Chidaneh.com placeholder image

طراحی فضای سبز عمودی در مجتمع مسکونی شار تهران!

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: اصولا در طراحی های سبز، استراتژی طراحی حفظ درختان به همراه ایجاد تنوع دید و حداکثری کردن آن در واحدهای مسکونی است، پروژه ی مجتمع مسکونی شار در واقع پروژه ای است که طراحی آن در قالب یک مسابقه در آمده است و پیش تر در چیدانه رتبه ی سوم آن را درمطلب کوچه باغ های قدیمی تهران در مجتمع مسکونی شار! به شما معرفی کرده ایم امروز به معرفی رتبه ی اول طرح پیشنهادی مسابقه مجتمع مسکونی شار آن به معماری علیرضا شرافتی، پانته‌آ اسلامی از دفتر معماری استودیو ارش بعد چهارم فضا می پردازیم با ما همراه باشید تا به گوشه و کنار آن سری بزنیم.

مشخصات عمومی پروژه ی مجتمع مسکونی شار

  • دفتر معماری: استودیو ارش بعد چهارم فضا
  • معماران:علیرضا شرافتی، پانته‌آ اسلامی
  • موقعیت: تهران، ایران
  • کارفرما: گروه شار
  • تاریخ: 1391

قالیشویی ادیب
  • مساحت: 36،000 مترمربع
  • همکاران پروژه: علیرضا شرافتی، پانته‌آ اسلامی، محسن طلوع‌ شریفی، الناز صبوری، زهرا آجورلو، شبنم آزموده
  • وضعیت: طرح پیشنهادی مسابقه مجتمه مسکونی شار
  • جوایز: رتبه ی اول طرح پیشنهادی مسابقه مجتمع مسکونی شار

سایت پروژه در کوچه‌ای به عرض 9 متر (پس از اصلاحی) و زمینی پوشیده از درختان کهنسال واقع شده که یک رشته قنات نیز در آن جاری است. تاکید طراح در این پروژه، گسترش فضای سبز موجود در اطراف پروژه به طبقات ساختمان و ترکیب آن با فضاهای نشیمن، از طریق بالکن‌های به ارتفاع 2 طبقه در تمامی واحدها بوده است.

بررسی پرسپکتیو ناظر پیاده (با توجه به عرض کم معبر شمالی) و همچنین ارتباط بصری عابرین با فضای سبز موجود سایت، از دیگر نکات حائز اهمیت طرح بوده است و بدین‌منظور، بخشی از فضای همکف در ارتباط مستقیم با کوچه مجاور است. همچنین در جانمایی سطح اشغال 40 درصدی پروژه، تلاش شده است تا کلیه درختان کهنسال حفظ شده و تعدادی از این درختان در داخل حجم ساختمان جانمایی شود.

در طراحی فضاهای داخلی قسمت مسکونی سعی شده تا تقسیمات رایج توسط عناصر فیزیکی به حداقل رسیده و ضمن رعایت عرصه‌های عمومی و خصوصی، فضاهای سیال و شناور ایجاد شود. در بخش فضاهای عمومی، نظیر سالن اجتماعات و … نیز از طریق تجمیع کلیه این فضاها در طبقه زیرزمین اول، با استفاده از شیب طبیعی زمین، سعی شده تا ارتباط مستقیم با فضای سبز موجود برقرار شود.

اگر در فضایی با دکوراسیون خلاقانه کار و زندگی می کنید و یا فضایی این چنینی را می شناسید،که پر از نشانه های شخصی شماست، تورهای چیدانه مشتاق است از شما و محل کار و زندگی تان عکاسی کند و آن را به مخاطبان چیدانه نشان دهد. اگر علاقه دارید که عکس های خلاقانه بیشتری از خانه های ایرانی برای ایده گرفتن ببینید خانه یا محل کار خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب پیشنهادی:خانه بهار در نجف آباد اصفهان، معجزه منحنی ها در معماری
ایل خانه همنشینی مدرن خانواده ایرانی
مجتمع مسکونی سیپان، تعریف متفاوت بام در نیاوران تهران
آپارتمان شماره ۱ محلات، طراحی مقرون به صرفه با مصالح بوم آورد
طراحی ساده و معمارانه آپارتمان مسکونی برانوش در جماران
ساختمان مسکونی اندرزگو، کیفیت فضای داخلی با طراحی نمای متحرک
ساختمان مسکونی ویلا در تهران، خلق منظر در زمین تودلی!
خانه ی مسکونی باغ جنت، معماری درون گرا در اصفهان
رقص آجر ها در ساختمان مسکونی آجر پوش تهران
خانه آپارتمان ۱۴۴ در شیراز ، هم زیستی انسان وطبیعت

منبع:معمار ایرانی|  گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه