Chidaneh.com placeholder image

بهترین و شیک‌ترین طراحی‌ها از برنامه‌های تلویزیونی تاریخی

این مطلب از زبان یک طراح داخلی در انگلستان نوشته شده: شاید شما این را در مورد من ندانید، اما من عاشق تاریخ هستم. من همیشه مجذوب دیدگاه تاریخ و روشی که شما می‌توانید علت و معلول اعمال، ایده‌ها، اکتشافات را ببینید، بوده‌ام. آنچه مردم در آن لحظه انجام دادند و تأثیراتی که بعداً به دنبال داشت. سپس در حالی که در لندن زندگی می کردم، طراحی داخلی خواندم و «تاریخ» تاکید اصلی مطالعات من بود. نه تنها می‌توانستم از همین الگوی تغییرات سیاسی، اقتصادی و فناوری و چگونگی تأثیر آنها بر جامعه پیروی کنم، بلکه شاهد اجرای آن در معماری، طراحی داخلی و طراحی مد نیز بودیم. این را با زندگی واقعی در اروپا در آن زمان و توانایی بازدید از ده‌ها خانه و قلعه تاریخی ترکیب کنید. ذهنم آنقدر خوشحال بود که نزدیک بود منفجر شود.

من اکنون عشق خود به تاریخ و طراحی را با تدریس کلاس تاریخ برای برنامه طراحی داخلی در کالج جامعه آراپاهو در دنور ادامه می دهم. سعی می‌کنم داستان‌هایی را درباره چگونگی و چرایی شکل‌گیری یک سبک طراحی به اشتراک بگذارم و همان شور و اشتیاق را در دانش‌آموزانم برانگیزانم. در همین راستا، من به جست و جوی تمام داستان‌های تاریخی، کتاب ها، فیلم ها و برنامه های تلویزیونی ادامه می‌دهم. برخی از برنامه های تلویزیونی تاریخی در طراحی صحنه خود، دلپذیر هستند! در ادامه تعدادی از موارد مورد علاقه من به ترتیب آورده شده است.

فرش ذوالانواری

The Great

The Great به عنوان یک “داستان گاه به گاه واقعی" در مورد ظهور کاترین کبیر عنوان می شود. در روسیه در دهه 1760، فضای داخلی به سبک باروک است. نسخه روسی کاخ ورسای. مانند همه چیزهای باروک، فضاهای داخلی (و لباس‌ها) فوق‌العاده، مجلل و به‌طور خاص برای نمایش ثروت و قدرت طراحی شده‌اند. 

Bridgerton

داستان Bridgerton در دوره سلطنت انگلیس در دوران حکومت جورج سوم (اوایل قرن نوزدهم) اتفاق می‌افتد. این نمایش به جزئیات دنیای رقابتی جامعه لندن عصر ریجنسی در «فصل اجتماعی» می‌پردازد که در آن جوانان نجیب و نجیب زاده قابل ازدواج در جامعه راه اندازی می‌شوند.

یکی از عناصر مورد علاقه من در طراحی Regency انگلیسی، تکه های گچی نئوکلاسیک و گلدسته روی رنگ پاستلی به سبک رابرت آدام است، مانند مواردی که در این راه پله نشان داده شده است. همچنین یک نگاه اجمالی در بالای آن اتاق خواب آبی وجود دارد. طراحان صحنه با طراحی داخلی این دوره نئوکلاسیک کاملاً موافق هستند.

Gilded Age

این سریال به دوران طلایی آمریکا اشاره دارد. رونق پس از جنگ داخلی از 1870 تا 1900. این زمان رشد سریع اقتصادی، به ویژه در شمال و غرب ایالات متحده بود. گسترش سریع صنعتی شدن منجر به رشد دستمزد واقعی 60 درصد و منجر به رشد گسترده شهرهایی مانند نیویورک و شیکاگو شد. سطح بی سابقه‌ای از ثروت وجود داشت و مردم قصد داشتند آن را به رخ بکشند!

طرح‌های داخلی که در این نمایش می‌بینیم، ویکتوریایی آمریکایی هستند. که در واقع مجموعه‌ای از «سبک‌های احیاء» است که در آن ویکتوریایی‌ها تفسیر بسیار بدی از سبک‌های طراحی داخلی گذشته مانند روکوکو، گوتیک یا ایتالیایی را احیا کردند. دروغ نمی گویم؛ من به طور کلی از تمام دکوراسیون داخلی ویکتوریایی متنفرم. این یک کابوس تاریک، شلوغ و درهم ریخته از طراحی داخلی بود.

این یک نوع طراحی پر زرق و برق و خودنمایی بود، اما در واقع همان چیزی است که کل طرز فکر پشت سریال در مورد آن است. من کاملاً طراحان صحنه را تحسین می‌کنم که این طرح‌ها را با دقت میخکوب کردند.

مقالات اخیری پیش‌بینی می‌کنند این روند کنونی در درام‌های قرن هجدهم و نوزدهم، از جمله Bridgerton و Gilded Age، تقاضای بیشتری برای فضاهای داخلی شیک‌تر ایجاد می‌کند. 

The Marvelous Mrs. Maisel

برای یک نمای کاملاً متفاوت و در عین حال تاریخی، من عاشق طراحی داخلی خانم میزل شگفت‌انگیز هستم. داستان در دهه 1950 و 1960 در نیویورک اتفاق می افتد. طراحی‌های داخلی مدرن اواسط قرن را با آپارتمان قبل از جنگ Midge در Upper West Side منهتن ترکیب می‌کند.

در اتاق نشیمن، ترکیب واقعی مبلمان و دکوراسیون اواسط قرن را با معماری کلاسیک ساختمان مشاهده می کنیم. طراحی اواسط قرن در بخش های منحنی و 2 صندلی، همه با پایه‌های مخروطی، به علاوه میز برنجی و شیشه‌ای دیده می‌شود.

قالب‌بندی‌های داخلی و آسیاب‌کاری خود ساختمان به زمان‌های پیشین اشاره می‌کند، که احتمالاً حتی به عنوان یک عمارت در دوران طلاکاری ساخته شده است. این آشپزخانه در طرح رنگی دو رنگ جذاب خود فوق‌العاده است. این یک انحراف قطعی از سبک پیچیده اتاق نشیمن است. یک سبک واقعی‌تر در اواسط قرن دهه 1950.


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه