهده می کنید که دیوار بزرگ فیلی رنگ آن قدر برجسته و پراهمیت است که در کنار وسایل کوچک رنگی مثل میز و صندلی ها توانسته جلوه بیشتری را از خود نشان دهد. اگر هم تصمیم دارید که رنگ فیلی دیوار خود را به عنوان رنگی چاشنی و یا کم جان تر داشته باشید می توانید سایر وسایل را به رنگ مورد نظر و مکمل طوسی خود انتخاب نمایید.

نصب تابلو بر روی دیوار فیلی

نصب تابلو و شلف بر روی دیوار فیلی

یکی از ویژگی های مثبت دیوار فیلی آن است که به دلیل خنثی بودن می تواند زمینه جلوه و برجستگی وسایل دیگری را فراهم آورد. به همین دلیل توصیه می کنیم که اگر تصمیم دارید دیوار دکوراسیون منزل خود را به رنگ فیلی در آورید، اصلا از نصب تابلو و یا شلف بر روی دیوار غافل نشوید. تابلوهایی که بر روی دیوار فیلی رنگ نصب می کنید می توانند به شدت برجسته شده و به خوبی به چشم بیایند، با این حال برای زیبایی بیشتر فضا و به تعادل رسیدن رنگ ها بهتر است که از تابلوهایی با نقوش رنگی و ترجیحا گرم استفاده نمایید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه