Chidaneh.com placeholder image

اتاق خواب های لوکس با رنگ طلایی!

به قلم: تحریریه چیدانه

رنگ: احتمالا اکثر ما با شنیدن نام طلایی ذهن مان به سمت دکوراسیون های فاخر و اشرافی پر زرق و برق می رود که برق و انعکاس رنگ طلایی در وسایل و پرده ها چشم را سردرگم و متحیر می کند. اما همیشه اینگونه نیست. استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی منزل جسارت زیادی می خواهد، به خصوص اگر بخواهیم یک طلایی پر زرق و برق یا برنزی صیقلی در اتاق خواب دنج مان اعمال کنیم. اما اگر درست از این رنگ استفاده کنیم، اتاق خواب مان نه تنها زننده نمی شود بلکه بسیار دلچسب و در عین حال فاخر خواهد شد. امروز می خواهیم با چیدانه جلوه ای از طلایی به دکوراسیون اتاق خواب تان ببخشیم. با ما همراه باشید…

تابلو فرش ریحان

کاغذ دیواری طلایی در اتاق خواب

یک روش مطمئن برای کنترل ویژگی پر زرق و برق رنگ طلایی، استفاده از آن به عنوان نقش در کاغذ دیواری و ترکیب آن با سرویس خواب و رنگ دیوار سفید یا بژ است. این ترکیب یک ظاهر زیبا و رویایی خلق می کند مخصوصا اگر کاغذ دیواری دارای الگوی گل های ظریف یا ملیله دوزی باشد. درخشش طلایی در این تصویر بسیار جذاب است زیرا با سر تختی بژ و کالای خواب، پا تختی، آباژور و دیوار های سفید ترکیب شده است.

اکسسوری های طلایی در دکوراسیون اتاق خواب

اگر نمی دانید چگونه به طور صحیح از برجستگی های برنز و طلایی استفاده کنید، با کوسن های نقش دار طلایی متالیک در دو بافت یا رنگ آغاز کنید. اگر آن را دوست داشتید، می توانید اشیای دیگری با همین تم رنگی به دکوراسیون تان اضافه کنید.

نکته: برای کاهش خیرگی ایجاد شده توسط رنگ طلایی در کوسن ها، از پارچه ی مخمل یا گل دار استفاده کنید. بسته به زاویه ی تابش نور به خواب پارچه، نور می تواند اثر طلایی را کم یا زیاد کند. اثر متالیک طلایی در این نوع پارچه ها به دلیل بافت طبیعی شان نسبت به بافت های ساده کمتر است. هم چنین می توانید از پارچه هایی که با نخ های طلایی متالیک بافته شده اند، برای کوسن ها و پرده های تان استفاده کنید.

عکس برگردان های خال خالی طلایی در اتاق خواب

یک روش ساده اما مؤثر دیگر برای ایجاد اثر طلایی در اتاق خواب، چسباندن عکس برگردان های خال خالی به دیوار است. عکس برگردان ها با پرداخت متالیک، روشی غیر دائم برای تجربه ی این رنگ فاخر در دکوراسیون اتاق خواب هستند. اشکال ساده مثل نقطه یا چلیپا می توانند به صورت تصادفی بر روی دیوار چسبانده شوند و به شما فرصت نوآوری و خلاقیت برای ایجاد یک شکل کلی بدهند. به همین سادگی می توانید اتاق خوابی پر از انرژی مثبت داشته باشید!

نکته: از استیکر هایی برای این کار استفاده کنید که به آسانی قابل جا به جا شدن یا برداشتن باشند. ضمنا مثلا می توانید خال خالی های طلایی را با اشکال دیگر مانند مثلث و مربع ترکیب کنید.

آینه با قاب طلایی در دکوراسیون اتاق خواب

راه دیگری برای افزودن جلوه ی طلایی به اتاق خواب، آویزان کردن آینه ای خاص در مکانی برجسته مثل بالای تخت خواب است. این آینه نه تنها کاربردی است بلکه دکوراسیون شما را باشکوه می کند.

نکته: یک آینه ی خورشیدی مانند تصویر، همواره گزینه ای شیک و جذاب است اما شما می توانید قاب آینه ی قدیمی تان را به راحتی با اسپری رنگ یا ورق طلایی به روز کنید که گزینه ای ارزان تر و خودمانی تر است.

آباژور طلایی در دکوراسیون اتاق خواب

گاهی لازم نیست کار خاصی کنید تا جذابیت طلایی را به دکوراسیون خود بیاورید. گاهی این کار می تواند به سادگی خریدن یک آباژور رومیزی ساده با شید طلایی باشد.

نکته: یا حتی ساده تر… شید آباژور قدیمی تان را با اسپری طلایی رنگ آمیزی کنید.

تجهیزات و مبلمان طلایی در اتاق خواب

جلای متالیک (برق فلزگونه) ، عنصری کلیدی برای افزودن درخشش و شکوه به هر فضایی است، اما اگر در انتخاب مبلمان طلایی تردید دارید، با قطعاتی آغاز کنید که به آسانی قابل تعویض باشند مانند صندلی یا میز کنار دیواری.

نکته: ممکن است در آشپزخانه ی منزل خود یا بستگان تان صندلی ای ببینید که ظاهر نو نوارش را از دست داده باشد اما جذابیتش همچنان باقی باشد. آن صندلی را به دست آورید و با اندکی رنگ و جلا به یک عنصر برجسته ی طلایی تبدیلش کنید.

در کنار رنگ های خنثی و سرد اتاق خواب، حضور لوازمی مانند یک آینه ی کوچک یا میز های پا تختی طلایی یا برنزی صیقل خورده، حس اتاق تان را کاملا دگرگون می کند.

نکته: به جای استفاده از میز های پا تختی کشودار، می توانید از چند میز مانند تصویر استفاده کنید و در مواقع نیاز به فضای بیشتر میز های زیری و کوچک تر را بیرون بکشید.

برجستگی های طلایی در اتاق خواب

قبل از همه ببینید اتاق خواب مورد علاقه شما چگونه است؟ اگر می خواهید ظاهر شلوغ تر و خیره کننده تری در اتاق خواب تان داشته باشید، با قسمت های طلایی در مقابل تناژهای تیره و سایه دار مثل خاکستری و سیاه کنتراست ایجاد کنید. یک قاب سرتختی طلایی یا برنزی یا باریکه های ظریف طلایی در قطعه ای از مبلمان، درخشش کافی به فضای شما می دهد به خصوص زمانی که نزدیک قطعات یا دیوار تیره قرار گیرد.

دیوار تأکیدی با رنگ طلایی در دکوراسیون اتاق خواب

در طول قرن ها، طلایی نمایانگر قدرت و ثروت بوده است و با صفاتی مانند لوکس و ارزشمند آمده است. پس از برجسته بودن نهراسید و از طلایی با اطمینان استفاده کنید. در این اتاق خواب تخته ی پشتی تخت خواب به رنگ طلایی رنگ آمیزی شده و بر اتاق حکمفرمایی می کند. چنین عنصر برجسته ی زرق و برق دار، زمانی که در چیدمان بزرگ تر تک رنگ قرار گیرد اثر مطلوبی دارد.

حال شما به ما بگویید: نظرتان درباره ی این رنگ پر زرق و برق چیست و چگونه می توان آن را بهتر در دکوراسیون منزل به کار برد؟ پیشنهاد های خود را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه یا دیدگاه های پایین همین مطلب با ما در میان بگذارید.
راستی اگر دکوراسیونی دارید که با فکر و دستان هنرمند خود آن را چیده اید، تورهای چیدانه از بازدید خانه ی زیبای شما استقبال و از شما دعوت به همکاری با تحریریه می کند.

مطالب بیشتر:
۱۰ ترکیب رنگ زیبا برای اتاق خواب
ترکیب رنگ های سرد و گرم در دکوراسیون اتاق خواب
با رنگ سیاه اتاق خواب تان را جذاب و متفاوت کنید
یادآوری ۵ نکته برای ست کردن ترکیب رنگ اتاق خواب
۷ راه حل آسان برای تغییر رنگ اتاق خواب

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه