Chidaneh.com placeholder image

بازسازی فضای داخلی شرکت رویا، مکانی برای فروش بیشتر

به قلم: لاله داورپناه

بازسازی: در طراحی فضاهای اداری هنگامی که تصمیم گرفته می شود، این فضا به صورت مشترک مکانی فروشگاهی برای عرضه ی محصولی مشخص باشد روند طراحی، مسیری تازه به خود می گیرد. در نظر گرفتن فضایی برای به نمایش گذاشتن محصول مورد نظر، طراحی داخلی اداری برای جذب مشتری بیشتر را می طلبد. چیدانه در این مطلب قصد دارد شما را با بازسازی فضای داخلی شرکت رویا نمونه ای موفق از ترکیب فضای اداری و فروشگاهی آشنا کند. کامبیز آذرخویش، و سارا آذرخویش طراحان این پروژه ایده اصلی طراحی این فضا را بر پایه نمایش بهتر محصولات گذاشته اند. برای آشنایی بیشتر با این پروژه با ما همراه باشید.

سرویس خواب بالسا

مشخصات پروژه بازسازی فضای داخلی شرکت رویا

  • محل اجرا: خیابان شریعتی، تقاطع دولت، برج نگین، واحد101
  • طراحان: کامبیز آذرخویش، سارا آذر خویش
  • کارفرما: آقای تمیزکار، دفتر مرکزی شرکت رویا
  • زیر بنا: 280 متر مربع

این شرکت رویا وارد کننده کف پوش و دیوارپوش های متنوع از انواع موکت و پارکت تا کاغذ دیواری های خاص است و به دلیل تنوع و نحوه نمایش محصولات و نوع مدیریت فروش شرکت، مشتری می تواند ساعت ها به همراه کارشناس فروش نمونه ها را به راحتی بازدید و در نهایت خریداری کند. ضمنا فضاهایی نیز برای بخش اداری کارشناسان فروش و نصب و خدمات مربوط به بخش مالی، قراردادی و بخش مدیریت در این واحد باید در نظر گرفته می شد.

نمونه پروژه  اهالی فن چیدانه: طراحی متفاوت دفاتر اداری شرکت بایر پارسیان در تهران

ساختمان از چهارگوشه و یک حجم میانی تشکیل شده که هریک از بخش ها به یکی از عملکردها اختصاص یافته است: بخش مدیریت، بخش مالی و قراردادی، بخش کارشناسان فروش، بخش محصولات ویژه و مشتریان خاص، سالن اصلی، نمایش کالاها (در قسمت مرکزی)، در کنار این چهار بخش اصلی دو بخش فرعی نیز دیده می شود، سرویس بهداشتی، آبدارخانه، اتاق جلسات و عقد قرارداد. در بدنه شرقی و غربی بنا از سمت داخل، کمدها و قفسه های نمایش کالاها با فرم لوور می تواند دید مناسب را به مشتریان بدهد، ضمنا از فضای بام نیز برای نمایش کف پوش های فضای بیرون استفاده شده است.

مطلب پیشنهادی: ترکیب فضای مسکونی و اداری در مجتمع چند منظوره روزنه

به واسطه اینکه در طراحی فضا می بایست کالاهایی که قرار است به نمایش گذاشته شوند بیشتر جلب توجه کنند، از کمترین میزان رنگ خنثی ترین مصالح استفاده شده که چشم مشتری روی کالاها حرکت کند. با استفاده از نورگیر سعی شده سالن بسیار پرنورتر و شفاف باشد، به نحوی که رنگ کالاها قبل از خرید به طور کامل و دقیق دیده شوند. به همین منظور اصلی ترین مصالح استفاده شده در فضا MDF  با روکش سفید براق به همراه شیشه با اتصالات استیل و چراغ های LEDبه رنگ طبیعی است تا بستری مناسب برای انتخاب مصالح به وجود آورد.

نمونه پروژه  اهالی فن چیدانه: استودیو ۴*۱۲، طراحی آتلیه معماری در فضایی کوچک

در سالن اصلی نیز میزهایی برای مشاوره و با ارتفاع مناسب برای حداقل پنج گروه در سالن اصلی و یک گروه در بخش VIP  طراحی شده. اتاق های قرارداد در حد فاصل سالن اصلی و بخش نمایش کالاهای فضای بیرونی با نور طبیعی  قرار گرفته که هم منظر مناسب و هم ارتباط مستقیم با سالن نمایش داشته باشند. سازه اسکلت فلزی با سقف کامپوزیت و تاسیسات پروژه به صورت مرکزی (تهویه مطبوع) است.

اگر مشغول ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

مطالب بیشتر: بازسازی گالری نقره فکوریان، نقره فروشی متفاوت در مشهد
نگاهی به طراحی داخلی یکی از زیباترین فروشگاه های اپل در چین
طراحی خیره کننده دکوراسیون فروشگاه رویال دیش در تهران
بهترین مبلمان برای فضای اداری شرکت شما کدام است؟

گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه