Chidaneh.com placeholder image

8 نشیمن دنج برای دورهمی های خودمانی

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: همه ما به گوشه هایی دنج در خانه نیاز داریم برای وقت هایی که می خواهیم از همنشینی با یک دوست یا عضوی از خانواده لذت ببریم. این گوشه های دنج فضاهای منحصر به فردی هستند که در هر خانه ای چه بزرگ چه کوچک می توان آن ها را یافت یا ساخت. قبلا هم در مطلب ۱۰ نشیمن مدرن و دنج پشت پنجره که دل شما را می برد ایده های برای ساخت این نشیمن های دنج را به شما پیشنهاد داده ایم. این گوشه های دنج به شما کمک می کنند تا حس بهتری را در فضای داخلی خانه تان داشته باشید و از دکورسییون داخلی آن نهایت لذت را ببرید. این گوشه ها دنج همدم خوبی برای وقت های بی حوصلگی تان نیز هستند، و وقتی در این فضا قرار می گیرید خود به خود حس بی حوصلگی جایش را با شور و شو و نشاط عوض می کند. پس با این مطلب جذاب از چیدانه همراه باشید تا در کنار هم ببینیم که چگونه می شود این گوشه های دنج را در خانه ایجاد کرد.

نشیمنی دنج روبروی شومینه به سبک روستیک

سرویس خواب بالسا

1- شومینه گرما بخش گوشه دنج خانه شما

شومینه منبع الهامی است برای ساخت این فضاهای دنج در خانه. گرمای آتش درون شومینه بر گرمی و صمیمیت فضا تاثیر گذار است، دیدن شعله های رقصان زرد و نارنجی هم می تواند شما را به وجد بیاورد. اگر می خواهید فضایی دنج روبروی شومینه خانه تان داشته باشید، یک دست مبلمان چوبی با روکش های قرمز اتشین به رنگ شعله های آتش بهترین انتخاب هستند. یک فرش ایرانی تمام عیار با رنگ های قرمز هم می تواند زیبای این فضا را تکمیل کند.

مطلب پیشنهادی: کدام شومینه مناسب خانه شماست؟

گوشه دنج در اتاق خواب

2- گوشه اتاق خواب های تان را فراموش نکنید

نکته کاربردی در طراحی داخلی یک اتاق خواب تمام عیار استفاده از نشیمن های دنج برای گفتگو های دونفره است. حتی اتاق خواب ها هم می توانند از این گوشه های دنج برخوردار باشند، می توانید کنار یکی از پنجره های اتاق تان را به این کار اختصاص دهید، یک میز چوبی و دو صندلی کافی است تا گوشه ای دنج برای صحبت های دو نفره میان خود و همسرتان داشته باشید. برای این که میز و صندلی ها با دکوراسیون داخلی اتاق تان هماهنگ باشد، می توانید رنگ روکش نشیمن صندلی ها را پرده ها یکی بگیرید، یا این که صندلی ها را هم از همان جنس تخت خواب هایتان انتخاب کنید. وسائل دکوری برای روی میز را هم فراموش نکنید.

نشیمن دنج بدون مبلمان

3- گوشه های دنج بدون مبلمان

چه اشکالی دارد که گوشه دنج شما بدون مبلمان باشد، درست مثل خانه های قدیمی. اصلا شاید اصالت موجود در این طرح ها حالتان را هم بهتر کند، یک فرش ایرانی، تعداد زیادی کوسن های رنگارنگ با طرح های زیبا و یگ گلدان پر از گل های رنگارنگ تمام آن چیزی است که برای درست کردن این نشیمن زیبا به آن احتیاج دارید. داشتن چنین نشیمن رنگارنگی می تواند خیلی هیجان انگیز باشد.

مطلب پیشنهادی: وسایل کاربردی برای چیدمان نشیمن در دکوراسیون منزل

نشیمن های دنج سنتی

4- گوشه های دنج سنتی با مبلمان چوبی

اگر به طرح های سنتی و سبک روستیک علاقه دارید پس از عناصری با همین سبک و طرح در طراحی فضاهای دنج مورد نظرتان استفاده کنید، مثلا می توانید از قالی ها و گلیم های سنتی برای کف استفاده کنید و زیبای آن را با مبلمان های حصیری یا چوبی تکمیل کنید، وسائل دکوری چوبی هم برای این فضاها بسار مناسب هستند چرا که حس فوق العاده طبیعی بودن را به فضا القا می کند. 

مطلب پیشنهادی: درخت زیبایی طبیعی در دکوراسیون منزل به سبک روستیک

نشیمن دنج روی تراس خانه

5- گوشه هایی دنج در فضای بیرونی خانه

وقتی صحبت از گوشه های دنج می شود، فضایی مسقف در ذهن تداعی می شود، اما برای داشتن گوشه های دنج محدودیتی وجود ندارد، شما در هر فضایی که در آن احساس راحتی و خوشحالی می کنید می توانید گوشه ای دنج داشته باشید، مثلا روی تراس خانه. اصلا چشم انداز زیبای تراس ها یا بالکن ها مانند تابلویی طبیعی و زنده برای گوشه دنج خانه شما عمل خواهد کرد، تابلویی که در هر ساعت از شبانه روز چهره ای متفاوت به خود می گیرد و همین قضیه نشیمن دنج شما را متفاوت و منحصر به فرد خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی: ۷ ایده راحت و زیبا برای طراحی دکوراسیون پذیرایی منزل

مبلمان رنگارنگ در نشیمن دنج

6- گوشه های دنج رنگارنگ

مبلمان نشیمن های دنج خانه تان را رنگی رنگی انتخاب کنید تا فضای داخلی خانه تان حس بهتری داشته باشد. حس هم نشینی رنگ ها در این فضا آن را خاص تر و متفاوت تر جلوه خواهد داد. سعی کنید که این نشیمن های دنج از نور طبیعی روز بهره مند باشند.

استفاده از گیاهان طبیعی در نشیمن های دنج

7- تزیین گوشه های دنج با گیاهان خانگی طبیعی

گیاهان خانگی همیشه طراوت و شادابی را به فضا منتقل می کنند همچنین می توانند باعث تلطیف هوا شوند. پس آن ها را در نشیمن های دنج تان به کار ببرید و لذت نفس هایی عمیق و خالص را در فضای داخلی خانه تجربه کنید. 

مطلب پیشنهادی: گیاهان آپارتمانی ، طراوت بخش یک دکوراسیون زیبا

نشیمنی  دنج روی پشت بام

8- نشیمن هایی روی پشت بام

این ایده برای کسانی که از ارتفاع لذت می برند بسیار جالب و هیجان انگیز است. پیش آمدگی سقف ها که دارای سازه ای مستحکم و مطمئن هستند هم می توانند گوشه ای دنج باشد برای فرار از خستگی ها و دغدغه های زندگی روزمره. 

مطالب پیشنهادی: ۱۰ پیشنهاد ساده برای دکوراسیون اتاق دخترانه رویایی
هیجان تاب سواری در فضای داخلی خانه
تخت خواب با سقف شیروانی، خانه ای رویایی در اتاق کودک
۱۰ کاربرد هوشمندانه درخت در دکوراسیون منزل

شما می توانید سوالات خود را درباره خرید لوازم منزل و یا طراحی دکوراسیون خانه تان در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان در میان بگذارید.

اگر به دنبال تغییر دکوراسیون محل کار، ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه