Chidaneh.com placeholder image

چگونه ساختمان قدیمی خود را یک آپارتمان نوساز جلوه دهیم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

بازسازی فضاهای داخلی: شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که در ساختمان های قدیمی و یا آپارتمان های چند سال ساخت زندگی می کنید و محدودیت هزینه ها به شما اجازه نمی دهد که زندگی در آپارتمان نوساز را تجربه کنید، خب خبر خوب این است که این مطلب می خواهد به شما بگوید چگونه می توانید آپارتمان چند سال ساخت خود را تبدیل به یک آپارتمان نوساز کنید یا دست کم آن را نوساز جلوه دهید. پس با این مطلب از چیدانه همراه باشید که با هم ترفندهای بازسازی و نوسازی آپارتمان های چند سال ساخت را بررسی کنیم. 

استودیو معماری بوژگان
طراحی ورودی و لابی خانه حقیقی دولت
استودیو معماری بوژگان

تابلو فرش ریحان

تعویض درب های ورودی

اجازه دهید از ورودی خانه شروع کنیم. اول از همه باید درب قدیمی آپارتمان را از جا در بیاورید و به جای آن یک درب چوبی مدرن قرار دهید. حتی این درب می تواند یک درب ضد سرقت باشد. اهالی فن متخصص در زمینه درب و پنجره می توانند شما را در این زمینه یازی دهند. این کار می تواند اولین قدم در زمینه بازسازی و نوسازی آپارتمان های قدیمی و چند سال ساخت شما باشد. 

دیوارپوش دکوراتیو ایده آل پنل
پنل های دیواری ایده آل پنل
دیوارپوش دکوراتیو ایده آل پنل

تعویض دیوارپوش های خانه 

وقتی دیوار های خانه تان ترک خورده است و قسمت هایی از رنگ آن ریخته است و حتی تکه هایی از آن نم دار است مسلما آن خانه یک خانه نوساز نیست، پس دست به کار شوید و دیوارهای خانه را تعمیر کنید و برای آن یک دیوارپوش مدرن و جذاب در نظر بگیرید. شاید اول کار کمی گیج شوید که چه نوع دیوار پوشی باید انتخاب کنید، پیشنهاد می کنم این دو مطلب پیشنهادی را حتما بخوانید؛ در تصمیم گیری نهایی حسابی کمک تان می کند. یکی مطلب رنگ یا کاغذ دیواری؟ مسئله این است و دیگری مطلب دیوارپوش سه بعدی برای یک دکوراسیون شیک و ایده آل

گالری فرش گل فرنگگالری فرش گل فرنگ
فرش ابریشم در دکوراسیون داخلی
گالری فرش گل فرنگگالری فرش گل فرنگ

کفپوش خانه را نو کنید 

بعد از دیوارپوش ها نوبت کفپوش های خانه است. آپارتمان های نوساز معمولا دارای کفپوش هایی لمینیتی هستند. کفپوش‌های لمینیتی ؛ کفپوش هایی چوب با قیمتی ارزان‌تر هستند. پس چرا این کفپوش ها را در بازسازی آپارتمان قدیمی خود مورد استفاده قرار ندهید. این نوع کفپوش ها می تواند حسابی مقرون به صرفه باشند. در ضمن اهالی فن متخصص در زمینه دیوار پوش و کف پوش هم می توانند مشاوره های خوبی به شما بدهند و شما را راهنمایی کنند. 

مهندسین مشاور ماسا
پنجره های چوبی دو جداره و سه جداره
مهندسین مشاور ماسا

استفاده از پنجره های دو جداره

مورد دیگری که در آپارتمان های نوساز مورد استفاده قرار می گیرد، پنجره های دو جداره است، پس اگر هنوز هم در خانه شما از آن پنجره های قدیمی یافت می شود سریع دست به کار شوید و آن ها را با پنجره های دو جدار جا به جا کنید، یادتان باشد که این پنجره ها در نمای ساختمان شما هم تاثیر گذار هستند و می توانید با یک تیر دو نشان بزنید، هم نمای خارجی و هم دکوراسیون داخلی خانه را شبیه آپارتمان های نوساز کنید. مطلب انواع پنجره در ساختمان، از قاب های چوبی تا upvc شما را با انواع پنجره ها آشنا خواهد کرد. 

شیشه و آینه جی گلس
آینه کاری طرح لوزی کلاسیک
شیشه و آینه جی گلس

روشنایی های منزل را مدرن کنید 

راه حل دیگری که می تواند ساختمان قدیمی خانه شما را شبیه آپارتمان های نوساز کند، روشنایی های خانه است. روشنایی ها شامل مهتابی ها، لوستر ها و چراغ ها می شود. حتی کلید و پریزها هم شامل این قضیه می شود. در قسمت روشنایی های ویترین کالاهای چیدانه می توانید انواع و اقسام چراغ ها و روشنایی های مدرنی را ببینید که می تواند به آپارتمان قدیمی شما را نوساز جلوه دهد. 

[[nid:36385]]

تجهیزات مدرن سرویس بهداشتی 

بعد از آن که تغییرات کلی را برای بازسازی و نوسازی آپارتمان تان اعمال کردید، می توانید به سراغ تغییرات جزئی تری مانند لوازم و تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی بروید. مدل های قدیمی را با مدل های جدید و مدرن تر جا به جا کنید تا راحت تر بتوانید به آپارتمان قدیمی خود چهره ای نوساز ببخشید. 

مهسا مجیدی
دکوراسیون آشپزخانه مدرن در ساختمان مسکونی عمید 2
مهسا مجیدی

تجهیزات مدرن آشپزخانه 

بعد از سرویس های بهداشتی نوبت دکوراسیون داخلی آشپزخانه است که باید تجهیزاتش مدرن و به روز شود. به نظر من مطلب ۲۰ تجهیزات مدرن که دکوراسیون آشپزخانه شما کم دارد را بخوانید تا دقیقا بدانید که باید از جا شروع کنید، چه چیزهایی را به آشپزخانه اضافه و چه چیزهایی را از آن کم کنید. 

[[nid:52404]]

تغییر مبلمان های دکوراسیون داخلی 

از دیگر رازهای معماری داخلی که منزل شما را دگرگون می کنند می توان به تغییر مبلمان های منزل اشاره کرد. وقتی قرار است خانه را نوسازی و بازسازی کنید و آپارتمان قدیمی خود را نوساز کنید، باید همه وسایل و لوازم را نو و جدید کنید که خب شامل مبلمان ها هم می شود. ویترین کالاهای چیدانه بهترین جا برای دیدن انواع مبلمان های مدرن برای دکوراسیون داخلی منزل است. 

شرکت آسا هوشمند تابان
تجهیزات هوشمند
شرکت آسا هوشمند تابان

هوشمند سازی خانه 

اگر می خواهید حسابی غوغا کنید و چیزی کم نگذارید، بهتر است به هوشمند سازی خانه تان هم فکر کنید. شاید بهتر باشد که مطلب به چه ساختمانی خانه هوشمند می گویند؟ را بخوانید تا کمی با ساختمان های هوشمند آشنا شوید. اما مطمئن باشید که هوشمند سازی، تحولی بزرگ در خانه شما است. 

امیر صادقی
شومینه در دکوراسیون نشیمن منزل ایرانی
امیر صادقی

تغییر سیستم های گرمایشی و سرمایشی در خانه 

تغییر سیستم های گرمایشی و سرمایشی هم می تواند در بازسازی آپارتمان شما و دادن چهره ای نوساز به آپارتمان های قدیمی شما کار ساز باشد، شاید این تغییرات مانند ایجاد تغییر در دکوراسیون آشپزخانه و کفپوش و دیوارپوش به چشم نیاید اما به وقتش آن هم خودش را نشان خواهد داد. مثلا می توانید کولرهای آبی را با اسپیلت ها جابه جا کنید و یا برای گرمایش خانه از سیستم های گرایش از کف به جای شوفاژ و بخاری استفاده کنید. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: بهترین راه برای فرار از گرما در تابستان!

به نظر شما دیگر چه راه هایی برای بازسازی و نوسازی خانه وجود دارد که به کمک آن می توان آپارتمان را نوساز جلوه دهید؟ ما مشتاق دیدن ایده های خلاقانه ی شما هستیم! ضمنا می توانید سوالات، نظرات و پیشنهادات خود را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه به اشتراک بگذارید.

نویسنده : شمیم آقازاده| تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه